طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی

طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی به منظور تولید عکس برگردان های متنوع که برای گروه های سنی مختلف کاربرد دارد، طراحی و نوشته می شود. امروزه استفاده از عکس برگردان های کاغذی عمومیت بیشتری پیدا کرده است، به طوری که میزان تقاضا برای آن بیشتر شده و علاوه بر تولیدات داخلی، بخش اعظم آن نیز از طریق واردات تامین می گردد. بنابراین فعالیت در این زمینه می تواند کسب و کاری پرسود برای سرمایه گذار و تولید کننده به همراه داشته باشد. در صورتی که علاقه مند به فعالیت در زمینه تولید عكس برگردان كاغذی هستید، به منظور اطلاع از جزئیات این طرح تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. جهت ارائه سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

معرفی محصول | طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی

کالای مورد بررسی در طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی، محصولی با عنوان عکس برگردان است که به تازگی موارد مصرف مختلفی را پیدا کرده است.

از عکس برگردان ها برای برچسب زدن بر روی خودرو ها و دیگر اجناس استفاده می کنند که با توجه به گسترش اقشار مختلف جامعه، کاربردهای مختلفی دارد. تصویر سازی های عکس برگردان ها متناسب با سنین مختلف و همراه با تصویر سازی های زیبا برای کودکان و بزرگسالان انجام می شود.

امروزه کاربرد گسترده عکس برگردان ها در لوازم التحریر ها و … دیده می‌شود. به همین دلیل عکس برگردان ها در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شوند.

كد آيسيک مرتبط با تولید عکس برگردان کاغذی | طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی

بر اساس سیستم طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، کد آیسیک مرتبط با انواع برچسب، کد 21091413 و کد آیسیک مرتبط با عکس برگردان کاغذی، کد 21091414 است.

شماره تعرفه گمركی مرتبط با عکس برگردان کاغذی | طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی

شماره تعرفه گمرکی مرتبط با عکس برگردان کاغذی، در زمینه واردات و صادرات حائز اهمیت است. بر همین اساس کد تعرفه گمرکی عکس برگردان کاغذی، کد 49081000 است. لازم به ذکر است که کد تعرفه گمرکی سایر عکس برگردان ها نیز کد 49089000 است.

شرايط واردات

بر اساس کتاب مقررات بازرگانی و قانون واردات و صادرات، در زمینه واردات عکس برگردان کاغذی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

شرايط صادرات | طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی

بر اساس مندرجات کتاب مقررات واردات و صادرات، به منظور صادرات عکس برگردان های کاغذی، شرایط خاصی تعریف نشده است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

اما موضوعی که وجود دارد این است که زمانی می توان از عکس برگردان های کاغذی در بازار بین المللی استفاده کرد که طرح های مندرج بر روی آن مطابق با زمینه های فرهنگی کشور مورد نظر انتخاب شده باشد.

با برنامه ریزی و مطالعه بر روی فرهنگ کشورهای مختلف و انتخاب طرح های مناسب می توان با افزایش کیفیت کالا، قدم در بازار جهانی به خصوص با هدف قرار دادن کشورهای اسلامی گذاشت.

بررسی قيمت توليد داخلی و جهانی محصول

در حال حاضر عکس برگردان کاغذی در کشور ایران خواهان زیادی پیدا کرده است و در زمینه های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. همین موضوع میزان تقاضا برای عکس برگردان های کاغذی را افزایش داده است.

با وجود تولیدات داخلی گسترده در زمینه عکس برگردان های خارجی،  بسیاری از نمونه ها در بازار وارداتی هستند که گاها از کیفیت و تنوع بالاتری نیز برخوردار هستند؛ اما در مقابل دارای قیمت های بیشتری نسبت به نمونه های داخلی هستند.

به طور کلی قیمت عکس برگردان های کاغذی در داخل ایران مناسب است و وابسته به طرح و جنس کاغذ دارای قیمت های متفاوتی است.

موارد مصرف و كاربرد عکس برگردان کاغذی | طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی

عکس برگردان های خارجی به عنوان کالای مصرفی تولید می شوند و امکان استفاده از آن ها متناسب با شرایط فرهنگی و مذهبی در کشور های مختلف، متفاوت است.

به عنوان مثال گاها از این عکس برگردان های کاغذی در طرح، رنگ و ابعاد مختلفی با اسامی ائمه اطهار و یا حتی آیات قرآن و یا کتاب های مذهبی دیگر تولید می شود که ضمن تبلیغات مذهبی، می تواند به عنوان یک زینت در خودروها و یا دیگر مکان ها نیز نصب گردد.

بررسی كالاهای جايگزين و تجزيه و تحليل اثرات آن بر مصرف محصول

عکس برگردان خارجی به عنوان یک کالای مصرفی خاص در زمینه های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل کالای مناسبی وجود ندارد که بتوان جایگزین آن کرد و در همان کاربرد مورد استفاده قرار داد.

با این حال می توان به عنوان کالای جایگزین برای عکس برگردان های کاغذی، برخی پوستر ها را معرفی کرد که کارایی محصول مورد بررسی در این طرح را ندارد اما چنانچه عکس برگردان کاغذی مورد دسترس نباشد، می تواند در همان زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

اهميت استراتژيكی كالا در دنيای امروز | طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی

با توجه به اینکه مذهب کشور ایران، اسلام است و مردمان ایرانی پایبند به اعتقادات هستند، می توان از عکس برگردان های کاغذی با مضامین مذهبی شامل نام ائمه اطهار، آیاتی از قرآن کریم و … در جهت گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی استفاده نمود.

كشورهای عمده توليد كننده و مصرف كننده محصول

عکس برگردان های کاغذی دارای کاربرد های فراوانی هستند و گروه های سنی کودک و نوجوان نسبت به دیگر اقشار جامعه استقبال بیشتری از آن دارند.

بنابراین این محصول در کشورهای مختلف متناسب با نیاز جامعه تولید و روانه بازار می شود. اما با یک بررسی کلی این محصول در کشورهای اروپایی و آمریکایی و همینطور چین تولید و استفاده بیشتری داشته است. در ادامه اسامی چند کشور که بیشترین میزان تولید عکس برگردان های کاغذی را داشته اند را آورده ایم:

  • ايتاليا
  • چين
  • تركيه
  • آلمان

کشورهایی که به عنوان عمده مصرف کننده عکس برگردان های کاغذی شناخته شده اند، شامل موارد زیر هستند:

  • ايران
  • چين
  • هند

شركت های داخلی عمده توليد كننده و مصرف كننده محصول

همانطور که اشاره کردیم در حال حاضر عکس برگردان های کاغذی به صورت گسترده در داخل کشور تولید می شوند؛ از بزرگ ترین شرکت های تولیدی عکس برگردان های کاغذی در ایران می توان به “گل فام نشان تهران” اشاره کرد.

وضعيت عرضه و تقاضا | طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی

با توجه به عمومیت پیدا کردن عکس برگردان های کاغذی، میزان تقاضا برای آن افزایش پیدا کرده است که طبیعی است به همان نسبت میزان عرضه نیز افزایش پیدا کند.

دانش فنی و روش تولید عکس برگردان کاغذی | طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی

در این قسمت از مقاله قصد داریم توضیحاتی پیرامون مراحل تولید عکس برگردان کاغذی ارائه کنیم:

1.مرحله اول : تهیه خمیر پوشاننده

در مرحله اول ابتدا رزین خمیری و پرکننده تثبیت با مقادیر مشخصی در داخل مخلوط کن ریخته می شود و با سرعت زیاد با یکدیگر مخلوط می گردد تا در نهایت یک مخلوط یکدست و اصطلاحا همگن به دست آید.

مرحله دوم : پوشش کاغذ

سطح کاغذ مورد نظر با یک لایه از خمیر یکنواختی که در مرحله قبل به دست آمده است، پوشانده می شود. پس از پوشش کاغذ، وارد دستگاه دیگری می شود که ابتدا خشک شده و سپس اصطلاحا فلوکه می گردد.

طی این مرحله از یک ژنراتور الکتریسته ساکن استفاده می کنند تا کرک ها را به صورت عمودی بر روی کاغذ قرار دهند. در ادامه اضافی کرک ها از روی سطح کاغذ برداشته می شود و کاغذهای فلوکه شده ابتدا درون کوره خشک کن قرار می گیرند و سپس با قرار گرفتن بر روی پایه خشک کن، محصول نیمه تمام عکس برگردان کاغذی تولید می گردد. محصول مورد نظر در این مرحله ناهمواری های مختلفی بر روی سطح دارد.

مرحله سوم : فرآيند چاپ اسكرين

کاغذی که اصطلاحا فلوکه شده است با یک ورقه فلزی که در بردارنده طرح مورد نظر است، پوشانده می شود.

تصویر و یا طرحی که مورد نظر تولید کننده است، طی این مرحله به کمک جوهر لیتوگرافی بر روی سطح کاغذ که مخملی طور است، نقاشی می گردد.

پس از نقاشی طرح مورد نظر، تمامی سطح کاغذ با پوششی از چسب پوشانده می شود. طی این مرحله جوهر با فشار درون طرح چاپ می شود و تصویر مورد نظر بر روی کاغذ نمایش داده می شود. لازم به ذکر است که کیفیت نهایی تصویر تا حد زیادی وابسته به کیفیت جوهر مورد استفاده است.

لازم به ذکر است که روشی که در این قسمت از مقاله برای تولید عکس برگردان های کاغذی به آن اشاره کردیم، روشی جامع است که معمولا در اغلب کشور ها از آن استفاده می کنند. تنها موضوعی که می تواند در کیفیت محصول نهایی واحد های تولیدی مختلف با یکدیگر متفاوت باشد، مواد اولیه مصرفی و همینطور نوع ماشین آلات مورد استفاده است. 

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای تولید محصول | طرح توجیهی توليد عكس برگردان كاغذی

به منظور راه اندازی خط تولید عکس برگردان های کاغذی به برخی ماشین آلات به شرح موارد زیر نیاز است:

  • مخلوط کن
  • ماشین چاپ
  • دستگاه فلوكه كننده و خشک كن
  • حذف کننده كرک
  • ماشین چاپ اسكرين
  • صفحات خشک کننده
  • دستگاه چاپ گردان
  • دستگاه رو باز
  • صفحه پهن کن
  • چهار چوب آلومینیومی
  • تمیز کننده
  • سایر لوازم خط تولید

لازم به ذکر است که ماشین آلاتی که به منظور تولید عکس برگردان های کاغذی مورد استفاده قرار می گیرند، از کارخانه های تولید کننده ماشین آلات مورد نیاز ایرانی نیز قابل تامین است. شرکت هایی همچون ماشين سازي نصر، كنكاش فام، برين صنعت افتخار و …. از شرکت های معتبر و شناخته شده در این زمینه هستند.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره