طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح تولید نوار بهداشتی

نوار بهداشتی،حوله بهداشتی، پد بهداشتی از نظر ظاهری همانند پوشک نوزادان است. نواربهداشتی در دوران عادت ماهانه زنان برای جلوگیری از نفوذ خون خارج شده از فرج به لباس، آن را درون لباس زیر قرار می‌دهند، یک طرف این نوار دارای چسب بوده و به داخل لباس جهت ثبات در استقرار می‌چسبد و معمولاً استریل هستند و از پوششی از الیاف مصنوعی و توده‌ای پنبه و مواد جاذب مایعات در درون آن تشکیل شده‌اند. مصرف نوار بهداشتی سبب حفظ بهداشت فردی  و جلوگیری از مخاطرات ناشی از رشد میکروارگانیسم‌های مضر در خون می‌گردد و به همین دلیل این محصول دارای تولید جهانی بوده و بخش عمده‌ای از کالاهای یکبار مصرف بهداشتی را در سطح بازار را به خود اختصاص داده است. به گونه‌ای که حجم بازار جهانی نوار بهداشتی  بیش از به بیش از 16میلیارد دلار رسیده است. پس برای نوشتن طرح توجیهی خود برای تولدی نوار بهداشتی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی
طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | معرفی کدهای آیسیک نوار بهداشتی

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | معرفی کدهای آیسیک نوار بهداشتی

آیسیک نوعی طبقه بندی استاندارد برای فعاليت‌های اقتصادی توليدی است. هدف اصلی آیسیک فراهم كردن مجموعه‌ای از رده‌های فعاليتی است، به طوری كه در آن بتوان موجوديت‌های اقتصادی را بر اساس نوع فعاليتی كه انجام می‌دهند طبقه بندی كرد. وزارت صنايع و معادن از اين طبقه‌بندي برای دسته‌بندی فعاليت‌های صنعتی استفاده می‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه بندی کد آيسيک، محصولات به شرح ذیل می‌باشد.

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | معرفی کدهای آیسیک نوار بهداشتی

 

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | ویژگی‌های نوار بهداشتی

یکی از ویژگی‌های اصلی نوارهای بهداشتی جذب مایعات و نگهداری آن برای مدت زمان طولانی و جلوگیری از جریان برگشتی تحت فشار است. و ویژگی دیگر لایه نفوذ ناپذیر آن است لایه‌های آخرین آن به عنوان یک مانع برای جلوگیری از نشت مایع عمل می‌کند. تقریباً همه نوارهای بهداشتی از خمیر سلولزی به عنوان جزء اصلی مواد جاذب استفاده می‌کنند.

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | مشخصات فنی  و استاندارد نوار بهداشتی

نواربهداشتی بايد دارای سطح‌ يكنواخت‌ بوده‌ و عاری از اجسام‌ خارجی، بوی زننده، لكه، روغن، رنگ، چسب‌ يا آلودگی و معايبی كه‌ ممكن‌ است‌ به‌ مصرف‌ كننده‌ آسيب‌ رسانده‌ يا كارآیی آن را كاهش‌ دهد، باشد.  نواربهداشتی از اجزایی با ويژگی‌های به شرح زير تشكيل‌ شده‌ است:

پوشش‌ خارجی يا رویی

اين‌ پوشش‌ از منسوجات نبافته‌ يا فيلم پلی اتيلن مشبک است. سطح‌ پارچه نبافته‌ مورد مصرف‌ بايد عاری از پرز و بيرون‌ زدگی الياف‌ باشد. در تولید این لایه استفاده از تركيبی متشكل از منسوج نبافته و فيلم پلی اتيلن مشبک و يا منسوج نبافته و لايه توزيع كننده و عبور دهنده بلامانع می‌باشد.

لايه‌ ميانی

لايه‌ ميانی وظیفه حفظ‌ شكل‌ توده‌ جاذب‌ و عبور و پخش‌ ترشحات‌ را دارد اين‌ لايه‌ از تيشوی یک لا يا دولا يا كاغذ تيشوی به صورت‌ ساده‌ يا متخلخل‌ تشکیل شده است. استفاده‌ از لايه‌ ميانی در صورت‌ عدم‌ مصرف‌ چسب‌ مخصوص‌ جهت‌ نگهداری الياف‌ در سطح‌ توده‌ جاذب‌ الزامی است. در غالب‌ نوارها به خاطر استفاده‌ از چسب‌ مخصوص‌ بين‌ لايه‌ خارجی و پالپ، نيازی به‌ استفاده‌ از لايه‌ ميانی نيست. لايه‌ ميانی در نوار معمولی بايد 95 درصد طول‌ توده‌ جاذب‌ را در برمی‌گیرد.

توده‌ جاذب‌

توده‌ جاذب‌ از خمير كاغذ سلولزی حلاجی شده‌ (فلاف) تهيه‌ می‌گردد. توده‌ جاذب‌ بايد فاقد هر گونه‌ آثار لكه‌، روغن، رنگ‌ و جسم‌ خارجی باشد.

توده‌ جاذب‌

پودر جاذب‌

در برخی نوارها برای ارتقاء ميزان‌ جذب‌ از پودر جاذب‌ و يا الياف‌ جاذب‌ استفاده‌ می‌شود. پودر جاذب‌ می‌تواند به صورت‌ مخلوط‌ با پالپ‌ و يا بين‌ دو لايه‌ پالپ‌ مورد استفاده‌ قرار گيرد. در صورت‌ مخلوط‌ بودن‌ پودر با پالپ، استفاده‌ از چسب‌ مخصوص‌ در سطح‌ پالپ‌ الزامی است.

لايه‌ غير قابل‌ نفوذ يا لايه‌ زيرين‌

اين‌ لايه‌ در سطح‌ زيرين‌ مواد جاذب‌ قرار می‌گيرد تا از عبور ترشحات‌ به‌ زير نوار جلوگيری نمايد. اين‌ لايه‌ از فيلم‌ نازک پلی اتيلن‌ تهيه‌ می‌شود و بايد نرم‌ و قابل‌ انعطاف‌ بوده‌ و در حين‌ مصرف‌ ايجاد صدا نكند. این لايه‌ بايد تمام‌ طول‌ و عرض‌ مواد جاذب‌ را بپوشاند. استفاده‌ از منسوج‌ نبافته‌ كه‌ با فيلم‌ پلی اتيلن‌ پوشانيده‌ شده‌ به جای لايه‌ غيرقابل‌ نفوذ يا لايه‌ زيرين‌ بلامانع است. اين‌ لايه‌ به عنوان‌ لايه‌ زيرين‌ بايد از استحكام‌ كافی برخوردار بوده‌ و با چسب‌ مخصوص‌ به‌ سطح‌ زيرين‌ مواد جاذب‌ چسبانيده شود.

خطوط‌ چسب‌

خط‌ يا خطوط‌ چسب‌ بايد يكنواخت‌ بوده‌ و چسبندگی خود را در اثر مرور زمان‌ تا زمان‌ مصرف‌ حفظ‌ نمايد. در مورد نوارهای آناتوميک و بالدار بايد خط‌ يا خطوط‌ چسب‌ حداقل‌ 40درصد عرض‌ توده‌ جاذب‌ را در زير نوار بپوشاند.

طرح تولید نوار بهداشتی | موارد کاربرد نوار بهداشتی

بانوان از نوار بهداشتی جهت جذب ترشحات قاعدگی استفاده می‌کنند تا ضمن حفظ بهداشت فردی از آلودگی لباس خود محافظت کنند. از نوارهای بهداشتی معمولاً در هنگامی که دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند نیز استفاده می‌کنند. با این حال، از آنجا که نوارهای بهداشتی برای جذب جریان ناشی از دوران قاعدگی طراحی شده‌اند از برای جذب ادرار بهتر است از پوشک بزرگ سالان استفاده شود.

بررسی كالاهای جايگزين نوار بهداشتی

كالاهای جايگزينی كه دارای تمامی خصوصيات مورد استفاده در نوار بهداشتی باشند، موجود نيست ولی محصولاتی مانند تامپون و کاپ‌های قاعدگی دارای طریقه استفاده متفاوتی هستند. به همین دلیل است که نوار بهداشتی  هنوز سهم عظیمی از حجم بازار را دارد.

معرفی محصول به لحاظ ماهيت آن و استانداردهای فنی

از ویژگی‌های اصلی نوارهای بهداشتی جذب مایعات و نگهداری آن برای مدت زمان طولانی و جلوگیری از جریان برگشتی تحت فشار است. ویژگی دیگر لایه نفوذ ناپذیر آن است که آخرین لایه است و به عنوان یک مانع برای جلوگیری از نشت مایع عمل می‌کند. تقریباً همه نوارهای بهداشتی از خمیر سلولزی به عنوان جزء اصلی مواد جاذب استفاده می‌کنند و نوار بهداشتی‌های که به پوست نیز آسیب نزنند.

تنوع اندازه، شکل ظاهری و جنس این محصولات زمینه‌های مصرف آن‌ها را در موارد زیر بسیار وسیع کرده است و طراحی و تولید آن‌ها از استانداردهای خاص پیروی می‌کند که رعایت آنها الزامی است. از این محصولات برای حفظ بهداشت و سلامت انسان‌ها مطابق استاندارها در دوران قاعدگی خانم‌ها، برای بچه در دوران طفولیت، برای مردان دارای مشکل کنترل ادرار و سایر موارد مشابه استفاده می‌شود.

معرفی محصول به لحاظ ماهيت آن و استانداردهای فنی
معرفی محصول به لحاظ ماهيت آن و استانداردهای فنی

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | بررسی آماری

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صنایع و معادن در زمینه تولید انواع نوار بهداشتی تا اواخر سال 1400 تعداد 164 واحد صنعتی با ظرفیت 142هزار تن محصول و اشتغال 9194 نفر در کشور دارای پروانه بهره برداری هستند. کل جوازهای تاسیس صنعتی کشور نیز تا همین زمان 1108 فقره است که از این میزان بیش از 90 درصد دارای پیشرفت فیزیکی کمی هستند.

 

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | سرمایه گذاری طرح

با توجه به تغییر قیمت‌ها و ضرورت انجام محاسبات مالی و اقتصادی براساس توان سرمایه گذاری، ظرفیت و سطح تکنولوژی ماشین آلات جهت اخذ اطلاعات و مشاوره می‌توانید با کارشناسان خبره مرکز مشاور کاردوک تماس بگیرید.

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | سرمایه گذاری طرح

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره