طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح تولید البسه ورزشی

طرح تولید البسه ورزشی برای تولید لباس های ورزشی از جنس های مختلف طراحی و نوشته می شود. طی سال های اخیر، با افزایش آگاهی عموم جامعه از نحوه زندگی سالم، اهمیت ورزش بیشتر از پیش مشخص شده است به همین سبب افراد بیشتری ورزش می کنند و استفاده از البسه های ورزشی و یا به عبارتی لباس های فیتنس در میان آن ها بیشتر شده است. البسه های ورزشی از جنس های مختلفی همچون نایلون، بامبو، تنسل، پلی استر، پلی پروپیلن و … تولید می گردد که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی است. در صورتی که علاقه مند به فعالیت در زمینه تولید لباس های ورزشی هستید، برای اطلاع از تمامی جوانب طرح تولید البسه ورزشی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی محصول | طرح تولید البسه ورزشی

طبق آمار به دست آمده، تولید تجهیزات ورزشی طی دهه های 70 و 80 با رونق بالایی همراه بود و برای سرمایه گذاری بسیار مناسب برآورد می شد؛ اما با گذشت زمان روند رشد تولیدات نزول پیدا کرده. تعداد تولید کنندگان لباس های ورزشی حدود 1200 واحد فعال است که به تعداد 90 واحد از آن ها در تهران مستقر هستند. البته لازم است اشاره کنیم که بسیاری از این واحد ها جزو تولید کنندگان غیرمجاز هستند و به منظور کم کردن هزینه های تولید و پرداخت نکردن مالیات و حقوق بیمه، به تولیدات بدون مجوز رو آورده اند و به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند. در مقابل بازار البسه ورزشی در این سال ها با رشد زیادی همراه بوده است به طوری که شاهد ارائه محصولات با کیفیت با قیمت های بسیار مناسب به بازار از سوی تولید کنندگان هستیم.

انواع پارچه های مورد استفاده در طرح تولید البسه ورزشی

اگر به قصد خرید لباس های ورزشی به بازار رفته باشید، مشاهده می کنید که برای تولید البسه های ورزشی از انواع پارچه استفاده می شود که هر کدام ویژگی ها و قیمت خاص خود را دارند. در صورتی که قصد راه اندازی کارگاه تولیدی البسه ورزشی را دارید باید از انواع این ویژگی ها مطلع باشید که در ادامه به آن ها اشاره کردیم:

  • نایلون : نایلون از پارچه های مصنوعی است که تقریبا لباس های ورزشی تولید شده از آن در میان مردم محبوب است. پارچه های نایلونی دارای بافت مشبکی هستند که انتقال هوا از میان آن ها به خوبی انجام می شود. بافت نرم آن ها پوست را اذیت نمی کند و قابلیت سریع خشک شدن را نیز دارند.
  • پلی استر : پارچه پلی استر بیشتر برای تولید لباس ورزش هایی که در فضای باز هستند کاربرد دارد. این لباس به عنوان مانعی در برابر عوامل خارجی نیز عمل می کند و در عین حال بسیار سبک است.
  • پلی پروپیلن : برخی از لباس های ورزشی به صورت ضد آب تولید می شوند. معمولا پارچه این دسته از لباس ها پلی پروپیلن است که نوعی پارچه مصنوعی می باشد است.
  • اسپند کس ( لاکرا ) : پارچه اسپندکس (لاکرا) پارچه ای مشبک و منعطف است. البسه های ورزشی تولید شده از لاکرا قابلیت جذب رطوبت و خشک شدن سریع را دارند.

البسه های ورزشی سازگار با محیط زیست

برخی از تولید کنندگان البسه های ورزشی، به منظور حمایت و حفاظت از محیط زیست سعی دارند از جنس های سازگار با محیط زیست استفاده کنند. در تولید لباس های ورزشی سازگار با محیط زیست از پارچه هایی با جنس های مدکور استفاده می شود که در ادامه بطور مختصر توضیح داده ایم:

  • بامبو : برخی از البسه های ورزشی سازگار با محیط زیست از جنس بامبو تولید می شوند. لباس های ورزشی تولید شده از بامبو از بدن اشخاص در برابر اشعه UV محافظت می کنند. از دیگر مزیت های لباس های ورزشی از جنس بامبو قابلیت تنظیم دما و دفع بو است. لازم است اشاره کنیم که پارچه بامبو نیز بر روی پوست بسیار نرم است.
  • تنسل : از دیگر پارچه های به کار رفته در البسه های ورزشی که سازگار با محیط زیست است، پارچه تنسل نام دارد. تنسل پارچه ای ساخته شده از خمیر چوب است و لباس های تولید شده از این نوع پارچه جزو کالاهای لوکس شناخته می شوند. پارچه تنسل نیز دارای بافت مشبک است و قابلیت جذب رطوبت بالایی دارد. لازم است اشاره کنیم که پارچه تنسل جزو مواد تجزیه پذیر محسوب می شود.

گزینه های تولید لباس ورزشی سفارشی | طرح تولید البسه ورزشی

سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه تولید لباس های ورزشی می توانند همانند دیگر برند های فعال در این زمینه به دو طریق اقدام کنند. برخی از تولید کننده صفر تا صد تولید البسه های ورزشی را خودشان بر عهده دارند و برخی دیگر فقط یک واحد تولیدی صرفا برای برش، ساخت، آراستن و … راه اندازی کرده اند. در ادامه پیرامون این دو روش اطلاعات کامل تری ارائه کرده ایم :

  • بسته تولید کامل (FPP) : در این نوع از روش تولید، صفر تا صد تولید البسه ورزشی از طراحی تا تولید نهایی بر عده واحد تولیدی است. طی این روش بدیهی است که هزینه های تولید کم می شود و در نهایت تولید کننده بازدهی بیشتری را خواهد داشت اما به سرمایه اولیه بیشتری نیز برای شروع نیاز دارد.
  • برش، ساخت، آراستن (CMT) : برخی دیگر از برندها از طرح ها و پارچه های آماده استفاده می کنند و واحد تولیدی صرفا تولید محصول نهایی را بر عهده دارد.

طرح تولید البسه ورزشی موفق با ایجاد ماهرانه هویت برند

یکی از موضوعات مهم در زمینه تولید البسه های ورزشی، مبحث برند سازی است. همه ی لباس های ورزشی موجود در بازار دارای یک آرم هستند و این نشان از اهمیت بالای برند سازی در بخش لباس های ورزشی و فیتنس دارد. در واقع شما همزمان با تولیدات خود باید سعی کنید برند و آرم مخصوص خود را در ذهن مشتریان ماندگار کنید. این همان چیزی است که سبب می شود مشتری هر بار برای خرید محصول از برند محبوب خود به بازار مراجعه کند. بنابراین تولید کننده باید به کمک طراحان فعال در این زمینه یک آرم و لوگو مناسب را طراحی کند و با یک جایگذاری دقیق آن را بر روی لباس ها چاپ نماید.

البسه های ورزشی چاپی | طرح تولید البسه ورزشی

برخی از البسه های ورزشی موجود در بازار نیز به روش چاپی تولید می شوند. برای چاپ بر روی لباس ها نیز سبک های مختلفی وجود دارد که در ادامه پیرامون آن ها توضیحات مختصری را ارائه کرده ایم:

  • چاپ سابلیمیشن (Sublimation print) : این سبک از چاپ جزو سبک های بسیار با دوام است و سرعت اجرای کار و انتقال رنگ به لباس نیز با سرعت بالایی انجام می شود. چاپ سابلیمیشن بیشتر مناسب لباس هایی با وزن کم است.
  • چاپ مستقیم روی پارچه (DTG) : برای چاپ بر روی دسته های بسیار کوچک بسیار مناسب است.
  • چاپ سیلک (Screen printing) : اغلب تولید کنندگان به منظور چاپ بر روی لباس از چاپ سیلک استفاده می کنند. از قابلیت های این روش امکان هماهنگ کردن رنگ بر روی پارچه است و مناسب تولید کنندگانیست که تولید انبوه دارند. به دلیل گران تمام شدن این روش برای تولیدات کم چندان مناسب نیست.

بد نیست بدانید که برای آراستن لباس های ورزشی، علاوه بر روش چاپ از روش های گلدوزی نیز استفاده می شود. لباس های ورزشی گلدوزی شده همچون کلاه ها، هودی، سوییت شرت و … در میان مردم به عنوان لباس های لوکس شناخته می شوند.

البسه ورزشی روزانه و فشن

یکی از موضوعاتی که سبب گسترش تولیدات لباس های ورزشی شده، اختصاص بخشی از این تولیدات به البسه روزانه و فشن است. در واقع تولید کنندگان البسه های ورزشی بخشی از تولیدات خود را به لباس های لوکس و روزانه ورزشی اختصاص داده اند و در زمینه تولید پوشاک فیتنس، تولید هودی، سویت شرت، شلوار اسپرت (jogger) و لباس راحتی مد روز فعالیت می کنند. تنها مشکلی که برای تولید های نوپا در زمینه البسه ورزشی وجود دارد رقابت سخت با برندهای بزرگ است.

چشم انداز جهانی این بازار

بر اساس تحقیقاتی که محققان در این زمینه انجام داده اند، طی سال های اخیر و تا سال 2020، بازار جهانی پوشاک به اندازه 3.5 درصد رشد خواهد داشت و دلیل اصلی این موضوع نیز افزایش آگاهی عموم مردم پیرامون بهداشت و ورزش است. به نحوی که با گذشت زمان سهم زنان نیز در عرصه ورزش بیش از گذشته شده است. البته تحلیل گران، بالا رفتن سطح درآمد و بهتر شدن کیفیت زندگی انسان ها را نیز در این موضوع دخیل دانسته اند.

رشد فروش آنلاین البسه ورزشی در سال های آتی | طرح تولید البسه ورزشی

در سال های گذشته ترجیح افراد این بود که برای خرید به صورت مستقیم به بازار مراجعه کنند، به همین دلیل خرده فروشی ها بیشترین سهم فروش را داشته اند.

در حال حاضر علاوه بر فروش البسه ورزشی به روش سنتی، بخش قابل توجهی از این لباس ها نیز به صورت آنلاین به فروش می رسد. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در این زمینه،در آینده ای نه چندان دور سایت های الکترونیکی جرو پرمخاطب ترین رسانه های جهانی خواهند شد و همین موضوع فروش البسه ورزشی را نیز با تغییراتی همراه خواهد ساخت.

المپیک های جهانی، بازارهایی پر رونق

برای برند های ورزشی مطرح در جهان، بازی های جهانی محل مناسبی برای تبلیغات محسوب می شود. هر چهار سال یکبار بازی های المپیک برگزار می گردند که بیش از 200 کشور در جهان در آن حضور دارند. این موضوع به این معنی است که میلیاردها نفر به تماشای این مسابقات می نشینند و فرصت بزرگی در این مسابقات برای تبلغات برند های ورزشی فراهم می شود. در حال حاضر برند های بزرگ نایک و آدیداس که از بزرگ ترین تولید کنندگان پوشاک در سراسر جهان هستند، به نام های آشنا و شناخته شده ای در این زمینه تبدیل شده اند.

برای آشنایی بیشتر با سایر طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

شما در هر جایی که هستید می توانید برای تهیه طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه‌های مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره