ایده های سرمایه گذاریسرمایه گذاریطرح توجیهیطرح توجیهی صنعتیفرصت سرمایه گذاری

طرح توجیهی تولید آب معدنی | برآورد احداث کارخانه آب معدنی

طرح توجیهی تولید آب معدنی به شما کمک می کند تا ذخایر طبیعی آب معدنی موجود در کشور را به فرصتی برای سرمایه‌گذاری و صنعتی سازی تبدیل کنید. این فرصت تنها برای مناطقی مهیا است که دارای چنین مزیت اقلیمی باشند. با سرمایه گذاری در این بخش می‌توانید از مزایای اقتصادی و سودآور کلانی برخوردار شوید. با راه اندازی فاز اول پروژه حداقل برای 18 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کنید. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید آب معدنی را شرح داده ایم. برای سفارش  و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

معرفی طرح توجیهی تولید آب معدنی

آب معدنی در طرح توجیهی تولید آب معدنی، آبی زلال و بی‌بو و حاوی ترکیبات مفید طبیعی معدنی (همچون پتاسیم، کلسیم، آهن، اکسیژن) است و عاری از مواد مضر (مثل نیترات و آرسنیک) برای سلامتی انسان می‌باشد. در فرایند تامین آب از منابع طبیعی، انتقال، تصفیه، پرکردن ظروف، بسته‌بندی و توزیع محصول بعنوان یک کالای اقتصادی باید از استانداردهای ملی ايران، مصوبات حوزه تولید و بسته‌بندی و آخرين اصلاحيه‌ها و تجديدنظرهای تبعیت کند.

نظر به اینکه آب مورد استفاده در این طرح از منابع طبيعی همانند چشمه و چاه‌های متصل به سفره‌های آب زير زمينی بدست می‌آيد، پس تركيبات آن در فصول مختلف سال باید از ثبات نسبی برخوردار باشد و با تغییر شرايط آب و هوایی، ويژگی‌های آن نباید تغيير كند. ازدیدگاه اقتصادی واحد صنعتی تولید، فرآوری و بسته‌بندی انبوه آب معدنی می‌بایست در نزديكترين فاصله ممكن قانونی به سرچشمه آب باشد. جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید آب معدنی با توجه به نقاضای بازار

براساس اطلاعات موجود در طرح توجیهی تولید آب معدنی، به منظور تامین آب مورد تقاضا و با توجه به سرانه مصرف روزانه هر فرد تا ۲ لیتر و عدم امکان تولید و بسته‌بندی آن در تمامی مناطق کشور و کشورهای همسایه (بدلیل شرایط اقلیمی خشک و محدود بودن منابع تامین آب شرب، سالم و  بهداشتی چه بصورت گاز دار و بدون گاز)، سرمایه گذاری در این طرح با شرط تامین و در دسترس بودن منابع آب قابل تایید، موجه می‌باشد.

فرآیند تولید آب معدنی | طرح توجیهی کارخانه آب معدنی

تکنولوژی و روش‌های تولید آب معدنی در طرح توجیهی تولید آب معدنی را می‌توان به سه بخش عمده تقسیم نمود .

  • الف) آماده‌سازی و سالم‌سازی آب
  • ب ) پر کردن وبسته‌بندی آب معدنی
  • ج) تولید ظروف و قطعات مورد نیاز جهت بسته بندی آب

کالاهای جايگزين آب معدنی

آب عنصری حیاتی برای نوشیدن وبهداشت انسان‌هاست، ما آن را برای تولید غذا و تامین حیات انسانی نیاز داریم. آب معدنی و آشامیدنی دارای کالاهای متعدد جایگزین همانند آب میوه‌ها، نوشابه‌های گازدار و بدون گاز، ماءالشعیر هست که ترکیب اصلی آن‌ها را نیز آب سالم تشکیل می‌دهد؛ پس عملا بازار خاص خود را دارند و جایگزنی ندارد. آب آشامیدنی به شیوه‌های مختلف نیر قابلیت غنی سازی را دارد. برای اطلاع از اصول کلی طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید آب معدنی | بررسی بازار و رقبا

در طرح توجیهی تولید آب معدنی با نظر به وابستگی این محصول به وجود منابع آب سالم در ظرفیت و دبی اقتصادی و کمبود منابع آب در اقلیم‌های خشک کشور و کشورهای همسایه که غالباً با معضل تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مواجه هستند و به موازات توسعه مثبت فرهنگ مصرف استفاده از آب سالم به صورت مظروف، گستردگی كاربرد این محصول در حوزه صنایع از جمله ساختمان سازی و روند رو به رشد صنایع ساختمانی و تزئینی در داخل كشور و درک مناسب نیازهای متنوع خریداران و ضرورت صرفه جویی در میزان انرژی مصرفی، بهترین بازار هدف برای این محصول بازار داخل كشور سپس صادرات به کشورهای همسایه است.

آمار و ارقام مربوط به بازار

در حال حاضر در  کشور 292 جواز تاسیس احداث انواع آب آشامیدنی و معدنی گازدار و بدون گاز در کشور صادر شده است. از این تعداد 90 طرح با پیش بینی سرمایه گذاری 15117266 میلیون ریال و اشتعال 4088 نفر و پیش‌بینی ظرفیت تولیدی سالیانه 6312193 تن از انواع آب هست. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 35درصد در حال اجرا هستند. تعداد 317 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی تولید انواع آب آشامیدنی و آب معدنی بسته بندی شده در کشور وجود دارد که دارای سرمایه گذاری اسمی 38744563 میلیون ریال، اشتغال اسمی 34935 نفر و ظرفیت تولیدی سالیانه 16641668 تن هستند. از این تعداد 106 واحد صرفا آب معدنی تولید می نمایند که دارای  اشتغال  5876 نفر با سرمایه گذاری 7884303 میلیون ریال و ظرفیت تولیدی سالیانه  5478568  می‌باشد.

نیاز بازار | طرح امکان سنجی تولید آب معدنی

بدون احتساب صادرات در کشور سالیانه 58000000 تن انواع آب آشامیدنی و معدنی مورد نیاز شرب است که هم اکنون بخش بزرگی از آن توسط آب موجود در سیستم‌های لوله کشی شبکه آب‌رسانی تامین می‌گردد. همزمان این آب به مصارف بهداشتی، شتشو، آشامیدن، فضای سبز و سایر نیازمندی‌های حوزه شهر و روستا می‌رسد که علل القاعده می‌بایست از سطوح تصفیه متفاوتی به تناسب استاندارد و نوع مصرف برخوردار می‌بود.

بودجه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری

با توجه به  توان سرمایه‌گذاری، سطح تکنولوژی، محل استقرار و ظرفیت تولید در بخش‌های پرکن و بسته‌بندی آب و تولید ظروف مورد نیاز؛ سرمایه‌گذاری و اجرای طرح تولید و بسته‌بندی آب‌های معدنی گازدار و بدون گاز و یا غنی شده متفاوت است. برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی کلیک کنید.

بر اساس طرح توجیهی تولید آب معدنی و مطالعات انجام شده در حال حاضر سرمایه‌گذاری ثابت تولید آب معدنی در بطری‌های 500 میلی لیتری و 1500 میلی لیتری و لیوانی با ظرفیت اقتصادی سالیانه حدود 30000تن، 96 میلیارد ریال و سرمایه در گردش 38 میلیارد ریال نیاز دارد.

نرخ بازدهی سرمایه گذاری انجام شده، بیشتر از 33 درصد بوده و کمتر از ۳ سال دوره برگشت سرمایه را خواهید داشت. در ذیل خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید سالیانه 30000تن انواع ظروف پر و بسته‌بندی شده آب معدنی در سال ارائه شده است. بدیهی است با گذشت زمان و تغییر شرایط اقتصادی باید مطالعات پیش امکان سنجی و بروز رسانی انجام شود.

مشخصات عمومی طرح توجیهی تولید آب معدنی

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین 6800 متر مربع
2 زیربنا کل (تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 2120 متر مربع
3 ماشین آلات داخلی 28700 میلیون ریال
4 ماشین آلات خارجی 81000 لیر ترکیه

جدول سرمایه گذاری طرح توجیهی تولید آب معدنی

ردیف موضوع هزینه‌ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 96128
2 سرمایه گذاری  درگردش 38125
3 کل سرمایه گذاری 134253

شاخص‌های مالی | طرح توجیهی تولید و بسته بندی آب معدنی

موضوع میزان
نرخ بازده داخلی IRR 4/34  درصد
دوره برگشت سرمایه 13/3
نرخ بازده داخلي حقوق صاحبان سرمايه 76/37 درصد

مزایای اجرای طرح توجیهی تولید آب معدنی

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  • مصرف گسترده و رو به رشد محصولات طرح
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم در تولید این محصولات رعایت شوند.
  • امکان غنی سازی آب تولیدی با گاز و مواد مغذی
  • امکان توسعه سطح تکنولوژی، افزایش ظرفیت تولید و ایجاد تنوع
  • امکان تولید و توسعه ظروف مورد نیاز بسته بندی آب

برای ثبت نام وام در بهین یاب کلیک کنید.

نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی و مالی | طرح توجیهی تولید آب معدنی

اخذ مجوزهای لازم از معاونت غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور آب منطقه‌ای از الزامات و پیش شرط‌های اجرای این طرح است. اداره تامین زیر ساخت براساس پلان‌های مهندسی حوزه‌های سیل، صنعتی، مکانیکال و الکتریکی و برقراری ارتباطات فرا ملی به منظور تامین بخشی از ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز واحد از شرکت‌های خارجی از ضروریات این طرح سرمایه گذاری است.

با توجه به طرح توجیهی کارخانه تولید آب معدنی، نظر به ضرورت تنوع بخشی مستمر محصول و فرایندهای برنامه‌ریزی راه‌اندازی و اخذ پروانه واحد تحقیق و توسعه بنگاه و اتخاذ تمهیدات به منظور تولید محصولات غنی شده براساس استاندارهای بهداشتی ملی و بین المللی بسیار ضروری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی تولید آب معدنی و طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره