ایده های سرمایه گذاریسرمایه گذاریطرح توجیهیطرح توجیهی صنعتیفرصت سرمایه گذاری

طرح تولید لباس های زیر

طرح تولید لباس های زیر و راحتی با توجه به صادرات و واردات پوشاک در دنیا و ایران نشان از جذابیت اقتصادی بالای این تجارت دارد. میانگین مصرف  پوشاک و کفش خانوارهای ایرانی در سال 1397 براساس اطلاعات مرکز آمار ایران بیش از یک میلیون بیست و دوهزار تومان در مناطق شهری بوده است. پوشاک زیر مردانه زنانه و بچه‌گانه بدلیل تماس مستقیم با پوست و تاثیر آن بر سلامتی انسان به عنوان بخش لاینفک مصرف مستمر و کم دوام‌تر دارای تنوع زیادی در طرح و نقش و مدل هستند. صنعت تولید پوشاکِ زیر پتانسیل مناسبی برای اشتغال نیروی انسانی ماهر بصورت سری کاری دارد، لذا ضروری است در این صنعت ضمن برنامه‌ریزی تولید بازار محور، به پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت و نظارت فرایندها از زنجیره تامین تا بازار و برندسازی در سطح ملی و بین‌المللی توجه ویژه‌ای کرد. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید انواع لباس های زیر آورده ایم. جهت مشاهده شرایط نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

طرح تولید لباس های زیر | معرفی محصولات

لباس‌ها و پک‌های لباس‌های زیر زنانه و مردانه و کودکان به دلیل الزام به رعایت بهداشت باید از بهترین پارچه‌های بافته شده تار و پودی از الیاف همانند پنبه و نخ طبیعی جهت حفظ سلامتی پوست و اعضا بدن انسان تولید شود.

این محصولات در شرایط پاکیزه حاکم بر کارگاه‌های صنعتی و محصولات بهداشتی تولید می‌شوند. هدف از تولید آن‌ها پوششی سالم و عاری از آلودگی و رافع اثر سوی تعرق پوست برای انسان می‌باشد. ضروری است لباس‌های زیر استفاده شده به دلیل تماس مکرر، تعدد تعویض و شستشو در طول زمان؛ جهت جلوگیری از ایجاد عفونت و بیمارهای پوستی مرتباً جایگزین شود.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک کلیک کنید.

کدهای آیسیک صنعتی محصولات لباس های زیر وراحتی

نام کالا کد ISIC
پوشاك راحتي دوخته شده 1810312327
پوشاك راحتي زنانه و دخترانه 1810412328
پوشاك راحتي مردانه و پسرانه 1810412329
انواع لباس خواب زنانه و دخترانه، تاري پودي، دوخته شده 1810512339

تنوع طرح و رنگبندی این محصولات زیاد بوده و شامل انواع زیرپوش‌ها، شورت‌های مردانه، بچه‌گانه و زنانه و لباس‌های خواب است.

طرح تولید لباس های زیر | ویژگی‌های محصول

در تولید لباس زیر به ویژگی‌های اصلی به شرح ذیل باید توجه شود.

1- لباس زیر به دلیل تماس مستقیم با پوست بدن و نقش کنترل برای دما و تماس با رطوبت پوست، باید به صورت بسته‌بندی تمیز و مناسب خریداری شود تا از انتقال عوامل بیماری‌زا در بدن جلوگیری شود.

2- لباس زیر حتی الامکان باید راحت و دارای نرمی و لطافت ناشی از جنس مرغوب الیاف و بافت پارچه با قابلیت جذب عرق و رطوبت سطح پوست علل الخصوص در زمانی که بدن فعالیت بدنی و ورزشی زیادی دارد باشد.

3- لباس زیر باید دارای ثبات در رنگ و طرح بوده و در هنگام شستشو رنگ‌دهی نداشته باشد.

طرح تولید لباس های زیر  | کالای جایگزین و مکمل محصول

این محصولات با ظهور تکنولوژی نوین ماشین آلات تولید و پارچه‌های حلقوی و کش بافت از جنس الیاف طبیعی و سنتتیک همانند پنبه و پلی استر با تکیه بر طراحی‌های نوین با استفاده از نرم‌افزار و کامپیوتر به لحاظ کیفیت، چاپ، رنگ و طرح ضمن داشتن تنوع بسیار گسترده کالای جایگزینی ندارد.

موارد کاربرد

البسه زیر مردانه، زنانه و بچه‌گانه به طور مستمر به عنوان زیرپوش مورد استفاده تمامی افراد قرار می‌گیرد. تعدد و زمان استفاده به دلیل آمیخته شدن با ترشحات و عرق بدن بسته به سطح رفاه و بهداشت جوامع و افراد متفاوت است. اما در حالت کلی این محصولات دارای عمر کم و قابلیت جایگزینی سریع‌تر از سایر پوشاک (به دلیل رعایت بهداشت شخصی) هستند.

طرح تولید لباس های زیر | دانش فنی و فرایند تولید

این صنعت علی‌رغم پیشرفته بودن تجهیزات برش، چرخ‌های دوخت، دستگاه‌های چاپ و تکمیل و بسته‌بندی در رده صنایع کارگربر هستند. انتخاب ظرفیت تولید اقتصادی و سطح تکنولوژی ماشین آلات جهت تولید انبوه و تنوع محصولات بستگی زیادی به توان سرمایه‌گذاری دارد. مراحل تولید انواع زیر پوش به شرح ذیل انجام می‌گیرد.

مرحله اول: طراحی محصول و انتخاب مواد اولیه

مهمترین بخش در تولید این محصولات با توجه به سلیقه، مد و خواستگاه جامعه هدف خریداران براساس سایز و نوع آن با طراحی محصولات و ساخت الگوهای برش شروع می‌شود. تیم کارشناسی پس از بررسی و قبول طراحی هماهنگی ساخت الگوهای برش را انجام می‌دهد. به طور هم‌زمان نوع، کیفیت الیاف و بافت پارچه، طرح و زنگ را بررسی، انتخاب و سفارش می‌دهد.

مرحله دوم: برش پارچه

پارچه‌های خریداری شده پس از انتقال بر روی میز برش توسط دستگاه طاقه بازکن گسترده شده و براساس الگوهای طراحی شده و برنامه‌ریزی تولید به وسیله دستگاه برش عمودی با ملحوظ داشتن کمترین ضایعات بریده و علامت‌گذاری می‌شود. قطعات بریده و علامت‌گذاری شده پارچه برای سری دوزی به مرحله بعد منتقل می‌شود.

مرحله سوم : لبه دوزی  و دوخت

قطعات برش خورده پارچه در این مرحله لبه دوزی و زیگزاگ شده و آماده دوختن به سایر قطعات منفله دیگر می‌گردد. فرایند تکه‌دوزی پارچه در خط تولید براساس ظرفیت و برنامه‌ریزی تولید توسط دوزندگان راستا و لبه دوز به صورت پشت سرهم تا مرحله کش دوزی دور کمر و تکمیل محصول به پیش می رود. تا زمانی که کار دوخت به پایان برسد، کش دوزی هم انجام می‌شود. اگر لازم به نوار دوزی با دوخت بدون درز باشد، از چرخ تای التراسونیک به تناسب طراحی محصول استفاده می‌گردد.

مرحله چهارم : چاپ و تکمیل و دوخت برند

لباس‌های زیر نیازمند چاپ براساس طراحی اولیه محصول به کارگاه چاپ منتقل و متناسب با تکنولوژی انجام فرایند چاپ و تکمیل روی محصولات انجام و فیکس شده و با اتو کشی و شکل دادن، محصول آماده بسته‌بندی می‌گردد.

مرحله پنجم:  بسته بندی

جهت بسته‌بندی البسه تولید شده (شرت‌های زنانه، مردانه، بچه‌گانه، زیرپیراهن‌های مردانه و کودکان، ست لباس‌های شب و سوتین‌های زنانه) از دستگاه دوخـت با قابلیت انعطاف‌پذیری و بسته‌بندی انواع محصولات تولیدی به صورت تکی و جینی و مجهز به سیستم نمایش و دارای کنترل الکترونیکی استفاده می‌شود. در نهایت محصول فویل شده وارد جعبه‌های طراحی شده که دارای طرح محصول، برند، مشخصات شرکت و تاریخ تولید است.

مرحله ششم: انبار محصولات تولیدی

محصولات تولیدی براساس طبقه‌بندی و کدبندی محصول انبار شده و آماده ثبت خروج براساس سفارش داخلی یا صادرات می‌باشد.

طرح تولید لباس های زیر و راحتی | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز تولید انواع لباس زیر عبارت است از:

طاقه باز کن، میز برش و قیچی برش عمودی مناسب برش پارچه‌های حلقوی ظریف پنبه پلی استر، چرخ‌های اورلوگ پنج نخ، رینیگ آبشن، آبشن فول و ساکشن ناودان، راستا و دو پا دوز، زیگزاگ و لبه دوزهای صنعتی، چرخ‌های میان دوز فلات کینتکس، والتراسونیک خطی، چرخ‌های کش و نوار دوز، سیستم چاپ لوگو و برند روی پارچه، میز مکش، دیگ بخار و اتوهای بخار صنعتی، دستگاه بسته‌بندی حافظه‌دار دارای کنترل الکترونیک، سیستم مانیتورینگ خط تولید.

طرح تولید لباس های زیر | بررسی بازار و رقبا

در جهان 480 میلیارد دلار صادرات پوشاک دنیا درسال 2018 بوده است که سی درصد آن متعلق به کشور چین بوده است. 20 درصد کل واردات دنیا معادل 86 میلیارد دلار به آمریکا بوده است. صادرات ایران در سال 1397 به میزان 64 میلون دلار تخمین زده شد. در ایران به طور متوسط در سال 1397 مصرف پوشاک و کفش خانوارهای شهری سالانه حدود یک میلیون و بیست و دو هزار تومان و خانوارهای روستایی حدود 318 هزار تومان صرف خرید پوشاک و کفش بوده است. حجم کل بازار مصرف ایران حدود 20 هزار میلیارد تومانی برای پوشاک و کفش بوده است و هم اکنون با توجه به نرخ تورم بسیار بیشتر است. بخشی از این نیاز از طریق واردات و بخش متوسط تولید داخل تامین می‌شود.

کل جوازهای تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی تولید انواع لباس زیر و راحتی کشور تا پایان سال 1398 تعداد 1662 مجوز است که از این تعداد 190  واحد صنعتی با ظرفیت 52366134 عدد البسه دارای پروانه بهره برداری هستند و تعداد 18 طرح در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر از 60 درصد نیز در کشور وجود دارد که با پیش‌بینی ظرفیت اسمی 6494100 پوشاک راحتی و البسه زیر در کشور در حال ساخت و ساز می‌باشند.

  تعداد کل جوازها وپروانه های صنعتی کشور  لباس زیر و راحتی
1662
تعداد طرح های درحال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد لباس زیر و لباس راحتی
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
18 2199521 2119 6494100 عدد
پروانه بهر برداری تولید صنعتی لباس زیر  و لباس راحتی
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
190 589882 5152 52366134 عدد
کل جوازهای تاسیس پوشاک زبر راحتی و لباس زیر  کشور
تعداد طرح سرمایه پیش بینی اشتغال
1473 143131264 345569

طرح تولید لباس های زیر | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید لباس زیر و راحتی ظرفیت اقتصادی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 29 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 27 درصد بوده و در کمتر از 4 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت اسمی تولید به شرح ذیل در سال ارائه شده است:

محصول ظرفیت
پوشاك راحتي زنانه و دخترانه 40000
پوشاك راحتي مردانه و پسرانه 40000
انواع لباس خواب زنانه و دخترانه، تاري پودي، دوخته شده 20000

نحوه مشارکت و تأمین سرمایه طرح (میلیون ریال)

شرح مورد نياز جمع درصد
سهم شركت جاري شركا 15550 15550 54%
جمع سهم شركت 15550 15550 54%
سهم بانك تسهيلات ريالي بلند مدت 1100 1100 39%
كوتاه مدت 2000 0000 7%
جمع تسهيلات ريالي 13000 13000 46%
جمع سهم بانك 13000 13000 46%
جمع  كل 28550 28550 100%

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین 1500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی 820 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 4400 میلیون ریال

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 24910
2 سرمایه گذاری  درگردش 3640
3 کل سرمایه گذاری 28550

شاخص های مالی

موضوع
نرخ بازده داخلی IRR(درصد) 26
دوره بازگشت سرمایه گداری انجام شده(سال) 9/3
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 48/3

طرح تولید لباس های زیر و راحتی | مزایای اجرای طرح

بخش زیادی از تولیدات لباس زیر و راحتی به صورت صنفی در کارگاهای کوچک مقیاس که دارای قیمت تمام شده و کیفیت پایین می‌باشد تولید می‌شود و بخشی هم وارداتی است. مزایای اجرای طرح به ترتیب عبارت است از:

  • اشتعال‌زایی بالای نیروی انسانی
  • امکان تامین مواد اولیه مرغوب در داخل کشور
  • امکان صادرات محصول با کیفیت به کشورهای هم‌جوار
  • قابلیت رقابت به لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده
  • منعطف بودن خط تولید
  • نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهاي محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های تولید پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح که محاسبه گرديده است. بررسی مهم‌ترين شاخص‌های اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید  البسه زیر و زیر پوش استاندارد را نشان می‌دهد. به دلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمينه مساعدی  برای ایجاد اين واحد فراهم است.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک

کارشناسان کاردوک با بررسی همه جانبه و تجربه چندین ساله به شما در زمینه‌های مطالعه بازار، ایده‌های سرمایه گذاری، نوشتن طرح توجیهی ، اخذ مجوزهای لازم، خرید ماشین آلات، عارضه یابی و غیره خدمات ارائه می‌دهند. در صورتی که سفارش طرح و یا انجام پروژه خود را به کاردوک بسپارید، مشاوره رایگان خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره