دانشنامهراهنمای شرکت هافناوری اطلاعات

راه اندازی سایت اینترنتی

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و تمایل مردم به خرید و دریافت خدمات در خانه، راه اندازی سایت اینترنتی می‌تواند برای شما فرصت مناسبی باشد. یک سایت اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد تا خدمات و کالای خود را راحت تر به مخاطبان معرفی کنید. در واقع دیگر مسافت نمی تواند برای شما مانع محسوب شود. برای داشتن یک سایت لازم هست تا حدی با اینترنت و کارکرد آن آشنایی داشته باشید. نوشتن و طراحی یک سایت نیاز به دانش کد نویسی دارد. اما با ورود نرم افزارهای جدیدی مثل وورد پرس با کمی تلاش شما هم می‌توانید یک طراح سایت شوید. مرکز کاردوک به شما جهت راه اندازی یک سایت اینترنتی خدمات ارائه می دهد. برای مشاهده طرح راه اندازی سامانه اینترنتی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت اینترنتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

راه اندازی سایت اینترنتی

طراحی سایت یکی از مشاغلی است که امروزه در دنیا به عنوان شغلی با درآمد بالا شناخته می شود. اگر توانایی طراحی سایت را داشته باشید می توانید از این دانش خود برای گرفتن پروژه های دیگران استفاده کنید و یا سایت خودتان را راه اندازی نمایید. در ادامه 6 گام اصلی برای راه اندازی سایت را برشمرده ایم.

گام اول راه اندازی سایت اینترنتی | انتخاب نام مناسب

نام سایت شما نشان دهنده کاری است که آن را انجام می‌دهید. به همین دلیل نامی که انتخاب می‌کنید باید دقیقاً با کاری که انجام می‌دهید، مرتبط باشد. نام‌های انتخابی برای دامنه خود را باید کوتاه، مختصر و مفید انتخاب کنید تا مخاطب به راحتی آن را به ذهن بسپارد و به راحتی نیز به خاطر بیاورد. هر چقدر نام انتخابی توسط شما حرفه‌ای‌تر باشد، سئو سایت‌تان نیز بالا‌تر خواهد رفت.

گام دوم | انتخاب هاست مناسب

هاست جایی است که فضای سایت شما در آن بارگذاری می‌شود که به فارسی معنی میزبان را هم می‌دهد. شما می‌توانید با پرداخت پول فضای زیاد و یا محدودی را برای سایت خود در نظر بگیرید. با کمی جست و جو در اینترنت می‌توانید یک سایت معتبر در زمینه هاست پیدا کرده و فضای مورد نظر خود را خریداری کنید.

گام سوم راه اندازی سایت اینترنتی | تهیه قالب مناسب

جوملا قالبی است که معمولاً برای طراحی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظاهر سایت شما بسیار مهم است. کاربر وقتی وارد سایتی می‌شود اولین چیزی که به آن توجه می‌کند ظاهر سایت است. در واقع ظاهر اولیه باعث می‌شود که او بخواهد مدت زمان بیشتری و یا کمتری در سایت شما به جست و جو بپردازد.

گام چهارم | یادگیری وردپرس

یکی از راه‌های اساسی برای اینکه بتوانید در ظاهر و شکل سایت خود و محتوایی که تولید می‌کنید اثرگذارتر عمل کنید، باید کار با وردپرس را یاد بگیرید. در این زمینه بهترین کار این است که دوره‌های آموزشی که به صورت اینترنتی در سایت‌های مختلف وجود دارد را بگذرانید تا بتوانید به خوبی از پس کنترل و اداره سایت خود برآیید.

گام پنجم راه اندازی سایت اینترنتی | تسلط بر افزونه‌ها

افزونه یا پلاگین‌ها نوعی نرم افزار کوچک و کاربردی هستند که به برنامه اصلی امکانات جانبی و مکملی را اضافه می‌کنند. در اکثر برنامه‌های کاربردی افزونه به صورت مجزا وجود دارد و شما می‌توانید افزونه مربوطه را دانلود کرده و سپس به نرم افزار اضافه نمایید.

اگر سایت خود را طراحی می‌کنید باید کار کردن با افزونه‌ها را یاد بگیرید و باید بتوانید تشخیص دهید که کدام افزونه برای سایت شما مناسب است.

گام ششم | تولید محتوا

وقتی توانستید ظاهر سایت خود را مدیریت کنید حالا نیازمند تولید محتوا هستید. فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید. شما باید تولید محتوا را انجام دهید. چه سایت شما در مورد خدمات و آموزش در زمینه بازاریابی باشد و چه فروش مواد غذایی، باید محتوای مفید را تولید کنید.

گوگل هر چند وقت یک بار دستورات جدیدی را در مورد سئو منتشر می‌کند. از این رو شما باید بتوانید محتوای تولیدی خود را بر اساس قوانین به روز سئو منتشر کنید تا آمار بازدید سایت‌تان بالا رود. از طرف دیگر برای انتشار مقالات باید زمان مشخصی را تعیین کنید. مثلاً هر روز در رأس یک ساعت مشخص و یا در هفته سه بار این کار را انجام دهید. تا گوگل شما را بشناسد و به مرور زمان بالا بیایید.

اقدامات لازم بعد از راه اندازی سایت چیست؟

طراحی سایت تنها بخشی از شروع یک سایت است. برای آن که بتوانید در زمینه دیجیتال مارکتینگ موفق شوید، دائم باید بر روی سایت تان کار کرده و آن را رها نکنید. سئوی سایت، کیفیت محتوا، میزان فعالیت، گرفتن تبلیغات از سایر سایت‌ها، برند سازی، شناخت نیاز مخاطب از جمله عواملی است که شما باید برای بالا بردن امتیاز سایت‌تان به آن ها توجه کنید. برای آشنایی با دیگر روش های دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید.

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین امتیاز سایت، قوانین گوگل است. از آن جا که این قوانین دائم در حال به روز شدن هستند، پس شما برای ماندن در این رقابت باید از آن ها اطلاع داشته و تغییرات لازم را اعمال کنید.

تعداد نیرو و هزینه های سایت

هر سایتی برای ماندن و پیشرفت نیاز به نیروهای متخصص دارد. مدیر سایت، طراح و گرافیست، محتوا نویس، بلاگر، برنامه نویس، ویراستار، سئو کار و… از جمله افرادی هستند که باید برای راه اندازی و پشتیبانی سایت حضور داشته باشند. اگر شما بودجه مورد نیاز برای گردهم آوری این افراد را ندارید؛ می توانید بخش هایی از کار را به موسساتی چون کاردوک بسپارید و از مشاوره و خدمات آن ها استفاده نمایید.

سخن پایانی…

طراحی سایت می‌تواند موجب رونق کسب و کار شما شود به همین دلیل باید با آگاهی زیاد در این عرصه قدم بگذارید. از طرفی دیگر باید صبور باشید و انتظار نداشته باشید تا یک شبه یا در ظرف چند روز بتوانید از سایت خود درآمدزایی کنید. این پروسه شش ماه تا یک سال طول می‌کشد تا سایت‌تان در صفحات اولیه گوگل قرار بگیرد. با صبر و آموزش می‌توانید تحول بزرگی در کسب و کار خود ایجاد کنید. برای دریافت مشاوره کسب و کار از متخصصان کاردوک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت اینترنتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول در خصوص طراحی سایت اینترنتی

آیا قالب‌های سایت رایگان هم وجود دارد؟

بله. برای طراحی سایت خود می‌توانید از قالب‌های رایگان هم استفاده کنید اما امکانات و سرعت این قالب‌ها پایین است. به همین دلیل سعی کنید با صرف هزینه‌ای بیشتر قالب‌هایی را انتخاب کنید که از سرعت بهتری برخوردار باشند.

آیا سایت اینترنتی درآمد هم دارد؟

هر سایتی با هدف خاصی ایجاد می شود، اگر قصد کسب درآمد از اینترنت را دارید، احداث یک سایت راه مناسبی برای به دست آوردن سودهای کلان است. برای اطلاع از راه و چاه راه اندازی کسب و کار اینترنتی کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره