اولویت های سرمایه گذاریسرمایه گذاریطرح توجیهیطرح توجیهی صنعتیفرصت سرمایه گذاری

طرح تولید سرنگ

آیا طرح تولید سرنگ توجیه اقتصادی دارد؟ در سال 2018 اندازه بازار مالی سرنگ‌های پیش ساخته به نقل از سایت گلوبال مارکت اینسایتس 4.9 میلیارد دلار ارزش داشت و پیش‌بینی می‌شود از سال 2019 تا 2025 شاهد نرخ رشد سالیانه 10.7درصدی نیز باشد. با وجود شرایط اپیدرمی کرونا در جهان باید این پیش‌بینی مورد تجدیدنظر قرار گیرد. توسعه محصول با کیفیت برتر ناشی از ارتقا سطح و پیشرفت‌های تکنولوژیکی منجر به رشد بیشتر بازار در سال‌های آینده نیز می‌شود. پیشرفت در زمینه روش درمانی و روش‌های پرکردن سرنگ‌ها و حفظ خواص و استریل بودن سرنگ‌های از پیش پر شده، مصرف این محصول را افزایش داده است. بنابراین، محصولات پیشرفته در این صنعت به لحاظ فناوری و رشد بازار طی سالهای آینده بیشتر تقویت می‌شود. در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی انواع سرنگ ها را آورده ایم. جهت ارائه سفارش و یا مشاوره در زمینه نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح تولید سرنگ | معرفی محصول

سرنگ ابزاری پزشکی و استریلی است که برای وارد کردن ترکیبات دارویی به بدن انسان و سایر موجودات به منظور پیشگیری و یا درمان بیماری‌های مختلف بر اساس نظر پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرنگ به عنوان کالای پزشکی هم به لحاظ ظرفیت گنجایش دارو هم به لحاظ اندازه و نوع کاربرد دارای تنوع زیادی است. تعدادی از سرنگ‌های یکبار مصرف از جنس شیشه ساخته می‌شود. سرنگ‌های شیشه‌ای به دلیل خاصیت حفظ خواص و ترکیبات دارویی و عدم تعامل آن با آب و بخار اکسیژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت تعدادی از سرنگ‌های پزشکی پیش ساخته از پلیمرهای ویژه با قابلیت حفظ شرایط بهداشتی در نگهداری دارو و کاربرد آن برای تزریق دارو به بیماران استفاده می‌گردد. نوع مواد اولیه قالبا از جنس کوپلیمرهای اولفینی حلقوی و دارای انعطاف‌پذیری و سازگاری عالی در شرایط تغییر ph هستند. سرنگ به لحاظ ساختاری شامل دو بخش اصلی بدنه یا سیلندر و پیستون انتقال دارو است که در زمان انتقال دارو از یک سر سوزن به عنوان قطعه الحاقی استفاده می‌گردد. غالباً سر سوزن در هنگام بسته‌بندی جهت عایق و ایزوله بودن در یک کلاهک مخصوص تا زمان مصرف قرار می‌گیرد. برای ثبت نام در سامانه بهین یاب  کلیک کنید.

مزایای سرنگ‌های بارگذاری شده

مزایای سرنگ‌های از قبل بارگذاری شده مانند افزایش طول عمر محصول و به حداقل رساندن ضایعات دارو در مقایسه با روش‌های معمولی باعث رشد بیشتر بازار در دوره‌های پیش‌بینی خواهد شد. سرنگ پرشده ابزاری قابل اعتماد، مناسب و کارآمد برای مصرف دارو هست. این محصول می‌تواند کار خسته‌کننده انتقال دارو از ویال به سرنگ را از بین ببرد. مقدار دقیق از پیش اندازه‌گیری شده در سرنگ دارویی پیش ساخته سرعت بهبودی را در بیمار افزایش داده و ضایعات احتمالی را نیز از بین می‌برد. با اتکا به  مزایای ذکر شده سرنگ‌های از پیش بارگذاری شده موجبات افزایش درآمد کسب و کار  را نیز فراهم خواهد نمود.

  کد‌های آیسیک سرنگ‌های پزشکی

کدهای ایسیک و ترفه گمرکی و استانداردهای انواع سرنگ‌های پزشکی به شرح جدول زیر هستند:

نام کالا کد ISIC استانداردهای محصول شماره تعرفه گمرکی
انواع داروهاي موثر بر خون به شكل سرنگ پر شده 2423414362 1-770

3-770

11346

1-17441

2-17441

7-17441

3591

773

ساير سرنگ ها بايابدون سوزن غير مذکور در جاي ديگر:

90183190

انواع سرنگ هاي سرپيچ دار و سرنگ هاي ساده 60، 50، 20، 10، 5، 3، 5/2، 2 سي سي:

90183120

سرنگ گاواژ 3311513731
سرنگ انسولين 3311513527
سرنگ تزريق 3311513525
سرنگ پلانجري دندانپزشكي 3311512845
انواع سرنگ پرشده موثر بر سيستم ايمني بدن 2423414239
سرنگ لوئر لاك 3311513746
سرنگ (Auto Disable) 3311513529
سرنگ يك تكه 3311513521
سرنگ تزريقي جهت ترميم مفاصل 3311513528
 انواع سرنگ 33111414
 سرنگ دامپزشكي 33112013
 سرنگ هاي تزريقي 33111413

طرح تولید سرنگ | مواد اولیه مورد استفاده

مواد اولیه مورد استفاده در تولید انواع سرنگ شامل سر سوزن، سیلندر، پیستون، محافظ سرسیلندر و اورینگ پیستون است که با استفاده از فویل و کاغذ مخصوص با قابلیت استریل شدن بسته‌بندی می‌شود.

سر سوزن از جنس استیل ضدزنگ پزشکی بوده و طراحی آن به گونه‌ای است که کمترین صدمه را به هنگام تزریق به دیواره رگ وارد کند. جنس بدنه سیلندر سرنگ از پلی پروپیلن شفاف پزشکی است که گرید آن در داخل کشور قابل ساخت است. بلانچر از جنس پلی اتیلن با دانسیته بالا است، به گونه‌ای که حرکت آن در داخل سیلندر به لحاظ ساخت کاملا مهندسی شده است. اورینگ انتهای بلانچر از جنس پلی ونیل کلراید بوده و نقش آب‌بندی را دارد. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی کلیک کنید.

طرح تولید سرنگ | ویژگی‌های محصول

در سرنگ‌های یکبار مصرف پلیمری برای ساخت بدنه سیلندر و محافظ سر سوزن غالبا از گریدهای خاص پلی‌پروپیلن استفاده می‌گردد. برای ساخت پیستون یا پلانچر مرکزی از گرید خاص پلی اتیلن با دانسیته بالا استفاده می‌شود. جنس حلقه اورینگ سر پیستون غالبا از گرید خاصی از pvc به منظور آب‌بندی سیلندر و پیستون در هنگام انتقال دارو است. سر سوزن‌ها غالبا از نوع خاصی استیل پزشکی ضدزنگ است و مجموعه توسط فویل پلیمری و کاعذ در زمان بسته‌بندی از طریق الکتروفرمینگ بسته‌بندی می‌گردد. سرنگ‌ها در سایزهای مختلف از 2 الی 100 سی سی ساخته می‌شود. تولید تمامی سرنگ‌های پزشکی مشمول رعایت مقررات اجباری استاندارد ملی ایران است. در تولید سرنگ‌ها فاکتورهای مواد اولیه، روان‌کننده، تمیزی، ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی شامل مقیاس، طراحی، نشت‌پذیری، نوع اتصال، سیلندر، پیستون، بسته‌بندی اولیه و ثانویه، نشانه‌گذاری‌ها و در نهایت نوع نگهداری آزمایش و تولید اهمیت دارد.

طرح تولید سرنگ | کالای جایگزین و مکمل محصول

سرنگ‌های یکبار مصرف پزشکی در جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند. برای مثال سرنگ‌های ساخته شده از شیشه و پلیمر در شرایط خاص پزشکی می‌توانند به عنوان جایگزین همدیگر به کار روند؛ ولی در تمامی این محصولات استریل بودن جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های خطرناک به عنوان یک الزام رعایت می‌شود.

طرح تولید سرنگ | موارد کاربرد

سرنگ‌ها کالای پزشکی مصرفی و در اغلب مواقع یکبار مصرف هستند که جهت تزریق و انتقال دارو به طور مستقیم و غیرمستقیم به بدن بیماران در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرنگ‌ها بسته به نوع کاربرد در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف در بخش پزشکی و دام‌پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به رشد تکنولوژی سرنگ‌های یکبار مصرف پر شده از دارو با دوز ثابت تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح تولید سرنگ | دانش فنی پروژه و روش تولید

با توجه به رشد تکنولوژی امکان تولید انبوه و اتوماتیک با استفاده از PLC و کنترلرها در بخش‌های مختلف امکان‌پذیر شده است. رشد روز افزون استفاده از آن در حوزه پزشکی و دامپزشکی کشورهای مختلف دنیا، نیاز به ارتقاء سطح تکنولوژی جهت تولید محصولات با کیفیت به صورت بارگذاری شده با دارو و خالی در کمیت‌های انبوه را فراهم نموده است. با توجه به الزامات استاندارد محصول، فرایند تولید سرنگ شامل فرایندها و مراحل ذیل است.

فرایند تولید سرنگ

در بخش آماده‌سازی و انتقال، مواد اولیه به صورت گرانول به فضای بهداشتی خط تولید وارد دستگاه‌های تزریق می‌شود. دستگاه‌های تزریق مورد استفاده با توجه به ظرفیت و تعداد کویتی‌های (محفظه شکل‌گیری قطعه) موجود در قالب، قادرند به طور همزمان تعداد زیادی پیستون و سیلندر سرنگ را تولید و بعد از تخلیه قالب به سینی‌های متحرک هم راستایی و پلیسه‌گیری، توسط سیستم پران روی کانوایرهای انتقالی خط تولید قرار گیرند.

بدیهی است دستگاه‌های مورد استفاده در تولید انواع سرنگ چون از مواد مختلفی جهت تولید سیلندر و پیستون استفاده می‌کنند دارای کیفیت هیدرولیکی و مکانیکی بسیار مطلوبی هستند. کنترل این دستگاه دیجیتال بوده و قادرند با کمترین ضایعات فرایند تولید قطعات سرنگ را به پیش ببرند. پیستون تولید شده بعد از قرارگیری اورینگPVC در انتهای آن همزمان با سیلندر به بخش سوار شدن و مونتاژ قطعات با همدیگر منتقل گشته و بطور کنترل شده وارد بخش چاپ درجه‌بندی و برچسب‌زنی متناسب با نوع و ظرفیت سرنگ می‌گردد.

در بخش چاپ اتوماتیک دستگاه قادر است روی بدنه سیلندر استانداردهای چاپ را حک کرده و محصول چاپ شده را از طریق نوار نقاله به بخش بسته‌بندی انتقال دهد. سپس در دستگاه بسته‌بندی به صورت ردیفی در لفافه پلاستیکی و کاغذ مخصوص تحت فشار و حرارت قرار می‌گیرد. نهایتا در بسته‌های کاغذی به تعداد مشخص قرار گرفته و در شرایط عاری از رطوبت و میکروارگانیزم‌های آلوده آماده استرلیزه شدن می‌شود.

در بخش استریلاسیون محصول تمام آلودگی‌ها و میکروارگانیزم‌های ناسالم احتمالی به کمک پرتوهای رادیواکتیوی {این پرتوها تاثیر نامطلوبی بر مواد اولیه سرنگ ندارند} از بین می‌رود. استریل کامل محصول هم بصورت تشعشعی هم به صورت گازهای استریل‌کننده مطابق استاندارد انجام می‌گیرد. روش‌های استریلاسیون به گونه‌ای است که اطمینان صد درصد از بهداشتی بودن محصول را اثبات نماید و متناسب با نوع محصول شرایط و زمان قرارگیری سرنگ‌ها در محیط استریلاسیون متفاوت خواهد بود.

ماشین آلات خط تولید و مونتاژ سرنگ پزشکی

تجهیزات و دستگاه‌های اصلی ساخت انواع سرنگ شامل دستگاه تزریق دقیق به همراه قالب‌های مورد نیاز تولید محصول است. با توجه به فرایند تولید امکان نصب خط مونتاژ به صورت اتوماتیک با استفاده از PLC و مانیتورینگ بالانس شده خط تولید وجود دارد. بخش‌هایی از قطعات سرنگ همانند سوزن‌های پوشش داده شده، به صورت آماده از تامین‌کنندگان خریداری می‌گردد. بخش بسته‌بندی و استریل کردن و ابزار دقیق کنترل کیفیت سرنگ‌های تولید شده با استفاده از تکنولوژی‌های نوین تولید از اجزای اصلی خط تولید است. برای آشنایی بیشتر با سایر طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

طرح تولید سرنگ | بررسی بازار و رقبا

تعداد جوازهای تاسیس صادره تولید سرنگ کشور 83واحد که از این تعداد تنها 9واحد در حال احداث با ظرفیت 261 میلیون عدد و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 14558 میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد هستند. تعداد واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در کشور 59 شرکت بوده که با سرمایه گذاری 16344 میلیارد ریال با ظرفیت اسمی 3359 میلیون عدد انواع سرنگ در حال فعالیت است. نیاز بخش سلامت کشور به انواع سرنگ با صادرات این محصول توسط بخش بازرگانی مرتفع شده است به گونه‌ای که در سال 1397 برابر 17/7 میلیون دلار انواع سرنگ به کشور وارد شده است.

تعداد جوازهای تاسیس صادره تولید سرنگ کشور
83
تعداد طرح‌های درحال احداث بالای 60 درصد پبشرفت فیریکی  سرنگ کشور
تعداد سرمایه گذاری اشتعال ظرفیت واحد
9 14558620 3241 261 میلیون  عدد
واحدهای دارای پروانه های بهره‌برداری تولید سرنگ کشور
تعداد سرمایه گذاری اشتعال ظرفیت واحد
59 16344870 2230 3359 میلیون  عدد
آمار واردات انواع سرنگ در سال 1397 به کشور
ارزش ریالی (م.ر) ارزش دلاری (هزار دلار)
747348 17784
آمار صادرات  انواع سرنگ در سال 1397 به کشور
ارزش ریالی (م . ر) ارزش دلاری (هزار دلار)
4678 72

 سرمایه گذاری مورد نیاز

نحوه مشارکت و تأمین سرمایه طرح (میلیون ریال)

شرح جمع درصد
سهم شركت جمع سهم شركت 24,193 56%
سهم بانك تسهيلات ريالي بلند مدت 15,700 37%
كوتاه مدت 3,000 7%
جمع سهم بانك 18,700 44%
جمع  كل 42,893 100%

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین 2500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 760 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 13800 میلیون ریال

 جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 35,833
2 سرمایه گذاری  درگردش 7,060
3 کل سرمایه گذاری 42,893

شاخص‌های مالی

موضوع
نرخ بازده داخلی IRR 23/1
درصداستفاده ازظرفيت اسمي درنقطه سربسر 42
دوره برگشت سرمایه 3/8

طرح تولید سرنگ | مزایای اجرای طرح

با توجه به مصارف سرنگ به عنوان کالایی ضروری در بخش‌های پزشکی  کشور و مزیت داشتن منابع مواد اولیه در تکنولوژی ساخت ماشین آلات در کشور به موازات تقاضای بالا، جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم جهت مصرف داخل و هم با تکیه بر تولید با کیفیت استاندارد بین‌المللی در حوزه صادرات موجود است. در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح ارائه شده است:

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه‌گذاری
  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تفاضای مستمر)
  • امکان صادرات محصولات استاندارد
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین آلات با کیفیت مطلوب

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های ثابت و متغير طرح، پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است. مهم‌ترين شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید انواع سرنگ با کیفیت نشان می‌دهد و به دلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمينه مساعدی برای ایجاد اين واحد فراهم است. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. برای تهیه طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام میتونید با شماره های درج شده تماس گرفته و برای طرح توجیهی های آماده مربوط به سال 1401 از کارشناسان کاردوک راهنمایی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره