اتحادیه و اصنافسرمایه گذاریفرم های تسهیلات بانکی

وام با جواز کسب | شرایط گرفتن وام با جواز کسب چیست؟

آیا امکان گرفتن وام با جواز کسب وجود دارد؟ وام‌ها شرایطی را برای افراد و صاحبان مشاغل فراهم می‌کنند تا بتوانند موانع مالی موجود در سر راه خود را بردارند. گاهی نیز به دلیل ضرر و زیان‌های وارده به کسب و کارها، صاحبان مشاغل به اخذ وام از روش‌های گوناگونی روی می‌آورند. هر چند مراحل اخذ وام سخت و گاهی بسیار پیچیده است، اما پس از آشنایی با روش‌های مختلف اخذ وام می‌توان از آن سود برده و موانع را کنار زد. شما می توانید جهت سرمایه گذاری امن و اطمینان از بازگشت سرمایه از کارشناسان کاردوک مشاوره دریافت کنید.

وام با جواز کسب

جواز کسب یک مجوز رسمی و قانونی است که توسط آن افراد می‌توانند در واحدهای صنفی مورد نظر خود فعالیت کنند. این نوع از جواز به صورت دائمی و موقت صادر می‌شود. از این رو بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری برای اینکه به صاحبان مشاغل وام بدهند، جواز کسب را به عنوان ضمانت درخواست می‌کنند. بنابراین دارا بودن جواز کسب برای دریافت انواع تسهیلات بانکی از جمله وام کاربردی است. برای اطلاع از شرایط گرفتن وام کلیک کنید.

اعطای وام به واحدهای صنفی

واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب هستند می‌توانند وام با بهره 18درصدی دریافت کنند. در واقع این وام به عنوان یک بسته حمایتی با دستور شخص رئیس جمهور به دارندگان جواز کسب برای رونق کسب و کار و افزایش میزان صادرات اعطا می‌شود.  در رابطه با رقمی که می توان وام گرفت نیز دستور العمل های مختلفی وجود دارد، اما اصلی ترین عامل تعیین کننده در مقدام وام، میزان اعتبار و توان شما در بازپرداخت تسهیلات است. برای اطلاع از سایر شرایط گرفتن وام کلیک کنید.

مراجعه به سایت اصناف

افرادی که می‌خواهند با جواز کسب خود وام بگیرند باید به سایت رسمی اصناف مراجعه کرده و بعد از تکمیل اطلاعات درخواستی و به پایان رساندن ثبت نام، کد رهگیری خود را دریافت کنند. این کد رهگیری برای این است که شما بتوانید از وضعیت وام درخواستی خود اطلاع کسب کنید.

جهت ضمانت

در واقع یک نکته مهم در مورد جواز کسب وجود دارد که به عنوان ضمانت در نظر گرفته می‌شود و به خود جواز کسب وامی تعلق نمی‌گیرد. شما به جای داشتن ضامن، می‌توانید از جواز کسب خود به عنوان ضامن استفاده کنید. البته برخی از بانک‌ها با وجود جواز کسب نیز از درخواست کنندگان ضامن معتبر می‌خواهند. به همین دلیل باید همه شرایط را قبل از اقدام برای دریافت وام بررسی کنید تا زحمت‌تان به هدر نرود.

شرایط و مراحل دریافت وام با جواز کسب

1- فرد باید درخواست خود را در بانک ثبت کند.

2- باید در سامانه اصناف ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کنید.

3- باید صبر کنید تا بانک نوع فعالیت، میزان تجربه، میزان سرمایه پیش بینی شده، مبلغ فروش و میزان سود فرد را مورد بررسی قرار دهد.

4- در صورتی که فرد خوش حساب باشد و سایر وام‌های پرداختی خود را در موعد مشخص پرداخت کرده باشد، وام در ظرف مدت 15 روز به او تعلق خواهد گرفت.

5- بانک با بررسی 70 درصد ارزش کارشناسی ملک مسکونی، 60 درصد ملک اداری، 50 درصد ملک تجاری، وام را به متقاضی می‌دهند.

صاحب جواز کسب باید در بانک مورد نظر خود حساب جاری داشته باشد. این حساب باید کارکرده باشد و اصطلاحا حساب در گردش باشد. این موضوع برای بانک خیلی مهم است که سال‌ها فرد در بانک مورد نظر اقدامات مالی انجام داده باشد. این مهم نشان دهنده اعتبار مالی نزد بانک است. بانک از این طریق و با به دست آوردن اطلاعات دقیق حساب فرد مورد نظر تصمیم می‌گیرد که به او وام را بدهد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام با جواز کسب

  • ارائه درخواست‌نامه متقاضی به صنف مربوطه
  • ارائه پروانه کسب و مجوزهای صنعتی معتبر
  • اصل و تصویر شناسنامه
  • کپی سند مالکیت یا اجاره نامه محل کسب
  • درخواست متقاضی
  • تصویر شناسنامه مدیران شرکت
  • مجوزهای صنعتی معتبر
  • ارائه اساسنامه
  • اظهارنامه مالیاتی
  • اظهارنامه ثبت شرکت
  • آگهی تأسیس
  • مجوزهای صنعتی معتبر
  • آخرین تغییرات شرکت مندرج در روزنامه رسمی
  • ارائه کلیه صورت‌های مالی

نکته پایانی

در برخی از موارد بانک‌ها از ارائه وام با ضامن جواز کسب خودداری می‌کنند که این مهم می‌تواند برای صاحبان مشاغل دردسرهایی را ایجاد کند. از این رو اگر شما در گرفتن وام خود دچار مشکل شدید حتماً به اتحادیه صنف مورد نظر مراجعه کرده و روند کار را آنجا پیگیری کنید.

سؤالات متداول در خصوص وام با جواز کسب

به چه کسانی این وام تعلق می‌گیرد؟

در این دستورالعمل ۱۸۰ هزار واحد صنفی در ۲۲ دسته صنفی تولیدی که از نظر میزان انرژی‌بر بودن، اشتغالزایی و برخی دیگر از مولفه‌ها، حد نصاب لازم را دارند مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

به طور کلی تخصیص این وام برای هر صاحب شغلی چه مقدار است؟

به طور کلی می‌توان گفت تخصیص این وام 50 میلیون ریال تعریف شده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرمایه گذاری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک صحبت کنید.

نوشته های مشابه

‫26 دیدگاه ها

  1. باسلام وخسته نباشید بنده باهزار مکاوات یک نانوای باز کردم سال نود برای اینجانب آرد سهمیه ندادن آزادم ندادن الان ۱۰سالی بیکارم بازم میخوام دایر کنم تورا خدا کمک کنید

    1. سلام برای شروع مجدد کار لازمه یه سری اطلاعات در اختیارمون قرار بدید. لطفا با شماره ی درچ شده در سایت تماس بگیرید.

  2. باسلام‌. بنده شغلم فنی هست واز یک ماه قبل از عید کلا تعطیل بودیم و کاری نکردیم ‌. درسته گفتن که میتونن باز باشن ‌. ولی مشتری نبود ‌. واین خودش یک معضل بود ‌. و حالا که موقع ثبت نام وام شد . به کسب وکارهای خدمات خودرویی وام تعلق نمیگیره ‌. این درست نیست . این حق و ناحقه ‌. چرا . اجاره مغازه ‌. اجاره خونه و خرج دانشجو و زن و بچه ‌. مگر خدمات خودرویی انسان نیستن‌. کجا باید این مشگل را گفت ‌. کی پیگیر هست ‌. تو را خدا به داد مردم برسید ‌. بنده خیرابادی هستم از اراک ‌.

    1. سلام با توجه به سیاست های مالی که بانک مرکزی اعلام میکنه بانک ها اقدام به پرداخت وام می کنند. اما علاوه بر وام ، راه های سودمندتری برای تامین سرمایه و یا بهینه سازی کسب و کارها وجود داره. که می تونید برای حل این موضوع با مشاوران کاردوک موضوع را در میان بگذارید

  3. با ۵ میلیون کاسب کار چیکار میتونه بکنه دقیقا؟این همه دنگو فنگ و دردسر برای ۵ میلیون؟

    1. وام هایی که به کسبه تعلق میگیره با توجه به گردش مالی و اعتبارشان نزد بانک اعطا میشه .

      1. سلام از بسیج سازندگی سوال کنید راحت تر وام شروع کسب و کار میدن

  4. سلام ایا بدون اثر انگشت و امضای شخصی که جواز به اسم او است میتوان برای شغلی که جواز را دارد وام دریافت کرد؟

  5. سلام
    وام شخصی و تجاری ارائه می دهیم. من وام دهنده ای با مجوز و دارای مجوز با سالها تجربه در وام دهی هستم. ما وام های وثیقه و ناامن را در مبلغ 5،000.00 یورو تا حداکثر 5،000،000.00 یورو با نرخ بهره ثابت 2٪ به صورت سالانه ارائه می دهیم. اگر علاقه مند هستید.

    1. سلام شماره تماس بنده 093***50 لطفا یک پیام بدید تا تماس بگیرم برای وام

  6. سلام مبلغ ۴۰ میلیارد وثیقه برای وام گردشگری با شرایط عالی نیاز مندیم.

  7. سلام.
    وقت بخیر.من شوهرم جواز کسب داره ولی بخاطر چک برگشتی نمیتونه وام بگیره.آیا من میتونم کارت مباشرت بگیرم و برای وام از روش اقدام کنم
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      این مقاله تنها جهت اطلاع رسانی نشر داده شده و برای مشاوره در مورد وام موسسه کاردوک خدماتی ندارد.
      خدمات کاردوک عبارتند از
      گرفتن مجوز ها و پروانه کسب
      تمدید پروانه کسب
      تهیه طرح توجیهی
      ثبت نام در ایرانیان اصناف
      ثبت نام در بهین یاب

    2. واقعا مردم رو چی فرض کردین؟ گدا؟یا …
      خودتونین!!!!
      بچه یک مفتخور ،گردن کلفت و رانتخوار یا نماینده مجلس یا… میلیاردها تومن با زد و بند و پارتی بازی و نفوذ ابوی یا اخوی از بانکهای رباخوار وام میگیرند ،ولی به مردمی که واقعا به این وامها احتیاج دارند، ۵ میلیون یا ۱۰ میلیون وام با منت و هزار دردسر میدن که اون هم خدا میدونه واقعیت داره یا نه!!!

  8. سلام من خدمات کامپیوتری دارم و جواز کسب چندتا بانک رفتم گفتم وام با جواز کسب میخوام بگیریم میگن نداریم به واحد صنفی که هیچ کاری انجام نمیدن و سالیانه هم کلی پول حق عضویت هم میگیرن رفتم گفتم قضیه رو. گفتن به ما ربطی نداره ما خبر نداریم
    من الان خیلی گرفتار هستم برا 20/10میلیون ممنون میشم راهنمای کنید

  9. سلام من خدمات کامپیوتری دارم و جواز کسب چندتا بانک رفتم گفتم وام با جواز کسب میخوام بگیریم میگن نداریم به واحد صنفی که هیچ کاری انجام نمیدن رفتم گفتم قضیه رو. گفتن به ما ربطی نداره ما خبر نداریم
    من الان خیلی گرفتار هستم برا 20/10میلیون ممنون میشم راهنمای کنید

    1. سلام ، برای دریافت وام از طریق جواز کسب می تونید به اتحادیه و بانک مراجعه کنید. اطلاعات بیشتری در این باره در اختیار نداریم

  10. سلام من کارگاه درب و پنجره سازی دارم با پروانه کسب خاستم وام بگیرم اینقد سر دووندنم ک اخرش هم ندادن بعدشم شما اصلا تو بازار نیستین انگار با۵۰میلیون میشه دستگاه خرید مگه یه اره اتشین بزرگ بخای بخری نصف پول رفته تازه۵۰میلیونم ک نمیدن۲میلیون و بانک بابت هزار مورد بیخود برمیداره

  11. سلام لطفا جواب بدهید
    پروانه کسب بنگاه خانه دارم نیازمند وام هستم باید چکارکنم

  12. سلام وقتتون بخیر . ببخشید برای وام ازدواجم است پیامک آخری اومد که برای وام حضور داشته باشیم بانک مسکن . حالا که اومدیم میگن ضامن کسر از حقوق قبول نمی‌کنیم اصلا بانک مرکزی دستور داده آیا میشه کاری کرد برج چهار وقت وام ازدواجم میگذره نمی‌دونم چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید

  13. من یکماه پولی قرض کردم که پروانه کسب بگیرم برای وام ازکمیته بعدهزاریک مدل بدبختی مدارک تکمیل کردم تحویل کمیته دادم،،حالادوهفته گذاشتم تونوبت که مثلاصلاح بدونن وام تعلق میگیره یانه،،خدایی این وام بخاطرازدواج دارم میگیرم،ضامنی که بردم قراره۷۰درصدازوام بگیره ۳۰ درصدرش مال من،،،حالاخودتون قضاوت کنین،،چی برام میمونه،،هنوزم هیچ خبری بهم ندادن برای وام….

  14. بابا ۵ میلیون بگیرم..تا برگردم خونه تموم میشه چه برسه به کسب کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره