طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح تولید صندلی خودرو

طرح تولید صندلی خودرو، از طرح‌های توجیهی راه اندازی یک کسب و کار در زمینه تولید مهم ترین اجزای داخلی در دکوراسیون خودرو است. صندلی‌های خودرو از قطعات مهم در دکوراسیون و زیبایی اتاق خودروها محسوب می‌شوند. این صندلی‌ها می‌توانند فاکتورهای مختلفی را شامل ایمنی، راحتی، حس زیبایی و … را برای یک خودرو تعریف کنند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا تمامی جوانب تولید صندلی خودرو را در طرح تولید صندلی خودرو بسنجیم. برای طرح توجیهی لاستیک و تایر خودرو با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

معرفی محصول | طرح تولید صندلی خودرو

در طرح تولید صندلی خودرو، هدف تولید صندلی‌های خودرو شامل دو عدد صندلی جلو و یک عدد صندلی عقب است. هر کدام از این صندلی‌ها به صورت جداگانه ساخته و مونتاژ می‌شوند. در ساخت این صندلی‌ها چندین فاکتور شامل استحکام، رعایت استانداردها و … مهم است. شما در هر جایی که هستید برای تهیه طرح توجیهی تولید صندلی خودرو می‌توانید با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

مراحل تولید صندلی خودرو معمولا مراحل ثابتی است که در تمامی کارخانه‌ها به یک روش اجرا می‌گردد. قطعات فلزی به کار رفته در صندلی خودرو شامل لوله، میلگرد و نبشی به قسمت برش ارسال شده و در اندازه‌های مشخص توسط قیچی گیوتین برش داده می‌شوند. قطعه‌های برش داده شده توسط دستگاه پرس و خم کن، شکل داده می‌شوند و به این ترتیب اسکلت کفی و پشتی صندلی‌ها به کمک جوشکاری تولید می‌گردد. در نهایت نیز روکش‌ها، فوم و دیگر قطعات بر روی اسکلت فلزی خودرو مونتاژ می‌گردد. شما در هر جایی که هستید می‌توانید برای تهیه طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

انواع صندلی راننده

یکی از مهم ترین صندلی‌های داخل خودرو، صندلی راننده است. فردی که قصد خرید ماشین دارد باید به صندلی راننده توجه  کند که از امنیت و راحتی لازم برخوردار باشد. در حال حاضر در ماشین‌های مختلفی که تولید و عرضه شده است، بیش از 30 نوع صندلی راننده استفاده گردیده است. در ادامه سعی داریم به مهم ترین انواع صندلی راننده که در حال حاضر تولید می‌شوند، بپردازیم.

1. صندلی نیمکتی (Bench)

صندلی نیمکتی، یک صندلی بلند است که هم راننده و هم شاگرد بر روی آن می‌نشینند. البته لازم است اشاره کنیم که صندلی‌های نیمکتی خودرو‌ها معمولا پهن هستند و حتی سه نفر هم می‌توانند به صورت همزمان از آن استفاده کنند. در تولید صندلی‌های نیمکتی از ابرهای ضخیم و پهنی استفاده می‌شود و به همین دلیل راحتی قابل ملاحظه ای را برای راننده فراهم می‌کنند. صندلی‌های نیمکتی بیشتر در خودروهای لوکس استفاده می‌شود. در برخی از این صندلی‌ها بالش باد شونده در بخش کمر و گرم کن برای روز‌های سرد نیز وجود دارد.  شما در هر جایی که هستید برای تهیه طرح توجیهی تولید صندلی خودرو می‌توانید با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

رویه صندلی‌های نیمکتی می‌تواند از جنس‌های مختلفی باشد، ولی عمدتا برای روکش این نوع از صندلی‌ها از چرم و یا کتان استفاده می‌شود. تکیه گاه صندلی‌های نیمکتی قابل تنظیم است و راننده می‌تواند برای به دست آوردن دید بهتر، زاویه تکیه گاه صندلی خود را تنظیم نماید.

2.صندلی باکت ( Bucket)

از رایج ترین صندلی‌هایی که در انواع خودرو‌ها استفاده می‌شود، صندلی باکت است. از مهم ترین ویژگی این صندلی‌ها داشتن کف گود و تکیه گاه بلند است. این صندلی‌های راننده مستقل هستند و صرفا فقط برای استفاده راننده طراحی و تولید شده اند.

در صندلی‌های باکت با یک اهرم دستی می‌توان ارتفاع و زاویه تکیه گاه را تنظیم کرد. البته در برخی خودروها اهرم دستی حذف شده است و تنظیم ارتفاع و زاویه تکیه گاه به صورت برقی و با یک دکمه انجام می‌شود. این صندلی‌ها بیشتر در خودروهای اسپرت و کوپه و برخی خودروهای شاسی بلند واستیشن های کوچک استفاده می‌شوند. برای ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه‌های مختلف کلیک کنید.

3.صندلی‌های اسپرت (Sport)

سومین مدل از صندلی‌های خودرو، صندلی‌های اسپرت هستند که با شباهت زیاد به صندلی‌های باکت اما با امکانات بیشتر است. این صندلی‌ها در بخش تکیه گاه پهن تر هستند و همین سبب می‌شود تا راننده در قسمت‌های تند پیچ تسلط بیشتری داشته باشد. البته همین کناره‌های پهن سبب می‌شود راننده سخت تر از حالت عادی در جای خود قرار گیرد، به همین دلیل کاربرد اصلی این صندلی‌ها در خودروهای اسپرت است. گفتنی است که در صندلی‌های اسپرت، شکاف‌های نصب کمربند ایمنی در پنج نقطه قرار گرفته است. کمربند ایمنی در این خودروها از تنه راننده عبور می‌کند و در میان پاهای راننده قفل می‌شود تا ایمنی بیشتری را ایجاد کند.

4.صندلی برقی خودرو

صندلی برقی خودرو، جزو آپشن‌های خودرو محسوب می‌شود و بیشتر خودروها به آن مجهز هستند. درصندلی‌های برقی خودرو، راننده می‌تواند به راحتی و به صورت برقی با فشردن یک دکمه، صندلی خود را در جهت‌های مختلف تنظیم کند و یک رانندگی ایمن و بی خطر را تجربه نماید. انواع صندلی برقی به شرح موارد زیر است :

صندلی برقی یک طرف و فقط برای راننده

صندلی برقی دو طرف و برای راننده و سرنشین

صندلی برقی چهار طرف و برای راننده و همه سرنشینان

در صندلی برقی خودرو، برای تنظیم صندلی در جهت‌های مختلف، از چند موتور استفاده می‌شود. البته یک موتور نیز برای به کار انداختن کیسه باد شونده تکیه گاه استفاده می‌گردد. موتورها با کلید‌های اهرمی ساده به کار می‌افتند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع صندلی خودرو | طرح تولید صندلی خودرو

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع صندلی خودرو با توجه به کد گذاری سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع که تعیین کننده هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال و … است، به شرح موارد زیر است:

صندلی خودرو و سیستم ایمنی راننده و سرنشین : کد 3430312521

انواع صندلی خودرو : کد  3430412526

صندلی جلو خودرو سواری : کد 3430512527

صندلی عقب خودروی سواری : کد  3430512528

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع صندلی خودرو

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع صندلی خودرو که برای برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا درترخیص آن از گمرکات سراسر کشور استفاده می‌شود، به شرح موارد زیر است:

کد تعرفه گمرکی انواع صندلی خودرو : 870829

کد تعرفه گمرکی  صندلی جلو خودرو سواری : 870829

صندلی عقب خودروی سواری : 870829

مراحل تولید صندلی خودرو

مراحل تولید صندلی خودرو در موارد زیر خلاصه می‌شود.

مرحله اول : قطعات فلزی صندلی خودرو توسط دستگاه برش و قیچی گیوتین، در اندازه‌های دلخواه برش داده می‌شوند.

مرحله دوم : در این مرحله اقداماتی شامل برشکاری لوله‌ها، خم کاری لوله‌ها، خم کاری مفتول‌ها و پرسکاری قطعات توسط دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. اسکلت صندلی به وسیله جوشکاری تولید می‌گردد.

مرحله سوم :  در این مرحله ریل صندلی جلو چپ و راست، کفی صندلی چپ و راست، پشتی صندلی جلو چپ و راست، پشتی صندلی عقب، کفی صندلی عقب توسط دستگاه‌های punch press قرار داده می‌شود. شما در هر جایی که هستید برای تهیه طرح توجیهی تولید صندلی خودرو می‌توانید با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

مرحله چهارم : مونتاژ نهایی انجام می‌شود و پس از روکش صندلی‌ها، با روکش‌های نایلون بسته بندی شده و به قسمت انبار محصولات برده می‌شوند.

اسکلت صندلی خودروها | طرح تولید صندلی خودرو

به طور کلی اسکلت صندلی خودروها در دو نوع تولید می‌گردد که در ادامه پیرامون آن‌ها بیشتر توضیح داده ایم :

اسکلت فولادی صندلی با سطح تکنولوژی عمومی : این نوع اسکلت صندلی دارای پیچیدگی کمتری است و در خودروهای کلاس پایین و خودروهای کار شامل پراید، پیکان، پژو آردی، پژو 405، پژو 206، وانت‌ها، مینیبوس‌ها، اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و … استفاده می‌شود. اسکلت فولادی صندلی‌های با سطح تکنولوژی بالا : این اسکلت‌ها از پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار هستند و بیشتر در خودروهایی با کلاس متوسط تا بالا شامل  پژو پارس، سمند سورن، زانتیا، سوزوکی، اونته، ورنا، ریو و …  استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با سایر طرح توجیهی صنعتی نگارش شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

ماشین آلات مورد نیاز در طرح توجیهی تولید صندلی خودرو | طرح تولید صندلی خودرو

انواع پرس‌های هیدرولیک و ضربه ای

پرس جوش

نقطه جوش

دستگاه‌های جوش CO

انواع دستگاه خم کن لوله (C.N.C) و (N.C)

دستگاه اره اتوماتیک

فنر زن

سیم صافکن کن

گیوتین ورق بر

دستگاه‌های کونیک لوله

و …

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه‌های مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره