طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی تولید نخ دندان

طرح توجیهی تولید نخ دندان برای شروع یک کسب و کار و سرمایه گذاری در زمینه تولید نخ دندان نوشته می‌شود. نخ دندان یکی از وسیله های پاکسازی دندان می‌باشد که پس از مسواک تاثیر بسیار مثبتی بر روی تمیز کردن دندان ها دارد. در واقع نخ دندان بقایای مواد غذایی را از روی دندان ها و یا میان آن ها خارج می‌کند. لزوم استفاده از نخ دندان بر این است که بقایای غذا در میان دندان باعث پوسیدگی دندانها نشود. در ادامه اطلاعاتی پیرامون طرح توجیهی تولید نخ دندان ارائه کرده ایم که برای احداث یک واحد تولیدی می‌تواند مفید باشد. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی مربوط به پروژه خودتان کلیک کنید.

معرفی محصول | طرح توجیهی تولید نخ دندان

مواد غذایی وقتی در میان دندان ها قرار می‌گیرد، ممکن است با مسواک از بین نرود و باعث ایجاد مواد چسبناک و ژله ای مانند شود که به مرور به دندان ها آسیب برساند و حتی موجب پوسیدگی دندان شود. بهتر است افراد پس از ده سالگی به منظور سلامت دندان ها، به طور مرتب از نخ دندان استفاده کنند تا مشکلات پوسیدگی دندان برای آن ها به حداقل برسد. لازم است اشاره کنیم که استفاده از نخ دندان باعث کاهش فعالیت های باکتریایی داخل دهان و همینطور بیماری های لثه و دندان نیز می‌شود. معمولا نخ دندان فیلامنت نازکی است که به راحتی در میان دندان ها حرکت می‌کند، اما در قالب نواری نیز تولید می‌شود و برای افرادی مناسب است که دندان های آن ها از یکدیگر فاصله دارد. به عنوان مثال بچه ها به دلیل فاصله ای که میان دندان هایشان دارند، می‌توانند از نخ دندان های نواری که در حال حاضر با طعم های مختلف در بازار موجود است، استفاده کنند. برای حرکت راحت تر نخ دندان در میان دندان ها، به خصوص در افرادی که فاصله دندان های آن ها کم است و یا دندان های کج و نامنظم دارند، از ترکیبات چرب کننده جهت حرکت بهتر نخ دندان استفاده می‌شود. در صورتی که نیاز به طرح توجیهی تولید نخ دندان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

موارد مصرف و کاربرد نخ دندان | طرح توجیهی تولید نخ دندان

لازم است اشاره کنیم که نخ دندان پس از مسواک از مهم ترین وسیله ها جهت شستشو و تمیز کردن دندان محسوب می‌شود. کاربرد نخ دندان در خارج کردن باقی مانده غذا از میان و روی دندان ها است. مسواک زدن همیشه اولین راه حل جهت شستشوی دندان ها هست اما کافی نیست، چراکه در بسیاری از موارد و به خصوص در افرادی که فاصله میان دندان های آن ها کم است و یا دندان های منظمی ندارند، استفاده به تنهایی از مسواک نمی‌تواند به طور کامل مواد غذایی را از میان دندان هایشان خارج کند. برای تهیه طرح توجیهی کلیک کنید.

بررسی کالاهای جایگزین نخ دندان | طرح توجیهی تولید نخ دندان

همانطور که گفته شد نخ دندان در واقع به منظور برداشتن بقایای مواد غذایی از میان و روی دندان ها تولید و استفاده می‌شود. نخ دندان از محصولات پزشکی در زمنیه بهداشت دهان و دندان است و به عنوان وسیله مکمل مسواک جهت بهداشت دندان استفاده می‌گردد. خلال دندان برای نخ دندان جایگزین دیگری محسوب می‌شود و تنها این وسیله با این کاربرد تولید شده است. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی کلیک کنید.

اهمیت استراتژیکی نخ دندان در دنیای امروز | طرح توجیهی تولید نخ دندان

همانطور که می‌دانید در دنیای امروز انسان ها به بهداشت دهان و دندان های خود توجه بیشتری نسبت به ادوار گذشته دارند و همین موضوع زمینه تولید روز افزون محصولات مراقبت از دهان و دندان همچون انواع مسواک ها، خمیر دندان، دهان شویه و همینطور نخ دندان را فراهم کرده است. مطابق آمار بدست آمده استفاده از نخ دندان نیز که با هدف پزشکی تولید و روانه بازار می‌شود، رو به افزایش است. بنابراین می‌توان با برطرف کردن نیاز داخلی به نخ دندان به سود بسیاری نیز دست پیدا کرد. در حال حاصر کشور های چین، تایوان و آمریکا بزرگترین تولید کنندگان در زمنیه تولید نخ دندان و کشور های آمریکا و کانادا نیز بزرگترین مصرف کنندگان نخ دندان هستند. در کشور مان نیز واحد های تولیدی محدودی از جمله طنین بهداشت پارس در استان تهران، شرکت محمد حسن هاشمی در استان تهران و  صنایع بعداشتی و آرایشی تهران بوته در استان سمنان در  زمینه تولید نخ دندان در حال فعالیت هستند.

 کد آیسیک محصول

کد آیسیک در واقع نشان دهنده طبقه بندی و دسته بندی در فعالیت های اقتصادی است. کدآیسیک نخ دندان کد 24241554 و تعرفه گمرکی آن نیز 33062000 می‌باشد.

مواد اولیه جهت تولید نخ دندان

نخ دندان به طور کلی از یک یا دو پلیمر تولید می‌شود و الیاف نایلون و یا تفلون از مهم ترین الیاف های نساجی به کار رفته در تولید نخ دندان است.

  • الیاف نایلون : الیاف نایلون از خانواده ی پلی آمید ها است.
  • الیاف تفلون : الیاف تفلون با نام تجاری پلی تترا فلوئورو اتیلن است.
  • وکس ها شامل چرب کننده و طعم دهنده
  • جعبه ها و یا کیسه های پلاستیکی جهت بسته بندی محصولات

تکنولوژی و روش تولید نخ دندان

همانطور که اشاره کردیم نخ دندان از دو نوع الیاف نایلون و تفلون تولید می‌شود که در ادامه به روش تولید آن از طریق هر دو الیاف اشاره کرده ایم.

تولید نخ دندان از الیاف نایلون

  • مرحله اول : الیاف نایلونی نخ دندان جهت ریسندگی آماده شده و به نوارهای باریک تبدیل می‌شوند.
  • مرحله دوم : نوارهای باریک را به صورت چیپس های کوچک خرد کرده و آن ها را ذوب می‌کنند.
  • مرحله سوم : مواد مذاب حاصله مجدد از درون ریسنده ها عبور داده می‌شود تا فیلامنت های نایلون ایجاد شود.
  • مرحله چهارم : پس از سرد شدن نایلون پلیمر سخت شده و به شکل نخ در می‌آید.
  • مرحله پنجم : به فیلامنت های حاصله اصطلاحا تاب داده می‌شود تا میزان استحکام برشی و سایشی فیلامنت ها افزایش پیدا کند.

در این مرحله می‌توان برای تولید انواع نخ دندان فیلامنت های با ضخامتهای متفاوت را تولید کرد. برای دریافت طرح توجیهی تولید نخ دندان می‌توانید با متخصصان مرکز کاردوک تماس بگیرید.

تولید نخ دندان از تفلون

  • مرحله اول :  پلیمر تترا فلوئورو اتیلن (الیاف تفلون) فرموله می‌شود.
  • مرحله دوم : در این مرحله پلیمر به شکل خمیر مذاب در می‌آید و سپس در رشته بلند و نازک کشیده می‌شود.
  • مرحله سوم : استحکام کششی الیاف تفلون نسبت به الیاف نایلون بیشتر است و بر خلاف الیاف نایلون تک فیلامنت است که باعث می‌شود به راحتی تکه تکه و پاره نشوند. به همین دلیل در تولید نخ دندان از الیاف تفلون عملیات تاب دادن نیاز نیست.

پوشش دهی فیلامنت ها

پوشش دهی فیلامنت ها در واقع برای این امر انجام می‌شود که شرکتی بخواهد محصول تولیدی خود را متمایز از دیگر شرکت ها کند و به عبارتی محصولی نو به کشور ارائه کند. برای این کار افزودنی های مورد نظر به فلامنت ها اضافه می‌شود.

پوشش دهی و اضافه کردن افزودنی ها به فلامنت ها در حمام های امولسیونی انجام می‌شود و برای اینکار از وکس های مختلف شامل چرب کننده ها، طعم دهنده ها و … استفاده می‌کنند.

قالب بندی جعبه نخ دندان

نخ دندان بایستی که پس از تولید در جعبه های مخصوص که قوطی های کوچک درب دار هستند، قرار گیرد. عمدتا برای بسته بندی استاندارد نخ دندان از پلیپروپیلن استفاده می شود. در قوطی های نگهداری نخ دندان، درب قوطی متحرک است و دارای یک روزنه برای خروج نخ دندان نیز هست. نخ دندان نیز داخل قوطی بر روی یک قرقره قرار دارد.

قرار دادن نخ بر روی جعبه

پس از تولید نخ دندان بایستی که داخل جعبه قرار گیرد. نخ ها به را به صورت دستی و یا ماشینی بر روی یک قطعه می‌پیچند. در نهایت بسته ها برچسب گذاری می‌شوند و آماده فروش می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با سایر طرح توجیهی صنعتی نگارش شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

ماشین آلات و ابزار مورد نیاز طرح توجیهی تولید نخ دندان

برای تولید نخ دندان به برخی ماشین آلات و ابزار ها به شرح موارد زیر نیاز است:

  • دستگاه آسیاب
  • دستگاه مخلوط کن
  • دستگاه بسته بندی
  • دستگاه خنک کننده آب
  • دستگاه فشرده سازی هوا
  • ماشین برچسب زنی  برای بسته بندی جعبه پلاستیکی
  • مانند دستگاه مهر و موم داغ برای بسته بندی کیسه های پلاستیکی

برای ثبت نام در سامانه بهین یاب کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره