طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی بیت کوین | طرح تولید پول مجازی بیت کوین

چرا باید برای سرمایه گذاری در طرح توجیهی تولید بیت کوین از متخصصان اقتصادی کمک دریافت کرد؟ سرمایه گذاری بر روی طرح تولید ارزهای مجازی همانند بیت کوین بر اساس تقاضای موجود و رو به گسترش جهانی و مصوبه قانونی این فعالیت در کشور از مزیت اقتصادی مناسبی برخوردار بوده و سودآوری قابل توجهی در یک ظرفیت اقتصادی دارد. یکی از مزیت های چشمگیر آن دوره برگشت شریع سرمایه نسبت به سایر فعالیت‌های اقتصادی است. با توجه به این که مزیت و قانونی شدن این صنعت در صورتی که دارای توجیه اقتصادی نباشد، چگونه نمی تواند برای شما و کشور سودآوری داشته باشد. بنابراین برای استخراج از این صنعت مدرن نیاز به بررسی و تحلیل دقیق وجود دارد. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی بیت کوین ارائه شده است. برای شروع می توانید جهت نوشتن طرح توجیهی خود کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها در زمینه طرح توجیهی می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

طرح توجیهی بیت کوین | معرفی محصول

بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتال، نوعی ارز مجازی هستند که هیچ فرم فیزیکی نداشته و ماهیت دیجیتالی دارند. ارزهای دیجیتال شامل پول مجازی و رمز ارزها هستند. پول دیجیتال می‌تواند به صورت پول سنتی برای خرید و فروش کالاها مورد استفاده واقع شود، با این تفاوت که امکان تراکنش و مبادله فوری و انتقال بدون محدودیت در مالکیت آن وجود دارد.

داشتن و استفاده از پول دیجیتال برای همگان آزاد است. استخراج آن می‌تواند غیرمتمرکز بوده و در مناطق مختلف جهان صورت بگیرد. بدون اینکه  هیچ قدرت مرکزی در فرآیند انتشار آن نقش داشته باشد، این رمز ارزها را می‌توان توسط سایر ارزها و یا دارایی‌های نقدی حمایت کرد، اما بدون حمایت مالی آن‌ها نبز بکار گرفته می‌شود. اگرچه ارزهای دیجیتال مفید و مدرن هستند، اما هنوز استفاده از آن‌ها کاملا در جهان همه‌گیر نشده و اکثر بانک‌های کشورهای مختلف با آن کار نمی‌کنند.

ارزهای دیجیتال روش‌های پرداخت را افزوده‌ند، بنابراین در حال تغییر فضای کسب و کار و مبادلات پولی جهان هستند بگونه ای که برخی از دولت‌ها پول دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته‌اند.

برای اطلاع از اقدامات لازم و قوانین مربوط به دارندگان دستگاه های ماینر کلیک کنید.

طرح توجیهی بیت کوین | ویژگی‌های بیت کوین

رمز ارزها چندین ویژگی دارند که باعث تفاوت آن با ارزهای رایج می‌شود. در ادامه به هفت ویژگی منحصر به فرد این ارزها پرداخته‌ایم.

۱. مرکزیت تولید وسیاست گذاری ندارد

شبکه رمز ارزها توسط هیچ بانک مرکزی تولید و کنترل نمی‌شود. هر دستگاهی که بیت کوین را استخراج و تراکنش‌های آن را تایید می‌کند بخشی از شبکه غیر متمرکز ارز دیجیتال محسوب می‌شود. بنابراین هیچ دستگاه دولتی یا بانکی نمی‌تواند با اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی سبب ایجاد بحران در آن شود و یا اینکه بیت کوین‌های افراد را ضبط، مصادره و بلوکه کند. در ضمن اگر بخشی از شبکه سایبری آن به هر دلیلی خاموش شود، رمز ارز همچنان به کار و فعالیت خود ادامه می‌‌دهد.

۲. راه‌اندازی واحد تولید آن ساده است

تولید پول ملی و حتی افتتاح انواع حساب‌های بانکی، تجاری، ریالی و ارزی معمولاً دارای شرایط سخت و پیچیدگی‌های اداری خاصی دارد. در حالی که افتتاح حساب رمز ارز مثل بیت کوین خیلی ساده و سریع بوده و حتی برای آن نیازی به پرداخت هزینه‌ای نیز وجود ندارد.

۳. حریم خصوصی در آن رعایت می‌شود

در  شبکه رمز ارزهای دیجیتال می‌توانید صاحب چندین حساب کاربری باشید و به هیچ نام و نشانی هم مرتبط نباشید. تبادل رمز ارز کاملاً بصورت شفاف  انجام می‌پذیرد.

۴. شفافیت در استخراج و تبادل بیت کوین

در مبادلات مالی با بیت کوین جزئیات هر تراکنشی که در شبکه انجام شده در یک قالب بلاک چین ذخیره می شود؛ بدین معنا که اگر شما یک آدرس بیت کوین را مورد استفاده قرار داده باشید، بیت کوین موجود در آن آدرس کاملا مشخص است اما دارنده آدرس را نمی توان شناسایی کرد.

۵. هزینه انتقال ناچیز است

بانک‌ها بدلیل دارا بودن زیرساخت‌های عظیم فیزیکی و نیروی انسانی شاغل متمرکز و گسترده برای انتقال پول در سطح ملی و بین‌المللی، کارمزد خاصی را با در نظر گرفتن ضوابط خود از مشتری اخذ می‌کنند، اما بر عکس هزینه انتقال بیت کوین ناچیز است.

۶. انتقال و مبادله بیت کوین بسیار سریع است

در تبادل رمز ارز به محض اینکه شبکه، پرداخت را تایید کند، در زمانی کوتاه می‌توانید پول را به هر جایی که می‌خواهید، انتقال دهید.

۷. تبادل قابل بازگشت نیست

وقتی پولی را برای شخص دیگری می‌فرستید، امکان بازگشت آن وجود ندارد مگر اینکه دریافت‌کننده، آن را به شما مسترد نماید.

طرح توجیهی بیت کوین | کالاهای رقیب انواع رمز ارز

پول ها و ارزهای رایج موجود در کشورهای مختلف جهان در حال حاضر کالاهای اصلی و رقیب رمز ارزهایی هستند که در روند توسعه قصد دارند به عنوان جایگزینی مدرن در مقابل آن‌ها قدعلم نماید. چرا که تولید، توزیع و مبادله آنها بسیار مشکل و پر هزینه شده است. انتشار پول و اوراق مالی، پشتوانه و سیاست گذاری ملی و بین المللی حاکم بر آن‌ها دارای تمرکز و مناسبات گسترده و پیچیده‌ای است، اما رمز ارزهای مدرن همانند بیت کوین ماهیتی غیر متمرکز داشته و در روند توسعه و گسترش خود نه تنها بخش خصوصی بلکه حتی تعدادی از دولت‌ها را به سوی تولید راغب نموده است.

موارد کاربرد بیت کوین و سایر رمز ارزها

رمز ارزهایی همانند بیت‌کوین را مانند پول رایج می‌توان برای پرداخت هزینه‌ها، خریدهای آنلاین و آفلاین، سرمایه‌گذاری، معامله و نقل و انتقال پول مابین طرفین معامله استفاده نمود. در حال حاضر بیت کوین قابلیت تبدیل، خرید و فروش و معاوضه به انواع ارزهای رایج بین المللی را دارد. لذا با توجه به موج رو به گسترش استفاده از آن و بالا رفتن تقاضا در زمان کوتاه ارزش خود را درمقابل سایر ارزها ترقی داده و گرایش به خرید آن به عنوان یک سپرده با ارزش نیز افزایش پیدا کرده است.

لذا پیش بینی می‌شود طی سال‌های آینده نقش موثرتری را در اکوسیستم‌های اقتصادی و در زندگی مردم دنیا بعنوان جایگزین پول سنتی ایفا نماید. به نظر می‌رسد جوامع و افرادی که آموزش استفاده، کاربرد و تکنیک‌های استخراج آن را در دستور کار قرار دهند در آینده نزدیک موفق‌تر خواهند بود.

دانش فنی پروژه و روش تولید  بیت کوین

از محسنات این نوع فعالیت این است که بر خلاف سرمایه گذاری صنعتی افراد به تناسب توان سرمایه گذاری و تخصصی خود قادرند در ظرفیت‌های متفاوت این فعالیت را شروع کرده و به مرور از محل درآمد طرح و یا جذب سرمایه‌گذار فعالیت خود را گسترش دهند.

مهمترین مقوله در کشور ما تامین محل و زیرساخت‌های فیزیکی و انرژی مورد نیاز در مناطق صنعتی مصوب برای استقرار دستگاه‌ها و تاسیسات عمومی مطابق پلان‌های طراحی شده است. در انتخاب ماینرها توجه به استاندارد نسبت ظرفیت پردازش و میزان برق مصرفی بسیار اهمیت دارد. توجه به معماری صحیح نصب دستگاه‌ها، تراکینگ شبکه فناوری اطلاعات و سیستم‌های برودتی مورد نیاز دستگاه و انتخاب کیف پول بیت کوین بموازات پیوستن به استخر استخراج و شروع فعالیت از اهم مراحل تولید بیت کوین یا هر رمز ارز دیگری است.

استخر استخراج مجازی چیست؟

استخر استخراج محل‌های مجازی در این شبکه جهانی فناوری اطلاعات است که استخراج‌کنندگان در آن توان پردازش خود را با هم جمع کرده و همه تحت شبکه برای استخراج یک بلاک فعالیت می‌کنند. در این فرایند هر دستگاه ماینر بر اساس ظرفیت عملی پردازشی خود سود می‌برد.

بدون پیوستن به استخر استخراج شانس شما برای ماینیگ یک بلاک اندک است و فقط مزارع استخراج بزرگ می‌توانند به صورت مستقل این فعالیت را انجام دهند. پس بعد از استقرار ماینرها و سیستم‌های پشتیبان برای شروع کار استخراج انجام تنظیمات نرم افزاری و برقراری ارتباط دستگاه‌های خود با استخر استخراج بیت کوین و پیاده سازی سیستم مانیتورینگ شبکه داخلی  مورد نیاز است تا فعالیت خود را شروع کنید.

طرح توجیهی بیت کوین | بررسی بازار و رقبا

در کشور ما در فاصله سه ماهه آخر سال 1398 به دلیل قانونی شدن فعالیت استخراج رمز ارز 314 جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری 45194  میلیارد ریال و ظرفیت تولید 2113043 تراهاش در ثانیه از وزارت صنعت معدن و تجارت در استان‌های مختلف کشور جواز دریافت نموده اند.

از این تعداد استان تهران با 53 جواز تاسیس و پیش‌بینی سرمایه گذاری 4154 میلیارد ریال جهت استخراج 350652 تراهاش در ثانیه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. تعداد جوازهای صادره برای ظرفیت پردازش  بیش از 50000 تراهاش 30فقره می‌باشد که پیش بینی سرمایه گذاری 2503 میلیارد ریال را برای تولید 5509993 تراهاش درثانیه را دارند. برای درخواست مجوز رمز ارز کلیک کنید.

اما موضوع مهمی که در این بازار وجود دارد این است که تا کنون هیچ پروانه بهره برداری برای تولید رمز ارز از زمان قانونی شدن این فعالیت و تدوین دستور العمل اجرایی صادر نشده است. رقبای این فعالیت غالباً کسانی هستند که از قبل تجربه در خرید و فروش رمز ارز داشته و یا با استفاده از انرژی ارزان صنعتی یا کشاورزی در سنوات گذشته مشغول به تولید رمز ارز بوده اند. باقانونی شدن این فعالیت و اعمال تعرفه‌های جدید قیمت برق مصرفی به عنوان یک ایتم تعیین کننده در قیمت تمام شده محصول؛ فقط طرح‌هایی موفق به بهره برداری اقتصادی در این زمینه می‌شوند که بسیار تخصصی بوده و با استفاده از مشاورین مجرب فنی و اقتصادی کار را با بهترین شیوه و پایین‌ترین قیمت تمام شده به سرانجام رسانند.

طرح توجیهی بیت کوین | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس  مطالعات انجام شده احداث یک واحد استخراج رمز ارز با حداقل ظرفیت اقتصادی موجه جهت استخراج سالیانه  38 بیت کوین و توان  7800 تراهاش پردازش در ثانیه معادل 32میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری با احتساب 9 ماه فعالیت در دمای سرد و یک ماه در دمای گرم سال بیشتر از 38 درصد بوده و کمتر از ۳ سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت.

در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است. بدیهی با گذشت زمان و تغییرشرایط اقتصادی لازم است مطالعات پیش امکان‌سنجی بروزرسانی شود.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین 2000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 203 متر مربع
3 دستگاههای  خرید  داخلی 22315 میلیون ریال
4 ماشین آلات خارجی 0 یورو

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 29549
2 سرمایه گذاری  درگردش 3646
3 کل سرمایه گذاری 33196
4 هزینه تولید سالیانه 22975

شاخص های مالی

موضوع
نرخ بازده داخلی IRR 39/04  درصد
دوره برگشت سرمایه 2/36

طرح توجیهی بیت کوین | مزایای اجرای طرح

رمز ارزها با توجه به مصارف متعدد در حوزه های اقتصادی به عنوان ابزار مبادلات مالی، کالای جایگزین و رقیب انواع پول و ارزهای سنتی با تکیه به عدم تمرکز و سهولت در تبادل، شفافیت و قابلیت ذخیره سازی و از همه مهم‌تر امکان استخراج و تولید بدون محدویت و انحصار دولت‌ها توسعه وسیعی یافته و خواهد یافت. لذا در کشورهایی که مزیت تولید انرژی الکتریکی ارزان‌تری دارند به عنوان یک فعالیت اقتصادی موجه با کمترین نیروی انسانی قابلیت اجرای دارد. بنابراین با توجه به افزایش کاربرد این کالای مجازی در سطح بین الملل و قانونی شدن این فعالیت در ایران و تقاضای بالای آن، جذابیت قابل قبولی برای سرمایه گذاری بر اساس مزیت‌های ذیل دارد:

  1. سودآوری، بازدهی و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  2. کاربرد رو به گسترش رمز ارزها هم به عنوان کالای جایگزین هم به عنوان محصول جدید
  3. امکان خرید و فروش ساده و آنلاین محصول
  4. عدم نیاز به نیروی انسانی زیاد
  5. امکان توسعه سطح تکنولوژی دستگاه‌ها و افزایش ظرفیت تولید و ایجاد تنوع در تولید انواع رمز ارز
  6. امکان تامین مالی و جذب سرمایه دیگران با تخصیص کیف پول‌های اختصاصی

نتایج  مطالعات فنی، اقتصادی و مالی

اخذ مجوزهای لازم و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی حوزه‌های ساختمانی، فناوری اطلاعات، مکانیکال، الکتریکی و پیاده سازی ارتباطات فرا ملی به منظور برقراری ارتباطات مورد نیاز فعالیت شبکه ای در بستر اینترنت و حتی واردات دستگاهای ماینر جدید مورد نیاز از کمپانی‌های خارجی به صورت قانونی فراهم شده است.

لذا با توجه به قابلیت ساماندهی میزان سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت و تنوع رمز ارز تولیدی می‌توان راه اندازی این طرح را در ظرفیت‌های مختلف افتصادی در دستورکار قرار داد. برای این کار لازم است جهت اخذ مشاوره و اطلاعات در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی اولیه طرح تا پیاده سازی و به بهره‌برداری رساندن آن از کارشناسان خبره و باتجربه کاردوک کمک بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با سایر طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح تولید شیشه خودرو و سایر طرح توجیهی ها در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها در زمینه طرح توجیهی می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام میخواستم درخصوص بیت کوین واستخراجش مشاوره بگیرم.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره