طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی تولید انواع سالاد فصل

طرح توجیهی تولید انواع سالاد فصل را می توانید به کمک کارشناسان کاردوک تنظیم کنید. به طور کلی سالادها از دسته محصولاتی هستند که بسیار پرمصرف می باشند و در اشکال مختلفی به دست مصرف کنندگان می رسند. امروزه علاوه بر استفاده از سالادها به صورت خانگی، واحدهای مختلفی شامل غذاخوری ها، رستوران ها، هتل ها و … نیز انواع سالاد را به مشتریان خود ارائه می دهند. بر اساس آماری که در اختیار داریم، طی سال های اخیر  عرضه و فروش انواع سالاد فصل به صورت صنعتی از رشد خوبی برخوردار بوده است، به طوری که سرمایه گذاری پایین نیز در این زمینه با سود بالایی همراه بوده است. در صورتی که علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستید، برای اطلاع از تمامی جوانب طرح توجیهی تولید انواع سالاد فصل تا انتهای این مقاله از کاردوک همراه ما باشید.  جهت ارائه سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

معرفی محصول | طرح توجیهی تولید انواع سالاد فصل

محصولی که در طرح توجیهی تولید انواع سالاد فصل مورد بررسی قرار می گیرد، تولید و بسته بندی انواع سالاد فصل است. به طور کلی سالاد ها به عنوان پیش غذا و یا بعد از غذای اصلی مورد استفاده قرار می گیرند. البته سالاد ها وابسته به مواد اولیه ای که در درست کردن آن ها استفاده می شود، حتی به عنوان وعده اصلی نیز استفاده می شوند.

هزاران سال پیش، ایرانی ها برای استفاده از سبزیجات به آن روغن و سرکه اضافه می کردند و سپس آن را مصرف می نمودند. جالب است بدانید این رسم در پی جنگ های ایران و رم به اروپا رسید و کم کم دچار تحولاتی شد؛ به طوری که همزمان با انقلاب صنعتی، مصرف غذاهای آماده به صورت سالاد نیز وارد سبد غذایی مردم شد.

امروزه در سراسر جهان از سالادها در کنار غذای اصلی استفاده می شود. سالادها به اندازه ای در میان مردم جا افتاده اند که امروزه در برخی رستوران ها و هتل ها، محل هایی به نام سالادکده یا سالاد بار وجود دارد که در آن ها انواع سالادها به مشتریان عرضه می شود.

در حالت کلی سالادها مخلوطی از سبزیجات و صیفی جات خام هستند و پس از گذراندن برخی عملیات آماده سازی و فرآوری شامل شستشو، خرد کردن، مخلوط کردن و … در ظروف یکبار مصرفی که مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، بسته بندی می شوند.

آنچه که در تولید انواع سالادها حائز اهمیت است؛ رعایت ایمنی غذایی و بهداشتی آن می باشد. محتویات انواع سالاد ها شامل کاهو، هویج، انواع کلم برگ، خیار، گوجه و … است که نیاز بدن را از نظر تامین ویتامین ها برآورده می کند، از سویی برای سیستم گوارشی نیز بسیار مفید است. سالادها متناسب با ذائقه غذایی افراد با چاشنی های مختلفی شامل آبلیمو، انواع سس های سالاد، ماست و … استفاده می شوند.

کد آیسیک محصول | طرح توجیهی تولید انواع سالاد فصل

بر اساس سیستم طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، کد آیسیک مرتبط با طرح توجیهی تولید انواع سالاد فصل، کد 15132143 می باشد.

موارد مصرف و کاربرد محصول

سالاد ها در واقع یک ترکیب غذایی هستند که از آن ها به عنوان پیش غذا، همراه غذا و یا حتی به عنوان یک وعده اصلی استفاده می شود. در واقع مواد اولیه به کار رفته در انواع سالادها حتی می تواند آن را به یک وعده غذای اصلی در سبد تغذیه خانوارها تبدیل کند.

مواد اولیه متنوعی در تهیه انواع سالادها به کار می رود که عمده ترین آن ها سبزیجات و صیفی جات هستند. هر کدام از مواد اولیه به کار رفته در انواع سالادها از نظر خواص تغذیه ای، بسیار ارزشمند می باشند و هر یک شامل کلم، کاهو، ذرت، گوجه و … می توانند نیازهای تغذیه ای بدن از جمله ویتامین های مورد نیاز برای آن را تامین کنند. این مواد اولیه برای سیستم گوارشی بدن نیز بسیار مفید هستند، به طوری که از بروز بیماری های مختلف در بدن جلوگیری می کنند.

کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر روی مصرف محصول

همانطور که اشاره کردیم، مواد اولیه متنوعی در تولید انواع سالادها استفاده می شود که می توان به کمک آن ها انواع سالادهای مناسب برای ذائقه های مختلف را درست کرد. در حالت کلی نمی توان کالای جایگزینی را همانگونه که برای دیگر محصولات کالای جایگزین معرفی می شود، برای محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع سالاد فصل مشخص کرد.

با افزایش مصرف انواع سالادها طی سال های اخیر و همینطور فراهم شدن زمینه ای برای تولید صنعتی این محصول، می توان متوجه این موضوع شد که سالادها از جایگاه خانگی، سنتی و دستی حالا به جایگاه صنعتی ارتقاء پیدا کرده اند و از نظر ذائقه نیز مطلوب مصرف کنندگان واقع شده اند.

اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز

محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع سالاد فصل دارای اهمیت استراتژیکی نمی باشد.

مصرف کنندگان عمده محصول در کشور

کلیه اقشار جامعه جزو مصرف کنندگان انواع سالاد فصل هستند. سالاد ها به شیوه های مختلفی شامل سنتی، دستی و یا صنعتی آماده می شوند و در اشکال مختلف در داخل خانه ها، رستوران ها، هتل ها، غذاخوری ها، فست فودها و … به مشتریان عرضه می شوند.

از سالادهای رایج در کشور ما می توان به سالاد کلم، سالاد الویه، سالاد لوبیا و … اشاره کرد که برای تهیه آن ها از انواع سبزی، صیفی جات و … استفاده می شود و این نوع سالاد ها نسبت به دیگر انواع سالاد ها در میان اقشار مختلف جامعه مورد پذیرش قرار گرفته اند.

دانش فنی و فرآیند تولید

در سراسر جهان از دو روش برای تهیه انواع سالاهای فصل استفاده می شود:

  1. روش نیمه اتوماتیک ( روش مورد بررسی در این طرح)
  2. کاملا اتوماتیک با ظرفیت تولید بالا (قابل اجرا در شهرهای پرجمعیت)

در ادامه به مراحل تولید انواع سالاد فصل اشاره کرده ایم :

  • مرحله اول : تهیه مواد اولیه شامل انواع سبزیجات و صیفی جات
  • مرحله دوم : شستشو
  • مرحله سوم : خرد کردن
  • مرحله چهارم : شستشوی مجدد
  • مرحله پنجم : آبگیری
  • مرحله ششم : پر کردن ظرف
  • مرحله هفتم : گاز زنی و فویل کشی
  • مرحله هشتم : جعبه گذاری
  • مرحله نهم : انبار

در روشی که به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود، ضریب ایمنی تغذیه ای و بهداشتی محصول و همینطور کمیت تولید بسیار بالا است. در روش نیمه اتوماتیک ظرفیت تولید وابسته به تعداد و مهارت نیروی انسانی است؛ همینطور محصول به طور مستقیم توسط مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرد؛ به همین دلیل لازم است که در خط تولید و آماده سازی مواد اولیه و ظروف بسته بندی، تمامی ضوابط بهداشتی رعایت گردد.

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز | طرح توجیهی تولید انواع سالاد فصل

در خط تولید انواع سالاد فصل به برخی ماشین آلات و تجهیزات به شرح موارد زیر نیاز است :

  • پوست کن صنعتی
  • دستگاه شستشو
  • دستگاه خرد کن
  • دستگاه سانتریفیوژ برای آبگیری
  • میزهای کار استیل
  • دستگاه تزریق گاز و روکش فویلی
  • وسایل متفرقه شامل آبکش، کارد، انواع سینی و …

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره