طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح تولید انواع پارچه رومبلی

طرح تولید انواع پارچه رومبلی و پرده ای پیش از اجرای یک پروژه به منظور امکان سنجی پروژه در زمینه های مختلف مالی، فنی، اقتصادی، بازار، سیستمی و … انجام می شود. نتیجه طرح توجیهی مبنای تصمیم گیری سرمایه گذاران و تولید کنندگان است، ضمن اینکه به واسطه آن نیز می توان اقدام به جذب منابع مالی برای شروع پروژه نمود. از مهم ترین اجزای یک مبل، پارچه آن می باشد که در زیبایی و ماندگاری آن تاثیر بسیار بالایی دارد. برای تولید سبک های مختلف مبل ها از پارچه های مختلفی نیز استفاده می شود که لازم است تولید کنندگان این موضوع را مد نظر قرار دهند. در صورتی که علاقه مند به فعالیت در زمینه تولید انواع پارچه رومبلی می باشید، برای بررسی تمامی جوانب طرح، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. جهت ارائه سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

معرفی محصول | طرح تولید انواع پارچه رومبلی

در کشورمان کارخانه های بسیاری در زمینه تولید پارچه رومبلی فعال هستند. پارچه رومبلی در واقع اولین موردی از یک مبل می باشد که توجه افراد را به خود جلب می کند، به همین دلیل بسیار اهمیت دارد. پارچه رومبلی ضمن اینکه در زیبایی مبل تاثیر گذار است، در دوام و ماندگاری مبل نیز نقش دارد.

جالب است بدانید که پارچه های رومبلی تولید شده در کشور ترکیه، جزو بهترین پارچه ها برای تولید مبل هستند اما چین نیز همانند دیگر محصولات اقدام به تولید پارچه های رومبلی نیز می کند.

کشورمان نیز در زمینه تولید پارچه رومبلی فعال است به طوری که پارچه های تولید شده در شهر یزد و مشهد از بهترین نمونه های پارچه رومبلی هستند که از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. پارچه های رومبلی یزد بهترین گزینه برای مبل های سلطنتی و استیل می باشند؛ هر چند تولید کنندگان اقدام به تولید پارچه ها با درجه های کیفی متفاوتی می کنند.

انواع پارچه های رومبلی | طرح تولید انواع پارچه رومبلی

در حال حاضر پارچه های رومبلی در انواع مختلفی تولید و به مشتریان عرضه می شوند. از پارچه های نخی غالبا در طراحی و تولید مبل های راحتی استفاده می شود. یا پارچه های پشمی به دست آماده از پشم گوسفند و یا بز برای مناطق سردسیر مناسب هستند چراکه گرما را انتقال می دهند.

پارچه های مبلی مخملی پارچه ای دارای پرزهای نازک و لطیف هستند و طرفداران زیادی دارند و یا پارچه های رومبلی نانو از مرغوب ترین پارچه ها برای تولید مبل می باشند. در ادامه تعدادی از پرطرفدار ترین پارچه های رومبلی را برایتان معرفی کرده ایم:

1. پارچه رومبلی نخی (پنبه ای)

این پارچه از پارچه های رایج برای رومبلی است که در دسته پارچه هایی با الیاف طبیعی دسته بندی می شوند. این دسته از پارچه ها دارای دوام بالایی هستند اما قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور خوشید منجر به از کم رنگ شدن آن ها می شود.

2. پارچه رومبلی کتان (سانتوک)

از دیگر انواع پارچه های رومبلی، کتان است که در دسته پارچه های تولید شده از الیاف طبیعی قرار دارد. پارچه رومبلی کتان نسبت به پارچه های نخی شل تر است اما کیفیت بالایی دارد. این مدل پارچه ها برای انواع مبلمان مناسب هستند.

3. پارچه مبلی مخمل

پارچه های مبلی مخمل دارای ظاهر بسیار زیبایی هستند و نسبت به دیگر پارچه های رومبلی سفت تر، محکم تر و نرم تر می باشند. پارچه های مخملی نیز از الیاف طبیعی ساخته شده اند.

بد نیست بدانید این پارچه ها در گذشته به عنوان پارچه های لوکس شناخته می شدند و هزینه بالایی داشتند؛ اما امروزه تولید کنندگان از تکنولوژی های جدید برای تولید آن ها استفاده می کنند و همین موضوع سبب شده است که همه مردم توان خرید آن را داشته باشند.

4. پارچه رومبلی مازراتی | طرح تولید انواع پارچه رومبلی

پارچه های مازراتی شباهت زیادی به پارچه های مخمل دارند اما از برجستگی های کمتری برخوردار هستند. این پارچه ها به دلیل جذب گرما در تابستان ها کمی آزار دهنده هستند.

5. پارچه مبلی پشمی

پارچه مبلی پشمی از پارچه های شیک و زیبا است که مقاومت بالایی دارد و چروک نمی شود. این پارچه ها در رنگ ها و بافت های متنوعی تولید می شوند.

6. پارچه مبلی نانو | طرح تولید انواع پارچه رومبلی

پیشرفت تکنولوژی و فناوری نانو، منجر به تولید پارچه های نانو شده است. این نوع پارچه ها در دسته پارچه هایی با الیاف مصنوعی قرار دارند.

از ویژگی های پارچه های نانو، ضد لک، ضد آب، ضد حریق، ضد باکتری، مقاومت بالا و … است. تولید این پارچه ها هزینه بر می باشد و با قیمت های بالایی به مشتریان عرضه می شود.

7. پارچه رومبلی نایلون

این نوع از پارچه های رومبلی نیز از الیاف مصنوعی ساخته می شوند که مقاومت بالایی در برابر ساییده شده دارند اما به نور مستقیم خورشید حساس هستند.

8. پارچه مبلی میکروفایبر | طرح تولید انواع پارچه رومبلی

این نوع پارچه رومبلی تشکیل شده از ترکیب نایلون و پلی استر است که در برابر نفوذ لکه و کثیف شدن مقاومت بالایی دارد.

9. رو مبلی چرم پارچه (مسکو)

رومبلی چرم پارچه یا مسکو، ترکیبی از مواد دو پارچه چرم و مخمل است. پارچه مسکو مقاومت بالایی دارد و از سطحی نرم با طرح ابر و بادی برخوردار است.

12. پارچه رومبلی جیر

از جیر برای ساختن کیف و کفش بسیار استفاده می شود اما امروزه در زمینه تولید مبل نیز کارایی دارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پارچه رومبلی

بر اساس سیستم طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، کد آیسیک مرتبط با طرح توجیهی تولید پارچه رومبلی، کد 1711612456 می باشد.

تولید کنندگان داخلی پارچه رو مبلی | طرح تولید انواع پارچه رومبلی

در ایران تولید کنندگان بسیاری پارچه رومبلی تولید می کنند.  در حال حاضر هدف واحد های تولیدی مختلف این است که پارچه های رومبلی را در طرح های مختلف و رنگ های شاد تولید کنند تا سلیقه تمامی خریداران را پوشش دهد.

از نام آشنا ترین واحد های تولیدی رومبلی می توان به تولیدی پارچه مبلی یزد، پارچه مبلی یزد بافت، کارخانه تولید پارچه مبلی مشهد
به بافت اصفهان، نساجی مازندران و … اشاره کرد.

اولین تولید کننده پارچه مبل در ایران | طرح تولید انواع پارچه رومبلی

اولین تولید کنندگان پارچه های رومبلی در ایران، طرح های خود را از نمونه های خارجی تقلید کردند. اما با پیشرفتی که طی سال ها در این زمینه ایجاد شده است، شاهد طرح های سنتی و مختلفی از واحد های تولیدی هستیم.

در ابتدا فروش پارچه های رومبلی ایرانی به دیگر کشورها انجام می شد اما با بومی شدن این محصول، امروزه فروش این محصولات در ایران نیز انجام می شود، به طوری که پارچه های رومبلی ایرانی از بهترین پارچه ها هستند.

تولید پارچه مبلی فوف العاده و مقرون به صرفه ایرانی

در سال های گذشته، کشور ما در زمینه تولید پارچه های رومبلی پیشرفت های زیادی داشته است؛ به طوری که در حال حاضر کارخانه های بزرگ تولید پارچه های رومبلی در شهر های اصفهان، یزد، تهران و مشهد در حال فعالیت می باشند.

در واقع رشد و پیشرفت صنایع نساجی در ایران، در نتیجه رشد صنایع پتروشیمی در ایران و تولید الیاف پلی استر اتفاق افتاده است و شاهد عرضه محصولات بسیار مختلفی به بازار می باشیم.

از سویی دیگر تکنولوژی های جدید نیز به صنایع نساجی راه پیدا کرده است و منجر به ایجاد رنگ ها و طرح های بسیار مختلف و متنوعی در صنعت مبلمان گردیده است. همینطور تمام مواد اولیه مورد نیاز برای تولید پارچه های رومبلی از طریق منابع داخلی قابل تامین می باشد و همین موضوع سبب شده است که تولیدات آن بسیار مقرون به صرفه باشد.

رقابت پارچه های ایرانی از نظر کیفیت با نمونه های وارداتی

پارچه های رومبلی تولید شده در شهرهای مشهد و یزد از نظر کیفیت در سطح بسیار بالا و استانداردی قرار دارند و گاهی حتی باکیفیت تر از نمونه های مشابه از برند های ترکی و چینی هستند.

پارچه های لگ برجسته و سنتی با طرح های ایرانی با کیفیت مشابه نمونه های خارجی، با قیمت های پایین تری به مشتریان عرضه می شوند.

در حال حاضر بیشترین واردات پارچه های رومبلی به ایران از کشورهای ترکیه و چین انجام می شود. این دو کشور منایع اولیه برای تولید پلی استر را ندارند و به طور کامل مواد اولیه مورد نیاز را از طریق واردات تامین می کنند. در کارخانجات نساجی ایران از بهترین تکنولوژی های روز دنیا به همراه منابع اولیه در دسترس و با کیفیت استفاده می شود به همین دلیل امروزه شاهد تولید پارچه های رومبلی با کیفیت فوق العاده هستیم.

تنها موضوعی که سبب شده است رومبلی های ایرانی در میان مردم ناشناخته باقی بماند، موضوع برند سازی و تبلیغات است. صنایع نساجی ایران نیز می توانند با برنامه ریزی در زمینه برند سازی و معرفی تولیدات خود به بازارهای مختلف، با برندهای خارجی رقابت کنند و حتی از آن ها سبقت نیز بگیرند.

تولید پارچه های رومبلی ایرانی و متناسب با سلیقه ایرانیان، راز موفقیت واحد های تولیدی رومبلی داخلی است؛ به گونه ای که طرح های سنتی ایجاد شده بر روی پارچه ها، نظر هر مشتری را جلب می کند.

ویژگی های پارچه رومبلی خوب | طرح تولید انواع پارچه رومبلی

واحد های تولیدی باید تلاش کنند تا پارچه رومبلی خوبی را در اختیار مصرف کننده قرار دهند. پارچه رومبلی باکیفیت دارای تراکم الیاف بالایی در هر واحد سانتی متر است.

فرآیند تولید پارچه های رومبلی در شرایط استانداردی صورت می گردد؛ ضمن اینکه طرح ها و نقوش ایجاد شده بر روی آن متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

فروش پارچه مبل به قیمت کارخانه

از موضوعات مهم برای تولید کنندگان مبلمان، قیمت پارچه می باشد و بدیهی است که با در اختیار داشتن پارچه رومبلی باکیفت و به صرفه، می توانند مبل ها را نیز بهتر قیمت گذاری کنند که این موضوع در زمینه فروش آن ها نیز تاثیر گذار است.

هزینه تولید پارچه مبل متناسب و وابسته با عامل های مختلفی می تواند تغییر کند که در فروش مبل دارای اثر مستقیمی است. حذف واسطه ها منجر به اعتماد سازی و حمایت از تولیدات ایرانی خواهد شد.

مراحل تولید پارچه مبل

واحد های تولیدی مختلف برای تولید پارچه های رومبلی از فرآیند تولید مختلفی استفاده می  کنند. اما به طور کلی فرآیند تولید پارچه ها طولانی است. لازم است در این فرآیند واحد حتما استاندارد های لازم را رعایت کنند تا بتوانند ضمن توسعه تجارت، نظر مشتریان را نیز به خود جلب نمایند. در ادامه به اختصار به مراحل تولید پارچه رومبلی پرداخته ایم :

مرحله اول : دریافت مواد خام | طرح تولید انواع پارچه رومبلی

برای تولید انواع پارچه به مواد اولیه و یا خام نیاز است که یا معمولا از منابع طبیعی شامل ابریشم، چرم، پشم و … تامین می شوند و یا جزو الیاف مصنوعی شامل آکریلیک، پلی استر، نایلون و یا ابریشم مصنوعی هستند. بدیهی است که الیاف طبیعی به مراتب کیفیت بالاتری دارند. در ادامه به مراحل تولید پارچه رومبلی از پشم طبیعی پرداخته شده است.

مرحله دوم : تراشیدن پشم

برای تولید پارچه رومبلی از پشم طبیعی، پشم های تراشیده شده از گوسفندان را برای تولید پارچه استفاده می کنند. گوسفندانی که در کوهستان هستند، دارای بهترین پشم می باشند. پشم های تراشیده شده از نظر کیفیت و محل زیست گوسفندان در رتبه های مختلفی دسته بندی می شوند.

مرحله چهارم : شستن و شانه کردن پشم

پشم های تراشیده شده کثیفی، عرق، ناخالصی و بسیاری موارد دیگر هستند که پس از شست و شو این موارد کاملا از بین می روند و پشم خالص باقی می ماند.

مرحله پنجم : تنیدن پشم

پیش از تبدیل پشم به نخ، بار دیگری آن را شانه می کنند تا رشته های آن به صورت موازی درآید.

مرحله ششم : به دور خود گرداندن پشم

در این مرحله پشم آماده تنیده شدن است و به ضخامت مطلوبی می رسد.

مرحله هفتم : رنگ کردن پارچه

در این مرحله نخ های تولید شده رنگ می شوند.

مرحله هشتم : خم کردن

مرحله حساس تولید پارچه، مرحله خم کردن است؛ هر گونه خطای کوچک طی این مرحله تنظیم پارچه را بهم می ریزد و لازم است که کارها با دقت بالایی انجام شود.

مرحله نهم : بافتن

در اتمام مراحل فوق، نخ ها وارد دستگاه می شوند و در طرح مورد نظر بافته می شوند. امروزه برای افزایش سرعت کارها از دستگاه های الکترونیکی برای بافت پارچه استفاده می شود. پارچه های تولید شده توسط کارشناسان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند و در صورتی که مشکلی نداشته باشند، آماده بسته بندی و عرضه به مشتریان هستند.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره