طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح تولید ظروف تفلون

طرح تولید ظروف تفلون ایده شروع یک کسب و کار در زمینه تولید ظروف آشپزخانه می باشد. بسیاری از خانم ها و آقایانی که آشپزی می کنند ترجیح می دهند به دلیل خاصیت نچسب بودن از ظروف تفلونی استفاده کنند. این دسته از ظروف آشپزی را برای آن ها آسان تر و لذت بخش تر می کند. به همین دلیل در زندگی امروزه افراد استقبال خوبی از ظروف تفلونی دارند. اگر علاقه مند به راه اندازی یک کارگاه تولیدی در زمینه تولید ظروف تفلونی می باشید، می توانید برای بررسی تمامی جوانب، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با طرح تولید ظروف تفلون آشنا شویم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

معرفی محصول | طرح تولید ظروف تفلون

تاریخچه شکل گیری ظروف تفلونی به سال 1938 برمی گردد. یک شرکت آمریکایی ماده ای با نام پلی‌ تترا فلئورو اتیلن (PTFE) را به تایید اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا درآورد و سپس آن را برای ساخت محصولات متنوع به صنعت ساخت معرفی کرد.

حالا در زندگی امروزی تفلون در آشپزخانه های ایرانی و جهان نامی آشنا می باشد. اگر بخواهیم از نظر ساختار شیمیایی تفلون را مورد بررسی قرار دهیم، در واقع ساختار شیمیایی تفلون به این صورت است که اتم های کربن توسط اتم های فلوئور احاطه شده اند. در واقع اتم های فلوئور در تفلون می باشد که به آن خاصیت نچسب بودن می دهد.

ایجاد ساختار شیمیایی تفلون تحت دمای و فشار بالایی انجام می شود و در نهایت نیز تفلون تولید شده قابلیت تحمل حداکثر 330 درجه سانتی گراد را خواهد داشت.

از آنجایی که خاصیت ظروف تفلونی، نچسب بودن است؛ سبب می شود که در حین آشپزی غذت به ظرف نچسبد و آشپزی را برای فرد لذت بخش تر کند. افزایش تقاضا برای ظروف تفلونی، سبب شده است که شاهد واحد های احداث تولیدی این ظروف نچسب باشیم که البته واحدی موفق عمل خواهد کرد که برای ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب تلاش نماید. شما در هر جایی که هستید برای تهیه طرح تولید ظروف تفلون می توانید با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

ماده اصلی تشکیل دهنده تفلون | طرح تولید ظروف تفلون

پلی‌ تترا فلئورو اتیلن (PTFE) از دسته ماده های پلیمری است که اصلی ترین ماده تشکیل دهنده تفلون است. از مهم ترین ویژگی های PTFE می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مقاومت بالا در برابر گرما
  • حلال ها و عوامل شیمیایی
  • قدرت ضد چسبندگی بالا
  • داشتن درجه بالایی از عایق بودن
  • ضریب اصطکاک
  • و …

پلی‌ تترا فلئورو اتیلن (PTFE) نیز از دیگر مواد اولیه امل فلورسپار، کلروفرم و اسیدهیدروکلریک تشکیل شده است. شما در هر جایی که هستید برای تهیه طرح تولید ظروف تفلون می توانید با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

تولید ظروف تفلون یک کسب و کار موفق در جهان است.

لوازم مربوط به پخت و پز جزو لوازم ضروری در آشپزخانه هستند. بر خلاف سال های گذشته که غذاها در ظروف مسی، رویی، سنگی و … پخته می شد؛ حالا ترجیح بیشتر افراد این است که از ظروف تفلون، اوپال، پیرکس، بلور، استیل،چدن، سرامیک و لعاب برای آشپزی استفاده کنند.

همانطور که اشاره کردیم افراد مختلف در سراسر جهان استقبال خوبی از ظروف تفلونی و نچسب دارند؛ چراکه استفاده از آن ها باعث راحت تر شدن آشپزی می شود. همین موضوع سبب شده است که بسیاری از افراد در سراسر جهان در مسیر تولید این ظروف قدم بگذارند و ظروف تفلونی را با کیفیت های مختلف و با برند های متفاوتی به مردم ارائه دهند.

مطابق با آماری که در اختیار داریم، می توان گفت تولید ظروف تفلون جزو کسب و کار ها موفق در داخل ایران و حتی جهان است. از جمله برند های خارجی که برای ایرانیان نامی آشنا در زمینه ظروف تفلون می باشد، می توان به برند های تفال، دسینی، آرکوپال، لومینارک، برمیولی، اوپال ویترای و اوپال الروس اشاره کرد. البته تولید کنندگان ایرانی نیز در این زمینه موفق بوده اند و از جمله برند های نام آشنا در این حوزه می توان به برند ره فلون اشاره کرد. شما در هر جایی که هستید برای تهیه طرح تولید ظروف تفلون می توانید با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

آیا تفلون برای سلامتی انسان مضر است ؟

در سال های اخیر برخی خبرها پیرامون مضر بودن تفلون برای سلامتی انسان منتشر شده است و دلیل آن نیز این است که در ساختار تفلون فلز کادمیم وجود دارد.

اما با این حال نیز هنوز قطعیتی در این مورد وجود ندارد و همچنان تقاضا از سوی مردم زیاد است و شرکت های مختلف نیز در این زمینه به تولیدات خود ادامه می دهند.

تولید داخل بیشتر از تقاضا | طرح تولید ظروف تفلون

تولید کنندگان ایرانی نیز در زمینه تولید ظروف تفلونی با کیفیت خوب عمل کرده اند و مطابق با اطلاعاتی که در اختیار داریم، در حال حاضر 200 واحد تولیدی ظروف تفلونی در سراسر کشور فعالیت می کنند و دهها هزار نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.

با اینکه تولیدات داخلی می تواند پاسخگوی نیاز داخلی باشد، اما متاسفانه واردات این محصولات باعث شده است که افراد تمایل بیشتری به خرید برند های خارجی داشته باشند.

البته دلیل این موضوع و استقبال ایرانیان از ظروف تفلونی خارجی به دلیل کیفیت بالای آن ها نیست؛ چراکه ظروف تفلونی تولید داخل نیز در بیشتر برند ها دارای کیفیت برابر و یا حتی کیفیت بالاتری هستند.

اما کشور های کره، چین، تایوان، هند و … که بزرگ ترین صادرکنندگان ظروف تفلونی به ایران هستند، توانسته اند تبلیغات موثرتری را در این زمینه انجام دهند.

بزرگ ترین کشورهای وارد کننده و صادر کننده تفلون

همانطور که اشاره کردیم بیشترین آمار واردات ظروف تفلونی به ایران از برند های موجود در کشور های کره، چین، تایوان و هند است. بیشترین صادرات ظروف تفلونی از برند های ایرانی نیز به کشور عراق انجام می شود.

اهمیت استراتژیکی تولید محصول مورد بررسی | طرح تولید ظروف تفلون

در نظر داشته باشید که ظروف آشپزخانه همواره از وسایل ضروری و پرکاربرد برای هر خانه ای هستند. امروزه برند های مختلف توانسته اند تنوع زیادی را در محصولات تولیدی ایجاد کنند و همین مورد سبب افزایش تقاضای مردم برای خرید این محصولات است.

در میان تمامی ظروف آشپزخانه، ظروف تفلونی از جایگاه ویژه و بالاتری برخوردار هستند و دلیل آن نیز این است که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و نچسب می باشند. همین دو عامل تولید ظروف تفلونی را به یک تجارت پر سود مبدل کرده است. شما در هر جایی که هستید برای تهیه طرح تولید ظروف تفلون می توانید با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

بازارهای اصلی پی تی اف ای

در حال حاضر بیشتر کشورها با برند های مختلف در سراسر جهان در زمینه تولید ظروف تفلون فعال هستند. اما در این میان آمریکای شمالی و اروپا جزو بازارهای پیشرو در زمینه پی تی اف ای می باشند.

مطابق با آمار، اروپا دارای سهم 21 درصدی تولید ظروف تفلونی در سال 2012 بوده است. یکی از دلایل اصلی این آماز نیز این موضوع می باشد که این کشورها برای تولید ظروف تفلونی نجسب، نوآوری های بیشتری را از خود ارائه می دهند. بازار هدف این دسته از کشورهای اروپایی، منطق آسیایی است.

مواد اولیه

مواد اولیه برای تولید پوشش تفلون و در نهایت ظروف تفلونی به شرح موارد زیر است :

  • ورق آلمینیوم
  • ورق فلزی
  • پیچ و پرچ آلمینیومی
  • کارتن
  • پودر تفلون
  • پودر باکالیت

ماشین آلات مورد استفاده در طرح توجیهی | طرح تولید ظروف تفلون

در کارخانه های تولید ظروف تفلونی برخی ابزار و ماشین آلات به شرح موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد :

  • پرس هیدرولیک
  • کوره ریلی پخت تفلون
  • کوره ریلی پخت رنگ
  • قالب دستگاه فلز
  • دیگر تجهیزات

برای آشنایی بیشتر با سایر طرح توجیهی صنعتی های نگارش شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی تولید ظروف تفلون و سایر طرح توجیهی ها در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره