امور حقوقیراهنمای شرکت ها

سامانه مناطق آزاد سیفام sso.freezones.ir

سامانه مربوط به مناطق آزاد که ابتدا سیفام نام داشت، به سامانه فریزون تغییر نام داده و درگاه ارائه خدمات به کلیه فعالان و بنگاه‌های اقتصادی برای مناطق آزاد تجاری و صنعتی می‌باشد. از این رو جهت حفظ منافع کشور در زمینه اقتصاد به خصوص در مناطق آزاد برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر، سامانه‌ای به نام سیفام طراحی شده است. در این سامانه ضمن ارائه قوانین و مقررات لازم برای فعالیت در مناطق آزاد، تعدادی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در هفت منطقه آزاد وجود دارد را مورد بهره برداری قرار می‌دهد. شما نیز می‌توانید از این امتیازات در کار خود بهره مند شوید. کارشناسان کاردوک اطلاعات لازم جهت شروع و بهره‌برداری انواع فعالیت‌ها در مناطق آزاد تجاری را به شما ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات در زمینه سامانه سیفام می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

سامانه مناطق آزاد فری زون (با نام قبلی سیفام )

freezone یا سامانه یکپارچه فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، سامانه‌ای است که توسط دبیر شورای عالی مناطق آزاد طراحی شده است. برای کلیه کسانی که در زمینه اقتصادی و تجارت در مناطق آزاد فعال هستند و باعث رشد و توسعه اقتصادی می‌شوند، سامانه ای راه اندازی شد تا خدمات ویژه اقتصادی مناطق آزاد به صورت یکپارچه و متمرکز ارائه شود.

خدمات سامانه مناطق آزاد 

1- ارائه اطلاعات مربوط به فرصت‌های سرمایه گذاری و ثبت درخواست سرمایه گذاری

2- ثبت شرکت در مناطق آزاد 

3- ثبت درخواست گواهی ارزش افزوده

4- ثبت اظهارنامه گمرکی

5- ثبت درخواست ورود ماشین آلات و تجهیزات و…

6- دسترسی به کلیه سامانه‌های ویژه و اختصاصی هر یک از مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی

7- دسترسی به کلیه سامانه های مربوط به مناطق آزاد 

همچنین راحتی استفاده از این سامانه باعث شده دستورالعمل‌ها و نیازهای آموزشی و اطلاعاتی درخواست کنندگان به راحتی برطرف گردد.

نحوه استفاده از سامانه freezone

1- ارائه درخواست کتبی توسط سرمایه‌گذار

2- دریافت درخواست کتبی، ارائه فرم‌های طرح‌های کسب و کار سرمایه‌گذاری

3- تکمیل فرم‌های سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذار (ارائه طرح کسب و کار و توان فنی و مالی مناسب برای انجام طرح)

4- بررسی طرح توسط مدیریت سرمایه‌گذاری و در صورت نیاز اصلاح طرح توسط سرمایه‌گذار

5- پیشنهاد جانمایی توسط معاونت عمرانی و زیربنایی

6- موافقت سرمایه‌گذار با محل جانمایی طرح

7- عقد قرارداد با سرمایه‌گذار و تحویل زمین به فرد

ثبت نام در سامانه freezone

مرحله اول: عضویت

در مرحله اول عضو شوید و نوع عضویت خود (حقیقی و یا حقوقی) را مشخص کنید. در مرحله عضویت باید اطلاعات فردی و مشخصات کامل خود را وارد و ثبت نمایید.

مرحله دوم: تکمیل اطلاعات

در این مرحله شما باید کلیه اطلاعات خود را تکمیل کنید از قبیل کد پستی، آدرس، ایمیل و… را وارد کنید. در وارد کردن این اطلاعات دقت زیادی به خرج دهید.

مرحله سوم: دریافت ایمیل

وقتی اطلاعات خود را وارد کردید، یک ایمیل تأیید برای شما ارسال می‌شود و این به معنی تأیید و کامل بودن فرآیند عضویت شماست و می‌توانید به کلیه خدمات این سامانه دسترسی پیدا کنید.

نکته: کلیه مراحل ثبت نامی و اطلاعات از خدمات باید از طریق سایت sso.freezones.ir انجام شود.

احداث پایانه صادراتی در این مناطق نیز یکی از فرصت های مناسب برای سودآوری است، برای اطلاع از راه های احداث پایانه صادراتی کلیک کنید.

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

1- اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت‌های اقتصادی متنوعی را در منطقه انجام می‌دهند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ بهره برداری مندرج در مجوز به مدت بیست سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف خواهند بود و پس از انقضای بیست سال تابع مقررات مالیاتی خواهند بود که با پیشنهاد هیأت وزیران به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

2- واردات کالای تولیدشده در منطقه آزاد به سایر نقاط کشور، تا حد ارزش افزوده در آن منطقه، با تصویب هیأت وزیران از پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف می‌باشند.

3- ورود کالاهایی که تمام یا بخشی از مواداولیه آن از داخل کشور تأمین و در منطقه آزاد تولید می‌شود، از تمام یا بخشی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی مربوط به مواد اولیه داخلی معاف خواهند بود.

4- ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در هر منطقه، آزاد می‌باشد. مقررات لازم برای جلب و حمایت سرمایه گذاری در هر منطقه و چگونگی و میزان مشارکت خارجیان در فعالیت‌های هر منطقه به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

5- حقوق قانونی سرمایه گذاران خارجی که پذیرش سرمایه آن‌ها به تصویب هیأت وزیران رسیده است، مورد تضمین و حمایت است. سرمایه‌ی سرمایه گذاران مزبور، چنانچه در مواردی به وسیله قانون به نفع عموم ملی شود یا اینکه از سرمایه گذاران یاد شده سلب مالکیت شود، جبران عادلانه خسارت به عهده دولت می‌باشد. مقررات مربوط به نحوه پذیرش سرمایه‌های مذکور و طریق جبران خسارت به موجب آیین نامه‌ای خواهد بود که به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

برای دریافت خدمات در زمینه سامانه سیفام می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

سؤالات متداول در خصوص سامانه سیفام

مناطق آزاد ویژه کدام مناطق هستند؟

کیش، قشم، چابهار، اروند، ارس، انزلی، ماکو، شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره)، مناطق ویژه اقتصادی ایران.

چگونه می‌توانیم درخواست‌های خود را پیگیری کنیم؟

کلیه درخواست‌های شما در سازمان مسئول منطقه خودتان مورد بررسی قرار می‌گیرد و دبیرخانه شورای‌ عالی نقشی در بررسی درخواست‌ها نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره