طرح توجیهیطرح توجیهی کشاورزی

تغییر صاحب پروانه کسب | مراحل و شرایط انتقال مالکیت جواز کسب

آیا اعلام تغییر صاحب پروانه کسب ضروری است؟ صاحبان پروانه کسب باید فعالیت خود را در محدوده مقرر شده در جواز کسب انجام دهند. خارج شدن از محدوده مقرر برای آن‌ها به منزله سرپیچی از قوانین موجود می‌باشد. طبق قوانین و ضوابط صاحبان پروانه کسب و کار می‌توانند تغییراتی را در آن به وجود بیاورند. اما هر نوع تغییر در پروانه جواز کسب باید زیر نظر اتحادیه موردنظر و تحت قوانین مقرر صورت بگیرد. انجام هر نوع تغییر در پروانه جواز کسب خارج از مقررات و ضوابط قانونی فاقد ارزش و اعتبار می‌باشد. انتقال سند مالکیت جواز کسب بنام شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از جمله تغییراتی است که دارنده جواز کسب می‌تواند انجام دهد. در ادامه نحوه انتقال پروانه کسب شرح داده‌ایم.

 

برای ثبت درخواست در سامانه ایرانیان‌اصناف می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

افراد متقاضی انتقال مالکیت جواز کسب باید به کجا مراجعه کنند.

همانطور که زمان اخذ پروانه کسب، افراد حقیقی و حقوقی که متقاضی اخذ پروانه کسب هستند، باید به مراکز و مراجع قانونی مراجعه کنند. در زمان انتقال مالکیت نیز باید به مرجع ذیصلاح و مورد تایید قانون مراجعه کرد.
در حال حاضر سایت دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان‌‌های اصناف کشور به آدرس (www.iranianasnaf.ir) مرجع ذیصلاح جهت انتقال پروانه کسب می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با ضوابط و حقوق مربوط به دارندگان پروانه کسب کلیک کنید.

مراحل تغییر صاحب پروانه کسب به چه صورت است؟

اگر قصدر انتقال یا تغییر صاحب پروانه کسب را دارید، با توجه به قوانین باید مراحل زیر طی شود. 

۱- ابتدا متقاضی باید درخواست خود را به ‌صورت کتبی به اتحادیه مورد نظر ارائه دهد. لازم است نام و مشخصات فرد مورد نظر برای دریافت مالکیت جواز کسب نیز در درخواست مکتوب متقاضی انتقال قید شود.

۲- اتحادیه واحد صنفی مورد نظر با بررسی مدارک موجود صلاحیت یا عدم صلاحیت فرد جدید را تعیین می‌کند.

۳- در صورتی که فرد معرفی شده واجد شرایط قانونی تشخیص داده شود؛ با توجه به رعایت سایر مقررات پروانه کسب قبلی ابطال می‌گردد.

۴- بازرس به واحد صنفی برای تاييد هیئت مدیره ارسال می‌شود

۴- در نهایت صدور پروانه کسب جدید به نام فرد معرفی ‌شده

توجه: با الکترونیکی شدن پروسه های اداری اغلب اتحادیه ها به سامانه ایرانیان اصناف وصل شده و متقاضیان از طریق سایت می توانند باری تغییر مالکیت اقدام کنند. شما فقط با یک تماس با کارشناسان کاردوک می توانند انجام امور ثبت نام و ارسال درخواست را به ما بسپارید. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

تکلیف متقاضی انتقال مالکیت جواز کسب در صورت نگذرادن کلاس‌های مجمع نظر چیست ؟

لازم به ذکر است که طبق قوانین موجود گذراندن کلاس آموزشی برای آن دسته از افرادی که قصد انتقال مالکیت جواز کسب را دارند، اما تاکنون در کلاس‌های مجمع شرکت نکرده اند جهت انتقال جواز کسب الزامی است. در واقع اگر متقاضی در کلاس‌های مجمع اتحادیه شرکت نکرده باشد، فاقد یکی از شرایط لازم برای انتقال مالکیت جواز کسب است.
برای دستیابی به این صلاحیت متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اتحادیه مربوطه از کلاس‌های آموزشی و دوره‌ها مطلع شوند. پس از ثبت نام، دوره آموزش احکام تجارت کسب و کار را به صورت مجازی گذرانده و گواهی مربوطه را دریافت نمایند.

مدارک لازم جهت انتقال مالکیت جواز کسب

۱- تصویر اصل پروانه کسب به اتحادیه

۲- تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت

۳- ارائه درخواست کتبی انتقال محل پروانه كسب

۴- تصویر تقاضی

۵- تصویر کارت ملی

۶- ارائه کد پستی ده رقمی محل کسب

۷- تصویر مدرک تحصیلی

۸- واریز مبلغ تعیین شده و ارائه فیش واریز

۹- ارائه تعهد محضری، این تعهد باید طبق فرم اتحادیه انجام شود.

تائیدیه انتقال جواز کسب توسط مراجع ذیصلاح پس از چند روز ابلاغ می‌گردد ؟

پس از انجام استعلام‌ها و مورد قبول بودن نتایج و بررسی‌های انجام شده توسط بازرس اتحادیه مورد نظر باید حداکثر طی مدت ۱۵ روز کاری نتیجه به متقاضی اعلام گردد.

استعلام‌های الزامی برای انتقال و تغییر صاحب جواز کسب

۱- جواب استعلام شهرداری (فيش عوارض ساليانه بنام متصدی برای مكان درخواستی قابل قبول است )

۲- جواب استعلام دارایی (هر گونه مدرک تشكل پرونده بنام متصدی برای مكان درخواست)

۳- جواب استعلام اماکن

۴- جواب استعلام بهداشت

۵- جواب استعلام انگشت نگاری

نحوه تغییر صاحب جواز کسبی که مالک آن محجور است ؟

طبق قانون ۱۹ نظام صنفی کشور برای افراد محجوری که فاقد صلاحیت تصمیم گیری در مورد جواز کسب خود هستند؛ قیم آن‌ها با توجه به رعایت مقررات و ضوابط مقرر شده در قانون، نسبت به اداره و انتقال واحد صنفی مورد نظر و انتقال پروانه جواز کسب می‌توانند اقدام کند. برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

 

برای ثبت درخواست در سامانه ایرانیان‌اصناف می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. باسلام آیا میشود برای نانوایی به نام دو یا چند نفر یک جواز کسب دریافت کرد؟

    1. سلام بله با شرایطی میشه یک جواز را به نام دو یا سه نفر ثبت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره