راهنمای شرکت هاقوانین کار

تغییر رسته پروانه کسب | تغییر کاربری محل کسب

برای تغییر رسته پروانه کسب چه اقداماتی باید کرد؟ اگر قصد دارید در محل کسب خود فعالیت دیگری انجام دهید به راحتی می‌توانید به صورت قانونی درخواست داده و از اتحادیه مربوطه جواز جدید خود را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که اگر تغییرات لازم در جوازتان بیشتر از یکی باشد بهتر است برای صدور جواز مجدد اقدام کنید. برای گرفتن پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق  شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

تغییر رسته شغلی یا تغییر پروانه کسب به چه معناست ؟

قوانینی وجود دارد که افراد می‌توانند طبق آن قوانین تغییراتی را در پروانه کسب اخذ شده جهت کسب ‌و کار خود انجام دهند. یکی از سوال‌های متداول و رایج که توسط دارندگان پروانه کسب و کار پرسیده می‌شود این است که آیا امکان تغییر رسته صنفی پروانه کسب وجود دارد؟ یا به ‌عبارت ‌دیگر، آیا دارنده یک کسب‌ و کار قانونی می‌تواند فعالیت فعلی خود را تغییر داده و با در دست داشتن همان پروانه کسب قبلی خود شروع به فعالیت در کسب و کاری جدید کند؟
دارنده پروانه هر کسب و کاری قادر است هر ‌زمان که اراده کند پروانه فعلی خود را با طی کردن مراحل قانونی آن تغییر داده و در یک واحد صنفی جدید و زیر نظر اتحادیه جدید شروع به فعالیت کند.

اولین گام جهت تغییر رسته پروانه کسب چیست ؟

متقاضی تغییر رسته پروانه کسب، جهت تغییر فعالیت خود و فعالیت در کسب و کار جدید با همان پروانه کسب و کار قبلی باید با طی کردن مراحل قانونی به کسب و کار جدید خود جنبه قانونی ببخشد.

برای این منظور ابتدا باید درخواست تغییررسته‌پروانه کسب زیر را از طریق سامانه پیشخوان مجوزها به نشانی www.bemcenter.ir ثبت نموده و سپس از طریق گزینه تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها، در سامانه ایرانیان اصناف تقاضای خود را تکمیل نمایید. برای آشنایی با روش تمدید پروانه کسب کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

مدارک لازم جهت درخواست تغییر رسته پروانه کسب چیست ؟

۱- نام متقاضی

۲- نام خانوادگی متقاضی

۳- کد ملی متقاضی

۴- نام محل کسب و کار فعلی

۵- شماره پروانه کسب

۶- تاریخ صدور پروانه کسب

۷- مدت اعتبار پروانه کسب

۸- تلفن همراه متقاضی

۹- پست الکترونیک متقاضی

۱۰- شماره تلفن منزل متقاضی

۱۱- شماره تلفن محل کسب و کار

۱۲- آدرس و کد پستی محل سکونت

۱۳- آدرس محل کسب مندرج در پروانه

۱۴- رسته مورد تقاضا برای فعالیت جدید

۱۵- تصویر سه در چهار

شرایط لازم جهت تغییر رسته چیست ؟

همانطور که متوجه شدید تغییر رسته پروانه کسب طی مراحل قانونی آن به راحتی و در طی مدت زمانی کوتاه امکان پذیر است. منتهی این امکان نیز مانند گرفتن جواز کسب نیاز به شرایط و ضوابطی دارد.
لازم به ذکر است که متقاضی و درخواست کننده تغيير پروانه کسب مستلزم به تسویه حساب از اتحادیه قبلی است.

با تصویب و تایید نمایندگان و اعضای اتحادیه به درخواست صاحب پروانه مبنی بر تغيير پروانه کسب به حرفه‌ای ديگر علاوه بر طی مراحل قانونی، استعلام و تسويه حساب از اتحاديه قبلی جزو ملزومات به شمار می‌رود.
در صورت عدم پاسخگویی اتحاديه قبلی طی 15 روز به معنی موافقت است. اتحاديه جدید در صورتی که فرد معرفی شده را واجد شرایط قانونی بداند با رعايت ساير قوانین و مقررات پس از ابطال پروانه کسب قبلی، پروانه جديدی به نام فرد متقاضی صادر می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره