طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

آیا به طرح تولید تجهیزات خانه هوشمند نیازمندید؟ خانه هوشمند به زبان ساده خانه ای است که میان لوزم الکترونیکی آن یک ارتباط یکپارچه وجود دارد. تجهیزات هوشمند رویای داشتن یک خانه رویایی و حتی تخیلی را فراهم می کند. خانه‌هایی که حتی اگر فرد در آن حضور نداشته باشد، بتواند به واسطه گوشی تلفن همراه خود کنترل از راه دور داشته باشد. این روز‌ها با پیشرفت تکنولوژی احساس هر بیشتر مردم برای داشتن خانه ای هوشمند بیش از پیش احساس می شود. اگر شما قصد راه اندازی یک کسب و کار در زمینه تولید تجهیزات خانه هوشمند را دارید توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید همچنین برای طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند می توانید با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید. برای سفارش  و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

معرفی محصول تولید تجهیزات خانه هوشمند

زندگی انسان در حال حاضر به گونه ای پیش می رود تا همه چیز هوشمند شود، به طوری که در ایران نیز تا حدودی مردم به هوشمند کردن خانه‌های خود اهمیت می دهند که پیش بینی می شود در سال‌های آتی افراد بیشتری برای هوشمند سازی خانه خود اقدام نماییند.

شاید شنیدن نام تجهیزات خانه هوشمند، یادآور کالاهای لوکس و بروز کردن خانه باشد، اما این طرح ضمن اینکه این دو مورد را به همراه دارد، باعث بهینه سازی در مصرف انرژی نیز می شود. در خانه هوشمند کنترل تمامی موارد شامل روشنایی، سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، خدماتی مانند آبیاری گل و گیاه، کنترل در ورودی و باز و بسته ‏شدن در پارکینگ، سیستم اعلام حریق و تشخیص حضور و سیستم امنیتی، دزدگیر، سیستم صوتی و تصویری و سینمای خانگی، کنترل و باز و بسته‏ شدن پرده‌ها و کرکره‏‌ها، قطع و وصل‏ شدن برق پریزهای ساختمان از راه دور  و … از راه دور امکان پذیر است. حتی می توانید برنامه ای برای کنترل آن‌ها داشته باشید که پس از خروج شما از منزل چه اتفاقاتی بیفتد. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

برای هوشمند سازی خانه‌ها در طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند، نیاز به برخی تجهیزات شامل  کیت‌ها، سنسورها، برخی لوازم تجهیزات از جمله دزدگیر اماکن و .. می باشد که از اصلی ترین ملزومات هوشمند سازی منازل است. با توجه به اینکه اکثر این تجهیزات وارداتی هستند، تولید آن‌ها در داخل کشور با توجه به آینده ای این بازار می تواند بسیار پرسود باشد.

مزایای کلی طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

از جمله مزایای طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

مدیریت انرژی

هوشمند سازی خانه باعث کاهش مصرف انرژی می شود. چراکه شما قادر هستید تجهیزات برقی منزل‌تان را با گوشی و یا تبلت و یا پنل‌هایی که مربوط به تجهیزات هوشمند سازی خانه است، کنترل کنید.

از دیگر مزیت‌های خانه هوشمند چه در زمانی که در خانه هستید و چه در زمانی که خارج از خانه‌تان می باشید، بتوانید سیستم روشنایی، سرمایشی و گرمایشی منزل‌تان را تنظیم و به شکل هوشمند کنترل کنید. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنایع برق و الکترونیک کلیک کنید.

تضمین ایمنی

با استفاده از تجهیزات هوشمند سازی خانه، در واقع ایمنی خانه نیز تضمین می شود. در خانه‌های هوشمند از سنسور تشخیص نشتی آب، سنسور تشخیص دود و گاز‌های سمی و شهری، سیستم اطلاع رسانی SOS و … استفاده می شود که می تواند شما را از خطرات احتمالی مطلع کند و ایمنی شما را تضمین نماید.

کاهش هزینه‌ها | طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

امروزه افراد زیادی با تکنولوژی هوشمند سازی خانه  آشنایی دارند اما تصور می کنند که این کار صرفه و توجیه اقتصادی ندارد. اما نکته ای که در مورد هوشمند سازی خانه وجود دارد این است که‌ اگر بخواهیم مطابق طول عمر تجهیزات صحبت کنیم، این سیستم باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد. از طرفی دیگر باعث افزایش ارزش افزوده ساختمان و همینطور  افزایش سطح رفاه و زیبایی و زندگی در یک ساختمان مدرن نیز می شود.

تامین امنیت

تجهیزات هوشمند سازی خانه در طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند این امکان را به مصرف کننده خواهد داد، تا نسبت به تامین امنیت منزل خود اطمنیان داشته باشد. مثلا وقتی خارج از خانه است، می تواند اگر درون خانه اتفاقی بیفتد و یا در و پنجره ای باز شود، بلافاصله از طریق گوشی تلفن همراه خود متوجه شود. برای اطلاع از اصول کلی طرح توجیهی کلیک کنید.

آسایش و راحتی | طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

در نهایت هوشمند سازی خانه، باعث می شود صاحب خانه طعم یک زندگی خوب و همینطور آسایش و راحتی را تجربه کند. در هوشمند سازی خانه‌ها امکان استفاده از بلندگو‌های سقی و … برای پخش موزیک وجود دارد. همینطور می توان خانه‌ها را با طرح‌های مختلفی قابل تنظیم با صدا و تلویزیون نورپردازی کرد.

بخش‌های مختلف خانه هوشمند

از نظر فنی ، اتوماسیون خانگی یا همان خانه هوشمند از پنج بلوک ساختمانی تشکیل شده است:

  • دستگاه‌های تحت کنترل (DUC)
  • حسگرها و محرک‌ها
  • شبکه کنترل
  • کنترل کننده
  • دستگاه‌های کنترل از راه دور

کنترل کننده مرکزی  | طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

طبق طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند در واقع کنترل کننده مرکز خانه هوشمند قلب تبنده خانه می باشد که وظیفه ارتباط میان تمام اعضای خانه را به عهده دارد. این دستگاه اطلاعات را از تمامی دستگاه دریافت و آن‌ها را کنترل می نماید.

رابط‌های کاربری

برای اینکه بتوان با خانه هوشمند ارتباط بر قرار کرد نیاز به یک رابطه کاربری می باشد. این دستگاه می تواند یک ریموت کنترل، صفحه ی نمایش لمسی یا اپی باشد که روی موبایل یا تبلیت شما نصب است و جای تمامی کلید‌ها و قفل‌های شما را خواهد گرفت. به طور کلی به دو نوع رابط کاربری با خانه هوشمند وجو دارد.

  • در روش اول استفاده از امکانات خانه ی هوشمند با استفاده از یک کنترل صورت می گیرد؛ که طبیعی است تعداد دستورات قابل انجام محدود به کلید‌های کنترل باشد.
  • در روش دوم دستور دادن به سنسور‌ها به وسیله اپلیکیشن‌های خاصی انجام می شود. استفاده از اپلیکیشن این امکان را فراهم می کند که علاوه بر راحتی بیشتر، محدودیت‌های کمتری نیز را کاربر تجربه نماید. برای ثبت نام وام در بهین یاب کلیک کنید.

پرتکل‌های ارتباطی | طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

برای اینکه بخش های مختلف خانه هوشمند مورد بحث در طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند بتوانند به راحتی با یکدیگر و با سیستم کنترل کننده مرکزی ارتباط برقرار کنند؛ باید راه استاندارد، مشخص و تعیین شده ای داشته باشند تا اطلاعات به راحتی بین آن‌ها انتقال یابد. پرتکل‌های ارتباطی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

  • Powerline ارتباطات  : استفاده از این روش پایدارتر است و قیمت بیشتری دارد و از همه مهم تر باید در زمان ساخت ساختمان لوله‌های برق جایگذاری شود. در این روش اطلاعات رمزگذاری می شود و امن است.
  • انتقال بی سیم : در خانه‌های ساخته شده، می توان از روش بی سیم استفاده کرد. این روش از امنیت کمتری نسبت به حالت قبل برخوردار است چرا که سیستم قابل هک کردن، فرستنده و گیرنده‌ها نیز قابل ردگیری می باشند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان امنیت شبکه را بالاتر برد تا سیستم غیر قابل هک شود.

سنسورها

سنسورها قطعاتی هستند که اطلاعات مختلف خانه از جمله دما، رطوبت، نشتی، دود و … را به سیستم کنترل کننده مرکزی ارسال می کنند.

عملگر‌ها یا محرک‌ها | طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

عملگرها یا محرک‌ها به زبان ساده حرکت دهنده‌های قطعاتی هستند که فرمان‌های مختلف را که صادر می شود اجرا می کنند به عنوان مثال در پارکنیک را باز و بسته می کنند یا چراغ‌ها یا سیستم گرمایشی خانه را روشن و خاموش می نمایند. جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند و طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره