طرح توجیهی

ثبت نام وام در بهین یاب

ثبت نام وام در بهین یاب به منظور بهره مندی واحد‌های مختلف برای تکمیل طرح، افزایش یا تثبیت تولید و اشتغال نیاز به تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است که متقاضیان می‌توانند در سه بخش تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد، بازسازی و نوسازی و همینطور تامین سرمایه در گردش، اقدام به دریافت وام و تسهیلات نمایند. ثبت درخواست ثبت نام وام در بهین یاب به صورت الکترونیکی می‌باشد و نتایج آن پس از بررسی از سوی دبیرخانه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها جهت پیگیری ارسال می‌گردد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون ثبت نام وام در بهین یاب تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

انواع تسهیلات سامانه بهین یاب

1.تسهيلات برنامه توليد و اشتغال | ثبت نام وام در بهین یاب

تسهیلات برنامه تولید و اشتغال موضوع، بند الف تبصره 18 قانون بودجه است. متقاضیانی که دارای شرایط ذکر شده در یکی از موراد زیر هستند، می‌توانند برای ثبت نام و ارسال درخواست الکترونیکی مبنی بر تسهیلات مورد نیاز خود از طریق سامانه بهین یاب اقدام کنند:

  • دارای پروژه‌های اولويت ‏دار اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت، معدن و تجارت كشور
  • طرح‌های نيمه تمام بالای 60 درصد
  • واحدهای توليدی كوچک و متوسط (با اشتغال موجود تا 100 نفر)

متقاضیانی که برای تکمیل طرح خود، اقدام به ثبت نام وام در بهین یاب کرده اند، می‌توانند برای اطلاع از نتیجه به دبيرخانه‌های كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد واقع در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند.

شرایط متقاضیان ثبت نام وام در بهین یاب برای واحد‌های صنعتی به شرح موارد زیر است:

  • داشتن جواز تاسيس معتبر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای متقاضیان با طرح‌های ناتمام با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد و مناطق کم برخوردار با پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصد
  • داشتن یکی از مجوز‌های پروانه بهره برداری، گواهی فعاليت صنعتی و يا کارت شناسايي معتبر برای متقاضيان استفاده از تسهيلات بازسازی و نوسازی
  • داشتن یکی از مجوزهای پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی یا کارت شناسایی معتبر برای متقاضیان استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش

این تسهیلات به دسته ای از متقاضیان که دارای مشکلات نقدینگی هستند و می‌توانند از نظر ظرافت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار و … اقدام به نوسازی و بازسازی، تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال خود نمایند، تعلق می‌گیرد.

همچنین میزان تسهیلات قابل پرداخت نیز به این گروه از متقاضیان با توجه به نیاز واقعی بنگاه و تایید کارگروه استانی انجام می‌گردد. مدت مدت زمان در نظر گرفته شده برای سرمايه در گردش يک سال و برای سرمايه ثابت مجموعا برای دوره مشارکت و تنفس و دوره بازپرداخت 7 سال است. جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف کلیک کنید.

2.تامين مالی بنگاه‌های اقتصادی و طرح‌های نيمه تمام سال 1400

در این طرح امکان بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی صنعتی و معدنی با هدف ارتقای بهره وری انرژی، کاهش شدت مصرف، افزایش رقابت پذیری، توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی در واحد‌های مشمول، وجود خواهد داشت. از مهم ترین شرایط متقاضی برای دریافت تسهیلات تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و طرح‌های نیمه تمام سال 1400 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واحدهای توليدی کوچک و متوسط و طرح‌های نيمه تمام توليدی با پيشرفت فيزيکی بيش از 60 درصد با داشتن مجوز معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • الویت با بنگاه‌های دارای مشکلات نقدینگی

نرخ سود تسهیلات برای سرمایه در گردش، نرخ عقود مبادله ای و برای طرح‌های نیمه تمام نرخ عقود مشارکتی در نظر گرفته شده است. همینطور مدت زمان بازپرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش یک سال و برای طرح‌های نیمه تمام تا حداکثر 5 سال تعیین می‌شود.

3.تامين مالی بنگاه‌های توليدي در راستای اقتصاد مقاومتی – بازسازی و نوسازی | ثبت نام وام در بهین یاب

این تسهیلات نیز به بنگاه‌های تولیدی در جهت اقتصاد مقاومتی و برای بازسازی و نوسازی تعلق می‌گیرد. از مهم ترین شرایط لازم برای متقاضیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مجوز معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • واحد‌های توليدی با ويژگی‌های صنايع با ارزش افزوده بيشتر، صادراتی بودن محصول فعاليت توليدی به استثنای صادر کنندگان مواد اوليه و خام، پيشران بودن و جايگاه در زنجيره ارزش و برخورداری از توان اشتغال‌ زايی

نرخ سود این تسهیلات به صورت نرخ عقود مشارکتی مصوبه شورای پول و اعتبار می‌باشد و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز حداکثر 4 سال است.

4.تسهيلات بازسازی و نوسازی اصناف برنامه توليد و اشتغال

متقاضیانی که قصد ثبت درخواست تسهیلات بازسازی و نوسازی اصناف برنامه تولید و اشتغال را دارند، توجه داشته باشند که برای ثبت درخواست الکترونیکی و ثبت نام وام در بهین یاب نیازی به واریز هیچگونه مبلغی به حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌باشد. برای اطلاع از اصول کلی طرح توجیهی کلیک کنید.

5.تسهيلات بازسازی و نوسازی واحدهای آسيب ديده از سيل در حوزه صنعت، معدن و تجارت

کمک‌های فنی اعتباری به منظور حمایت از واحد‌ها و طرح‌های صنعتی که دارای شرایط لازم هستند، به واحد‌های نیمه تمام با پیشرفت بیش از 60 درصد، بازسازی و نوسازی خطوط تولید و ماشین آلات خاص اعطا می‌گردد.

6.طرح كمک‌های فنی و اعتباری | ثبت نام وام در بهین یاب

از مهم ترین شرایط عمومی که متقاضیان برای ثبت نام وام در بهین یاب و دریافت کمک‌های فنی و اعتباری صنایع باید داشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن جواز تاسيس معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای متقاضیانی که قصد دارند از تسهیلات ثابت و در گردش برای تحقق اهداف پروژه‌ها و زیرپروژه‌ها استفاده کنند.
  • دارا بودن یکی از مجوزهای معتبر شامل پروانه بهره‌ برداری، گواهی فعاليت صنعتی و يا كارت شناسايی
  • مشمول صنایع اعلام شده در هر پروژه و زیرپروژه

در نظر داشته باشید که برای پرداخت این تسهیلات، الویت با امتیاز بالا کسب شده بر اساس شاخص‌ها و معیارهای پذیرش است. میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر کدام از بنگاه‌های اقتصادی، متناسب با نیاز واقعی بنگاه و وابسته به نظر کارشناس مربوطه تعیین می‌گردد.

نرخ سود تسهیلات نیز در صورت تحقق اهداف پیش بینی شده، وابسته به موافقت نامه و قرارداد عاملیت بانک عامل تعیین کننده، مشخص خواهد شد. مدت زمان بازپرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش حداکثر یک سال و برای سرمایه ثابت حداکثر 5 سال است.

برای اطلاع از فهرست متقاضيان دريافت سرمايه در گردش و فهرست متقاضيان دريافت سرمايه ثابت می‌توانید به سامانه بهین یاب مراجعه کنید. جهت خرید و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف و ثبت نام وام در بهین یاب می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره