طرح توجیهی صنعتی

طرح  تولید انواع باتری خودرو

باتری وسیله برای ذخیره انرژی الکتریکی است و باتری ها بخشی بعنوان یکی از قطعات  الکتریکی و الکترونیک در صنایع  مختلف همانند خودرو سازی و موتور سیکلت سازی  و انرژی خورشیدی کاربرد وسیعی دارند و برای ساخت آنها  از مواد مختلفی از جمله سرب-اسید، نیکل-کادمیم و  لیتیوم یونی استفاده می شود حجم معاملات باتری در سال 2021 برابر 9.1 میلیارد دلار براورد گردید و در همین سال در مقام  سیصد و هشتاد و دومین محصول پرمعامله جهان قرار گرفت . طی سال‌های 2020 و 2021، صادرات انواع باتری  با 8.26 درصد رشد  از 8.4 میلیارد دلار به 9.1 میلیارد دلار افزایش یافت. تجارت باتری 0.043 درصد از کل تجارت جهانی را تشکیل می دهد. بزرگترین  کشورهای صادرکنندگان باتری جهان به ترتیب چین  (2.83 میلیارد دلار)، سنگاپور (775 میلیون دلار)، ایالات متحده (757 میلیون دلار)، آلمان (690 میلیون دلار) و اندونزی (556 میلیون دلار) بودند و بزرگترین  واردکنندگان در سال 2021 نیز کشورهای  آمریکا (1.22 میلیارد دلار)، آلمان (711 میلیون دلار)، هنگ کنگ (449 میلیون دلار)، لهستان (326 میلیون دلار)، و هلند (325 میلیون دلار) هستند.

در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی  تولید انواع باتری خودرو  ارایه داده‌ایم.

معرفی محصولات/باتری خودرو

باتری خودرو یک منبع تغذیه قابل شارژ برای روشن کردن وسیله نقلیه است که برای استارت تامین انرژی می کند  تا جرقه زنی پیشرانه را در موتورهای مختلف درون سوز فراهم نماید و همزمان برق کافی را به چراغ‌ ها و بخش های مصرف کننده برق برساند بطور کلی  باتری وظیفه تامین انرژی مورد نیاز پیشرانه خودرو  را متناسب با نیاز  نوع خودرو ار 30 الی 70 آمپر را برعهده دارد تا پس از  مولد  برقی خودرو که معمولاً همان دینام خودرو است، بتواند برای نیاز های برقی خودرو را تامین و دوباره باتری را شارژ نماید و در نتیجه موتور قادر به حرکت درآوردن خودرو  شود در چنین زمانی معمولاً ماشین به انرژی معادل ۱۳٫۵  تا  ۱۴٫۵ ولت نیاز دارد.

ساختار سیستم باتری  خودرو

باتری خودرو نمونه ای از باتری سلول مرطوب شش سلولی است. هر سلول باتری قابلیت ذخیره سازی انرژی را در ساختار  تجمعی صفحات را دارد که از یک شبکه آلیاژ ساخته شده از صفحات سرب اسفنجی (کاتد) یا پوشش داده شده با دی اکسید سرب (آند) تشکیل شده است. هر سلول باتری برای انتقال انرژی با محلول اسید سولفوریک که همان الکترولیت است پر می شود

طبقه بندی باطری خودرو/ طرح  تولید انواع باتری خودرو

باتری های  رایج که در خودروهای مختلف استفاده می شوند   عبارتند از:

باتری‌های لیتیوم یونی ، باتری‌های اسید سرب قابل شارژ ، باتری‌های ( Starting , Lighting , Ignition )SLI و باتری‌های سیکل عمیق که در ساختار سلول های تشکیل دهند با هم متفاوت هستند اکثر خودروهای دارای موتور احتراق داخلی درکشور  از باتری سرب – اسیدی استفاده می کنند.  که می تواند بصورت سیلد  وآب بندی  شده و یا نیازمند شارژ با آب مقطر باشند باتری اسید سرب با دریچه تنظیم شده   Valve-Regulated Lead-Acid  (VRLA)  یک باتری آب بندی شده و بی نیاز از تعمیر است، به همین دلیل باتری اسید سرب مهر و موم  یا سیلد شده (SLA)  Sealed lead Acid-SLA  نیز نامیده می شود که  نیازی به شارژ کردن ندارد و در صورت واژگونی  الکترولیت آن  نمی ریزد. باتری لیتیوم یونی مورد استفاده در خودروهای  هیبریدی یا الکتریکی  که ممکن است یک باتری اسید سرب نیز بع عنوان کمکی ذخیره ثانویه را نیز  داشته باشند.  به دلیل نیاز به قدرت های متفاوت و طراحی ابعاد فیزیکی به گونه های متفاوتی تولید می شود و بیشتر در خودروهای مدرن که نیازمند  ویژگی های  برق متفاوتی هستند بکار می رود لذا   باتری‌های خودرو  لازم است  متناسب با تکنولوژی خودرو  و نیاز  آن درگونه های متفاوت ساخته شوند و همزمان با مدرن شدن خودروها بطور مدام تکنولوژی ساخت و بهره وری آنها نیز ارتقا می بابد. در ادامه  ۸ نوع   باتری رایج خودرو را معرفی می نماییم

باطری  نقره کلسیم / طرح  تولید انواع باتری خودرو

این نوع باتری بلحاظ فناوری فناوری  بصورت سیلد شده طراحی و ساخته می شود و درآن  از  سرب اسید با محلول الکترولیت  اسیدی  استفاده میشود و درآن  صفحات سرب-کلسیم-نقره به جای صفحات سرب-آنتیموان در باتری های معمولی جایگزین شده است  و بدلیل ساختار سیلد  شده آن   به تعمیر و نگهداری نیاز ندارد .  باتری کلسیم نقره ای در برابر خوردگی مقاوم تر از سرب – اسیدی است و در دماهای بالا انعطاف پذیرتر بیشتری دارد ، بنابراین در آب و هوای گرم تر طول عمر بیشتری دارد. اما  در زمان شارژ  نیاز به ولتاژ بالاتری دارد و  در اثر سولفاته شدن  صفحات  آن  سریعتر خراب شود.

باتری مرطوب پیشرفته (EFB) Enhanced Flooded Battery

باتری EFB یک باتری سلول مرطوب بهینه شده و با کارایی بالاتر است. از محلول الکترولیت مایع استفاده می‌کند، اما یک باتری مهر و موم شده است که  در خودرو سواری با طول عمر دو برابر در مقایسه با  باتری معمولی طراحی شده است.  و به عنوان یک گزینه سطح پایین تر در برابر  باتری AGM بدلیل  دوام و عملکرد  مناسب معرفی شده است  که اغلب در خودروهایی با سطح فناوری استارت ساده استفاده می شود.

باتری سلول ژل (سلول خشک)/ باتری خودرو

باتری های سلول ژل به عنوان یک نسخه مهر وموم شده و  باتری های سیلد ساخته می شوند . آنها نوعی باتری VRLA هستند و به عنوان باتری های سلول خشک نیز شناخته می شوند. باتری ژل شبیه باتری  اسیدی پر شده است، اما در آنها کلسیم جایگزین آنتیموان در صفحات سرب می شود و محلول الکترولیت سیلیس    اضافه می شود تا  آن را به ژل تبدیل کند. طول عمر  مناسبی دارد و در برابر لرزش و ضربه مقاوم تر است اما پیشرفت‌ها در باتری‌های نسل  AGM کاربرد آن را محدود  می سازد ..

باتری حصیری شیشه ای جاذب  (AGM) Absorbent Glass Mat

باتری AGM یک باتری  و   VRLA  سیلد شده است که برای پشتیبانی از نیازهای انرژی الکتریکی بالاتر در وسایل نقلیه مدرن طراحی شده است. این باتری شبیه به یک باتری سلول مرطوب است، اما یک جداکننده فایبرگلاس (“حصیر شیشه ای”) محلول الکترولیت را جذب می کند و آن را در جای خود نگه می دارد. این نوع باتری عملکرد بهتری نسبت به همتایان سلولی و ژل دار را  دارد. این باتری می تواند تا 5 برابر سریعتر شارژ شود و 3 برابر عمر چرخه بیشتری را نسبت به یک باتری معمولی تحمل کند. همچنین می تواند با کاهش  80 درصدی در میزان تخلیه بازدهی بیشتری داشته باشد . باتری AGM برای وسایل نقلیه با برنامه های استارت-استوپ خودکار و با بازیابی انرژی ترمز ایده آل است. با این حال، می تواند 40 تا 100 درصد بیشتر از باتری های معمولی هزینه داشته باشد.

باتری چرخه عمیق Deep Cycle

باتری چرخه عمیق نوعی باتری سرب اسیدی است و می تواند بصورت سیلد یا آب بندی شود.  ودر ساخت آن از صفحه باتری ضخیم تری در سلول ها استفاده می کند و ماده فعال متراکم تری دارد. نوع باتری چرخه عمیق برای انرژی پایدار با کاهش جریان کمتر در دوره های زمانی طولانی طراحی شده است. و استفاده از آن برای تامین انرژی  وسایل نقلیه تفریحی، چرخ دستی‌های گلف و وسایل نقلیه دریایی مناسب‌تر است  به همین دلیل به آن باتری دریایی نیز می‌گویند.

باتری لیتیوم یون (Li-Ion) / باتری خودرو

اغلب باتری لیتیوم یونی را در خودروهای هیبریدی یا الکتریکی (EV) استفاده می شود . باتری لیتیوم یون می تواند انرژی بیشتری ذخیره کند و زمان شارژ سریع تری دارد. همچنین نسبت به باتری‌های معمولی سبک‌تر است که برای خودروهای الکتریکی ضروری است. وزن کمتر به معنای مسافت بیشتر با یک بار شارژ است. در حالی که یک بسته باتری لیتیوم یونی هزینه بسیار بیشتری نسبت به باتری های اسید سرب دارد، اما عمر طولانی تری دارند. اکثر سازندگان از 5 تا 8 سال باتری های لیتیوم EV  تولید خود را ضمانت می کنند اما می توان انتظار داشت که بین 10 تا 20 سال عمر کنند. قطعات باتری لیتیوم یون قابل بازیافت هستند، که یکی دیگر از مزایای آن است که آن را گزینه خوبی برای حفظ محیط زیست می کند.

باتری نیکل و  متال هیدرید/ باتری خودرو

باتری NiMH (هیدرید نیکل-فلز) اغلب در خودروهای هیبریدی استفاده می شود اما در برخی از خودروهای الکتریکی نیز موفق است. این باتری هیبریدی نسبت به باتری لیتیوم یون یا اسید سرب دارای چرخه عمر طولانی تری است. با این حال، آنها نرخ خود تخلیه بالایی دارند و  گران هم هستند و در دماهای بالا گرمای زیادی تولید می کنند. به همین دلیل  باتری NiMH برای خودروهای برقی قابل شارژ کمتر استفاده می شود و کاریرد آن در خودروهای هیبریدی متمرکز شده است.

کاربرد  باتری خودرو    

باتری وسیله ای که در آن بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی می توان  انرژی الکتریکی برای تامین نیازهای خودرو ذخیره کرد . ظرفیت باتری  را   بر اساس میزان جریان الکتریکی برحسب آمپر ساعت و همچنین ولتاژ برجسب  ولت تعیین می نمایند و برای استارت و شروع حرکت خودرو مورد نیاز است تطبیق ظرفیت و توان باتری با نیاز سیستم برقی خودرو سبب  راه اندازی مطلوب خودرو خواهد شد  باتری های اتومبیل قابل شارژ  بوده و  جهت استارت زدن ، روشنایی و تأمین برق لوازم الکتریکی خودروها  مورد استفاده قرار می گیرد .  باتری‌های اتومبیل‌های سواری  وسبک  معمولاً ۱۲ ولت در آمپرهای متفاوت براساس نیاز خودرو   ساخته می شوند و برای اتومبیل‌های سنگین و دیزلی باتری   ۲۴ ولت  ساخته می شود  انتخاب بدون  قاعده باتری باعث خرابی و لطمه زدن به کلیه قطعات برقی و الکترونیکی اتومبیل خواهد شد لذا  شناخت جزئیات  و مشخصات آن در کاربرد صحیح ضروری است  باتری های خشک نیاز  کمتری به  بازدید و نگهداری نسبت به باتری های اسیدی را  دارند و از  چشمی آنها برای  تشخیص سطح سلامت باتری  استفاده می شود .چشمی دارای سه رنگ قهوه ای، سبز و سفید می باشد. رنگ سبز به معنی سالم بودن باتری و  رنگ قهوه ای نشانه  دشارژ بودن آن است.

  معرفي کدهاي ISIC/ طرح  تولید انواع باتری خودرو

ISIC نوعي طبقه‌بندی استاندارد براي فعالیت‌های اقتصادي توليدي است. هدف اصلي کدیشن ISIC فراهم كردن مجموعه‌اي از رده‌هاي فعاليتي است به‌طوری‌که در آن بتوان موجوديت‌هاي اقتصادي را بر اساس نوع فعاليتي كه انجام مي‌دهند طبقه‌بندی كرد. وزارت صمت  از اين طبقه‌بندي براي دسته‌بندي فعاليت‌هاي صنعتي استفاده مي‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه‌بندی ، کد آیسیک (3140 ) مربوط به ساخت ماشين آلات ودستگاههاي برقي بوده و کدهای فعالیت‌ها طرح به شرح ذیل ارائه گردیده است.

باتري هاي خشك كربن-روي           کد آیسیک            3140412318

باتري ها و قوه هاي ليتيوم             کد آیسیک            3140412318

باتري ها و قوه هاي اكسيد جيوه   کد آیسیک             3140412310

باتري ها و قوه هاي اكسيد نقره     کد آیسیک             3140412314

انباره هاي سرب اسيد استارتي MF   کد آیسیک          3140512334

انباره هاي سرب اسيد استارتي LM     کد آیسیک       3140512335

انباره هاي سرب-اسيد جذبي              کد (آیسیک)       3140512332

 ویژگی‌های فنی  و استاندارد / باتری خودرو

استاندارد ملی مورد استفاده در صنعت  خودرو سازی و قطعات آن   بدلیل حساسیت  دارای الزامات اجباری  مصوب بشرح ذیل می باشند که در فرایند تولید و کیفیت رعایت ضوابط استاندارد ملی و بین المللی محصولات الزامی است

  • استاندارد شماره  16268-2    با موضوع      ” باتری­های لیتیم یون قابل شارژ برای رانش وسایل نقلیه الکتریکی جاده­ای – قسمت 2: آزمون قابلیت اطمینان و استفاده نادرست “
  • استاندارد شماره   4280-1– 4280-2  با موضوع      ” باتری های سرب اسیدی برای مصارف عمومی (انواع مجهز به شیرهای خود تنظیم)قسمت 1- الزامات کلی ، ویژگیهای کارکردی -روش های آزمون “
  • استاندارد شماره 71-4    با موضوع      ” باتری های راه انداز سرب اسیدی – قسمت 4: ابعاد باتری های وسایل نقلیه سنگین  “
  • استاندارد شماره   6197     با موضوع      ” باتریهای موتورسیکلت ـ ویژگیها و روشهای آزمون‏”
  • استاندارد شماره 16268-1  – 16268-2با موضوع      باتری­ های لیتیم یون قابل شارژ برای رانش وسایل نقلیه الکتریکی جاده ­ای

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم   کاردوک  کلیک کنید.

بررسی کالاي جایگزین /باتری خودرو 

باتری خودرو  به لحاظ  کاربردی  بخش از قطعات اصلی خودورهای  دیزلی و بنزینی  و الکتریکی می باشد  باشند برای  کاربرد در سیستم برق رسانی دارای کالای جایگزین نبوده وبدلیل تنوع تکنولوزی ساخت رو به پیشرفت  لازم است  مطابق با پلتفرم خودروساز محصول متناسب و استاندارد را بکار گرفت .

دانش فنی و فرایند  تولید  باتری/باتری خودرو 

دانش فنی تولید باتری  خوروهای سبک  نیمه سنگین وسنگین در تطابق با دانش فنی و پلتفرم خودرو است که هم بر زنجیره تامین و هم  در فرایند تولید و کنترل کیفیت حین تولید بشرح  زیر می باشد  فرآیند تولید و مونتاژ   باتری خودرو در ابتدا  شامل  آماده سازی مواد اولیه اساس که به نوع مواد نشکیل دهنده صفحات و سلول های باتری خودور متفاوت است برای باتری های سرب –  اسیدی  در ابتدا پودر سرب اکسید سازی می شود و سپس شبکه سازی  صفحات باتری  جهت  جمع کردن جریان و نگهداری مواد فعال به صورت موازی بر حسب آمپراژ  گروه بندی  انجام می شود با توجه نوع صفحات منفی یا مثبت مواد فعال خمیری  برای قرار گرفتن روی شبکه ساخته ، فراوری و آماده میگردد و درادامه لایه نشانی خمیر روی شبکه های تولید شده انجام می گیرد و پس ازکنترل کیفیت صفحات  وشبکه های آغشته شده به خمیر ،  خشک شده   و پس از جداسازی و برس سرپرچم  و  صفحات تولید شده  آماده ورود به بخش مونتاز میشود در مرحله مونتاز برای جلوگیری از اتصال کوتاه صفحات  مثبت ومنفی آنها در کیسه یا لایه های عایق پلی اولفینی قرار داده و ازهم جداسازی می نمایند  وبا تشکیل سلول های وموازی طی فرایند بطور منظم در داخل  خانه های جعبه باتری قرارمیگیرند تا  پس از سربندی سرپرچم های مثبت ومنفی و  تنظیم نحوه چیدمان   پلیت ها ، دستگاه با استفاده از سرب مذاب ، سر پرچم های پلیت ها در  C.O.S  به هم متصل شوند  جعبه های باتری نیز  در ایستگاه پانچ توسط دستگاه ، بر حسب اندازه های مورد نظر سوراخ  کاری می شوند تا از طریق این روزنه های ، سرب های سر پرچم ها صفحات را به یکدیگر متصل نماید و آماده ورود  الکترولیت که از قبل  تولید شده  باشد پس از مرجله مونتاژ باتری توسط دستگاه تست در یک بازه ولتاژی  ۱۲ ولت ، تست می گردد تا در صورت وجود اتصال کوتاه در یک گروه از صفحات به  صورت  خودکار از خط خارج وبرای رفع نقص ارسال گردد پس از تست ولتاژ ، سرب ریخته گری شده سر پرچم ها با آمپراژ بالا گرم شده و به سرعت و اعمال فشار از طریق فک ها و الکترود جوش به هم متصل می کند پس از کنترل کیفیت   باتری در جریان ساخت درب بر روی جعبه باتری   پلمپ شده و محصول وارد مرحله بعدی می شود در این مرحله باتری لبه بوش سربی درب و قطب ها جوش کاری و طی دو مرحله با فشار ۱۴۰ میلی بار  تست نشتی انجام  می شوند محصول پس از حک مشخصات  وشماره زنی  ولیبل زنی و بستن درپوش ها بسته بندی می شود

لیست ماشین آلات و تجهیزات خط مونتاژ باتری  

تولید باتری خودروهای سبک،  نیمه سنگین و سنگین در سایزهای مختلف براساس پلتفرم و مشخصات  فنی ویژه استفاده می شود  ماشین آلات براساس مشخصات ،ظرفیت و فرایند تولید طراحی  وساخت و چیدمان می گردد ماشین آلات خط تولید باتری ار بخش های مختلفی بشرح ذیل تشکیل شده است

الف-  تجهیزات ساخت صفحات باتری  ( ریخته گری و شبکه سازی فلزی)

  • دستگاه کوره ساخت شبکه: با امکان  برگشت  ضایعات
  • آسیاب اکسید : شامل سیستم تغذیه اتوماتیک سرب، کوره ذوب سرب (گرمایش الکتریکی)، نوار سرب  ،کاستور، برش توپ سربی، بالابر توپ سربی، سرب ، سیلو ذخیره سازی توپ، آسیاب توپ، خانه کیسه،تابلو برق کنترل، بالابر اکسید سرب، نوار ، سرب سیلو ذخیره اکسید20 تا 25 تن دارای کنترل PLC زیمنس
  • میکسر خمیر: 500 کیلوگرم ، کنترل خودکار افزودن اسید و آب
  • دستگاه پوشش دهی دو طرفه شبکه
  • فلاش فرخشک کن با گرمایش گاز طبیعی
  • محفظه پخت و خشک کردن با گرمایش گاز طبیعی
  • دستگاه برش و برس اتوماتیک ورق

ب- خط مونتاژ/ باتری خودرو

  • دستگاه پانچ پنج حفره ای : برای  سوراخ کردن دیواره بین دو سلول جعبه باتری و اتصال بمنظور ارتباط دو سر استرپ ها  به هم
  • دستگاه اتوماتیک پوشش دهی  و لایه گذاری:   برای جداکننده های  پلی اتیلنی  گروه بندی و دسته بندی پلیت ها ی مثبت و منفی. مواد ورودی به این ماشین ، پلیتهای مثبت و منفی که از پهلو به ماشین تغذیه می شوند و نوارهای جدا کننده می باشند که از پشت به دستگاه تغذیه می شوند . این دستگاه نوارها را به اندازه های مساوی درآروده  پلیت مثبت را درون نوار قرار می دهد و سپس دو طرف نوار قیچی شده را به هم می دوزد تا به شکل کیسه ای برای پلیت در آید پس از این عمل پلیت عایق بندی شده را با پلیت منفی ، گروه بندی می کند. محصول این مرحله ( پلیت های گروه بندی شده ) را به صورت برای ورود به مرحله بعد آماده  است
  • دستگاه C.O.S   :   ( Cast On Straps)    کار این دستگاه شامل    بارگیری ( Loading )   تنظیم (  Centering   )  ریخته گری(   Casting   ) و بار برداری   (Unloading    ) است   در دستگاه قطعات   درون قفسه بارگیری  قرار داده می شود تا  توسط هد دستگاه ، کف پلیت ها از پایین و سر پرچم های پلیت ها از بالا تنظیم گردند  و پس از چرخش  خود کار ۱۸۰ درجه دو برس براده های پلیت ها وسرپرچم ها  به منظور قابلیت جذب بهتر سرب بردارد  در مرحله بعدی گروه صفحات  منظم شده وارد سرب مذاب می گردند . سرب مذاب بصورت خودکار در حین چرخش میز دستگاه ، درون قالب های دستگاه تزریق می شود تا  گروه بندی های ریخته گری شده ، در ادامه  درون جعبه های پانچ شده ، قرار گیرند.

  • دستگاه اتوماتیک تست اتصال کوتاه
  • کانوایر اتوماتیک  هفت   دستگاه
  • دستگاه جوش اتوماتیک سه کله بین سلولی :  دارای هیدرولیک، کنترلر،  کله  جوش و  درب محافظ
  • دستگاه تست اتوماتیک کیفیت جوش : به همراه   جک تست  و  درب محافظ
  • دستگاه آب بندی اتوماتیک حرارتی : دارای  قالب آب بندی حرارتی درب محافظ
  • دستگاه  جوش اتوماتیک  جهت  اتصال و جوش استرپهای سربی به هم
  • دستگاه اتوماتیک دو ایستگاهی تست   نشتی
  • دستگاه اتوماتیک مارک زن لیزری

ج- خط فرمینگ الکترولیت  وشارژ باتری/ باتری خودرو

  • دستگاه اتوماتیک پرکن حجمی مقدار اسید دارای کنترل عددی
  • مخزن آب باتری : دارای غلتکی مکانیکی
  • سیستم تصفیه بخار  اسیدی
  • سیستم بازیافت آب خنک کننده
  • کانوایر اتوماتیک ضد اسید دوستگاه
  • سیستم شارژر و دشارژر
  • دستگاه دو ایستگاهی پر کردن  و تراز کردن اتوماتیک اسید
  • نوار نقاله اتوماتیک ضد اسید

د- خط تکمیلی/ باتری خودرو

  • دستگاه پوشش و آب بندی  حرارتی  اتوماتیک با فریم فولادی ضد زنگ و  قالب حرارتی
  • دستگاه اتوماتیک تست پوشش نشتی  تک ایستگاهی
  • نوار نقاله اتوماتیک ضد اسید چهار دستگاه
  • دستگاه اتوماتیک شستشو و خشک کردن باتری
  • دستگاه دشارژ خودکار   سرعت بالا
  • دستگاه براشینگ ترمینال اتوماتیک
  • تجهیزات تصفیه خالص سازی آب
  • دستگاه تست ولتاژ ( High Voltage )
    تست انواع باتری های ۱۲ ولتی بوسیله این دستگاه تست می شوند تا در صورت وجود اتصال کوتاه در یک گروه ، دستگاه بصورت خودکار باتری را از خط خارج کند و پس از رفع عیب آن مجددا برای تست به خط باز گردانده شود . نحوه کار این دستگاه بدین شکل است که شش شاخه دستگاه بر روی سلول های باتری قرار می گیرد و به ترتیب از سلول ۱ تا ۶ را تست می کند ، اگر اتصالی نباشد چراغهای سبز دستگاه ، به ترتیب روشن می شوند و اگر در سلولی به اتصال کوتاه برخورد کند ، چراغ قرمز مربوط به آن سلول روشن می شود و دستگاه اعلام خطر می کند

بررسی آمار/ باتری خودرو

برای بررسی وضعیت بازار تولید با کاربردهای و کدیشن های آیسیک مرتبط  فطعات خودرو  در سطح ملی با توجه به میزان عرضه و تقاضای و روند جهانی حجم بازار  می توانید با کارشناسان کاردوک هماهنگ فرمایید

برای ارائه سفارش جهت نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید    | مشخصات عمومی  ظرفیت و سرمایه گذاری

ظرفیت درخواستی که بر اساس مطالعات و پیشینه سوابق و تجربیات شرکت و اخذ نظرات مشاورین تعیین گردیده است و بر اساس آن ایجاد تأسیسات و ماشین‌آلات با ظرفیت اسمی  سالانه  500000 انواع باتری خودرو بشرح ذیل   پیش بینی شده است

تعداد ساعت کاری در شیفت:    8 ساعت

تعداد شیفت کاری:1                  شیفت

تعداد روز کاری:                     300 روز

راندمان کار عملی خط تولید:       8/0

با احتساب مفروضات فوق استقرار چنین خطی توان عملی تولید فاز یک و امکان افزایش ظرفیت به دو برابر را به تفکیک براساس محصولات اصلی دارا می باشد.  بر اساس  مطالعات  انجام شده احداث یک واحدصنعتی تولید   با ظرفیت  اعلام شده و با نوجه به  تنوع آمپراژ  در محل اجرای تعیین شده بنگاه  درسال پایه بررسی  نیاز   ارز بری  یک میلیون دلاری خرید ماشین آلات خارجی در دوران ساخت را دارد  . نرخ بازدهی سرمایه   با نرخ تنزیل 25  درصد  48   درصد  خواهد بود و با احتساب 300 روز فعالیت سالانه دوره برگشت سرمایه حدود سه ونیم  سال خواهد بود. بدیهی با گذشت زمان و تغییر مکان و شرایط اقتصادی لازم است مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود

برای دریافت مشاوره در زمینه اطلاع از طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید

نتایج مطالعات فنی، اقتصادی و مالی/ باتری خودرو

تحقیقات بازار و برآورهای مالی فنی واقتصادی تهیه شده طرح و  تحلیل شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با  محاسبات مالي  نرم افزار کامفار وضعيت قابل قبولي را بلحاظ مالي برای تولید محصولات را نشان می دهد. جهت  اخذ مجوز های تولید این محصول  وتامین زیر ساخت براساس پلان های مهندسی  تولید استاندارد می توانید در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی  ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خیره وباتجربه کاردوک کمک بگیرید. این طرح به عنوان فاز اول مجموعه تولید باتری را  در ظرفیت‌های افتصادی در دستور کار قرارداده است .  حهت  اخذ مشاوره واخذ اطلاعات در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی اولیه طرح تا پیاده سازی و به بهره‌برداری رساندن آن از کارشناسان خیره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

عکس 7

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی تولید خودرو و قطعات مختلف آن  می‌توانید با کارشناسان ما  تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • شبیه سازی نرم افزاری  محیط بنگاه
  • انجام مطالعات تحقیقات بازار بنگاهها و پروژه ها
  • استفاده از نرم افزار کامفارتوسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارایه خدمات در انتخاب ماشین آلات ، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و. راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی ،نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت  استاندارد به کشورهای دیگر
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره