طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح تولید قهوه ساز برقی

طرح تولید قهوه ساز برقی چیست ؟ بر اساس گزارش  مرکز آمار ایران در سال 1401  جمعیت کشور بیش از 84 میلیون نفر است و دولت قصد تأمین سالیانه نزدیک به یک‌میلیون واحد مسکونی را برای خانوارهای کشور دارد اگر به این سطح از نیاز کشور نیازهای ساخت وساز مراکز جمعیتی بخش های عمومی ،تجاری ،صنعتی ،خدمات وکشاورزی را به همراه  ضرورت  نوسازی زیر ساخت های موجود مسکونی علی رغم رکود اقتصادی اضافه نماییم نیاز به  تولید ومصرف  لوازم خانگی برقی جدید و همچنین جایگزینی محصولات مستهلک و قدیمی  با توجه به تغییر الگوهای مصرف هویدا تر می شود. جهت ارائه سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

معرفی دستگاه قهوه ساز

معرفی دستگاه قهوه ساز | طرح تولید قهوه ساز برقی

دستگاه قهوه ساز وسیله ای است که می تواند  قهوه های آسیاب و پودر شده را پس از دم کردن برای مصرف  آماده نماید در مدل های معمولی  قهوه ساز  پودر قهوه بصورت پیمانه شده در  سبد فیلتر داردستگاه ریخته شده و پس از افزوده شدن  آب سرد به مخزن   و روشن کردن، دستگاه شروع به دم کردن قهوه مطابق برنامه ریزی هوشمند عمل آوری انواع نوشیدنی های با پایه فهوه همانند اسپرسو، موکا، کاپوچینو ویا  لاته  را انجام می دهد.

دستگاه های جدید  قهوه ساز  اتوماتیک می تواند  کل فرآیند های آمادسازی ، از آسیاب کردن دانه های قهوه ، دم کردن قهوه با آب داغ ،  گرمایش و پرکردن آب را  به‌طور خودکار و برنامه ریزی شده انجام دهد  درصورتی که  ماشین‌های قهوه ساز  در مدل های ساده تر صرفاً  دستگاه‌هایی هستند  که بخار آب و اختلاط و دم کردن قهوه را انجام می دهند ودر طراحی و ساخت  اجزای الکتریکی و مکانکی آنها بخش گیربکس آماده سازی و آسیاب دانه قهوه  وجود  ندارند.در  دستگاه قهوه ساز  اتوماتیک از تماس بخار آب با اجزای الکتریکی درطول فرآیند دم کردن قهوه جلوگیری شده است و  دستگاه قهوه ساز اتوماتیک، متشکل از بدنه ، ظرف دم کنی،  سیستم  دم کردن، گیربکس برای به حرکت درآوردن ظرف ، آسیاب. بخش اختلاط ، اواپراتور ، شیر برقی ، پارتیشن جداکننده  است پارتیشن موجود در  قسمت های داخلی  دستگاه را به یک فضای اولیه  و یک فضای ثانویه  تقسیم می کند در فضای اول، مجموعه گیربکس قهوه ساز و دم کنی  و در فضای دوم آسیاب دانه ها، اواپراتور و شیر برقی قرار دارد صفحه پارتیشن و بدنه کاملا  آب بندی شده هستندودر خروجی داخلی پودر قهوه بخش  آسیاب دارای یک صفحه بافر است که جهت ریختن  پودر قهوه به طور خودکار باز می شود و هنگامی که پودر قهوه در ظرف دم  کنی  ریخته شد به طور خودکار بسته می شود تا از ورود بخار آب به  آسیاب  جلوگیری نماید

دستگاه قهوه ساز

در روی بدنه  دستگاه نمایشگر  شمارنده  برنامه ریزی ثبت زمان و تعداد و نوع  دم کردن قهوه وجود دارد ، سیگنال شمارنده به کنترل کننده ای برای کنترل عملکرد فنجان دم کنی  وصل می شود، زمانی که شمارنده به عدد برنامه ریزی شده برسد.کنترل کننده وضعیت  دم کنی  را درحال توقف قرار می دهد دستگاه  همچنین دارای کنترلر تشخیص نصب یا جدا شدن ظرف تفاله قهوه از بدنه می باشد و سیگنال دستگاه حسگردر  زمانی که ظرف  تفاله قهوه از بدنه جعبه جدا شده است فعال  می شود.

اجزای دستگاه  قهوه ساز اتوماتیک

مهمترین فطعات دستگاه قهوه ساز عبارتند از:

1- دم کنی     2- پوشش محافظ    3 – ظرف  دم کنی   4 – جعبه  بدنه   5- ظرف برگشت آب داخلی    6 – جعبه برگشت آب بیرونی       7 – قطعه اواپراتورگیربکس ظرف دم کنی   8 -گیربکس     9-  موتورگیربکس 10 -مخزن  آسیاب  11- محفظه آب  خروجی    12-ظرف پودر قهوه ، 13- پمپ آب 14 -مجموعه شیر برقی

با توجه به اینکه  هر بار در فرآیند  قهوه  دم کردن مقدار مشخصی تفاله قهوه باقی می ماند و تفاله قهوه در جعبه تفاله قهوه ذخیره می شود  در این مدل شمارنده قادر است پس از تنظیم  پس از سه بار یا بیشتر استفاده هشدار تخلیه تفاله قهوه را فعال سازد .

اجزای دستگاه  قهوه ساز اتوماتیک

معرفي کدهاي ISIC | طرح تولید قهوه ساز برقی

ISIC نوعي طبقه‌بندی استاندارد براي فعالیت‌های اقتصادي توليدي است. هدف اصلي کدیشن ISIC فراهم كردن مجموعه‌اي از رده‌هاي فعاليتي است به‌طوری‌که در آن بتوان موجوديت‌هاي اقتصادي را بر اساس نوع فعاليتي كه انجام مي‌دهند طبقه‌بندی كرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين طبقه‌بندي براي دسته‌بندي فعاليت‌هاي صنعتي استفاده مي‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيك، کد آیسیک  چهار رقمی 2930  مربوط به محصولات ولوازم برقی  بوده کدهای فعالیت‌ها طرح به شرح ذیل ارائه گردیده است.

کد آیسیک انواع قهوه جوش برقي:       2930512369

کالاي های جایگزین قهوه ساز

تمیز کاری و آماده سازی محصولات غذایی  در گذشته  همانندجارو زدن ،شتشو، آسیاب و پودر کردن مواد غذايي و آماده سازی چای و قهوه  از مکانیزم های دستي و سنتي استفاده مي شد  اما اکنون با توجه به سهولت استفاده، صرفه جويي در زمان و کارایی بهتر استفاده از لوازم برقی خانگی از استقبال بیشتری برخوردار شده است .

دانش فنی پروژه و روش مونتاژ قهوه ساز

قطعات منفصله دستگاه مستقیما از تولید کنندگان تهیه مي شود. قطعات براساس برنامه ریزی تولید  در خط مونتاژ قرار و مطابق  دستورالعمل به یکدیگر متصل شده و محصول نهايي را به وجود مي آورند. انجام  فرآیند مونتاژ در این طرح به كمك نیروی انسانی و  ابزارهاي دستي و پنوماتيکي و در کنار نوار نقاله میز های مونتاژ انجام می گیرد . عملیات تست نیز در ایستگاه هايي که در کنار نوار نقاله مونتاژ قرار گرفته اند صورت می گیرد و استفاده از فیکسچر جهت مونتاژ قطعات منجر به تسریع و سهولت کار تولید خواهد گردید قطعات سفارشي نیز قبل از تحویل گرفتن کنترل کیفیت می گردند. و محصول نیم ساخته نیز پس از انجام سيم کشي مدار الكتريكي  حین تولید  تست می شود در پایان خط مونتاژ نیز بایستی جریان، مقاومت الكتریكی بین قسمت هاي عايق و هادي و نیز عملکرد بردها و بخش های مکانیکی و پروگرامر شده تست شود .

دانش فنی پروژه و روش مونتاژ قهوه ساز

خط مونتاژ  قهوه ساز متشكل از 5 ایستگاه مونتاژ، ۲ ایستگاه بسته بندی و ۱۲ ایستگاه کنترل می باشد.  در اولین ایستگاه، عملیات مونتاژ کلید قطع و وصل جریان برق و دسته بست نگهدارنده در پوش به روپوش الكتروموتور انجام می گیرد. سپس رابط  به شفت الكتروموتور متصل  ودر داخل روپوش آماده شده در ایستگاه قبلی قرار داده می شود.  در ادامه ترمینال ورودی برق در قسمت صفحه زیری دستگاه و سیم های مریوط از قبیل سیم های الکتروموتور و  روپوش اتصال برق ورودی  به آن متصل می گردند. بعد از این عمل صفحه زیرین با پیچ به واشر و به قسمت تحتاني الكتروموتور و روپوش الكتروموتور مونتاژ می گردد. در این ایستگاه پس از نصب محفظه توری و تفاله گیر و پارتیشن  جداساز  بدنه داخلی،مخزن های پودر، آب ،اختلاط ، قسمت فوقانی روپوش الكتروموتور در جای مربوطه تعبیه میگردد. و توری را در داخل آن قرار داده و بسته می شود. در ایستگاه آخر مرحله مونتاژ  پس از نصب دسته فشارنده، پرکن و دسته سیم اتصال برق دستگاه داخل بدنه و نمایشگر روی بدنه گذاشته شده و در انتها  محصول پس از تست نهایی داخل نایلکس و احاطه سازی آن با یونولیت (فوم) صورت می گیرد که همراه دستگاه کاتالوگی از آن نیز اضافه و جعبه های ارسالی از مرحله قبل داخل کارتون گذاشته می شود.

ماشین آلات و تجهیزات مونتاژ قهوه ساز

در خط مونتاز از میز و خط انتقال محصول درجریان ساخت  مطابق برنامه ریزی تولید  استفاده می شود  ابزارهای تکمیلی خط مونتاژ عبارتند از  :

ابزار دقیق شامل  تسترها الکترونیکی خط مونتاز، سیستم پنوماتیک و استپ بادی ها مخصوص باز وبسته کردن پیچ و مهره ها ،مخازن  و جعبه ها  ذخیره قطعات کنارخط ، تجهیزات پانچینگ لحیم‌کاری وپرچ ، قالب ها و فیکسچر های اتصال قطعات ، سیستم های  تهویه وروشنایی خط مونتاز،نوار وگیربکس  متحرک کننده نوار نقاله کالای درجریان ساخت.

بررسی های مالی و بازار طرح تولید قهوه ساز برقی

در کشور تعداد 228 واحد  تولید لوازم خانگی برقی دارای پروانه بهره برداری  با ظرفیت 19 میلیون دستگاه  و اشتغال اسمی 16 هزار نفری درحال فعالیت می باشند و با توجه با نیاز  تعداد 738 جواز تاسیس نیز در استانهای کشور برای طرح های درحال احداث مجوز  دریافت نمودند که از این تعداد 31 بنگاه با ظرفیت 400هزار دستگاه برای  تولید دستگاه قهوه جوش پروانه دریافت داشته اند

سرمایه گذاری مورد نیاز | طرح تولید قهوه ساز برقی

بر اساس  مطالعات انجام شده  احداث واحد تولید قهوه جوش در سال جاری با ظرفیت اقتصادی در محل امکان سنجی شده  حدود 90  میلیارد ریال سرمایه  نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 38 درصد بوده ودر 3 سال بعداز به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 30000 تن  در سال ارائه شده است

 سرمایه گذاری مورد نیاز

مزایای اجرای طرح تولید قهوه ساز برقی

با توجه به میزان مصرف رو به افزایش نوشیدنی های دارای انواع قهوه با گرید و طعم های چه در کافی شاپ ها یا محیط های مسکونی  برای بسیاری از تولید کنندگان ، تجاری و فروشگاههای زنجیره ای که تحت برند یا با تولید بدون کارخانه جذاب شده وب تبع آن صنایع بسته بندی و تجهیزات فراوری قهوه  نیز طی سالهای اخیر توسعه زیادی پیدا کرده است لذا واحدهای تولید قهوه ساز با تکیه بر تکنولوژی ، مدیریت و  بازاریابی به فعالیت موجهی تبدیل شده است که وجه اصلی آن را تحقیق وتوسعه و نوآوری تشکیل می دهد .

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار وارايه معيارهاي محاسبه هريک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون  هزينه‌هاي ثابت و متغير طرح، پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح که محاسبه گرديده است.  مهم‌ترين شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با  محاسبات مالي که از نرم‌افزار comfar III Expert استخراج شده   وضعيت قابل قبولي  را بلحاظ مالي نشان می دهدو بدلیل  وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول  زمينه مساعدي  براي ایجاد اين  واحد  فراهم است. حهت  اخذ مجوز های تولید این محصول  وتامین زیر ساخت براساس پلان های مهندسی  تولید استاندارد و صادرات محور  می توانید در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی  ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خیره وباتجربه کارد.وک کمک بگیرید..

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره