طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح احداث مجتمع های صنفی همگن در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان با بیش از 1200 زیر گروه فعالیت شغلی یکی از موتورهای محرک تولیدات صنعت و ارائه خدمات در کشور  محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که بخش مسکن حداقل 15درصد اشتغال و 25درصد گردش مالی کشور را به خود اختصاص داده است. رشد ۵۷ درصد گردش مالی جهانی در صنعت ساختمان از ۵۵۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ به ۱۲۷۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ نشان از وزن و تاثیر اقتصادی این حوزه را دارد. در ایران 97درصد محصولات ساختمانی که برای تولید مسکن و ساختمان مصرف می‌شود، قابلیت تولید داخل را دارد و این یک فرصت برای پویا شدن سایر صنایع وابسته به مسکن را فراهم کرده است. در ادامه خلاصه‌ای از طرح احداث مجتمع های صنفی همگن در صنعت ساختمان را شرح داده‌ایم. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی خود کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

طرح احداث مجتمع های صنفی | محصولات قابل عرضه در مجتمع

در این مجتمع کلیه مصالح ساختمانی مورد نیاز ساخت‌ و ساز البنیه، ساختمان و پروژه‌های عمرانی به همراه خدمات فنی مرتبط به صورت فیزیکی و مجازی با قابلیت مدیریت متمرکز در تامین و عرضه محصولات ارایه خواهد شد و مجتمع قادر است کلیه مصالح و خدمات مورد نیاز صاحبان و پیمانکاران پروژه‌ها را در طول اجرای کار بصورت برنامه ریزی شده تامین نمایند.

معرفی طرح احداث مجتمع های صنفی همگن

فروشگاه‌های متمرکز و زنجیره‌ای در ابتدا در ایالت متحده آمريكا ایجاد، رشد و توسعه پيدا كردند. فروشگاه‌ها زنجیره‌ای يكی از مهم‌ترین اشكال خرده‌فروشی مدرن هستند كه معمولاً از مشارکت و مدیریت یک فروشگاه مرکزی و چندين شعبه تحت مالكيت، بصورت شبکه‌ای ایجاد می‌شود. تمامی شعب این زنجیره فعالیت‌های خود را تحت نظارت سازمان مركزی هماهنگ می‌سازند؛ این ساختار نقش مؤثری در جهت ساماندهی نظام تامین و توزيع کالاها و ارائه خدمات به مشتریان را ایفا می‌نماید.

ایجاد و گسترش انواع خرده‌فروشی‌های مدرن در اشکال مختلف مجتمع‌های محصولات همگن مانند بازارهای متمرکز قطعه فروشی و مصالح ساختمانی و محصولات غذایی که به شکل بازارهای متمرکز و مدیریت شده باشند، همانند فروشگاه‌های بزرگ روند رو به رشدی را در نظام تامین و توزيع کالاها را در ایران پیدا کرده‌اند. این روند منجر به کاهش خرده فروشی‌های سنتی و فروشگاه‌های کوچک مقیاس شده و بهره وری منابع را با قابلیت مدیریت متمرکز در نظام توزیع افزایش می‌دهد.

معرفی طرح احداث مجتمع های صنفی همگن

گروه‌های اصلی کالایی مجتمع

مصالح ساختمانی در واقع ابزار تبدیل فضای طراحی مهندسین معمار، عمران، تاسیسات مکانیک، برق به فضای پباده شده ساختمان می‌باشد. در پلان‌های ساختمانی علاوه بر نمایش مشخصات فنی و هندسه بنا، نوع مصالح مورد نیاز و از پیش تعیین و برآورد می‌شود.  سازه با کاربرد مصالح و تجهیزات ساختمانی مطابق پلان‌ها در کنار یکدیگر مطابق نیازهای زمان و مکانی شکل می‌گیرد. در یک تقسیم بندی کلی مواد، تجهیزات و مصالح ساختمانی به چند گروه بزرگ به شرح زیر تقسیم می‌گردند که تولید، تامین، توزیع، نصب و ارایه خدمات آن‌ها مبنای ایجاد این مجتمع صنفی محصولات ساختمانی می‌باشد.

گروه مصالح ساختمانی فلزی، غیرفلزی و مصالح و مواد ترکیبی؛

  • گروه قطعات، تجهیزات و تاسیسات مکانیکی
  • گروه قطعات، تجهیزات و تاسیسات برقی
  • ابزار و وسایل ساختمانی

گروه‌های اصلی کالایی مجتمع

طرح احداث مجتمع های صنفی | طبقه‌بندی‌های کدهای ISIC محصولات

آیسیک نوعی طبقه‌بندی استاندارد برای فعالیت‌های اقتصادی است. هدف اصلی آیسیک فراهم كردن مجموعه‌ای از رده‌های فعاليتی است. به‌طوری‌که در آن بتوان موجوديت‌های اقتصادی را بر اساس نوع فعاليتی كه انجام می‌گیرد طبقه‌بندی كرد. از اين طبقه‌بندی برای کلاسه بندی  فعاليت‌های صنفی و صنعتی استفاده می‌نمايد.

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. برمبنای استاندارد کدیشن مذکور جدول کدهای صنفی تعریف‌شده در هیئت عالی نظارت بر اصناف و کدهای صنفی تعریف‌شده است که در آن دو رقم اول نشانگر رده صنعتی است که بنگاه درآن فعالیت دارد، رقم سوم نشانگر گروه صنعتی و رقم چهارم نشانگر عنوان اختصاصی رسته فعالیتی است. بخشی از کد آیسیک فعالیت‌های مجتمع صنفی صنعت ساختمان بشرح جدول  ذیل بیان می‌شود.

طرح احداث مجتمع های صنفی | طبقه‌بندی‌های کدهای ISIC محصولات 

معرفی خدمات و محصولات مجتمع

  • تامین زیر ساخت‌های کامل فروشگاه‌های متعدد محصولات ساختمانی
  • تامین زیر ساخت‌های فیزیکی بخش‌های فنی و تولیدی و انبار
  • رستوران، و کترینگ غذای با امکان تحویل
  • سایت و اپ تحت وب فروشگاه اینترنتی خرید، فروش و توزیع انواع محصولات با شبکه توزیع

طرح احداث مجتمع های صنفی | ضوابط استقرار مجموعه صنفی محصولات ساختمانی

ضوابط مورد استفاده در مجتمع‌های صنفی را می‌توان به دو دسته تقسیم‌بندی نمود. مجموعه ضوابط ومقررات زمان احداث (تغییر کاربری زمین،ضوابط شهر سازی وشهر داری، ضوابط رده‌های زیست محیطی فعالیت‌ها)

  •  به همراه رعایت استانداردهای طراحی و ساخت فضاهای فروشگاهی، کارگاهی، انبار، پارکینگ، کارگاه، سرویس‌های بهداشتی و  امکانات رفاهی مجتمع
  • ضوابط و مقررات زمان بهره‌برداری (پایان کار، مجوزهای صنفی، استانداردها و مجوزهای سامانه مجازی به همراه دستورالعمل‌های داخلی مدیریت مجتمع)

ویژگی‌های سامانه مدیریت و وب‌سایت و اپ فروشگاهی

فروشگاه‌های محصولات ساختمانی به‌منظور به دست آوردن اطلاعات و آسان‌سازی مدیریت انجام فعالیت و تصمیم‌گیری در زنجیره تأمین، عرضه و فروش کالا و محصولات چه در بسترهای فیزیکی و چه در بسترهای مجازی نیازمند شبکه‌ای از اطلاعات سازمان‌یافته هستند. در حقیقت نه سرمایه‌گذاران و مدیران و کارکنان و نه مشتریان زمان کافی برای جستجوی اطلاعات پراکنده و ناقص، به‌ویژه سازمان نیافته را دیگر ندارند.

لذا  برای دستیابی به اطلاعاتی هدف‌دار و سامان یافته به منظور تامین محصولات مورد نیاز بخش ساختمان و فراهم نمودن شرایط تامین سهل  و متمرکز محصولات با استفاده از کانال‌های اطلاع رسانی در زمان و مکان مناسب نیازمند سامانه‌های نرم‌افزاری با ویژگی‌های حرفه‌ای همانند قالب مناسب، کدنویسی اختصاصی، تولید محتوی با کیفیت و مرتبط، ارتقا جایگاه در موتورهای جستجو، درگاه بانکی، ارتباط سیستماتیک با مجموع انبار و حسابداری مجتمع و… امنیت مناسب می‌باشیم.

ظرفیت زیر ساخت های مجتمع

ظرفيت زیر ساخت‌های پروژه براساس مصوبات سایت پلان با توجه به وجود زیر ساخت‌های عمومی پروژه شامل بخش ساختمان، معابر و محوطه و تاسیسات، آب برق و گاز، بخش‌های بهداشتی، نگهبانی  و سایر سازه‌های مکمل بخش تجاری مجتمع به شرح ذیل است؛

  • تعداد فروشگاه‌های تأمین و توزیع کالا           150بنگاه
  • تعداد انبار و کارگاه قابل واگذاری                  40 بنگاه
  • بنگاه‌های رفاهی و تدارکاتی                        8 بنگاه
  • بنگاه حمل و نقل                                       2بنگاه
  • تعداد روز كاری در سال فیزیکی 300 روز – مجازی:360 روز
  • تعداد شيفت كاری در روز: 2 شيفت فیزیکی و 3 شفیت مجازی
  • تعداد ساعت كاری در هر شيفت: 8 ساعت

بررسی بازار

در بررسی نیازسنجی بازار طرح با استفاده از تحلیل موازنه عرضه و تقاضا ناشی از کانون‌های ایجاد تقاضا و براساس شاخص‌های موثر برای تامین مصالح و خدمات پروژه‌های ساختمانی و عمرانی در وضعیت کنونی و پیش بینی در طول پنج سال آتی مشخص می‌گردد.

در حال حاضر در استان تهران با جمعیت بیش از 14 میلیون نفر و  14792 هکتار بافت فرسوده، 3268 بافت پایدار و 43750 هکتار بافت پایدار توسعه شهری به همراه ساخت وسازهای غیرمجاز نیاز به مجتمع‌هایی دارد که بتواند به صورن متمرکز و مدیریت شده سهم کوچکی از ایت بازار گسترده را به مدل‌های نوین در شبکه تامین و توزیع برعهده بگیرد.

بررسی بازار

سرمایه گذاری مورد نیاز طرح احداث مجتمع های صنفی

بر اساس مطالعات انجام شده احداث مجتمع در محل مورد درخواست با ظرفیت 200 بنگاه در سال جاری به همراه تمامی زیرساخت خدمات، تولیدی، اداری، رفاهی و انبار مورد نیاز 650390 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری بیشتر از 35 درصد بوده و طی 3 سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است:بدیهی با گذشت زمان و شرایط اقتصادی لازم است مطالعات امکاسنجی بروز رسانی شود.

سرمایه گذاری مورد نیاز طرح احداث مجتمع های صنفی

 

سرمایه گذاری مورد نیاز طرح احداث مجتمع های صنفی

برای مشاهده سایر طرح ها و پروژه ها به طرح توجیهی صنعتی های نوشته در کاردوک مراجعه نمایید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

برای تهیه طرح توجیهی تولید  مجتمع ها  و بازارچه های صتفی  و تهیه  طرح توجیهی هاسایر زمینه های اقتصادی می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره