طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی پارچه کشباف | خلاصه طرح توجیهی تولید انواع البسه کشباف

نگارش طرح توجیهی پارچه کشباف جهت دریافت مجوزهای لازم و راهنمایی برای راه اندازی واحد تولیدی ضروری است. صادرات پوشاک و پارچه در دنیا در سال 2018 برابر با 480میلیارد دلار بوده که 266 میلیارد آن (با توجه به تولید انبوع وقیمت تمام شده پایین) متعلق به چین می‌باشد. صنعت نساجی نیمی از صادرات بازار جهانی را در بردارد، آلمان عمده‌ترین صادرکننده ماشین‌آلات صنایع نساجی و کشورهای بنگلادش، ویتنام و هند با دارا بودن نیرو کار ارزان بعد از چین عمده‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پارچه هستند. آمار صادرات در داخل کشور به نقل از گمرگ ایران 64 میلیون دلار بوده و بخش زیادی از پوشاک وارداتی به نقل از اتحادیه پوشاک از مبادی غیررسمی می‌باشد که نشان از جذابیت اقتصادی این کسب و کار دارد. در ادامه خلاصه ای از میزان سرمایه و ماشین آلات مورد نیاز ذکر شده است. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی متناسب با امکانات خودتان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

طرح توجیهی پارچه کشباف | معرفی محصولات

پارچه‌های کشباف از تداخل حلقه‌های نخ با یکدیگر به وجود می‌آیند و به دو روش تار و پودی تولید می‌شوند. در روش پودی، یک نخ پود با حلقه شدن در جهت پود یا در جهت عرضی بافت، پارچه مورد نظر را تشکیل می‌دهد؛ این کشباف‌ها روی ماشین‌های نساجی مدور مانند کیسه‌ای یا لوله‌ای تولید می‌شوند. در پارچه‌های کشباف تاری برای بافت پارچه یک دسته از نخ‌های تار به دور خودشان حلقه شده و به نخ‌های مجاور پیوند داده می‌شوند.

البسه کشباف به دلیل الزام به رعایت بهداشت باید از بهترین پارچه‌های بافته شده از الیاف مناسب همانند نخ‌های پلی آمید، فانتزی و اکریلیک جهت پوشش زیبا و با کیفیت به موازات حفظ سلامت بدن انسان تولید شوند. این محصولات در شرایط پاکیزه حاکم بر کارگاه‌های صنعتی تولید و هدف از تولید آن‌ها پوششی مناسب، سالم و عاری از آلودگی برای انسان است. طرح، تنوع و رنگبندی این محصولات بسیار زیاد بوده و شامل انواع دستکش، ژاکت، بلوز، شال و سایر مصنوعات کشباف می‌باشد.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک کلیک کنید.

کدهای آیسیک صنعتی البسه کشباف

نام محصول کد ISIC
پوشاک كشباف 17301130
کلاه کشباف 17301152
شال گردن 18101341
ژاكت كشباف 17301131
انواع زيرپوش كشباف 17301132
انواع بلوز كشباف 17301135
مصنوعات پوشاک كشباف 17301150
دستكش كشباف 17301151
پوشاک راحتی مردانه و پسرانه 1810412329
انواع لباس خواب زنانه و دخترانه، تاری، پودی، دوخته شده 1810512339

طرح توجیهی پارچه کشباف | تعرفه‌های گمرکی

تولیدات مورد نظر در این طرح طیف وسیعی از تعرفه‌های گمرکی را شامل می‌شود. تعرفه‌های تخصیصی به محصولات از شماره تعرفه 6101 شروع و تا 6117 ادامه دارد.

جدول تعرفه گمرکی محصولات طرح

نوع كالا شماره تعرفه
انواع پوشاک کشباف (لباس ومتفرعات لباس، کشباف یا قلاب باف) 6101 الی 6115
كلاه کشباف (سایر متفرعات لباس دوخته و مهیا کشباف و اجزاء آن) 6117
شال گردن (سایر متفرعات لباس دوخته و مهیا کشباف واجزاء آن) 6117

طرح توجیهی پارچه کشباف | ویژگی‌های  محصول

ازنقطه نظر کیفیت و الزامات قانونی، تولید این محصولات در گروه البسه حلقوی پودی از جنس اکریلیک شامل انواع پوشاک تریکو بافتنی و کلاه کشباف بافتنی و شال گردن بافتنی و مصنوعات کشباف تحت عنوان استاندارد ملی شماره 1045 ثبت شده است که در الزامات مرتبط آن به ویژگی‍‌هایی همانند ثبات رنگ تحت تاثیر عوامل خارجی، تغییرات ابعادی، ویژگی‌های نخ مصرفی، پرزدهی، شرایط دوخت و الصاق لوازم تکمیلی و عیوب غیرمجاز بسته‌بندی و نشانه‌گذاری اشاره گردیده است.

طرح توجیهی پارچه کشباف | کالای جایگزین

این محصولات با ظهور تکنولوژی نوین تولید پارچه‌های حلقوی و کش بافت از جنس الیاف طبیعی و سنتتیک همانند پلی استر، اکرلیک و تکیه بر طراحی‌های نوین با استفاده از نرم افزار و کامپیوتر به لحاظ کیفیت، چاپ، رنگ و طرح  ضمن داشتن تنوع بسیار گسترده، تقاضای بازار انحصاری خود را دارند.

موارد کاربرد پارچه های کشباف

این پارچه‌ها در انواع البسه کشباف مصرف می‌شوند. البسه کشباف به عنوان پوششی زیبا و حافظ  بدن به کار می‌روند و برای مصرف‌کنندگان کالایی حیاتی هستند. پوشاک در برگیرنده هزاران نوع، طرح و مدل است که متناسب با تغییر شرایط فصلی، مکانی، زمانی و همچنین با توجه به سن و فرهنگ جامعه انواع جدید و متفاوت آن‌ها ابداع، خلق و مصرف می‌شود. بنابراین در شكل‌گيری و تركيب مصرف و کاربرد پوشاک عوامل متعددی همانند مذهب، شرايط و عوامل طبيعی، معيشت، منزلت اجتماعی در انتخاب جنس، رنگ، شكل، زيورها و ضمايم آن در هر جامعه‌ای مد نظر قرار می‌گیرد.

طرح توجیهی پارچه کشباف | دانش فنی پروژه و فرایند تولید

عمده‌ترين بخش طرح توليدی، انتخاب ماشين آلات با توجه به نوع صنعت و خصوصيات آن، فناوری ساخت، ظرفيت توليـد و خريـد و نصب و راه‌اندازی آن‌ها می‌باشد. در این طرح براساس بررسی ماشین آلات مورد نیاز تولید محصولات کشباف حلقوی پودی ژاپنی انتخاب شده که از طریق نماینده تامین داخلی باقابلیت گارانتی، ارائه خدمات فنی بخش‌های مکانیکال، الکترونيک، بخش برنامه نويسی، طراحی هنری، تامین قطعات يدکی، برگزاری کلاس‌های آموزش طراحی و کار با ماشين آلات توليد مشاوره در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی ماشین‌آلات اصلی خط تولید

ماشين‌های تخت باف سری SIG تلفيقی از کيفيت، بهره‌وری و راحتی در کاربرد هستند که انتظارات بالای صنعت جهانی مد را برآورده می‌کنند. اين ماشين‌ها دارای سيستم کنترل حلقه ديجيتال DSCS می‌باشند که يکی از مهم‌ترين پيشرفت‌ها در دنيای مدرن و امروز بافندگی تخت باف به شمار می‌آيد. اين سيستم مصرف نخ را به طور مداوم کنترل کرده و تغذيه نخ و کشش را برای رسيدن به ثبات در پارچه با تلرانس قابل توجه 1% ± تنظيم می‌کند که اين امر در توليد پوشاک حلقوی خصوصا انواع shaping آن ضروری است.

ماشین آلات سری  SIG

SIG دارای روکشی سريع و کوچک است که به دليل جرم کم آن و در نتيجه اينرسی کمتر، بازگشت روکش سريع‌تر انجام می‌شود، همچنين روکش برای بازگشت در انتهای ماشين به فضای کمتری نياز دارد و می‌تواند فضای بيشتری را با سرعت بالا کار کند و اين امر منجر به افزايش بهره‌وری می‌شود.
ماشين‌های SIG122 و SIG123 دارای قابليت WideGauge هستند که امکان بافت چندين گيج را روی يک ماشين فراهم می‌سازند. بدين ترتيب بدون سرمايه‌گذاری براي خريد چند ماشين برای چند گيج و بدون صرف زمان آماده‌سازی و تعويض گيج‌ها، به سهولت می‌توان تغييرات مورد نظر را روی ماشين اعمال کرده و دامنه وسيعی از توليدات را با يک ماشين به دست آورد.

ماشين‌های سری SIG قابليت کارکردن تا 30 نخ بر را دارند. نخ برهای جديد اينتارسيا متراکم‌تر و سريع‌تر هستند و امکان تغيير رنگ بيشتری را در يک عرض معين از بافت ميسر می‌سازند. سيستم بهبوديافته مذکور همچنين بی‌صداتر بوده و به طور ميانگين 3/2 واحد کمتر از سيستم قبلی اينتارسيا ايجاد صدا می‌کند.
از ديگر امکانات ماشين‌های سری SIG، برخورداری از سيستم قيچی و نگهدارنده نخ، شانه، ورودی USB جهت حافظه‌های خارجی، دو سری غلتک کشش پارچه با قابليت تنظيم ديجيتالی، سرپره‌های متحرک، سيستم فشاردهنده حلقه و يک منبع تغذيه پشتيبانی بعد از قطعی برق می‌باشد.

سری SSG

ماشين‌های تخت باف سری SSG تلفيقی از کيفيت، بهره‌وری و راحتی کاربرد هستند. اين ماشين‌ها دارای سيستم کنترل حلقه ديجيتال DSCS می‌باشند که يکی از مهم‌ترين پيشرفت‌ها در دنيای مدرن و امروز بافندگی تخت باف به شمار می‌آيد. اين سيستم مصرف نخ را به طور مداوم کنترل کرده و تغذيه نخ و کشش را برای رسيدن به ثبات در پارچه با تلرانس قابل توجه 1% ± تنظيم می‌کند که اين امر در توليد پوشاک حلقوی خصوصا انواع shaping آن ضروری است.

SSG دارای روکشی سريع و کوچک است که به دليل جرم کم آن و در نتيجه اينرسی کمتر، بازگشت روکش سريع‌تر انجام می‌شود. همچنين روکش برای بازگشت در انتهای ماشين به فضای کمتری نياز دارد و با سرعت بالا کار می‌کند، در نتیجه منجر به افزايش بهره‌وری می‌شود.

ماشين‌های SSG122 دارای قابليت WideGauge هستند که امکان بافت چندين گيج را روی يک ماشين فراهم می‌سازند. بدين ترتيب بدون سرمايه‌گذاری برای خريد چند ماشين، بدون صرف زمان برای آماده‌سازی و تعويض گيج‌ها به سهولت می‌توان تغييرات مورد نظر را روی ماشين اعمال کرده و دامنه وسيعی از توليدات را با يک ماشين به دست آورد.

از ديگر امکانات ماشين‌هاي سری SSG، برخورداری از سيستم قيچی و نگهدارنده نخ، شانه، ورودی USB جهت حافظه‌های Flash، دو سری غلتک کشش پارچه با قابليت تنظيم ديجيتالی، سرپره‌هاي متحرک، سيستم فشاردهنده حلقه و يک منبع تغذيه پشتيبانی بعد از قطعی برق می‌باشد.  ماشين‌های SSG به صورت تک فاز کار می‌کنند.

نرم‌افزار طراحی SDS-ONE

در ابتدا سيستم SDS فقط قابليت تهيه نقشه به زبان ماشين را داشت اما به نسخه‌های بعدی آن قابليت‌های زيادی افزوده شد تا جائی که با ارائه نسخه SDS ONE تحولی عميق در طراحی پوشاک حلقوی پودی به وجود آمد.

 نرم افزار شامل پنج برنامه فرعی به شرح ذيل می‌باشد

1-Paint : اين برنامه فضای لازم جهت طراحی بافت و شبيه‌سازی را در اختيار کاربر قرار می‌دهد. ابزارهای مناسب و آرشيو کاملی از انواع بافت‌های پايه از خصوصيات اصلی اين برنامه است.

2- Knit : با اين برنامه، کاربر قادر است طرح تهيه شده در قسمت paint را به زبان ماشين تبديل نماید. بسياری از پارامترهای اصلی بافت در اين برنامه تعريف می‌شوند.

3-  PGM : اين برنامه دارای محيطی جامع جهت ترسيم الگو می‌باشد. ابزارهای جانبی متعلق به اين نرم‌افزار موجب سرعت بالا و دقت زياد در ترسيم الگو می‌شود.

4- Textile : در اين برنامه، کاربر توانايی طراحی پارچه‌های تاری پودی را دارد. کاربر با قرار دادن نخ‌های مورد نظر در جدول مخصوص طراحی پارچه، می‌تواند هم‌زمان پارچه شبيه‌سازی شده را مشاهده کند.

5- Embroidery : در اين محيط کاربر با استفاده از ابزارهای مناسب، امکان طراحی، گلدوزی و شبيه‌سازی آن را در اختيار دارد.

طرح توجیهی پارچه کشباف |  فرآیند  تولید، نکات فنی و شرایط عملیاتی

ماشین آلات پیش بینی شده در این طرح قابلیت تولید انواع البسه و ملحقات آن را به صورت تکه کارهای یک پارچه و بدون دوخت و سفارشی دارا می‌باشند. چنان چه تولید به صورت پارچه کشباف و تولید انبوه مد نظر باشد جهت انجام عملیات تکمیلی و تولید محصول تا بسته‌بندی و عرضه نهایی مستلزم طی فرآیند ذیل است.

بافت

نخ در دستگاهی بافنده تبدیل به پارچه می‌گردد که قسمت‌های کلی دستگاه و نیز نحوه عملکرد دستگاه بر روی مواد اولیه در ذیل آورده شده است.

نخ مصرفی در این نوع پارچه‌ها از نوع نخ اکریلیک یا انواع نخ‌های فانتزی و پلی آمید می‌باشد. نخ‌ها به صورت دوک‌های آماده شده خریداری می‌گردند. در ابتدا توسط دوک برگردان این نخ از دوک باز شده تا عیوب آن از قبیل گره، در هم رفتگی، مقدار کشش، پارگی نخ و… مورد کنترل قرار گیرد. نخ پس از طی این مرحله آماده بافت است. عمل بافت عبارت است از تشکیل پارچه به وسیله درگیری حلقه هایی از نخ با یکدیگر که بر روی سیلندر انجام می‌گیرد.

 دوخت زیکزاک اولیه

انواع دوخت شامل قفلی، زنجیری و اورلوگ (زیکزاک) است که توسط آن لبه‌های برش خورده با این نوع بخیه دوخته می‌شود. پس از طی این مرحله اگر پارچه برش خورده احتیاج به دانه‌گیری داشت، ابتدا دانه گیری و سپس به قسمت زیکزاک نهایی فرستاده می‌شود.

دوخت زیگزاگ ثانویه نهایی

پس از طی عمل بافت، پارچه کنترل و عیوب آن برطرف می‌گردد و به قسمت دوخت تحویل داده می‌شود.

 دوخت

در بخش دوخت عملیات زیر بر روی پارچه بافته شده انجام می‌گیرد.

الف-کوک:

نوع بخیه آن زنجیری است و اغلب برای اتصال موقت دو قطعه پارچه استفاده می‌شد و آماده‌سازی قواره برای اطوکشی با بخار در مرحله اولیه توسط این عمل انجام می‌شود. در ضمن اگر پارچه مورد نظر احتیاج به شستشو داشته باشد قبل از اطوکشی برای شستشو فرستاده می‌شود.

ب-بخار اولیه اطوکشی:

اطوکشی ضمن تولید به منظور باز کردن درزها، چروک‌گیری و آماده سازی شکل پارچه مطابق طرح یا مدل مورد نظر می‌باشد.

 برش

پارچه مورد نظر ابتدا گسترده شده و با توجه به نوع پارچه برای سری دوزی محصول از قیچی برقی عمودی پس از قرار دادن الگو در آخرین لایه پارچه و علامت‌گذاری استفاده می‌گردد.

دوخت

قطعات برش خورده با عمل دوخت قفلی، زنجیری و اورلوگ (زیگزاگ) به هم متصل می‌شوند. چرخ کاری جز اصلی فرایند دوخت تریکو است و اغلب عملیات دوخت به شرخ ذیل توسط چرخ انجام می‌شود.

– راسته دوز

نوع بخیه آن قفلی (دوخت با دو نخ) است. از این نوع چرخ‌کاری برای دوخت روی جیب، یقه، مارک و اتصالات برای محکم شدن بخیه زیکزاک استفاده می‌شود. بعضی از پوشاک تریکو پس از طی این مرحله احتیاج به پس دوزی و دوخت دکمه و مادگی دارند و سپس به قسمت تمیز کاری و دست دوزی فرستاده می‌شوند. ولی بعضی از البسه‌ها ممکن است احتیاج به پس دوزی نداشته و فقط دوخت دکمه و مادگی داشته باشند. بعضاً هم ممکن است مستقیماً از قسمت راسته دوزی به قسمت دست دوزی هدایت شوند.

– پس دوزی

در این نوع چرخ‌کاری پایین کار یا لبه کار طوری دوخته می‌شود که از روی لباس دیده نشود.

 -دکمه دوزی

چرخ‌کاری دکمه برای دوخت انواع دکمه انجام می‌گیرد.

– جادکمه زنی

جادکمه زنی که اصطلاحاً مادگی دوزی نیز می‌گویند برای انواع جا دکمه استفاده می‌شود.

 – تمیزکاری و دست دوزی

در این مرحله اضافات نخ و غیره گرفته می‌شود و دست دوزی برای تکمیل کار به خصوص کار تزئینی انجام می‌گیرد.

 – مارک دوزی

در این مرحله برچسب‌های مناسبی در اندازه‌های دلخواه معمولاً به پشت یقه دوخته می‌شود.

 اتوکاری و بخار نهایی

در این مرحله توسط بخار و عمل پرس کردن الیاف محصول مورد نظر تثبیت شده و به آن شکل داده می‌شود. پس از طی این مراحل لباس آماده شده مورد کنترل و بازبینی قرار می‌گیرد و عیوب آن برطرف شده و بسته‌بندی می‌گردد.

طرح توجیهی پارچه کشباف | بررسی بازار و رقبا

کل جوازهای تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی تولید انواع البسه کشباف کشور تا پایان سال 1398 تعداد 834 است که از این تعداد 174 واحد صنعتی به تولید رسیده و با ظرفیت 17585 تن البسه کشباف دارای پروانه بهره‌برداری هستند. تعداد 12 طرح در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر از 60 درصد نیز در کشور وجود دارد که با پیش بینی ظرفیت اسمی  پوشاک کشباف در کشور در حال ساخت و ساز می‌باشند.

تعداد کل جوازها و پروانه‌های صنعتی کشور البسه کشباف
834
تعداد طرح‌های درحال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد البسه کشباف
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
12 216128 473 100374300

1348

عدد

تن

پروانه بهره‌برداری تولید صنعتی البسه کشباف
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
174 1043634 3916 17589 تن

طرح توجیهی پارچه کشباف | سرمایه ذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید پوشاک کشباف با کیفیت صادراتی سالیانه 240تن در سال زیرساخت‌هایی به شرح ذیل نیاز دارد:

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین 2000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی 520 متر مربع

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع
1 سرمایه گذاری  54910میلیون ریال
2 اشتغال 24 نفر

 شاخص های مالی

موضوع
نرخ بازده داخلی IRR(درصد) 28
دوره بازگشت سرمایه گداری انجام شده(سال) 3/9
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 3/42

طرح توجیهی پارچه کشباف | مزایای اجرای طرح

بخش زیادی از تولیدات لباس کشباف به صورت صنفی در کارگاهایی با مقیاس کم که دارای قیمت تمام شده بالایی هستند، تولید می‌شود. بخشی از مصرف داخلی هم از طریق واردات تامین می‌شود. مزایای اجرای طرح به ترتیب عبارت است از:

  • اشتعال‌زایی بالای نیروی انسانی
  • امکان تامین مواد اولیه مرغوب در داخل کشور
  • امکان صادرات محصول با کیفیت به کشورهای هم جوار
  • قابلیت رقابت به لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده
  • منعطف بودن خط تولید

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های تولید پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است. بررسی مهم‌ترين شاخص‌های اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید  البسه کشباف استاندارد نشان می‌دهد.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط کارشناسان کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره