طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح تولید قالپاق رینگ

طرح تولید قالپاق و رینگ با توجه به مرتبط بودن محصول با صنایع خودرو سازی از لحاظ توجیه‌پذیری بسیار کارآمد است و قصد بررسی آن‌را دراین مقاله داریم. قالپاق از قطعات و اجزای تزئینی خودرو است که بروی رینگ در خودرو نصب می‌شود و در ظاهر نهایی ماشین تاثیرگذار است. در هر خودرو به‌اندازه تعداد چرخ‌هایی که دارد، قالپاق نصب می‌شود و تنها کاربرد آن نیز ایجاد زیبایی در ظاهر خودرو است. اغلب قالپاق‌ها از مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند؛ به‌همین دلیل دارای وزن کمی هستند و بار اضافه‌ای را به وزن خودرو اضافه نمی‌کنند. قالپاق‌ها متناسب با نوع رینگ‌های به کار رفته در خودروهای مختلف، طراحی و تولید می‌گردند. درصورتی که علاقه‌مند به فعالیت درزمینه تولید قالپاق رینگ هستید در ادامه همراه ما باشید تا با تمامی جوانب طرح توجیهی تولید قالپاق رینگ آشنا شویم. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

معرفی محصول در طرح تولید قالپاق

قالپاق‌ها از قطعات تزئینی خودرو هستند که متناسب با رینگ به کار رفته در هر خودرو، طراحی و تولید می‌گردند و در نهایت ظاهر زیبایی را به خودرو می‌بخشند که تنها کاربردشان نیز همین است. برای اینکه قالپاق‌ها باعث افزایش وزن خودرو نشوند عموما از مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند. تنوع موجود در رینگ خودروها سبب اسجاد طرح‌های متنوع در تولید قالپاق‌ها نیز شده است. به طوری که امروزه تولید کنندگان سعی بر تولید انواع متنوع قالپاق متناسب با هر سلیقه ای دارند.  برای تهیه طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

موارد مصرف و کاربرد قالپاق رینگ | طرح تولید قالپاق رینگ

همانطور که توضیح دادیم موارد مصرف قالپاق رینگ در زمینه خودروسازی است. خودروهای مختلف متناسب با مشخصات فنی که دارند از انواع قالپاق‌های رینگ استفاده می‌کنند.

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید قالپاق رینگ

بر اساس سیستم طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، قالپاق خودرو متناسب با متریالی که در ترکیب آن به کار رفته است، دارای کد آیسیک به شرح موارد زیر هستند:

  1. قالپاق رینگ پلاستیکی : کد 2520412570
  2. قالپاق رینگ غیر پلاستیکی : 3430512556

شرایط واردات قالپاق رینگ | طرح تولید قالپاق رینگ

بر اساس کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی، محدودیتی در واردات قالپاق رینگ وجود ندارد. در واقع وارد کنندگان مجاز هستند با پرداخت حقوق گمرکی مرتبط با محصول مورد بررسی، اقدام به واردات آن نمایند. در راستای عدم ممنوعیت برای واردات قطعات خودرو لازم است به نکته مهمی توجه شود. بازار فروش قطعات خودرو در کشورمان در سه گروه AM ، OES ، OEM دسته بندی می‌شود. در ادامه به شرایط خرید در هر گروه اشاره کرده ایم :

  • بازار OEM : بازار OEM مرتبط با فروش قطعات تولید داخل است. در صورتی که در این بازار امکان تولید قطعه ای وجود نداشته باشد، تولید کننده خودرو باید اقدام به واردات قطعه مورد نظر کند. بنابراین اینطور می‌توان نتیجه گیری کرد که تولید کننده برای تامین قطعه ای که در داخل تولید نمی‌شود، از فرد یا شرکت دیگری خرید نمی‌کند و خود واردات آن را انجام می‌دهد.
  • بازار OES :  بازار OES نیز دارای شرایط مشابهی با بازار OEM است و مربوط به خدمات پس از فروش شرکت‌ها است.
  • بازار AM : بازار AM یک بازار رقابتی است به طوری که اگر قطعات وارداتی از نظر کیفیت و قیمت با قطعه مشابه تولید داخل رقابت کند، می‌توان آن را وارد کرد.

در یک نتیجه گیری کلی می‌توان گفت که واردات و فروش قطعات خودرو در بازارهای OEM و OES فقط برای تولید کنندگان خودرو فراهم است. واحد‌های مختلف می‌توانند در بازار AM اقدام به واردات قطعات خودرو از جمله قالپاق رینگ نمایند اما باید در نظر بگیرند که فعالیت در این زمینه محدود است. همچنین این قطعه در دسته قطعات تند مصرف دسته بندی می‌شود بنابراین بیشترین فروش آن در خدمات پس از فروش است.

شرایط صادرات قالپاق رینگ

همانند واردات قالپاق رینگ، مطابق با قوانین بازرگانی در زمینه صادرات این محصول نیز محدودیتی وجود ندارد. اما نکته مهمی که پیرامون صادرات قالپاق رینگ وجود دارد این است که این محصول از کالاهای صنعتی و مهندسی به شمار می‌رود و برای اینکه بتواند در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد، باید از نظر کیفیت و قیمت با دیگر نمونه‌های مشابه خود رقابت کند.

بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول | طرح تولید قالپاق رینگ

قالپاق رینگ به عنوان یک محصول واسطه در تولید یا تعمیر خودرو استفاده می‌شود. ماهیت قالپاق رینگ به گونه ای است که هیچ گونه استاندارد ملی و یا بین المللی برای آن تعریف نشده است. به طور کلی قالپاق رینگ خودرو بر اساس مشخصات فنی که خودروسازان اعلام می‌کنند و متناسب با خودروهای مختلف تولید می‌گردد. در واقع این مشخصات فنی هستند که تعیین کننده استاندارد‌های لازم برای تولید قالپاق رینگ هستند. جهت تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی کلیک کنید.

بررسی کالاهای جایگزین قالپاق رینگ | طرح تولید قالپاق رینگ

صنعت قطعه سازی از صنابع وابسته به صنعت خودروسازی است و لازم است که هر کدام از قطعه‌ها بر اساس نقشه فنی و دستورالمعل‌های لازم تولید شود و در واقع نمی توان هیچ قطعه ای را خارج از فرآیند تولید طراحی و به مرحله تولید رساند. همچنین لازم است اشاره کنیم که هر قطعه ای که تولید می‌گردد فقط برای همان کاربردی که متناسب با آن تولید شده است، قابلیت استفاده دارد. بنابراین برای قالپاق رینگ کالای جایگزینی وجود ندارد.

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

قطعه سازی از صنایع مادر و اساسی است که وابسته به صنعت خودروسازی است. توسعه صنعت قطعه سازی به معنای توسعه صنعت خودروسازی است و سبب توسعه کشور می‌شود. قالپاق رینگ به عنوان محصولی تولید می‌گردد که هم در زمینه تولید خودرو و هم جزو خدمات پس از فروش به دست مصرف کنندگان می‌رسد. بنابراین فعالیت در زمینه تولید قطعه سازی برای خودرو سبب گسترش زیرساخت‌های صنعت کشور می‌شود و دارای اهمیت بالایی است.

کشورهای عمده تولید کننده قالپاق رینگ | طرح تولید قالپاق رینگ

زمینه مصرف قالپاق رینگ در صنعت خودروسازی است؛ به همین دلیل کشورهایی که در زمینه تولید خودرو فعال هستند به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین تولید کنندکان قالپاق نیز شناخته می‌شوند. کشورهای آمریکا، ژاپن، چین، اروپای غربی، اروپای مرکزی و شرقی و … بزرگ ترین تولید کنندگان و مصرف کنندگان قطعات خودرو از جمله قالپاق رینگ هستند.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید قالپاق رینگ

همانطور که اشاره کردیم اغلب قالپاق رینگ‌ها از جنس پلاستیک هستند، به همین دلیل ماده اولیه مورد استفاده در تولید این محصول پلی پروپیلن است. شایان ذکر است که مواد اولیه لازم برای تولید قالپاق رینگ در داخل کشور وجود دارد. مجتمع‌های پتروشیمی ارائه دهنده انواع گرید پلی پروپیلن هستند.

دانش فنی و فرآیند تولید قالپاق رینگ | طرح تولید قالپاق رینگ

به طور کلی مراحل تولید قالپاق رینگ در چندین مرحله انجام می‌شود که در ادامه به آن اشاره کرده ایم :

  • مرحله اول : تولید قسمت پلاستیکی قالپاق با قرار دادن مواد پلاستیک در ماشین تزریق
  • مرحله دوم : تزریق مواد پلاستیک در قالب
  • مرحله سوم : بیرون آوردن قطعه از قالب و ترمیم آن
  • مرحله چهارم : نصب حلقه فلزی

لازم است اشاره کنیم که فرآیند تولید قالپاق توسط ماشین تزریق انجام می‌شود. حلقه پشت قالپاق‌ها معمولا توسط کارخانه‌های تولید ماشین طراحی و تولید می‌شوند و در نهایت بر روی قالپاق‌ها نصب می‌گردند.

بررسی سطح تکنولوژی تولید در واحدهای فعال

کلیه واحد‌های فعال در زمینه تولید قالپاق از یک تکنولوژی استفاده می‌کنند و تفاوتی در روش تولید واحد‌های مختلف وجود ندارد. اما برخی فاکتورها سبب می‌شود که یک تولید کننده محصولی باکیفیت و با قیمتی رقابتی به بازار ارائه دهد. این فاکتورها شامل موارد زیر هستند.

  • توان مهندسی واحد تولیدی در انتخاب مواد اولیه با گرید مناسب
  • دقت و کیفیت قالب‌های انتخابی برای قالپاق رینگ
  • دقت عمل در فرآیند تزریق پلاستیک

جالب است بدانید در همه جای جهان برای تولید قالپاق رینگ از این تکنولوژی استفاده می‌شود.

مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم روش تولید قالپاق رینگ در سراسر جهان با یکدیگر مشابه است. تنها توجه به برخی فاکتورها سبب می‌شود که محصول تولیدی یک شرکت با کیفیت باشد و محصول تولید شده توسط شرکت دیگر از مرغوبیت بالایی برخوردار نباشد. در ادامه به دلایل عدم تولید محصول رقابتی در زمینه کیفیت اشاره کرده ایم :

  • کم بودن توان مهندسی واحد تولیدی
  • عدم برخورداری قالب ها از دقت و کیفیت
  • پایین بودن دقت ماشین تزریق
  • و …

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز | طرح تولید قالپاق رینگ

برای راه اندازی یک واحد صنعتی تولید قالپاق رینگ به حداقل ماشین آلات و تجهیزات به شرح موارد زیر نیاز است :

  • ماشین تزریق پلاستیک و تجهیزات جانبی
  • ماشین فرم مفتول
  • قالبهای تزریق
  • تجهیزات تریم
  • تجهیزات آزمایشگاهی شـامل دستگاه سختی سنج پلاستیک، دستگاه تست عمر، سیمیلاتور های و …
  • تجهیزات عمومی کارگاه
  • و …

برای آشنایی بیشتر با سایر طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه‌های مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره