طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتیماشین آلات

ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو | خمیر و کاغذ فلاف پالپ

ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو را می شناسید ؟ اندازه بازار جهانی دستمال کاغذی وانواع کاغذ  بهداشتی درسال 2023  به 339.00 میلیارد دلار می رسدو انتظار می رود این بازار  تا سال 2027 رشد سالانه ای   معادل  5 درصد را داشته باشد سهم  بازار دستمال و کاغذ توالت  107.40 میلیارد دلار  و حجم تولید  آن تا سال 2027 به 100.80 میلیارد کیلوگرم خواهد رسید و انتظار می رود میانگین مصرف سرانه  هر نفر در بازار کاغذ دستمال کاغذی و بهداشتی به 11.64 کیلوگرم در سال 2023 برسد.  صنعت سلولز در جهان به‌طور کلی به چهار زیرگروه کاغذ روزنامه، تیشو، کاغذ پرینت و کپی و بسته‌بندی تقسیم می‌شود.

به‌ترتیب صنایع بسته‌بندی و مقوا 60درصد، چاپ و تحریر 25درصد، تیشوسازی 8درصد و روزنامه 7درصد از مصرف کاغذ را به خود اختصاص داده‌اند. سرانه مصرف سالانه کاغذ در کشور 22 الی 23  کیلوگرم است اما در دنیا این رقم به بیش از دو برابر می رسد ظرفیت تولید  کاغذهای تیشو لاینر، فلوتینگ و کاغذ بسته‌بندی در کشور یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تن است و ظرفیت عملیاتی آن  ۷۷۰هزار تن بوده است ظرفیت اسمی  تولید کاغذ تیشو در کشور ۲۸۰هزار تن است که ۱۵۴ هزار تن تولید شده است.آمار نشان دهنده نیاز کاغذ تیشوی مورد استفاده در تولید محصولات بهداشتی  کشور بصورت دستمال کاغذی،دستمال توالت، نوارهای بهداشتی و پوشک می باشد که اطلاعات آنها  را از سایت کاردوک نیز می توانید مطالعه نمایید.

 

طیقه بندی و ویژگی های چوب خمیر کاغذ

از نظر نوع درخت، چوب را می توان به دو نوع چوب نرم و چوب سخت تقسیم کرد. به طور کلی چوب نرم از درختان سوزنی برگ همیشه سبز و چوب سخت از درختان برگ‌ ریز و پهن برگ تهیه  می شوند چوب سخت و چوب نرم فقط یک روش معمول برای تشخیص آنها است، اگرچه چوب سخت سخت تر از چوب نرم است، اما همیشه استثناهایی از این قاعده نیز وجود دارد، زیرا یکی از انواع چوب های سخت همانند صنوبر نرم تر از برخی از چوب های نرم است. در دنیا الیاف چوب تولیدی بطور متوسط  از 35 درصد تار چوب نرم و  65 درصداز  چوب سخت تشکیل شده است هم چوب نرم و هم چوب سخت را می توان در ساخت کاغذ و خمیرآن مورد   استفاده قرار داد به  همین ترتیب، خمیر چوب را می توان به خمیر چوب نرم و خمیر چوب سخت طبقه بندی کرد تفاوت های زیادی بین الیاف و ویژگی های چوب نرم و چوب سخت وجود دارد بگونه ای که قیمت و کاربردها آنها را نیز متفاوت می نماید . تفاوت خمیر چوب نرم و خمیر چوب سخت همانطور که از نام آن پیداست، چوب نرم  همانند خمیر چوب درختان کاج ماسونیانا، کاج اروپایی، کاج قرمز، سرو حالت نرم ، قوی و حاوی رزین بیشتری است و  ارزش اقتصادی و زینتی دارند. بیشتر چوب های نرم در مناطق مرتفع رشد  می کنند ، فنلاند ، کانادا، سوئد اصلی ترین تولید کنندگان خمیر چوب  نرم در سراسر جهان هستند. ساختار عمودی چوب نرم تقریباً از سلول های  مخروطی ودر راستای  افقی از سلول ها باریک تشکیل شده است. برخی از انواع چوب نرم حاوی کانال رزینی هستند چوب سخت ترکیبی از  43 الی 70 درصد  سلولز چوب، 20 الی 40 درصد مجرای، 10 الی 20 درصد ساختارسلولی و شعاعی و 2 الی 13 درصد سلول پارانشیمی تشکیل شده است. چوب سخت به طور کلی دارای اندازه و وزن بیشتری است به طور کلی، چوب سخت تراکم  جرمی بالاتری را نسبت به چوب نرم دارد.  و چگالی نسبی چوب سخت بین 9 تا 23 درصد است و به راحتی تابیده و ترک می خورد و  فراوری آن سخت تر است. چوب سخت معمولی شامل درخت غان، صنوبر، چوب بلوط، چنار، اکالیپتوس، افرا، توسکا، راش وگردو است و کاغذ ساخته شده از خمیر چوب سخت دارای استحکام کم، شل، جذب قوی ، کدورت، ضخامت و سفتی بالا است، چوب سخت برای تولید کاغذ بسیار کاربرد دارد  اما کاغذساخته شده از خمیر چوب نرم دارای انعطاف پذیری خوب، استحکام و تاشوی بالا، استحکام کششی خوب و قابلیت چاپ مناسب  است. خمیر چوب نرم گرانتر از خمیر چوب سخت است و الیاف چوب نرم بلند، نازک و حاوی ناخالصی های کمتری است. فیبر چوب سخت کوتاه و ضخیم و  ناخالصی های بیشتری را دارد محتوای لیگنین چوب سخت کمتر از چوب نرم در حدود 20 الی 40 درصد است . بنابراین تولید و سفید کردن خمیر چوب سخت راحت تر است و میزان مصرف مواد قلیایی در فرایند تولید نیز کمتر است. چگالی چوب ارتباط نزدیکی با کیفیت خمیر کاغذ را دارد، به عنوان مثال، بازده کاغذ در واحد حجم متناسب با چگالی است و خمیر چوب با چگالی بالا سرعت کوبش کندتر، حجم بیشتر و استحکام کششی کمتری را  دارد  خمیر چوب نرم یک ماده عالی برای کاغذ سازی است، به طور کلی برای کاغذ متنی، کاغذ پوشش داده شده، کاغذ نقشه کشی ، کاغذ افست و سایر تولیدات صنعتی و فنی کاربرد دارد. در مقایسه با خمیر چوب نرم، خمیر چوب سخت کیفیت پایین تری دارد و عمدتاً همراه با خمیر چوب نرم بصورت مخلوط  استفاده می شود و برای تولید کاغذ پوشش دار و سبک وزن، کاغذ افست، همچنین برای کاغذ چاپ و کاغذ تحریر نیز استفاده می شود.

کاغذ بهداشتی | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

به انواع دستمال‌های بهداشتی مورد استفاده در مصارف شخصی همانند کاغذ توالت رولی، دستمال توالت ، دستمال کاغذی صورت، کاغذ جیبی، دستمال، کاغذ آشپزخانه و دستمال مرطوب، کاغذ براق کننده کفش، و کاغذ های مورد استفاده در پد ، نوار بهداشتی و پوشک  و حوله   کاغذ بهداشتی اطلاق می‌شود کاغذ بهداشتی عمدتاً برای بهداشت روزمره زندگی مردم استفاده می شود. بنابر این کاغذ بهداشتی را معمولاً  کاغذ خانگی نیز  می نامند که یکی از انواع  کاغذهای ضروری در زندگی مردم  است. شکل آن دارای یک شکل مربع تکی یا  رولی استوانه ای است  و معمولا از  خمیر پنبه ، خمیر انواع چوب نرم وسخت ، خمیر کاه و خمیر کاغذ باطله  ساخته  می شوند . کاغذ بهداشتی  با کیفیت خوب از خمیر چوب خالص  ساخته  می شود. و فرایند تولید آن  شبیه به فرآیند تولید کاغذ های متنی ولاینر است ، اما باید بسیار نازک و بسیار شکننده باشد. کاغذ بهداشتی در هنگام مواجهه با آب براحتی  پوسیده می شود رول فلاف پالپ کاغذ  بهداشتی  در اندازه های عرضی 30 سانت 50  سانت  و  70 سانت  با  قطر رول  130  تا  150 سانت در ضخامت های 25/1  و 5/1  و 7/1 میلیمتر  تولید می شود و وزن متوسط  رول عرض 50 با قطر 150   تا   150 کیلوگرم می تواند باشد.

مواد اولیه تولید کاغذ بهداشتی

به طور کلی فلاف پالپ کاغذ  بهداشتی از انواع خمیر از جمله خمیر بازیافتی، خمیر کاه گندم، خمیر چوب نرم، خمیر چوب سخت، خمیر باگاس و مخلوط خمیر چوب نرم و چوب سخت ساخته می شود. ترکیبات اصلی فلاف پالپ چوب ( لیگنو سلولز ) است که در فرایندی از الیاف سلولز چوب یا محصولات فیبری تهیه می شود

خمیر چوب سخت | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

خمیر چوب سخت عمدتاً به خمیری اطلاق می‌شود که از درختانی با برگ‌های پهن یا تیغه‌مانند تهیه می‌شود. چوب سخت معمولی برای خمیرسازی شامل صنوبر سفید، افرا، توسکا و غیره است. در فرآیند خمیرسازی ، خمیر چوب سخت را بیشتر با سفید کننده بدون کلر و شستشوی چند مرحله ای با جریان متقابل شستشو می دهند تا خمیری با سلولز نسبتاً خالص به دست آید. از آنجایی که الیاف خمیر چوب سخت کوتاه و نرم است استفاده از آن  می تواند کاغذی با حس خوب را تولید کند، اما به دلیل استحکام کم، خمیر چوب سخت به عنوان لایه سطحی در فرآیند کاغذسازی استفاده می شود.

خمیر چوب نرم | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

خمیر چوب نرم معمولاً از چوب درختان کاج،سرو ، صنوبر، و غیره ساخته می‌شود. خمیر چوب نرم در فرآیند خمیرسازی شبیه به چوب سخت است، اما فرآیند پخت باید دمای بالاتری داشته باشد. الیاف چوب نرم بلندتر و پهن تر هستند. این می تواند استحکام بالای کاغذ را بهبود بخشد و عمدتاً  برای بهبود استحکام در کاغذسازی استفاده می شود.

خمیر باگاس

تفاله باگاس خاصل از کارخانه های شکر نیشکری  استخراج می شود از آنجایی که تفاله نیشکر سفت است، معمولاً از آن برای کاغذسازی مانند دستمال کاغذی نیز استفاده می شود.

خمیر فلاف | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

نوعی خمیر کاغذ است ، که زمینه مصرف متعددی غیر از صنعت کاغذ سازی را  نیز  دارا می باشد  ماده اصلی تشکیل دهنده  فلاف پالپ الیاف طبیعی پنبه بوده وکه از آن  در ترکیبات مواد جاذب رطوبت  پوشک بچه ، نوار و پد بهداشتی و بالشتک زخم بندی نیز  استفاده می شود

 فراوری خمیر کاغذ بهداشتی | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

کاغذ بهداشتی معمولاً از فلاف پالپ و خمیر آماده شده تهیه می شود که می توان از  لینتر پنبه ی تصفیه شده و پالپر خمیر برگشتی در مخازن مخصوصی مخلوط شده همانند برخی الیافی بلند وکوتاه  درختان نرم و سخت ، بامبو، نی، باگاس نیشکر باشد که طی فرایند   پس از افزودن مواد شیمیایی مورد نیاز به ترکیب پس از رسوب گیری و تمیزکنندگی وریفاینر و تصفیه و  پالایش نهایی به سمت مخزن  ذخیره خمیر هدایت می شود خمیر تولیدی با عبور بجهیزات فراوری همانند  لول باکس ، پرس آبگیری  و خشک کن وفرمینگ بصورت  رول آماده  می شود  فلاف پالپ  نوعی خمیر الیاف کاغذ است است که پس از آبگیری و فشار دادن خمیر بدست می آید. وزن کاغذ به طور کلی بیش از 250 گرم است. ورقه  خمیر عمدتاً برای حمل و نقل در صنعت کاغذ مناسب تر  است. از آنجایی که بسیاری از کارخانه های کاغذسازی خط تولید خمیر را ندارند ، باید فلاف پالپ و ورقه خمیر کاغذ  را از کارخانه تولید کننده دیگر  خریداری کنند و سپس آنها را مجددا به خمیر و  کاغذ مد نظر  تبدیل کنند. در این واحدها  رول و تخته خمیر کاغذ  پس از حمل و نقل و انبار برای آماده سازی تولید مجددخمیر متناسب با تولید کاغذ مورد نظر  استفاده می شود. پس از اینکه خمیر با جذب آب مرطوب شد، خمیر کاغذ با چرخش در میکسر پروانه ای  تحت نیروی برشی هیدرولیکی قرار می گیرد و در نتیجه خمیر کاغذ پراکنده می شود و طی ادامه فرایند ناخالصی های سنگین مانند شن یا ماسه را با توجه به وزن مخصوص متفاوت با الیاف سلولزی تحت اثر نیروی گریز از مرکز حذف  می گردد و از اصطکاک بین صفحات گردان نیز  برای جدا کردن بسته های فیبر و آسیاب کردن  و اعمال فیزیکی برای تولید خمیر استفاده می شود پس از انجام  فرآیند اختلاط  دو یا چند نوع خمیر به همراه افزودنی ها به نسبت معین انجام می گیرد  و خمیر فلاف ضمن  کنترل  سطح رطوبت بین 4 تا 6 درصد وهمچنین کنترل  ضخامت ورقه   به صورت رول های کاغذی تهیه   و آماده ورود به بخش کاغذ سازی می شود از دستگاه های کاغذسازی برای فراوری خمیر، از جمله شکل دادن، فشار دادن، خشک کردن و چروک و فرم سطحی کاغذ استفاده می شود رطوبت خمیر ، باید در مرحله خشک کردن ورقه تبخیر شود تا نیاز چندانی به آب گیری با پرس نباشد و ورقه بیش از حد متراکم نگردد .کاغذ حاصل از این خمیر 80% وزن پوشک و نوار بهداشتی را تشکیل می دهند. 

 فراوری خمیر کاغذ بهداشتی | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو 

ماشین آلات  تولید فلاف پالپ و کاغذ بهداشتی  

خط تولید فلاف پالپ و کاغذ های بهداشتی با ظرفیت سالیانه 3200 تن در ضخامت‌های مختلف از تجهیزات و ماشین آلات  مختلفی به شرح ذیل استفاده می نماید.

  • تجهیزات آماده سازی و میکس مواد
  • تجهیزات ساخت خمیر کاغذ
  • تجهیزات ساخت کاغذ
  • تجهیزات فرآیندی
  • دیگ بخار
  • لوازم جانبی

تجهیزات خمیرسازی از چوب | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

دستگاههای لایه برداری و آسیاب درشت

به دستگاه لایه بردار دستگاه لایه بردار چوب نیز می گویند. دستگاه لایه برداری عمدتا از مکانیسم تغذیه ،  برش ، سیستم انتقال ، قاپ و استارکچر و قطعات فنی تشکیل شده است. این دستگاه  بعنوان  ابزاری  جایگزین برای دستگاههای  لایه برداری دستی  و قدبمی. است  و به طور گسترده ای در کارخانه های تولید خمیر و کاغذ استفاده می شود در این دستگاه  ماده اولیه بصورت چوب با قطر 50 الی 300 میلی متر می تواند مورد استفاده قرارگیرد  و میزان بازدهی  مواد خام بیش از 95 درصد است. دستگاه  دارای  طراحی و ساخت  فنی  مناسب و راندمان بالایی است و کار با آن ساده ،  ایمن و  تعمیر و نگهداری آن راحت است. از دستگاه آسیاب هم می تواند با استقاده از تیغه های برش برای خرد کردن و آسیاب  چوب های وارد به دستگاه استفاده نموده وچوب ورودی را به پودر تبدیل می نماید .

دستگاه درام کلیپر خرد کن  چوب

دستگاههای  درام کلیپر ویژه تولید خرده چوب هستند. این تجهیزات به طور گسترده در کارخانه تولید انواع ورق از خرده  چوب همانند واحدهای تولید ورق نئوپان و فیبر با چگالی متوسط ​​و بالا استفاده می شود. این تجهیزات قبل از بخش آماده سازی مواد در خط تولید مستقر می شوند مواد اولیه و چوب های  مختلف ورود به دستگاه  قابل تطبیق و تنظیم  بوده و کار با آن آسان است. دستگاه  را برای برش چوب با قطر کوچک ومتوسط ، بقایای فرآوری جنگلی مانند شاخه ها ، روکش ها، لت ها، هسته کندها، روکش های ضایعاتی  می توان مورد استفاده قرار داد. همچنین می توان از آن برای برش مواد اولیه مانند نیشکر نی، بامبو نیز استفاده کرد.

 دستگاه الک ویبراتور شبکه ای 

چوب های بریده و خرد شده براساس سایزینگ لازم است دسته بندی و تقسیم شوند عملیات جدا ساز  اندازه ای آنها توسط این دستگاه با استفاده از سرند و ویبره انجام می شود .

فیدر ماریپچی | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

این دستگاه برای انتقال مواد اولیه و مواد نیم ساخته بصورت عمود و افقی مابین ایستگاههای مختلف فراوری چوب استفاده می شود  این دستگاه دارای مزایای بازده بالا، عمر طولانی و نگهداری ساده است. تمیز نمودن فیدر ماردونی بسیار آسان است و می توان از آن در محیط های مختلف صنعتی  استفاده کرد

فیدر ماریپچی | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

 دستگاه تلغیظ  پالپ

از دستگاه خمیر ساز کاغذ نوع D  عمدتاً برای  شکستن انواع  خمیر تخته ای و انواع کاغذهای باطله استفاده می شود. خمیر کاغذ نوع D بر اساس خمیرهای عمودی سنتی موجود با توجه به مواد خارجی مرتبط طراحی شده است. ویژگی های اصلی پالپر نوع D  استفاده از روتور Vaux گریز از مرکز است، به طوری که خمیرساز و روتور امکان  دور سریع  با  فرکانس بالاتر را فراهم می کند در دستگاه های سنتی برای تولید جریان چرخشی بدون مانع ، مواد کاغذ از  اتصال خط مارپیچی مستقیم به مرکز روتور فرستاده می شد  ولی در  خمیرساز  نوع D نحوه جریان  مواد تغییر کرده و  مواد کاغذ بسیار  سریعتر در تماس با روتور دوران نموده و مدت زمان جابجایی مواد خمیری را کوتاه تر شده و بدون هیچ گونه نیاز به  افزایش در قدرت و حجم تحت شرایط طراحی مناسب  افزایش ظرفیت تولید فراهم شده است

دستگاه شستشو

دستگاه از مخزن شستشو  و دو  رانش گر و دستگاه سفید کننده  تشکیل شده است که عمدتاً برای شستشو قبل و بعد در فرایند میانی تولید  انواع خمیر کاغذ استفاده می شود تا  خمیر با رنگ مناسب را به دست دهد.

سپراتور سرباره | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

عمدتاً جداسازی مواد زائد  مانند ماسه ، میخ های کتاب ، قطعات آهن و سایر ناخالصی های سنگین با روش تلغیظ و ضخامت  بالا  در فرآیند تصفیه  پایه  آب پس از تهیه  خمیر  هیدروپالپر استفاده می شود. از روش  پیش غربالگری خمیر رقیق شده  نیز برای جداسازی ناخالصی ها  از  خمیر با مواد  شیمیایی می توان استفاده کرد. اما  لازم  است  برای تضمین کیفیت  فرایند مراحل بعدی  ، پس از غربالگری برای بهبود فرایند  از صفحه غربال گیری ، استاتور  و آسیاب  استفاده کرد  و برای غربالگری با غلظت کم فشار جریان مواد اولیه  را می توان  کاهش داد.  جنس تجهیزات  بکار  رفته در این دستگاه  از فولاد ضد زنگ، سرامیک دارای پوشش  بوده و امکان هدایت و کنترل فرایند کار بصورت اتوماتیک و منوال وجود دارد

دستگاه سپراتور الیاف

این محصول یک دستگاه خمیرکاغذ چند منظوره است که در فرایند خمیر سازی  خرد کردن ، حذف ناخالصی و غربالگری را بصورت  یکپارچه انجام می دهد  و از جمله  تجهیزات لازم برای تولید خمیر کاغذ مرغوب و متوسط ​​می باشد. این دستگاه  عمدتا از سه  بخش تشکیل شده است: بخش اول شکستن الیاف ،بخش دوم  غربالگری تحت فشار و بخش جداسازی ناخالصی های خمیر است  که  مزیت ساختار تجمیعی چند منظوره را  در این  دستگاه فراهم کرده است .

دستگاه همزن  پروانه ای | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

این دستگاه  برای  تنظیم  غلظت د وغاب در  قسمت زیر  حوضچه  دوغاب 7 درصد یا مخزن آبکشی است و با  حرکت  دایره وار ، همزنی و  هموژن کردن خمیر را فراهم  می کند. این وسیله  مزایای بیشتری همانند حجم  کم ، امکان اختلاط  سریع ، و  همزدن مناسب را  دارد. و دستگاه  همزنی ایده آل در صنعت سلولزی محسوب می شود.

دستگاه تلغیظ خمیر کاغذ  

این دستگاه برای شستشوی و تلغیظ خمیر چوب، خمیر پنبه، خمیر کاه،  برنج و خمیر کاغذ باطله استفاده می شود. دارای ساختار فشرده، عملکرد آسان و سازگاری گسترده کار با  انواع خمیر کاغذ است. همچنین در صنایع غیر کاغذ سازی برای فیلتراسیون سوسپانسیون محصولات غیر سلولزی نیز  استفاده می شود.

دستگاه تلغیظ خمیر کاغذ   

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی و تهیه ماشین آلات  می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

دستگاه آسیاب خمیر

این دستگاه به طور گسترده برای هموژن و یکنواخت  کردن خمیر کاه ، خمیر کاغذ باطله، خمیر چوب نرم وسخت قابل استفاده است  دستگاه هم  بصورت   سیستم های دستی و هم عملیات الکتریکی و کنترل خودکار استفاده  می شود. سیستم دستگاه  ضمن  کنترل مصرف ثابت  انرژی در حالت کنترل  توان امکان  اعمال  فرایند  ضربه زدن به خمیر  را  فراهم  می کند تا اثر قابل توجهی بر   تثبیت خواص خمیر کاغذ را  تضمین کند.

پمپ دوغاب و  پمپ بالابر | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

دستگاه پمپ دوغاب جریان دو فاز LJB با تکیه بر  جدیدترین تئوری جریان دو فاز طراحی و ساخته شده است  بگونه ای که هم با جریان  آب پاک (تک جریان)  در  زمانی که پمپ مخلوط جامد و مایع (جریان دو فاز) را حذف کرده است  و هم با مخلوط جامد و مایع کار می کند این دستگاه ها  دارای ویژگی های بازده انرژی بالا ، دوام ،کار وتوانایی انتقال غلظت بالای خمیر  است.

ابزار دقیق کنترل غلظت پالپ

تجهیزات و ابزار اندازه گیری غلظت خمیر کاغذ برای تعیین  مستمر میزان غلظت خمیر کاغذ در فرآیند تولید. لازم است و می تواند به طور مداوم غلظت پالپ را درحین  عملیات آنلاین تشخیص دهد این ابزار مجهز به سیستم اعلام هشدار بیش از حد غلظت خمیر است و  هنگامی که غلظت خمیر بیشتر از میزان  تعیین شده برسد و یا از آن فراتر رود هشدار می دهد.لذا با وجود آنها در طول فرایند  می توان  کنترل خودکار غلظت دوغاب  را به دست آورد .

ماسه گیر خمیر

دستگاه ماسه گیر مطابق با اصل جدا سازی و  غربالگری ذرات جامد در سیال ساخته شده و  هنگام چرخش  قادر است ذرات ماسه را جداسازی  نماید ساختار دستگاه  مبتنی بر چرخش و فیلتراسیون یکپارچه  است وجود این دستگاه  تأثیر قابل توجهی را در حذف شن وماسه و کاهش کدورت و جداسازی جامد از مایع را در محیط  آب دارد  و سبب  بهبود دوغاب و تصفیه خمیر می شود.

سرند فشاری | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

این دستگاه عمدتا برای غربالگری خمیر با غلظت بالا  ، سفید کنندگی  و جوهر زدایی آن استفاده می شود، از این دستگاه  همچنین می تواند برای غربالگری مخلوط با غلظت کم قبل از تولید کاغذ استفاده کرد. با توجه به شکل غربالگری ناخالصی ها ، صفحه غربالگیری مشبک در جریان حرکت طولانی ذرات و ناخالصی های ریز  را   توسط صفحه الک شکاف دار از خمیر کاغذ جداسازی می نماید.

سرند فشاری | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

فرآیند کاغذسازی

با آماده سازی و پالایش خمیر کاغذ،  مواد نیم ساخته می تواند به حوزه ذخیره و کاغذ سازی وارد شود  این بخش از  حوزه هایی  بهشرح ذیل را دربر می گیرد :

  • قالب گیری سیلندری و استوانه ای (قالب استوانه ای  ، رولینگ ، قفسه توری )
  • خشك کن  (خشک کن ، هود هوا و فن القایی ، غلتک فشار)
  • فرمینگ سطحی و وایندر رول کاغذ (درام سیم پیچ ،   غلتک فشاری  ،  رولینگ  پیمایش)

سیلندر ورقه خمیر | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

سیلندر  ورقه سازی خمیر  دارای  ساختار فولاد ضد زنگ برای  آماده سازی حرارتی  و  تولید  فیلم خمیر است  درساخت محفظه استوانه ای از پره های چدنی ریخته گری شده ، میله فولادی ضد زنگ  مشبک استفاده شده و نوار  بیرونی از سیم  مقاوم حرارتی  ساخته شده است  لوله  داخلی دارای 14 سوراخ است ولوله  وسط 40 سوراخ  و بخش  بیرونی دارای  90 سوراخ است.

رولرهای هدایت کننده

طول علتک  550  میلی متر و از جنس لوله فولادی بدون درز با روکش لاستیکی به ضخامت 25 میلیمتر می باشد

قفسه توری

این دستگاه با طول 3200  میلیمتر  دارای  مجرای شبکه ای و  لوله  مخروطی توزیع کننده دوغاب و  صفحه منحنی  متحرک می باشد . مواد  بکار رفته در صفحه منحنی متحرک از صفحات پلاستیکی ساخته شده  و قسمت های مختلف قفسه فراوری و گوشه ، بدنه آن  با صفحه پلی اتیلن به ضخامت 25 میلی متر پوشیده شده است فشار باد، میزان توزیع کننده دوغاب و  لوله مخروطی و  صفحه  قوس شکل متحرک در اندازه مخزن  موثر  است  و ابعاد هندسی آن متناسب با ظرفیت می تواند متغیر باشد.

سیلندر خشک کن | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

سیلندر خشک کن دارای یک زاویه  هادی  و یک منطقه گرمایش بزرگ است که می تواند راندمان خشک کردن را بهبود بخشد ودر نتیجه  راندمان خروجی را افزایش دهد  ورودی و خروجی هوا و در نتیجه بازدهی دستگاه  خشک کن می تواند تا دو برابر با اعمال تنظیمات الکتریکی  و  ترمودینامیک  افزایش یابد  با  تنظیم سرعت بالای  سیلندر متحرک دستگاه  برای کاغذ های پهن  براحتی می توان   پدیده پلاگین کاغذ را   کنترل نمود  و تمیز کردن سوراخ صفحات را بسادگی انجام  داد در دستگاه سرعت ضربه هوای گرم  تا 20  متر  بر ثانیه است  در نتیجه  سرعت انتقال گرما از  جرم کاغذ بر روی سطح  خشک کن   تا  حد زیادی بهبود می باید و می توان با تنظیم   زاویه  کارکرد و  ناحیه  گرمایش میز  دامنه  خشک کردن کاغذ را  افزایش داد ه  و راندمان خشک کردن به طور قابل توجهی بهبود یابد واز  هوای داغ  خروجی  بصورت  بازیافت  برای گرم کردن مجدد بخار استفاده کرد و با  استفاده از  فن جریان  محوری  بخار خشک کن  را  می توان به طور موثر از کارگاه  تخلیه نمود . فن های دستگاه   دارای پوششی از قاب  فولادی  با  بدنه  آلومینیومی هستند  و از ساختار دو لایه ساخته شده اند.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی و تهیه ماشین آلات  می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

غلتک های  لمسی خشک کن

قطر غلتک های خشک کن  850 میلیمتر است  و از چدن HT با روکش سطحی  لاستیک با ضخامت 25 میلیمتر ساخته شده است.

غلتک های  لمسی خشک کن

لوازم جانبی خشک کن عبارتند از

  • چرخ دنده خشک کن
  • هود هوا دهی
  • فن کششی
  • چرخ دنده،  پینیون: با متعلقات  همراه ، سیفون، گله گی هواگیری

اسکرابر پنوماتیکی ترکیبی | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

این دستگاه برای راه راه کردن و فرمینگ سطح کاغذ بهداشتی و توالت استفاده می شود  و دارای ساختار ساده  تنظیم آسان ،اقتصادی  و راندمان بالا. است. در مدت کوتاهی می توان فرم دهنده آن را  بدون توقف تعویض کرد و  دستگاه قادر است  به طور خودکار روی کاغذ سطح ناهموار ایجاد  نماید تا  توسط عیوب یکنواخت بدون چروک خشک کن را نیز جبران  کند.

  • تهویه و تمیز کننده  نمدی
  • لوله اسپری آب متحرک سوزنی شکل فشار قوی با جنس نازل سوزن از فولاد ضد زنگ با قطر  1.5 میلیمتر است و  حرکت موتور   پاشش آب ، فشار آب  0.25- 0.4 مگا  پاسکال
  • غلتک پخش کننده با قطر 220 میلیمتر
  • غلتک نمدی دارای  سه صفحه  لاستیکی، سه براکت چدنی، یک  شفت و  یک جفت  چرخ انتقال

اسکرابر پنوماتیکی ترکیبی | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

  • موتور کشنده برقی پتو کش برقی با محدودیت دو طرفه
  • کمک های پنوماتیکی اتوماتیک پتو کش
  • غلتک فشاری با جنس بدنه رول از لوله فولادی بدون درز  با قطر 260 میلیمتر وطول 1450  میلیمتر

سیستم های پنوماتیک  و فشاری | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

  • جعبه مکش با پنل جعبه مکش از جنس پلی اتیلن سنگین  و بدنه جعبه  از چنس فولاد کربنی
  • پمپ خلاء برای پمپاژ ذرات غیر جامد و گاز غیر خورنده برای ایجاد خلاء و فشار در فضای بسته
  • کمپرسور هوا برای تامین هوای فشرده سیستم های پنوماتیک

بخش کاغذ رول

دستگاه نورد و رول  کاغذ

استراکچر  دستگاه  دارای ورق جوش فولادی و  رنگ آمیزی سطح است  دستگاه دارای  درایو سگمنت سیلندر سرد به  طول 1000 میلیمتر است قطر رولینگ کاغذ 120 میلیمتری  و  صفحه پایه ، پیچ ومهره  ها از جنس فولادی فراوری شده  با عملیات حرارتی دو مرحله  ای است یک مرجله پس از ریخته گری و  عملیات حرارتی دوم پس از ماشین کاری خشن است  و پس از آن ماشین کاری ظریف و پرداخت نهایی  صورت گرفته  به طوری که اطمینان حاصل شود که  ساختاری مجکم و  صاف داشته و در جریان فعالیت تغییر شکل و تنش داخلی ایجاد نمی کند

تجهیزات کشنده

درایو اصلی کل دستگاه کاغذ 2 قسمت است شامل دو  موتور  AC   و گیربکس استوانه ای با دنده ای کاهنده  دور و سرعت متغیر است  صفحه اصلی گیربکس  و محرک اصلی موتور با کوپلینگ  بهم متصل و  تراز شده است

تجهیزات و لوازم جانبی

تابلو  توزیع برق است که به تعداد در بخش های مختلف سیستم برای کنترل و توزیع شبکه برق بکار گرفته می شوند

بویلر | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

دیگ بخار گازی WNS  که یک دیگ بخار سه گذر با احتراق داخلی و طراحی نصب افقی است. ساختار آن  دارای  کوره افست مرطوب و دودکش گاز باقابلیت کار در دمای بالا است و می تواند  لوله های دودکش برگشتی دوم و سوم را به ترتیب شستشو دهد. و  سپس از طریق دود از محفظه دود عقب به اتمسفر تخلیه می شود.دیگ مجهز به روکش های متحرک جعبه دود جلو و عقب است که نگهداری دیگ بخار را راحت می کند.دیگ مجهز به مشعل های مدرن  با عملکرد فنی خوب است . فن آوری های پیشرفته مانند تنظیم خودکار نسبت گاز دوگانه احتراق ، تنظیم خودکار میزان  آب ، استارت -استاپ و عملکرد خودکار و قابلیت برنامه ریزی  از مزیت های دستگاه است  همچنین دارای عملکردهای حفاظتی خودکار مانند آلارم سطح آب بالا و پایین و  سطح آب بسیار پایین است. این نوع دیگ بخار دارای ویژگی های ساختار فشرده، ایمنی و قابلیت اطمینان، عملکرد آسان، نصب سریع، آلودگی کمتر، صدای کم و راندمان بالا می باشد.

بویلر | ماشین آلات تولید خمیر و کاغذ تیشو

 

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی تولید  کاغذ بهداشتی و تامین ماشین آلات و طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب و تامین  ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب وسایر  سامانه های صدور مجوز

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی و تهیه ماشین آلات  می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره