طرح توجیهیطرح توجیهی خدماتی

مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار از جمله موارد الزامی برای راه اندازی یک کسب و کار جدید است. در جلسات مشاوره کسب و کار شما با چالش‌ها، مشکلات و مسیر راه اندازی کسب و کار خود آشنا می‌شوید و همچنین می‌توانید نحوه برطرف کردن موانعی که با آن‌ها روبرو هستید را بیاموزید. با اینکه مطالب این مقاله نمی‌تواند جایگزین مشاوره کسب و کار باشد ولی ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین سوالات و ابهامات موجود در مسیر راه اندازی کسب و کار را برای شما توضیح دهیم.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

مشاوره کسب و کار

از جمله مهمترین مواردی که در جلسات مشاوره کسب و کار مطرح می‌شود عبارتند از:

هدف از مشاوره

قبل از هر چیزی هدف خود را تعیین کنید که می‌خواهید کسب و کاری برای خود راه اندازی کنید یا به دنبال افزایش اطلاعات خود در مورد راه اندازی یک کسب و کار هستید. اگر قصد دارید واقعا یک کسب و کار جدید برای خود راه‌اندازی کنید، باید علاوه بر جنبه‌های تئوری با جنبه‌های اجرایی راه اندازی کسب و کار آشنا شوید. باید اطلاعات دقیقی در مورد نقشه راه کارآفرینی و مدیریت کسب وکار داشته باشید.

انگیزه برای مشاوره کسب و کار

قبل از هر اقدامی با خودتان رو راست باشید. ببینید چرا می‌خواهید یک کسب و کار جدید راه‌اندازی کنید. معمولا کارآفرینان از این لحاظ به دو دسته تقسیم می‌شوند.

دسته اول کار آفرینانی هستند که با انگیزه بیرونی شروع به فعالیت می‌کنند به عنوان مثال به دلیل اینکه مدیر ناکارآمدی دارند شروع به راه اندازی کسب و کار خود می‌کنند.

دسته دوم کار آفرینانی هستند که با انگیزه درونی کسب و کار خود را راه اندازی می‌کنند. به عنوان مثال یک ایده‎‌ای دارید و فکر می‌کنید که می‌توانید با عملی کردن ایده‌تان شروع به خدمات رسانی و خلق ارزش کنید.

اگر واقعا مصمم هستید که می‌خواهید کسب و کار خود را شروع کنید یک کاغذ بردارید و سوالات زیر را پاسخ دهید.

واقعا می خواهید در کسب و کارتان چه کنید ؟

نمی‌توانیم اول یک شرکت ثبت کنیم، بعد بشینیم ببینیم که حالا می‌خواییم چی کار کنیم!!! بنابراین اولین سوالی که باید به آن جواب دهید این است که می‌خواهید چی کار کنید؟

حال تلاش کنید در چند سطر داستان کسب و کار خودتان را بنویسید.

شما به عنوان یک کار آفرین باید قبل از شروع کسب و کارتان به این سوال هم پاسخ دهید که چرا من؟ چرا باید به سراغ این کار بروم؟

اینجا همان جایی که است که شما باید اول به خودتان اثبات کنید که در حوزه‌ای که می‌خواهید در آن فعالیت داشته باشید، نوآوری انجام داده‌اید که خودتان حاظرید از محصول تولیدتان استفاده نمایید.

بسیارند کسانی که در جلسات مشاوره کسب و کار ادعا دارند که محصول و خدماتی که ارائه می‌دهند در هیچ جای دیگری ارائه نمی‌شود. اما دیر یا زود حقیقت ماجرا مشخص می‌شود. گردش مالی حساب بانکی شما درستی یا نادرستی این امر را ثابت می‌کند. پس با دقت به سوالی که پرسیده شد پاسخ دهید. نوشتن طرح توجیهی به شما این امکان را میدهد تا علاوه بر امکان دریافت مجوزهای لازم افق دیدی روشن نسبت به آینده داشته باشید.

با راه اندازی این کسب و کار چه ارزشی و خدمتی ایجاد می کنید؟

نباید فراموش کنید که ارزش، چیزی است که مشتری شما حاضر است برای آن پول خرج کند. در غیر این صورت شما کسب و کاری راه نیانداخته‌اید، تنها یک کار خیر انجام داده‌اید. جهت راه اندازی کسب و کار کلیک کنید.

چه کسی قرار است به شما پول بدهد؟

شاید مهم‌ترین سوالی که باید به آن در جلسات مشاوره کسب و کار پاسخ دهید این است که چه کسی برای محصول یا خدمات شما پول قرار است پول دهد؟

شما به عنوان یک کارآفرین کسب و کار جدید، آیا واقعا توانایی ایجاد ارزش دارید یا تنها به دنبال شکل دادن یک شخصیت خقوقی برای قلاب اندازی در رودخانه فرصت‌ها هستید تا یک ماهی گیر کند؟

ما نمی‌توانیم یک کسب و کار جدید راه بیاندازیم و وقتی دیدیم که مشتری نداریم بگوییم که ما تلاش خودمان را کردیم ولی جامعه قدر ما را ندانست.

مردم با پول دادن علاوه بر تامین هزینه کسب و کار، از میان کسب و کارهای مختلف به کسب و کار مورد علاقه خود رای می‌دهند و از استفاده از خدمات آن کسب و کار راضی‌تر هستند.

آیا از صنعتی که می خواهید در آن کار کنید، با خبر هستید ؟

خوب است که قبل از شروع به کار کردن در یک زمینه فعالیت، تحلیل استراتژیک آن صنعت را هم داشته باشید. در حال حاضر صنایع مختلفی وجود دارد که حتی ممکنه با آن‌ها آشنایی هم نداشته باشید، مشاوران کسب و کار با بررسی شرایط و زمینه‌های موجود برای شروع کارتان راهنمایی و خدمات لازم را می‌دهند.

چقدر با مسائل و چالش های مالی کسب و کار آشنا هستید ؟

بسیارند کارآفرینانی که میانه خوشی با مسائل مالی ندارند. این کار آفرینان فکر می‌کنند که برای راه اندازی یک کسب و کار اصل، ایده است و در ادامه کسب و کارشان جان گرفت می‌توانند با استخدام حسابدار و مدیر مالی به مسائل مالی خود رسیدگی کنند.

بحث مالی تنها به پیدا کردن سرمایه گذار و سرمایه اولیه کسب و کار محدود نمی‌شود. شما به عنوان یک کارآفرین باید از مباحث مالی درک صحیحی داشته باشید. از مفاهیم مالی مهمی که باید با آن آشنا باشید می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • سرمایه در گردش
  • نقطه سر به سر
  • هزینه جاری
  • سرمایه اولیه
  • مزایا و معایب واگذاری سهم به دیگران
  • تفاوت مکانیزهای مختلف رشد مالی
  • مزایا و معایب وام‌های کوتاه مدت و بلند مدت
  • ساختار هزینه
  • نقدینگی
  • مفقوم هزینه
  • نفروضات و ریسک مالی
  • و …

 

آیا می توان هم زمان با راه اندازی کسب و کار جدید کار قبلی خود را هم داشته باشیم ؟

اگر به زندگی نامه کارآفرینان مختلف نگاه کنیم متوجه می‌شویم که کارآفرینان زیادی بودند که در ابتدای راه اندازی کسب و کار جدید خود تا مدت‌ها در شغل قبلی خود مشغول کار بودند.

معمولا در کسب و کارهای خانگی و کوچک، تامین مالی از طریق کار کردن در جایی دیگر یک امر عادی است. ولی نباید فراموش کنید که کسب و کار شما دیر یا زود به نقطه‌ای خواهد رسید که شما مجبورید تمام وقت خود را بر روی آن بگذارید.

 

نقش شبکه های اجتماعی | مشاوره کسب و کار

امروزه شبکه های اجتماعی و رسیدگی به آن‌ها به صورت تخصصی برای تمامی کسب و کارها نقش مهمی پیدا کرده است. آشنایی با بازاریابی مدرن و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی از جمله مباحث مهمی است که باید قبل از شروع کسب و کار با آن آشنا باشید. مجموعه کاردوک علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای به شما جهت راه اندازی سایت و شبکه های مجازی تان خدمات ارائه می دهد. جهت راه اندازی سایت اینترنتی خود کلیک کنید.

 

خدمات مرکز مشاوره کسب و کار  کاردوک

شرکت کاردوک یکی از شرکت های مشاوره کسب و کار و ارائه طرح توجیهی می باشد که با داشتن سابقه چندین ساله در زمینه های مختلف مشاوره ای و اجرایی شایستگی خود را اثبات کرده است. این مجموعه با آماده سازی صدها طرح توجیهی در زمینه های مختلف از اعم از طرح توجیهی صنعتی ، طرح توجیهی خدماتی ، طرح توجیهی کشاورزی و … آماده تهیه و دریافت سفارش طرح توجیهی می باشد. برای آشنایی بیشتر از طرح توجیهی انجام شده توسط تیم کاردوک توصیه می کنیم مقاله انواع طرح توجیهی انجام شده توسط تیم کاردوک را مطالعه نمایید.

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره