طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | خلاصه طرح تولید قلم موی نقاشی

با توسعه شهرسازی و نیاز به ساخت ساختمان‌ها و توجه روز افزون مردم به معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها تهیه و تولید ابزار و مواد مورد نیاز برای ساخت دکوراسیون بسیار حائز اهمیت است. به گونه‌ای که امروزه برای ساخت هر سبک از دکوراسیون باید ابزار و مواد متفاوت و مخصوص آن سبک را تهیه نمود. یکی از این ابزارها که امروزه در سایزها، جنس‌ها و اشکال گوناگونی عرضه می‌شود، قلمو نقاشی است که هر کدام از انواع آن برای فعالیت خاص و برای رسیدن به نتیجه و انجام کار خاصی برنامه‌ریزی شده استفاده می‌شود. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی آورده شده است. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | معرفی قلم مو نقاشی

قلمو نقاشی وسیله‌ای دستی است که اجزای اصلی آن رشته مو، پایه فلزی و دسته است. رشته‌های موی قلمو رنگ را به خود جذب می‌کند. دسته ابزار راحتی و تعادل مناسبی را برای انجام دقیق و راحت‌تر رنگ‌آمیزی فراهم می‌کند. پایه فلزی نیز موها را محکم کنار هم نگه می‌دارد. قلمو در صنعت رنگ کاری و طراحی دکوراسیون برای رنگ آمیزی استفاده می‌شود و از لحاظ جنس مو، اندازه قلم، شکل برش مو، ضخامت دسته مو و جنس دسته انواع متفاوتی دارد که هرکدام از ویژگی‌های آن‌ها کاربردهای متفاوتی دارد و برای کارهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل توجه به نوع قلم و کاربرد آن بسیار مهم است. شما در هر جایی که هستید می‌توانید برای تهیه طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | معرفی قلم مو نقاشی 

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | معرفی کد های آیسیک

بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل است:.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

نام کالا

کد ISIC

قلم مو نقاشی

3699412338

قلمهای ترسيمی

36991150

قلم مو نقاشی

36991292

قلم مو پلاستيكی

36991293

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | ویژگی‌های  قلم مو نقاشی

انواع متنوع قلم موها در بازار و کاربردهای مختلف آن‌ها در ابعاد و اندازه مختلف برای رنگ آمیزی سطوح مختلف از لحاظ اندازه، فرم، ضخامت و جنس موهای قلم مو موجب به وجود آمدن ویژگی‌های متعددی شده که باید در انتخاب مناسب‌ترین نوع قلمو به آن‌ها توجه کنیم. اندازه‌های کوچک‌تر قلم مو، برای کارهای باریک‌تر و گوشه‌های دور از دسترس مناسب است. اندازه طولی قلم مو باعث می‌شود که رنگ بهتر در قلم مو نگه داشته شده و کاربرد آن روان‌تر باشد. پایه فلزی که موها بر روی آن نصب شده، موها را کنار هم نگه می‌دارد و محکم بودن پایه باعث می‌شود که هنگام استفاده از قلم موی نقاشی ساختمان، موها شل نشوند.     

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | موارد کاربرد

کاربرد اصلی قلمو در رنگ کاری و نقاشی ساختمان است که با توجه به نوع رنگ و طرح مورد نیاز از آن‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل قلموهای مورد استفاده برای رنگ‌های روغنی، پلاستیکی، اکلیلی باهم متفاوتند. از انواع قلم مو نقاشی ساختمان  می‌توان بادبزنی، تخت و گرد را نام برد. قلم‌ موها از موی جانوران یا الیاف مصنوعی پلاستیکی تهیه می‌کنند. قلموهایی که از موی حیوانات ساخته می‌شوند کیفیت بهتری دارند و انعطاف پذیر بیشتری از خود نشان می‌دهند. همچنین این قلم‌ موها توانایی بالاتری برای جذب آب دارند. پس از استفاده و اتمام رنگ کاری، قلم را باید با حلال‌های نوع خود شستشو بدهید.

مواد اولیه برای تولید قلمو نقاشی

موهای مورد استفاده در ساخت قلم مو می‌توانند از نوع طبیعی و موی حیوانات بخصوص موی گراز باشند یا می‌توانند از الیاف پلاستیکی یا مصنوعی از جنس پلی استر و نایلون یا هردو آن‌ها ساخته شوند. همچنین انواعی از قلم مو هستند که از فوم ساخته می‌شوند. دسته‌ها ممکن است از چوب یا پلاستیک باشند. نقاشان مواد خاص دسته را دوست دارند. به طور کلی، نقاشان حرفه‌ای دستگیره‌های چوبی را ترجیح می‌دهند. برای چسباندن رشته مو در نوار فلزی که فرول نام دارد از چسب اپوکسی استفاده می‌شود. فرول نیز می‌تواند از انواع مختلف فلزات ساخته شود، ولی مناسب‌ترین آنها فولاد است. همچنین در قسمت مرکزی بالاترین ناحیه موها که در داخل نوار فلزی قرار دارد، تیغه‌ای قرار می‌دهند که با ایجاد حفره‌ای بین موها نقش مخزن رنگ را در قلم مو دارد و به نام شاخه اسپیسر شناخته می‌شود. جنس این تیغه می‌تواند از چوب باشد. برای تهیه طرح توجیهی کلیک کنید

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | دانش فنی پروژه و فرایند  تولید محصول

بیشتر برس‌ها به صورت انبوه تولید می‌شوند، اما برس‌های گران قیمت و با کیفیت حرفه‌ای اغلب با دست مونتاژ می‌شوند، فرایند ساخت قلم موی ساخته شده از الیاف طبیعی با دسته پلاستیکی را توصیف می‌کند.                                            

 طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | دانش فنی پروژه و فرایند  تولید محصول

مخلوط کردن مو

ابتدا موها را که در بسته‌هایی با طول یکسان هستند را باز کرده و باهم مخلوط می‌کنند. آن‌ها را با تمام موهای تراز شده در یک جهت در دستگاه مخلوط قرار می‌دهیم تا زمانی که موها کاملاً مخلوط شود، اما نباید جهت آن‌ها به هم بخورد.

افزودن فرول

موهای مخلوط شده در دستگاهی قرار می‌گیرند که وزن مشخصی از مو را جدا کرده و داخل یک فرول و قاپ فریم فلزی فرو می‌کند.

افزودن تیغه

موهای قرار گرفته در فرول در روی نوار نقاله قرار داده می‌شود و سپس یک قطعه چوبی یا سلولزی مناسب، متناسب با اندازه فرول در انتهای آن قرار می‌دهند.  

چسب اپوکسی

قلموها پس از قرارگیری در قفسه مناسب به ایستگاه چسب کاری انتقال می‌یابد. در اینجا، یک انتهای قلم مو را توسط دستگاه تزریق اپوکسی با چسب آغشته می‌شود. در شیوه‌های منوال این کار چسباندن مو به قلم مو با پمپ دستی انجام می‌شود. قلم چسب کاری شده در شرایطی قرار می‌گیرد تا چسب خشک شود.

پاکسازی موها

پس از چسب کاری موها توسط تجهیزات مخصوصی پاک سازی می‌شوند به صورتی که تمام موهای شل شده جدا می‌شوند. سپس سر قلم به صورت زاویه دار برش می‌خورد تا بتواند رنگ را راحت‌تر بگیرد.

ساخت دستگیره ها

دستگیره‌های قلم مو هم می‌توانند در همان محل با تجهیزات مخصوص تولید شود و یا واسپاری شده و از سازندگان دیگری خریداری شوند. به طور کلی، برس‌های با کیفیت پرمصرف دارای دسته‌های پلاستیکی هستند که توسط دستگاه تزریق پلاستیک در قالب‌های مخصوصی تولید می‌شوند. به طوری که پلاستیک پس از ذوب شدن و تزریق به سرعت در قالب سفت شده و وقتی قالب باز می‌شود. دسته توسط پران‌های دستگاه به خارج هدایت می‌شود و پس از پلیسه‌گیری قابل استفاده است. در این فرایند تعداد زیادی دستگیره می‌تواند با توجه به ظرفیت دستگاه تزریق و قالب آن به طور همزمان تولید شود.

قرار دادن دستگیره ها

سر برس پس از خشک شدن روی هم چیده می‌شوند و به ترتیب و به طور خودکار دسته پلاستیکی ساخته شده را وارد محفظه فرول آن می‌شود. پس از قرار گرفتن دستگیره‌ها مجموعه حاضر توسط ماشین میخ می‌خورند تا سر برس به طور ایمن و محکم‌تر بر روی دسته قرار بگیرد.

بسته بندی

دستگاه بسته بندی دستگیره را درون فرول قرار گرفته و آماده شده‌اند را گرفته و به صورت جداگانه بسته‌بندی می‌کند. با این حال، تعدادی از برس‌ها با حداقل بسته بندی و یا بدون بسته بندی ارائه می‌شوند و در محل فروش در کارتن‌ها فروخته می‌شوند. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی  نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | آمار تولید قلم نقاشی کشور

آمار ظرفیت اسمی مجوزهای تولید انواع قلم نقاشی در روز

کشور

63

2271801

1345

88940000

عدد

پروانه

11

117966

398

43433000

عدد

جواز

52

2153835

947

45507000

عدد

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره