طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی برای ایجاد کسب و کار در زمینه تولید پودر قابل استفاده در دستگاه ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌ها در جهت دریافت جواز و یا تامین مالی نوشته می‌طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی برای ایجاد کسب و کار در زمینه تولید پودر قابل استفاده در دستگاه ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌…شود. ترکیب پودر لباسشویی دستی و پودر ماشین لباسشویی کمی با یکدیگر متفاوت است. کف ایجاد شده از پودر ماشین لباسشویی کنترل شده‌تر می‌باشد و دارای آنزیم‌های مختلفی جهت لکه بری و لکه زدایی، پاک کنندگی، سفید کنندگی، ضد چروک، ایجاد درخشندگی و … است. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی ارائه کرده ایم.  برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی | معرفی محصول

پودر ماشین لباسشویی در واقع یک ماده پودری شکل و معمولا به رنگ سفید است. پودر ماشین لباسشویی با توجه به ترکیبات شیمیایی که دارد، جزو فسفات‌های متراکم محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت پودر ماشین لباسشویی از مهم‌ترین شوینده‌های لباس در بازار می‌باشد، چراکه دیگر شوینده‌ها نقش پرنگی همچون پودر در تمیزی لباس‌ها ندارد. به طور کلی پودر ماشین لباسشویی علاوه بر اجزای عمده پودرها، اجزای مایعات شوینده را نیز شامل می‌گردد و این یعنی کارایی پودرها بیشتر است. آنزیم‌هایی که در پودر ماشین لباسشویی به کار رفته‌اند ضمن لکه زدایی و تمیز کردن لباس‌ها، باعث غیرفعال شدن یون‌های سختی آب محلول شستشو (کلسیم و منیزیم) نیز می‌شوند و در واقع از  واکنش آن‌ها با سورفاکتانت جلوگیری می‌کنند. پودر ماشین لباسشویی باعث پراکنده سازی چرک و جلوگیری از نشست آن بر روی پارچه می‌گردد. لازم است اشاره کنیم که این شوینده، رسوبات معدنی بر روی پارچه و سطوح فلزی ماشین لباسشویی را نیز کاهش می‌دهد. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی کلیک کنید.

بررسی سابقه مصرف محصول

استفاده از پودر شوینده برای اولین بار به سال 1330 باز می‌گردد، اما اولین واحد تولیدکننده پودر شوینده با نام داروگر در سال 1332  در کشورمان تاسیس شد و به دنبال آن نیز شرکت‌های پاکسان و پاکنام در سال 1341 برای تولید پودر شوینده پا به عرصه تولید و رقابت گذاشتند. در آن زمان این شرکت‌ها دو نوع پودر لباسشویی دستی و ماشینی را تولید می‌کردند که هر کدام دارای سه نوع مختلف معمولی، خاص و با کاربری ویژه بودند، در سال 1387 شرکت‌های مختلف توانستند انواع دیگر پودر لباسشویی شامل پودر مخصوص لباس‌های رنگی، پودر مخصوص لباس‌های مشکی، پودر لباسشویی پنج آنزیم، پودر لباسشویی هفت آنزیم و … را تولید کنند. پس از مدتی با تغییر فرمولاسیون این پودرهای شوینده، ضمن افزایش کارایی، قیمت محصول نهایی نیز کاهش یافت. تغییر فرمولاسیون تولید پودر لباسشویی باعث شده که در حال حاضر هر واحد تولیدی فرمولاسیون تولید خود را داشته باشد تا فضای رقابتی را نیز ایجاد کرده است.

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی | مزیت های پودر ماشین لباسشویی

همان طور که گفتیم برای شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی، شوینده‌های مختلفی در بازار وجود دارد. اما انتخاب اکثر مردم پودرهای لباسشویی هست. دلیل این انتخاب گسترده، مزیت‌های پودر لباسشویی به سایر محصولات موجود در بازار است. از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پودر ماشین لباسشویی نسبت به دیگر شوینده‌های لباس ارزان‌تر است و به عبارتی صرفه اقتصادی دارد.
  • امکان خرید عمده پودر ماشین لباسشویی و صرفه جویی در هزینه‌ها وجود دارد، چراکه به طور کلی پودر لباسشویی بادوام‌تر از مایع‌های شوینده هستند.
  • مواد تشکیل دهنده پودر ماشین لباسشویی همچون سفید کننده‌ها و سورفکتانت با ثبات‌تر می‌باشد.
  • و …

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی | معایب پودر ماشین لباسشویی

پودر ماشین لباسشویی در کنار مزایایش دارای معایبی نیز هست. از مهم‌ترین معایب پودر ماشین لباسشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پودر ماشین لباسشویی به آسانی در آب حل نمی شود و همین باعث می گردد پس از شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی برخی لکه های سفید بر روی آن وجود داشته باشد.
  • برای جلوگیری از ایجاد لکه سفید بر روی لباس ناشی از استفاده از پودر ماشین لباسشویی، بایستی از آب گرم استفاده شود که همین عامل، نیازمند هزينه و انرژی بيشتری است.
  • درون پودر ماشین لباسشویی سولفات سدیم وجود دارد که در اثر استفاده طولانی باعث آسیب به سيستم های فاضلاب می شود.
  •  پودر ماشین لباسشویی نسبت به با مایعات، مواد شیمیایی بیشتری را دارد.

​کد آیسیک محصول

کد آیسیک پودر ماشین لباسشویی کدهای 24241212 و 24241213 می‌باشد.

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی | معرفی بازار هدف

لازم است بدانید که کشور ایران جزو چهار گروه بزرگ مصرف کننده مواد شوینده پودری و مایع در جهان می‌باشد، به طوری که سرانه مصرف مواد شوینده در کشورمان هفت و نیم کیلو گرم است و بیشتر ایرانیان (نزدیک به 95 درصد) متقاضی پودرهای شوینده هستند. تولید پودر لباسشویی در کشورمان مازاد بر ظرفیت و تقاضای مردم است و همین عامل باعث ایجاد زمینه مناسبی جهت صادرات پودر ماشین لباسشویی شده است.

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی | روش تولید پودر ماشین لباسشویی

به طور کلی تولید پودر ماشین لباسشویی در چندین مرحله شامل آماده سازی مواد اولیه، خنثی سازی، خشک و آگلومراسیون، خشک و سرد کردن، سبک سازی، میکس نهایی و هیدراسیون، مرحله پایانی و بسته بندی  انجام می‌شود. در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم هر یک از این  مراحل را به طور کامل توضیح دهیم.

مرحله اول : آماده سازی مواد اولیه

مواد اولیه جامد با یکدیگر ترکیب می‌شود و سپس خنثی سازی خشک  موادی شامل اسید سولفوریک با کربنات سدیم آگلومراسیون انجام می‌شود.

مرحله دوم : خنثی سازی خشک و آگلومراسیون

این مرحله از تولید پودر ماشین لباسشویی، آگلومره کردن پودر است. این فرآیند بدین صورت است که با فرمولاسیون مناسبی مواد اولیه ترکیب می‌شود،  سپس با افزودنی‌های مایع به صورت قطره‌های کوچک روی پودر تبدیل می‌گردد.  هدف از این کار این است که با حل کردن اجزا پودر در آب، یک مایع غلیظ به دست آید که برای خشک کردن آب نیاز به spraydryer نیست. با مخلوط شدن سریع پودرها و سقوط هم‌زمان قطره‌ها، آگلومراسیون پودر گرانول غیر چسبنده و روانی ایجاد می‌گردد که دارای دانسیته کمتر از مواد خام اولیه است. علاوه بر مرحله آگلومراسیون، خنثی سازی اسید سولفونیک با کربنات سدیم و هیدروکساید ماده اکتیو دترجنت تولید می‌نماید. جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب کلیک کنید.

مرحله سوم : خشک کردن و سرد کردن

در این مرحله از دستگاه‌های Rotary cooler و Rotary dryer استفاده می‌شود. که بایستی ضمن رسیدن رطوبت پودر به میزان لازم، گرم کردن و سرد کردن نیز انجام شود و در نهایت وارد کوره می‌شود. دمای بالای کوره و تبخیر آب باعث می‌شود که پودرهای لباسشویی حالت پف دار بگیرند.  سپس از مرحله خنک کردن عبور می‌کنند و راهی مرحله سبک سازی، میکس نهایی می‌شوند.

مرحله چهارم : سبک سازی

در مرحله سبک سازی بایستی که دانسیته پودر لباسشویی کاهش یابد. برای این کار به پودر لباسشویی، پودر بوراکس اضافه می‌شود و سپس بسیار گرم می‌گردد. طی این عمل آب کریالیزاسیون کاهش پیدا می‌کند و گرانول‌ها پف می‌کند. در نهایت دانسیته پودر کاهش می‌یابد.

مرحله پنجم : میکس نهایی و هیدراسیون

در این مرحله از یک مخلوط کن برای ترکیب پراکس سبک شده و پودر به دست آمده استفاده می‌شود، در پایان نیز برخی از ترکیب‌ها شامل ترکیب‌های ضد حرارت، آنزیم‌ها و … به آن اضافه می‌گردد.

مرحله ششم : مرحله پایانی و بسته بندی

در این مرحله محصول نهایی تولید شده به مخلوط کن اول بازمی‌گردد و در پاکت و یا قوطی بسته بندی می‌شود.

ماشین آلات مورد نیاز در طرح پودر لباسشویی

برای تولید پودر لباسشویی به برخی ماشین آلات و ابزارهای مختلف نیاز است که به شرح زیر هست:

  • Liquid raw material tank area-hot water supply area
  • Fresh Water Storage Tank
  • Delivery Pump of Fresh Water
  • Discharging Pump of Sodium Silicate
  • Sodium silicate storage tank
  • Delivery Pump of sodium silicate
  • Sulfonic acid storage tank
  • و…

برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی مربوط به پروژه خودتان کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره