طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی تولید فشنگی آب خودرو

پیشرفت تکنولوژی باعث تولید ماشین آلات بیشتر و بالطبع تولید قطعات بیشتر شده، بنابراین قطعه‌سازی خودرو از صنايع اساسی در هر کشور بشمار می‌آید. توسعه صنعت قطعه‌سازی به مفهوم توسعه صنعت خودروسازی کشور است. به همین دلیل صنعت قطعه‌سازی را می‌توان به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه هر كشور برشمرد. بر اساس آمار چند سال اخیر کالاهای عرضه شده توسط رقبای خارجی در بازار داخلی به سرعت جايگزين کالاهای مشابه ايرانی شده است. توليدكنندگان داخلی صنعت قطعه‌سازی باید برای حفظ بازار خود، برنامه‌هایی را در راستای افزایش قدرت رقابت‌پذیری محصول خود با نمونه‌های خارجی در راس کار قرار دهند. یکی از این قطعات مورد استفاده در صنایع ماشین سازی شمع فشنگی دمای آب خودرو است که در ادامه جهت دریافت جواز و یا سرمایه مورد نیاز خلاصه‌ای از طرح تولید فشنگی آب خودرو را آورده‌ایم.

طرح توجیهی تولید فشنگی آب خودرو

طرح تولید فشنگی آب خودرو | معرفی فشنگی یا سنسور دمای آب خودرو

اتومبیل دارای موتور احتراق است پس گرمای بسیاری در اثر احتراق سوخت در سیلندرها تولید می‌شود. در همین راستا سیستم خنک کننده است که دمای مطلوب موتور را حفظ کرده و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. قطعه‌ای که در خودروها دمای آب را هر لحظه می‌سنجد، فشنگی آب یا سنسور دمای مایع خنک کننده و یا فشنگی آب نام دارد. سنسور دمای آب و یا فشنگی آب در مسیر مایع خنک کننده موتور یا همان آب رادیاتور قرار می‌گیرد. فشنگی آب در خودرو به عنوان يک قطعه واسطه جهت سنجش ميزان حرارت آب جداره سيلندر بكار برده می‌شود. ايـن قطعه بطور سری در مدار درجه آب قرار می‌گيرد و با رد شدن آب رادیاتور از روی این سنسور، دمای آب لحظه به لحظه به پشت آمپر منتقل و نشان داده می‌شود.

در اثر افزايش درجه حرارت آب موتور فشنگی آب با فرستادن جریانی باعث بالا رفتن عقربه نشانگر می‌شود. بعضی از اتومبیل‌ها به جای سنسور فشنگی آب یا علاوه بر آن از سنسور دمای سرسیلندر (CHT) نیز استفاده می‌کنند. سنسور دمای سرسیلندر نیز به همان روش کار می‌کند، اما دمای فلز سرسیلندر را اندازه‌گیری می‌کند و با آب رادیاتور در تماس نیست. مزیت سنسور دمای سرسیلندر این است که توانایی اندازه‌گیری دمای موتور حتی با از بین رفتن آب یا ضدیخ موجود در آب خنک کننده موتور را نیز دارد. جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح تولید فشنگی آب خودرو | معرفی فشنگی یا سنسور دمای آب خودرو

معرفی کد‌های آیسیک

بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل است. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو کلیک کنید.

جدول کد آیسیک 

کد ISIC

نام کالا

3312512532

فشنگی آب خودرو

3312412532

فشنگی آب خودرو

طرح تولید فشنگی آب خودرو | ویژگی‌های فشنگی

سنسور دمای موتور (ECT) به کامپیوتر موتور (PCM) متصل است و به طور مداوم سیگنال سنسور برای کنترل به کامپیوتر فرستاده می‌شود. براساس این سیگنال، کامپیوتر مرکزی با رسیدن دما به یک سطح از پیش تعیین شده، عملکرد موتور را تنظیم کرده و فن‌های رادیاتور برقی را فعال می‌کند. اگر سیگنال سنسور از بین رود یا خارج از حد انتظار باشد؛ کامپیوتر چراغ موتور را روشن کرده و اخطار دما می‌دهد. برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

فشنگی دمای آب خودرو یک ترمیستور (مقاومت حرارتی) با ضریب دمای منفی است که با افزایش دما مقاومت الکتریکی آن کاهش می‌یابد. نوک سنسور دما در مجاری سیستم خنک کننده بیرون زده و مستقیما با آب موتور در تماس است. بسیاری از اتومبیل‌ها بیش از یک سنسور دمای خنک کننده دارند. در اکثر اتومبیل‌ها، سنسور اصلی اندازه‌گیری دمای آب نزدیک ترموستات در سر سیلندر یا روی محفظه ترموستات نصب شده است.

یکی از مشکلات رایج فشنگی آب خودرو این است که  سنسور در داخل یا در کانکتور (ترمینال پیچی) یا در سیم کشی اتصال پیدا می‌کند و باعث بروز اخطار می‌شود یا ممکن است کولر از کار بیفتد و فن‌های رادیاتور دائماً کار کنند. البته با توجه به اینکه سنسور فشنگی آب قطعه گران قیمتی نیست، اغلب توصیه می‌شود در صورت مشکوک بودن به خرابی تعویض گردد. جهت دریافت خلاصه‌ای از طرح تولید فشنگی آب خودرو را با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.          

موارد کاربرد فشنگی آب خودرو

کاربرد اصلی فشنگی آب، مطلع کردن موتور از دمای سیستم احتراق است که با توجه به نوع رنگ و طرح مورد نیاز از آن‌ها استفاده می‌شود. در واقع سنسورهای دمای مایع خنک کننده توسط سیستم مدیریت سوخت برای تشخیص دمای عملکرد موتور استفاده می‌شود.

مواد اولیه برای تولید فشنگی آب خودرو

تمامی مواد اوليه مورد نیاز تولید فشنگی خودرو در داخل کشور تولید و قابل تامین است. ورق‌های مسی و برنجی آلیاژی مفتول شش گوش فولادی و مفتول برنجی، پولکی و قرص مقاومتی با ضريب هدايت الكتريكی متغير ویژه فنر پیچشی آماده، پلاستيكی کانکتور آماده از پلی آميد و واشرهای فیکس قطعات از جمله مواد مورد نیاز برای تولید هستند. جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه‌های مختلف کلیک کنید.

دانش فنی پروژه و فرایند تولید محصول

فرآیند تولید فشنگی آب شامل سری تراشی، روتراشی، پله زنی، سوراخکاری، رزوه پیچی، برش ورق، پرسکاری، خمکاری و مونتاژ قطعات در انتها کار کنترل و بسته‌بند است که در ادامه شرح داده‌ایم.

برش

برش ورق‌های مسی و برنجی مطابق طرح مهندسی و الگوی ساخت قطعات توسط پرس گیوتین دارای قالب به اندازه مناسب برش می‌خورند.

سری تراشی

بدنه اصلی سنسور کپسول برنجی پایه ترمینال توسط سری تراشی اتوماتیک و تراپ تراشیده و تولید می‌گردد.

پرسکاری

ورق‌های بریده شده در مرحله قبل توسط پرس هیدرولیک به فرم مورد نظر درمی‌آید و سوراخ‌ها و گرد بری‌های لازم در آن انجام می‌گردد.

مونتاژ

قطعات ساخته شده به همراه قطعات تامین شده موردنیاز سنسور  شامل  پولکی و قرص حرارتی، فنر، واشر لاستیک و واشر پلاستیکی روی یکدیگر مونتاژ می‌گردند.

بسته بندی | طرح تولید فشنگی آب خودرو

در این مرحله کالاهای نهایی درون یک بسته مناسب جهت محافظت از محصول و سهولت حمل ونقل قرار می‌گیرند.

تمامي ماشين آلات و تجهيزات توليدی اين طرح در داخل كشور قابل تامين است، تکنولوژی مورد استفاده در ساخت اين محصول در واحدهای تولیدی آن می‌تواند بسيار متفاوت باشد، چرا كه برخی از واحدهای توليدی از دستگاه‌های تمام اتوماتیک جهت توليد استفاده می‌كنند كه همين امر باعث بهبود كيفيت عملكرد محصول و همچنين شكل ظاهری آن می‌شود. جهت دریافت خلاصه‌ای از طرح تولید فشنگی آب خودرو را با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.   

طرح تولید فشنگی آب خودرو | دانش فنی پروژه و فرایند تولید محصول

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

تجهیزات مورد نیاز خط تولید سنسور آب با واسپاری تولید قطعات پلاستیکی و تامین آن در زنجیره تامین به شرح زیر است.

تراپ و سری تراش، گیوتین و قیچی برش ورق، پرس و فورج قطعات، نورد قطعات فلزی، خم کن و نقطه جوش، تجهیزات خط مونتاژ

بررسی بازار

آمار واحدهای تولید انواع فشنگی خودرو به شرح ذیل است.

تعداد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی تولید فشنگی خودرو

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد سنجش

12

624768

874

4866000

عدد

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه‌های مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره