طرح توجیهیطرح توجیهی خدماتی

راه اندازی تولیدی پوشاک | صفر تا صد راه اندازی تولید پوشاک

راه اندازی تولیدی پوشاک آرزویی دست یافتنی برای هر کسی می تواند باشد. این یک کسب و کار سودمند است به شرطی که بتوانید با مدیریت حساب شده وارد این کار شوید. باید توجه داشته باشید علاوه بر سرمایه لازم برای شروع کار، نیاز به برآورد نیاز بازار، نحوه تولید، تامین مالی، مدیریت منابع انسانی و غیره دارید. در ادامه این مقاله به شما اطلاعاتی جهت شروع این کار داده شده است. با دریافت مشاوره کسب و کار از مرکز کاردوک با بهترین طرح های تولیدی آشنا شوید.

برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی تولیدی پوشاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

راه اندازی تولیدی پوشاک

برای راه اندازی کسب و کار تولیدی پوشاک باید توصیه‌هایی را در نظر داشته باشید. در زیر ما نکات مهم و کلیدی راه اندازی این کسب و کار سودآور را به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید ضمن ایحاد رونق اقتصادی، منبع درآمد خوبی برای خودتان و دیگران ایجاد کنید. اگر کارتان را صنعتی می خواهید شروع کنید، مقاله طرح توجیهی تولید پوشاک را بخوانید.

گام اول | تعیین هدف از تولیدی پوشاک

برای انجام هر کاری شما باید اهدافی را برای خود در نظر بگیرید. در راه اندازی یک تولیدی پوشاک باید با خودتان صادق باشید و بفهمید که از راه اندازی یک تولیدی پوشاک چه هدفی را در نظر دارید. یادتان باشد اگر در هدف شما علاقه‌ای وجود نداشته باشد، نمی‌توانید گام‌های خود را بلند بردارید و ممکن است با موانع جدی و بزرگی رو به رو شوید. پس روشن کنید که چه هدفی دارید و چه آینده‌ای را برای خود ترسیم کرده‌اید.

گام دوم | تعیین نوع فعالیت تولیدی پوشاک

دامنه فعالیت برای تولیدی پوشاک بسیار گسترده است. شما باید بدانید می‌خواهید در چه زمینه‌ای تولیدی باز کنید. تولیدی پوشاک زنانه، مردانه، پچه‌گانه و… این مهم به شما کمک می‌کند تا در مورد منابع و وسایلی که قرار است تهیه کنید، اطلاعاتی به دست آورید.

گام سوم | کسب دانش لازم درباره تولیدی پوشاک

اگر در زمینه تولیدی پوشاک اطلاعاتی ندارید، قبل از شروع فعالیت باید نسبت به افزایش دانش خود اقدام کنید. کسی که می‌خواهد یک تولیدی راه اندازی کند باید دوره‌هایی را بگذراند. بسته به این که تولیدی شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، آموزش‌هایتان نیز متفاوت است. این دوره‌ها را می‌توانید در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بگذرانید.

گام چهارم | مقابله با ترس‌ها

برخی افراد ضمن داشتن شرایط مناسب برای راه اندازی یک تولیدی پوشاک از انجام این کار خودداری می‌کنند. چون قبول مسئولیت برای آن‌ها سخت است و از طرف دیگر می‌ترسند هزینه‌هایی که برای انجام این کار در نظر می‌گیرند، از بین برود. اگر شما واقعاً خواهان راه اندازی یک تولیدی هستید نباید با شک و تردید در این راه قدم بگذارید. هر قدمی که شما با ترس برمی‌دارید برابر است با اشتباهات بزرگ. پس هرگونه ترس را کنار گذاشته و روحیه‌ ریسک پذیری را در خودتان بالا ببرید تا تجارت مورد علاقه خود را راه اندازی کنید.

گام پنجم | برنامه‌ریزی

هر کاری نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اصولی است. وقتی شما تصمیم خود را برای راه اندازی یک تولیدی پوشاک گرفتید، حالا وقت آن است به فکر تهیه مکان، دستگاه‌های مورد نیاز و لوازم مناسب باشید. سعی کنید برای خرید این وسایل و پیدا کردن مکان مناسب، از افرادی که قبلاً این راه را طی کرده‌اند و یا متخصصین این حرفه مشاوره و کمک بگیرید.

گام ششم | اخذ جواز کسب از اتحادیه

هر شغلی نیازمند جواز مخصوص به خود است. تولیدی پوشاک نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای این کار می‌توانید به سایت «اتحادیه‌ی صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لباس» مراجعه کنید تا بتوانید اطلاعات و مدارک لازم برای گرفتن جواز کسب را به دست آورید. بعد از جمع‌ آوری مدارک مورد نیاز، شما باید به صورت حضوری برای تشکیل پرونده به اتحادیه مراجعه کنید. البته شما می‌توانید درخواست خود را از طریق همین سایت اتحادیه اصناف ثبت کنید.

گام هفتم | پیدا کردن افراد مناسب

بعد از اینکه مجوز لازم برای فعالیت تولیدی خود را دریافت کردید باید نسبت به جذب افراد جهت همکاری با تولیدی، اقدام کنید. می‌توانید درخواست خود برای استخدام را از سایت‌های مختلف و یا روزنامه‌های سرتاسر کشور پیگیری کنید.

گام هشتم |  بازاریابی مناسب

یک وب سایت برای تولیدی خود راه اندازی کنید. از طریق نمونه محصولات و اطلاعاتی که در وب سایت قرار می‌دهید، مشتریان و خریداران زیادی می‌توانند برای ثبت سفارش با شما تماس بگیرند. می‌توانید در جشنواره‌های مختلف شرکت کنید و یا لباس‌های تولیدی خود را در اینترنت به فروش برسانید.

گام نهم | حفظ کیفیت

سعی کنید افراد خِبره و حرفه‌ای را وارد کار خود کنید. هر چقدر شما حرفه‌ای‌تر به مبحث تولید پوشاک بپردازید، مشتریان بزرگتری جذب تولیدی و پوشاکی می‌شوند که شما تولید می‌کنید. بنابراین هرگز از کیفیت کار خود غافل نشوید.

گام دهم | دریافت مشاوره حرفه‌ای

اگر فکر می‌کنید با راه اندازی یک تولیدی، دیگر به کمک‌های یک مشاور نیازی ندارید سخت در اشتبا‌ه هستید. برای اینکه کیفیت کار شما و قدرت فروش‌تان بالا باشد، باید با مشاوران حرفه‌ای در تماس باشید. به خصوص در زمینه امور مالی باید از همان اول با حساب و کتاب جلو بروید تا با مشکلی برخورد نکنید. هر چقدر قدم‌های خود را حرفه‌ای‌تر بردارید، در آینده با افراد حرفه‌ای رو به رو می‌شوید و می‌توانید در سطح بین المللی نیز به رقابت بپردازید.

همچنین می توانید برای اطلاع از شروع کار با سرمایه کم کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی تولیدی پوشاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چه مقدار سرمایه برای شروع کار لازم است؟

شما می‌توانید کار خود را با مبلغ 100 میلیون تومان آغاز کنید. البته حداکثر سرمایه 10 میلیارد تومان است. اما با همان حداقل هم می‌توانید یک تولیدی راه اندازی کنید. 

چه تعداد چرخ برای شروع کار نیاز داریم؟

اگر می‌خواهید یک تولیدی کوچک راه اندازی کنید به 3 الی 4 چرخ نیاز دارید که شامل میز برش، راسته دوز، میان دوز و زیگزال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره