طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک چیست ؟ گرانروی (میزان نرمی و چسبندگی) روغن  در شرایط دمایی و عملکردی متفاوت تغییر می کند به همین دلیل در ماشین آلات و سیستم های هیدرولیک انتقال نیرو ، حفظ دمای روغن در مخزن هیدرولیک ناسیسات و ماشین آلات صنعتی،  موتورخانه های  بالابرها و  آسانسورهای  از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از انجاکه یکی از مهمترین دلایل خرابی تجهیزات و قطعات سیستم های  هیدرولیک از  تغییر گرانروی سیال  بدلیل سرما در فصل زمستان و هوای سرد ناشی  می شود و این خرابی ها موجب مشکل در انتقال نیرو و صدمه  عدیده به تجهیزات حرکتی همانند جک ها و کابین و قطعات متحرک همانند بروز پدیده کاویتاسیون در پمپ روغن  می‌شود لذا لازم است در این سیستم ها  شرایط دمایی مطلوب مهیا شود.

در طول شب و زمان‌هایی که دستگاه های هیدرولیک کار نمی کنند دمای روغن هیدرولیک کمتر از حد مطلوب می شود  و ویسکوزیته (غلظت) روغن بالا می‌رود و در زمان شروع به کار مجدد سیستم هیدرولیک دچار اختلال عملکردی در  شیر کنترل جریان پاور یونیت و انتقال نیرو  در بالابر می‌شود ودر نتیجه  تراز گیری  بخش های متحرک به‌درستی انجام نمی‌شود وبرای مثال  اکثر اوقات بالابر  به سطح تراز تعیین شده نمی‌رسد.

برای حل این مشکل باید دمای محیط سیستم های هیدرولیک را با استفاده از گرمکن های هیدرو لیک  در دمای نرمال بین 20 الی 35 درجه تنظیم نمود  و در مخزن روغن (پاوریونیت)  ماشین آلات و  بالابر  هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد  تا دمای روغن در سطح مطلوب عملکردی قرار بگیرد و بتوان در شرایط محیطی  سرد  روغن را  با ویسکوزیته  کم استفاده نمود  باید توجه داشت  که مخازن و  موتورخانه آسانسور های  هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نیز  نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود

 

 برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک و نوشتن طرح توجیهی  احداث کارخانه  می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

مهمترین عوامل مخرب سیستم های هیدرولیک | طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

مهمترین علل اصلی خرابی سیستم های  هیدرولیک ناشی از  وجود  ذرات جامد در جریان سیال است لذا  آلودگی روغن هیدرولیک حتی روغن جدید  که حاوی مقداری از آلاینده ها است لازم است  کنترل و از طریق  فیلتراسیون این آلاینده ها از محیط روغن جداسازی شود در یک سیستم هیدرولیک آلاینده ها می توانند  به صورت گرد و غبار، خاک  ویا قطعات فلزی ، شن ، آب و هوا و همچنین باقیمانده های مواد  شیمیایی حباب شده باشند که می توانند  به عنوان عوامل مخرب درسیستم محسوب شوند  که  ضرورت دارد  کنترل شوند یکی دیگر از عوامل مخرب بهم خوردن شرایط ترمودینامیکی در  اثر  افزایش دمای روغن (کاهش ویسکوزیته روغن) و خواص روانکاری است که تأثیر منفی بر عملکرد و عوامل سیستم  هیدرولیک را دارد و فرایند فرسودگی روغن را نیز  تسریع می نماید وجود آلاینده ها و ذرات و غیر نرمال بودن دمای روغن می توانند باعث شکست قطعات  سیستم هیدرولیک همانند شیر و پمپ  هیدرولیک  و در نهایت از کار افتادن ناگهانی و توقف کار  شوند .

تجهیزات مخزن روغن هیدرولیک | طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

مخزن هیدولیک که در آن از اویل هیتر استفاده می شود  از اجزا زیر تشکیل می شود 

1 موتور

2 پمپ

3 صدا خفه کن

4 سوپاپ

5 دیفیوزر

6 صافی

7 هیتر روغن

8 دمپر لاستیکی

9 نشانگر سطح روغن

10 دوشاخه

11 پلاگین تخلیه

12 کلاهک هواگیری

13 درب بالا

14 تابلو  برق

15 واشر

تجهیزات مخزن روغن هیدرولیک | طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک را شرح داده‌ایم.

انواع گرمکن های روغن

اویل هیتر های  به تناسب نوع کاربرد  در انواع مختلفی به شرح ذیل ساخته می شوند

  • گرمکن های روغن قابل نصب در  داخل  مخزن هیدرولیک
  • گرمکن های قابل نصب در خارج از  مخزن روغن
  • گرمکن های روغن پلاگین مخزن
  • گرمکن های روغن مخزن دارای سیمی سخت
  • گرمکن های روغن مغناطیسی  مخزن هیدرولیک

 

انواع گرمکن های روغن

معرفی محصول | طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

گرمکن روغن(هیتر اویل) داخل مخزن 

گرمکن روغن (هیتر اویل)  وسیله است که قبلاً ازخارج کشور به داخل کشور  وارد می شد  در حال حاضر امکان تولید آن با تاییدیه آزمایشگاه های مرجع فراهم شده است  از این وسیله جهت گرم کردن روغن مخزن پاور یونیت استفاده شود و در هوای  سرد وظیفه  تنظیم  و نرمال کردن شرایط نرمال  ترمودینامیکی سیستم هیدرولیک تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و بالابر و آسانسورها را برعهده دارد . گرمکن روغن هیدرولیک  جهت گرم کردن روغن  در مخزن پاور یونیت قرار می گیرد و نصب آن ساده است. از این دستگاه در دستگاه‌های کنترل هیدرولیک از قبیل ماشین‌های ابزار ،  پرس ،انواع  بالابر و  آسانسور هیدرولیک استفاده می شود و به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که بتوانند دمای  حدود 500 لیتر روغن  را در یک اتاق  دارای  تغییرات حرارتی بین 25 الی 35 در جه نگه دارند.  تا از  اکسیداسیون و فرسودگی  زودرس روغن و خسارت به قطعات وتجهیزات سیستم هیدرولیک جلوگیری شود.  ترموستات این دستگاه  به‌گونه‌ای است که زمانی که دمای روغن از 35 درجه سانتی‌گراد بیشتر شود قطع می‌کند و هنگامی‌که از 25 درجه سانتی‌گراد کمتر می‌شود المنت آن در اثر جریان برق  شروع به تولید  و انتقال حرارت می‌کند.

معرفی محصول | طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

مزایای گرم‌ کن روغن

مهم‌ترین موضوع که باید در گرم کن‌های روغن رعایت شود؛ جلوگیری از اکسید شدن و پیری زودرس روغن هیدرولیک است و از مزیای این محصول  ضمن داشتن وزن کم می توان به موارد زیر اشاره نمود

نصب راحت و آسان

گرم کن روغن با آهنربایی که در کف پوسته مخزن  و زیر فیلتر مکش پمپ هیدرولیک به‌راحتی نصب کرد. نیاز به مدار و سیم‌کشی خاص ندارد و  با زدن دو سیم فاز و نول  به برق 220 ولت و رابط ارت  به ‌راحتی متصل می‌شود.و استفاده از  آهنربای قوی دارای قاپ   با نصب آسان درداخل و  کف  مخزن  گرم کن که باعث جذب ذرات آهنی معلق در روغن می‌شود و سبب افزایش طول عمر پمپ هیدرولیک می‌شود

محدوده دمایی مشخص

دمای مشخص‌شده بین 25 و 35 درجه سانتی‌گراد دارد و با قابلیت تنظیم اتوماتیک است

جنس پوسته و بدنه | طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

بدنه آلومینیوم آلیازی  با  وجود شیارهای در اطراف پوسته کمک می‌کند که انتقال دمایی المنت به‌خوبی انجام گیرد و از اکسیداسیون و پیری زودرس روغن جلوگیری کند

آب بندی صدردرصد در محیط روغن

با استفاده از اتصالات و اورینگ استاندارد و اتصالات فشار قوی پرس شده در دو طرف شیلنگ امکان نشتی وجود ندارد .

کاهش مصرف برق | طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

 به دلیل وجود مرغوب ترین ترموستات قابل تنظیم و المنت حرارتی ویژه با  امکان کاهش یا افزایش میزان سطح انتقال حرارت و تبادل حرارتی مناسب بدلیل  طراحی  وچنس  الیاژ خاص بلوک و وجود شیار افزایش  سطح تماس انتقال حرارت  و ضریب انتقال  حرارتی مناسب   و مقاوم در مقابل خوردگی  را دارد

ایمنی عایق مخصوص و کیفیت المنت حرارتی

 به کاربردن انواع عایق و چسب های مخصوص با توان مقاومتی  از 800 درجه تا 1400 درجه.  و  فشرده کردن عایق الکتریکی جهت انتقال سریع حرارت  و استفاده از المنت با کیفیت ساخته شده از سیم المنت کروم نیکل  و سیم های نسوز و قلع اندود شده در اتصالات برقی  از مزیت های فنی دستگاه می باشد

ایمنی عایق مخصوص و کیفیت المنت حرارتی

معرفي کدهاي ISIC | طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

ISIC نوعي طبقه‌بندی استاندارد براي فعالیت‌های اقتصادي توليدي است. هدف اصلي کدیشن ISIC فراهم كردن مجموعه‌اي از رده‌هاي فعاليتي است به‌طوری‌که در آن بتوان موجوديت‌هاي اقتصادي را بر اساس نوع فعاليتي كه انجام مي‌دهند طبقه‌بندی كرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين طبقه‌بندي براي دسته‌بندي فعاليت‌هاي صنعتي استفاده مي‌نمايد. کدهای فعالیت‌ها طرح به شرح ذیل ارائه گردیده است.

هيترهاي الكتريكي صنعتي     کد آیسیک  2914512323

سوپر هيترهاي ديگ ها       کد آیسیک    2813412312

موارد کاربرد محصول :

از گرمکن روغن در تاسیسات صنعتی هیدرولیک   ماشین آلات صنعتی همانند پرس ها دستگاههای تزریق  و بالابر های صنعتی  ، آسانسور  و تاسیسات مرکزی  دارای سیستم هیدرلیک استفاده می شود.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک  نوشتن طرح توجیهی  و راه اندازی   کارخانه وتامین هیتر روغن هیدرولیک می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

معرفي کدهاي ISIC | طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

 

مشخصات فنی کارکردی  محصولات

  • جنس پوسته الیاز: آلومینیوم
  • محدوده دمایی : 25 تا 35 درجه سانتی‌گراد
  • وزن : 1.9 کیلوگرم با امکان سفارشی سازی
  • توان : 250 وات با امکان سفارشی سازی
  • ولتاژ :220 ولت
  • فرکانس : 50الی 60 هرتر

 

طرح توجیهی تولید گرمکن روغن هیدرولیک

  • عمده ترین ماشین آلات خط تولبد و مونتاژ عبارتند از :
  • دریل ها و نجهیزات ویژه سوراخ کاری بلوک
  • دستگاه پرداخت چند کاره اتوماتیک
  • دستگاه پرداخت چند کاره اتوماتیک   7 بلوکه
  • دستگاه سند بلاست
  • دستگاه سنگ دیواری
  • گیره رومیری  فکی
  • کمپرسور
  • دایکاست و قالب دایکاست
  • پرس ویژه شلنگ
  • میز های گار وخط مونتاژ
  • ابزارهای خط  مونتاژ
  • تجهیزات شتشو و کنترل کیفیت

در صورت تطبیق با شاخص‌های استاندارهای فیزیکی و نرم افزاری به بخش بسته‌بندی نهایی محصول منتقل می‌شود.. برای ثبت نام وام در بهین یاب کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید گرمکن مخزن هیدرولیک | مشخصات عمومی و سرمایه گذاری  

اساس  مطالعات  انجام شده احداث یک واحدصنعتی تولید   با ظرفیت  10000  دستگاه   125224  میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری  با احتساب 300 روز فعالیت سالانه نزدیک به سه سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. بدیهی محاسبات مالی وابسته به زمان و مکان اجرای طرح می باشدو  با گذشت زمان و تغییرشرایط اقتصادی لازم است مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است

 

نتایج مطالعات فنی، اقتصادی و مالی طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

تحقیقات بازار و برآورهای مالی فنی واقتصادی تهیه شده طرح و  تحلیل شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با  محاسبات مالي وضعيت قابل قبولي را بلحاظ مالي برای تولید محصولات را نشان می دهد. حهت  اخذ مجوز های تولید این محصول  وتامین زیر ساخت براساس پلان های مهندسی  تولید استاندارد و صادرات محور  می توانید در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی  ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خیره وباتجربه کارد.وک کمک بگیرید. این طرح به عنوان فاز اول مجموعه تولیدات  گرمکن در ظرفیت‌های افتصادی در دستور کار قرارداد جهت اخذ مشاوره واخذ  اطلاعات در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی اولیه طرح تا پیاده سازی و به بهره‌برداری رساندن آن از کارشناسان خیره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

نتایج مطالعات فنی، اقتصادی و مالی طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک

 

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی تولید گرمکن های روغن هیدرولیک و طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • شبیه سازی نرم افزاری  محیط بنگاه
  • انجام مطالعات تحقیقات بازار بنگاهها و پروژه ها
  • استفاده از نرم افزار کامفارتوسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارایه خدمات در انتخاب ماشین آلات ، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و. راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی ،نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت  استاندارد به کشورهای دیگر
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره