امور ثبتی شرکت هاراهنمای شرکت ها

تمدید پروانه کسب | مراحل تمدید جواز کسب صنف های مختلف

تمدید پروانه کسب برای تمامی کسانی که در هر صنفی فعالیت دارند، لازم و ضروری است. متقاضیان باید قبل از اتمام اعتبار جواز خود برای تمدید آن اقدامات لازم را انجام دهند. خوشبختانه روند اداری برای تمدید جواز بسیاری سهل‌تر از گذشته شده است. تقریبا می توان گفت تمام فعالیت های صنفی در حال حاضر از طریق سامانه ایرانیان اصناف انجام می‌شود. به دلیل گسترده بودن مشاغل گاه متقاضیان در میان صفحات مختلف، قادر به طی مراحل نیستند. در ادامه با شرح جزء به جزء، مسیری روشن و هموار را برای‌تان آرزومندیم. کارشناسان کاردوک آماده پاسخگویی به سوالات شما در هر بخش از فرایند تمدید پروانه کسب هستند.

برای انجام تمدید جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

انقضای تاریخ و تمدید پروانه کسب

وقتی برای اولین بار جواز یا پروانه کسب را می‌گیرید، معمولا با اعتبار یک ساله صادر می‌شود و پس از یک سال ملزم به تمدید آن هستید. پس از تمدید، بازه زمانی طولانی تری (معمولا 5 سال) پروانه اعتبار کسب می‌کند. در صورت عدم تمدید پروانه جرائمی شامل حالتان می‌شود، بنابراین بهتر است در اسرع وقت جهت تمدید آن اقدام کنید. موسساتی مانند کاردوک به شما کمک می‌کنند تا با کمترین دردسر مجوزهای لازمه را دریافت نمایید.

جواز کسب چیست؟

جواز کسب در واقع سندی است که صلاحیت فرد را برای انجام کسب و کار تایید می‌کند. هر فردی در هر صنفی باید برای واحد تجاری خود جواز کسب دریافت کند. برای مثال فردی که گواهینامه آرایشگری دارد اگر بخواهد این شغل را آغاز کند و آرایشگاه تاسیس کند، می‌بایست قبل از هرکاری ابتدا جواز کسب خود را دریافت کند تا بتواند به صورت قانونی کار خود را آغاز کند. اما تفاوت جواز کسب با پروانه کسب چیست؟ برای پاسخ به این سوال مقاله پروانه کسب را مطالعه نمایید.

مراحل تمدید پروانه کسب

در حال حاضر با یکپارچه سازی سامانه‌های مربوط به اصناف، تمدید پروانه کسب تنها از طریق سامانه ایرانیان اصناف صورت می‌گیرید. اما برای کسانی که تا به حال پروانه نداشته‌اند در برخی مراحل مراجعه به اتحادیه مربوطه ضرورت دارد.

آماده کردن مدارک

بسیاری از کسانی که برای تمدید پروانه کسب به ما مراجعه می کنند، سال ها پیش مدارکشون را تحویل داده‌اند. برخی پرونده ها مدارک ناقص داشته و برای تمدید نیاز به تکمیل آن ها است. بسته به نوع صنفی که در آن فعالیت دارید مدارک مورد نیاز تفاوت دارند. به طور کلی عمدتا برای تمدید مدارک زیر مورد نیاز است.

  • تصویر پرسنلی
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • کارت پایان خدمت
  • اجاره نامه و یا سند مالکیت محل کسب
  • گواهی فنی حرفه ای (در خصوص مشاغل خدماتی و تخصصی)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • دارا بودن خط موبایل متعلق به متقاضی
  • گواهی معافیت یا کارت پایان خدمت

مراجعه به سامانه مربوطه

در قدم بعد به سامانه ایرانیان اصناف وارد می‌شوید، در صفحه اصلی، آیتم مربوط به تمدید پروانه کسب را کلیک کرده و به لینک مربوطه وارد می‌شوید. اگر قبلا در این بخش ثبت نام کرده باشید، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبورتان می‌توانید وارد پرتابل خود بشوید. در غیر این صورت جهت ثبت نام در این قسمت اقدام کنید.

پس از وارد شدن به کارتابل تان می توانید گزینه ثبت و پیگیری مجوز را ببنیند. همچنین در بخش “مشاهده فعالیت ها” می توانید اقداماتی که پیشتر انجام داده‌اید را در یک نگاه مشاهده نمایید.

برای آشنایی با سایر بخش های سامانه ایرانیان اصناف اصناف کلیک کنید.

ورود اطلاعات در سامانه g4b.ir

با وارد شدن به بخش پیگیری مجوز در bemcenter، اطلاعات مورد نیاز سازمان مربوط به صنف خود را وارد کنید. در بخش سازمان تابعه اگر کشوری است، نیازی نیست گزینه ای را انتخاب نمایید. پیشنهاد میکنیم ابتدا ثبت موقت را بزنید و از درستی اطلاعات اطمینان حاصل نمایید. با کلیک بر ثبت نهایی درخواست‌تان ارسال می‌شود.

تکمیل و پیگیری فرایند

پس از ثبت نهایی، هنوز کار تمام نشده و شما باید برای تکمیل اطلاعات مربوطه وارد یک پنل دیگر شوید. در همین کارتابل می توانید گزینه تکمیل فرایند ثبت نام را مشاهده نمایید. از طریق این لینک به صفحه ای دیگر می‌روید که در آن جا در صورت ناقص بودن پرونده‌تان (معمولا کسانی که از طریق اتحادیه جواز گرفتن دوباره باید مدارکشان را در این بخش آپلود کنند).

پیگیری و نهایی کردن تمدید پروانه کسب

پس از تکمیل ثبت نام، در طی دو الی سه هفته پاسخ درخواست شما داده می‌شود. می‌توانید با مراجعه به سایت ایرانیان اصناف در این بازه زمانی از روند کارتان اطلاع کسب کنید.

چند نکته

  • در صورتی که تا به حال جوازی نگرفتید حتما برای آشنایی با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.
  • در هر مرحله از تکمیل از درستی اطلاعات اطمینان کسب کنید.
  • رمز عبور، نام کاربری، کد رهگیری و کدهای پیگیری که از طریق پیامک ارسال میشوند را حفظ کنید.
  • فیش هایی که به حساب سامانه و سایر ارگان ها واریز کردید را نزد خود نگه دارید. ( اگر شخصی دیگر برای‌تان انجام داد، از او فیش های واریز را درخواست کنید).
  • درخواست شما زمانی تکمیل می شود که برای تان شماره پیگیری ارسال شود، پس اجازه ندهید برخی از سودجویان به خاطر عدم اطلاع شما کارتان را نصفه رها کنند.
  • در هر ساعت از روز می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان کاردوک تماس گرفته و مشکلات خود را در زمینه سامانه ایرانیان اصناف حل نمایید.

برای انجام تمدید جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره