طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح تولید چرخ گوشت برقی

طرح تولید چرخ گوشت برقی چیست ؟ تولید ومصرف  لوازم خانگی برقی جدید و همچنین جایگزینی محصولات مستهلک و قدیمی  با توجه به تغییر الگوهای مصرف و رشد تکنولوزی را بر اساس گزارش مرکز آمار ایران  در مورد جمعیت  84 میلیون نفری کشور در  1401 ونیاز  اعلام شده دولت  به تأمین سالیانه نزدیک به یک‌میلیون واحد مسکونی  برای خانوارهای کشور مورد بررسی قرار داد  به نیاز های ساخت وساز مراکز جمعیتی  لازم است کاربرد لوازم خانگی برقی را نیز در بخش های عمومی،تجاری ،صنعتی ،خدمات وکشاورزی کشور نیز اضافه نمود که در تمامی آنها چرخ گوشت یکی از لوازمی است که برای آماده سازی گوشت مورد نیاز پخت وپز  انواع غذا بکار می رود. جهت ارائه سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح تولید چرخ گوشت برقی 

معرفی دستگاه  چرخ گوشت | طرح تولید چرخ گوشت برقی

چرخ گوشنت دستگاه است که با آن می توان ضمن چرخ کردن گوشت ،کنترل میزان ونسبت  چربی گوشت تازه در تبدیل آن به قیمه را کنترل کرد در چرخ گوشت های جدید ، نحوه ی قرار گرفتن موتور در داخل دستگاه (افقی یا عمودی)، قدرت و سرعت چرخ کنندگی گوشت با هم متفاوت هستند  واین در چرخ گوشتی  ها   دارای سیستم حفاظتی و کنترل و امکاناتی چون   فیوز اتوماتیک ،فیوز حرارتی برای جلوگیری از سوختن موتور، کلید مخصوص دور معکوس برای رفع گریپاژ قسمت خرد کن گوشت  در  ولتاژ تغذیه   ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت و فرکانس ۵۰ تا ۶۰ هرتز   هستند برخی از این چرخ گوشت ها مجهز به سه پنجره  مشبک معمولی، ریز، درشت و نیز دریچه ی تهیه ی کباب لقمه  ای و سوسیس نیز هستند .

اجزای دستگاه  چرخ گوشت  

اجزا و قطعات ساختمان چرخ گوشت برقی در  دو نوع چرخ گوشت،   الکترو موتورهای یونیورسال در یکی به صورت افقی و در دیگری به صورت عمودی داخل بدنه ی اصلی دستگاه نصب می شود  و هر دونوع دارای کلید دور معکوس  هستند در این دستگاه ها چون  گشتاور با دور موتور نسبت عکس دارد و در دور زیاد گشتاور کمی تولید می کند، لذا باید به وسیله ی جعبه دنده از حدود ۲۲۰۰۰ دور در دقیقه به حدود ۲۳۰ دور در دقیقه کاهش یابد تا گشتاور زیاد شود. این گشتاور، از طریق یک چرخ دنده ی بزرگ  به محور اصلی دستگاه منتقل می شود و دنده ی مارپیچ را به همراه چرخ به حرکت در می آورد. حال چنان چه گوشت را در سینی چرخ گوشت بریزید و با اهرم پلاستیکی آن را به داخل محفظه ی گوشت یا گلویی فشار دهید، گوشت وارد کانال گوشت شده و توسط مارپیچ چرخ گوشت به تیغ می رسد.  مارپیچ و تیغ با سرعت محور اصلی دستگاه که حدود ۲۳۰ دور در دقیقه است می چرخند و گوشت را ضمن خرد کردن  رد می کنند. گوشت رد شده از طریق پنجرهاز چرخ گوشت خارج می شود چنانچه قیف مخصوص تولید کباب لقمه بر سر کانال گوشت، جلوی پنجره قرار گیرد، گوشت چرخ شده به صورت لوله ای خارج می شود نمونه اجزا وقطعات چرخ کوشت  را در زیر مشاهده می نمایید.

اجزای دستگاه  چرخ گوشت  

معرفي کدهاي ISIC | طرح تولید چرخ گوشت برقی

ISIC نوعي طبقه‌بندی استاندارد براي فعالیت‌های اقتصادي توليدي است. هدف اصلي کدیشن ISIC فراهم كردن مجموعه‌اي از رده‌هاي فعاليتي است به‌طوری‌که در آن بتوان موجوديت‌هاي اقتصادي را بر اساس نوع فعاليتي كه انجام مي‌دهند طبقه‌بندی كرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين طبقه‌بندي براي دسته‌بندي فعاليت‌هاي صنعتي استفاده مي‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيك، کد آیسیک  چهار رقمی 2930  مربوط به محصولات ولوازم برقی  بوده کدهای فعالیت‌ها طرح به شرح ذیل ارائه گردیده است.

کد آیسیک انواع چرخ گوشت برقي خانگي         2930512357

 دانش فنی پروژه و روش مونتاژ چرخ گوشت

 قطعات منفصله دستگاه مستقیما از تولید کنندگان تهیه مي شود. قطعات براساس برنامه ریزی تولید  در خط مونتاژ قرار و مطابق  دستورالعمل به یکدیگر متصل شده و محصول نهايي را به وجود مي آورند. انجام  فرآیند مونتاژ در این طرح به كمك نیروی انسانی و  ابزارهاي دستي و پنوماتيکي و در کنار نقاله میز های مونتاژ انجام می گیرد . عملیات تست نیز در ایستگاه هايي که در کنار نقاله مونتاژ قرار گرفته اند صورت می گیرد و استفاده از فیکسچر جهت مونتاژ قطعات منجر به تسریع و سهولت کار تولید خواهد گردید قطعات سفارشي نیز قبل از تحویل گرفتن کنترل کیقیت می گردند. و محصول نیم ساخته نیز پس از انجام سيم کشي مدار الكتريكي  حین تولید  تست می گردند در پایان خط مونتاژ نیز بایستی جریان، مقاومت الكتریكی بین قسمت هاي عايق و هادي و نیز عملکرد بردها و بخش های مکانیکی تست شود .

 دانش فنی پروژه و روش مونتاژ چرخ گوشت

ویژگیهای فرآیند، نکات فنی و شرایط عملیاتی بصوت  ایستگاه مونتاژ و کنترل می باشد.  در اولین ایستگاه، عملیات مونتاژ کلید قطع و وصل جریان برق و دسته بست نگهدارنده در پوش به روپوش الكتروموتور انجام می گیرد. عملیات مونتاژ رابط به شفت الكتروموتور انجام ودرمحفظه کنار  دنده گیربکس آماده شده در ایستگاه قبلی قرار داده می شود.  در ادامه ابتدا ترمینال و   ورودی برق در قسمت صفحه ابندای  دستگاه و سپس سیمهای مربوط از قبیل سیم های الکتروموتور و  روپوش اتصال برق ورودی) به آن متصل می گردند. بعد از این عمل  صفحه با  پیچ به واشر و به قسمت تحتاني زیر صفحه  متصل می گردد در ادامه الكتروموتور و روپوش الكتروموتور  بر روی ضربه گیرها و در محفظه داخلی قاپ زیرین مونتاژ می گردد. در این ایستگاه محفظه روی قسمت فوقانی روپوش الكتروموتور در جای مربوطه تعبیه می گردد. و با وسیله مخصوص  رابط شفت ورابط ماردون بسته می شود. سپس  کلید های الکتریکی و سیلندر و  ماردون انتفال گوشت اضافه وهمراه با تیغه ها بسته می شود و در انتها با قرار دادن قطعات منفطعه و چرخ گوشت   داخل نایلکس و احاطه سازی آن با یونولیت (فوم) به   همراه کاتالوگی  و جعبه های ارسالی از مرحله قبل داخل کارتون گذاشته  و مجموعه بسته بندی و شرینگ می شود .

ماشین آلات و تجهیزات مونتاژ  

در خط مونتاز از   میز و خط انتقال محصول درجریان ساخت  مطابف برنامه ریزی استفاده می شود و ایزارهای تکمیلی خط مونتاژ عبارتند از  :

ابزار دقیق شامل  تسترها الکترونیکی خط مونتاز، سیستم پنوماتیک و استپ بادی ها مخصوص باز وبسته کردن پیچ و مهره ها ،مخازن  و جعبه ها  ذخیره قطعات کنارخط ، تجهیزات پانچینگ لحیم‌کاری وپرچ ، قالب ها و فیکسچر های اتصال قطعات ، سیستم های  تهویه وروشنایی خط مونتاز،نوار وگیربکس های متحرک کننده نوار انتقال کالای درجریان ساخت

بررسی های مالی و  بازار  

در کشور تعداد 228 واحد  تولید لوازم خانگی برقی دارای پروانه بهره برداری  با ظرفیت 19 میلیون دستگاه  و اشتغال اسمی 16 هزار نفری درحال فعالیت می باشند و با توجه با نیاز  تعداد 738 جواز تاسیس نیز در استانهای کشور برای لوازم برقی خانگی مجوز  دریافت نمودند

سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس  مطالعات انجام شده  احداث واحد تولید چرخ گوشت برقی  در سال جاری با ظرفیت اقتصادی در محل امکان سنجی شده  حدود 90  میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 35  درصد بوده ودر 3 سال بعداز به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 30000  دستگاه  در سال ارائه شده است

سرمایه گذاری مورد نیاز طرح احداث مجتمع های صنفی

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی | طرح تولید چرخ گوشت برقی

تحقیقات بازار در زمان بررسی  با ارايه معيارهاي محاسبه هريک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون  هزينه‌هاي ثابت و متغير طرح، پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح که محاسبه گرديده است.  مهم‌ترين شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با  محاسبات مالي که از نرم‌افزار comfar III Expert استخراج شده   وضعيت قابل قبولي  را بلحاظ مالي نشان می دهدو بدلیل  وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول  زمينه مساعدي  براي ایجاد اين  واحد  فراهم است. حهت  اخذ مجوز های تولید این محصول  وتامین زیر ساخت براساس پلان های مهندسی  تولید استاندارد و صادرات محور  می توانید در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی  ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خیره وباتجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره