طرح توجیهیطرح توجیهی دام و طیورطرح توجیهی کشاورزی

کابل فشار قوی | ساخت کابل های ولتاژ بالا مقاوم در برابر خوردگی

کابل فشار قوی یا ولتاژ بالا با استفاده از تکنولوژی خاصی، امکان انتقال انرژی الکتریکی در ولتاژهای بالا را فراهم می‌کنند. دانش به کار رفته در این کابل ها، موجب مهار میدان الکتریکی حاصل از ولتاژ قوی می‌شوند. بنابراین عدم تولید این محصول بر اساس استانداردها می‌تواند موجب آسیب به مصرف کننده شود. برای اطلاع از استانداردهای کابل های فشار قوی کلیک کنید. در ادامه نیز جهت آشنایی با روند تولید کابل های ولتاژ بالا با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

کابل های فشار قوی (Extra High Voltage XLPE)

کابل ولتاژ بالا از جنس آلومینیوم یا مس هستند که با پلی اتیلن متقاطع فوق العاده تمیز عایق‌بندی شده‌اند. سپس این مجموعه هادی عایق شده توسط آلیاژ سرب گاهاً با سیم مسی اضافی یا آلومینیوم موج‌دار پوشش داده می‌شوند و نهایت توسط عایق‌کننده‌های PVC یا پلی اتیلن به عنوان غلاف نهایی پوشش داده می‌شوند که نقش حفاظت از سیم در برابر اثرات نامطلوب عوامل محیطی و پوسیدگی را بر عهده دارد. ساختار سطح مقطعی کابل به صورت زیر است.

کابل-فشار-قوی-۱

  1. قسمت رسانا مرکزی
  2. صفحه هادی
  3. عایق XLPE
  4. صفحه عایق
  5. نوار نیمه رسانا با قابلیت جذب آب
  6. غلاف آلیاژ سرب یا سیم های مسی
  7. نوار لامینت شده الومنیوم
  8. غلاف بیرونی از جنس پی وی سی یا پلی اتیلن

برای سفارش طرح توجیهی تولید سیم و کابل کلیک کنید.

کابل فشار قوی | فرایند ساخت کابل با اکستروژن سه گانه

در فرایند کابل برق فشار قوی ورقه‌های رسانا و عایق به طور همزمان در طول خط تولید با استفاده از سه اکسترودرو سیلندر ماردون‌های متفاوت و دارای یک هد خروجی مشترک در استقرار ضریدری و مشترک متقاطع سیلندرهای اکستروژ و دارای یک خط جوشکاری برقی مداوم عمودی دارای فناوری برقراری اتصال سرد متقابل خشک ورقه‌ها و لایه در شرایط بدون رطوبت است. در این فرایند کانتینوس همزمان با اتصال کامل لایه‌های نیمه رسانا با عایق ریزی پوشش رساناها به گونه‌ای انجام می‌شود که از تشکیل نشدن حفره و فضاهای ریز میکرونی در عایق را نیز تضمین می‌کند.

خط جوش لایه‌ها (VCV) با اکستروژن سه گانه تضمین می‌کند که کابلی عالی همراه با یک عایق فشرده با اتصال کامل بین لایه‌ها و در نتیجه خواص دی‌الکتریک برتر در ولتاژ بسیار بالا تولید شود. نظارت و کنترل این فرایند به صورت آنلاین در روند تولید و با رعایت استانداردهای دقیق و سختگیرانه در اتصال دقیق صفحات حاصل و عایق‌کاری در طی فرآیند کاملاً خشک صورت گیرد. با این کار احتمال خرابی الکتروشیمیایی هم در فرایند تولید و هم در طول عمر کامل کابل از بین می‌رود.

سیم رسانا

رسانا مرکزی کابل از سیم‌های مس آنیل شده و یا آلومینیوم سخت تاییده شده، ساخته شده‌اند. شکل مقطعی ظاهری سیم یا به صورت دایره فشرده حاوی رشته‌ای تشکیل شده است یا به شکل قطعاتی از یک دایره به هم  فشرده شده‌اند. هسته دایره‌ای متراکم شده دارای رشته‌های متشکل از سیم‌هایی است که در کنار هم قرار گرفته و سپس متراکم شده‌اند. سیم مقطع دار به طور معمول از 4 الی 5 بخش تشکیل شده است و معمولا برای سیم‌هایی که اندازه رسانای آن‌ها بالاتر از 1000 میلی‌متر است، کاربرد دارد. از سیم‌های مذکور برای جلوگیری از افزایش مقاومت AC ناشی از اثرات سطحی و هم جواری رساناها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صفحه رسانا

صفحه هادی از یک لایه اکسترود شده از کامپوند نیمه رسانا، تشکیل شده است. صفحه هادی نه تنها مخاطره تخلیه الکتریکی مابین هادی و عایق را برطرف می‌کند؛ بلکه یک لایه بسیار صاف ایزوله را برای حذف فشار موضعی متمرکز را ایجاد می‌نماید.

کابل فشار قوی |  پوشش عایق

عایق پوششی پلی اتیلن از طریق اکسترود متقاطع تزریق می‌شود و ساختار آن به گونه‌ای است که در شرایط جوی کاملاً کنترل شده محافظ مناسب بخش هادی را برعهده دارد. فرآیند هماهنگ اتصال متقابل مواد به صورت همزمان در فضای محافطت شده خشک ناشی  از وجود گاز نیتروژن قادر است، از بهم ریخته‌گی و خراب شدن خصوصیات الکتریکی در طول فرایند تولید جلوگیری نماید.

کابل فشار قوی | صفحه عایق کننده

صفحه عایق حائلی را یر روی عایق با اکسترود کردن ماده نیمه رسانا به صورت متمرکز در طول سراسر عایق فراهم می‌کند تا احتمال یونیزاسیون سطح خارجی دی الکتریک به حداقل برساند. لایه نیمه رسانای اکسترود شده توسط یک نوار بدون بافت نیمه رسانا با قابلیت جذب آب شونده دنبال می‌شود.

صفحه فلزی

صفحه فلزی شامل غلاف آلومینیوم موج دار یا غلافی از آلیاژ سرب است. در حالت استفاده از طراحی غلاف، چنانچه غلاف آلیاژ سرب به تنهایی برای تأمین نیاز جریان گسیل ارت به زمین کافی نباشد، سیم مسی ممکن است اضافه شود.

 غلاف بیرونی

برای محافظت از غلاف فلزی در برابر خوردگی الکتروشیمیایی یا گالوانیک (خوردگی در اثر وجود اختلاف پتانسیل الکتریکی بین فلزات) غلان بیرونی توسط PVC یا PE پوشانده می‌شود.

 لایه خارجی رسانا

لایه بیرونی رسانا تست و آزمایش لایه بیرونی غیرفلزی را تسهیل می‌کند. این تست برای اطمینان از سلامت فیزیکی کابل مهم است.

کابل-فشار-قوی

کابل فشار قوی | مزایا تکنولوژی

ویژگی‌های برجسته کابل‌های XLPE تولید شده توسط خط VCV عبارتند از:

  • عایق کاملا متحدالمرکز
  • اتصال متقابل خشک و خنک شده خشک با استفاده از گاز نیتروژن جهت تضمین و حفظ ویژگی‌های الکتریکال عالی عایق
  • اکستروژن همزمان لایه‌های نیمه رسانای داخلی و خارجی و عایق از شرایط خلاء از تغییر فرم کابل جلوگیری می‌کند
  • فرایندهای تولید کنترل شده رایانه‌ای، یکنواختی کیفیت را حفظ می‌کنند.

برای احداث واحد تولید انواع سیم وکابل از هادی مسی و جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی  تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

برای مشاهده طرح توجیهی صنعتی های نوشته توسط کارشناسان مجرب کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره