دسته‌بندی نشده

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | قوانین و شرایط لازم

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟ در سال‌های اخیر تب و تاب مهاجرت شدت زیادی به خود گرفته است. اغلب افراد برای تغییر و بهبود شرایط زندگی خود اقدام به مهاجرت می‌کنند. از این رو روش‌های مختلفی را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند که یکی از آن‌ها، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. اگر شما هم قصد دارید تا از طریق سرمایه‌گذاری مهاجرت کنید، خواندن این مقاله مناسب شما خواهد بود. مرکز مشاوره کاردوک به شما برای بهترین انتخاب راهنمایی می کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اصولاً مهاجرت با دست خالی امکان پذیر نیست. به خصوص اگر می‌خواهید از طریق سرمایه‌گذاری مهاجرت کنید باید نکات مهمی را مورد توجه خود قرار دهید تا هم سرمایه‌ ارزشمندتان هدر نرود و هم بتوانید به خواسته خود برسید. در این مقاله ما اصول و نکات مهم مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را برایتان توضیح خواهیم داد. لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

1- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با اخذ ویزای سرمایه‌گذاری

اگر می‌خواهید از طریق سرمایه‌گذاری به کشوری مهاجرت کنید، پس در قدم اول باید ویزای سرمایه‌گذاری بگیرید. شرایط کشورها در این زمینه با هم یکسان نیستند. اما کشورهای اروپایی و همچنین کشور کانادا در این زمینه خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

شما سرمایه خود را وارد کشور مقصد می‌کنید اما به مدت حدوداً 5 سال هیچ سودی دریافت نمی‌کنید. این مدت زمان عدم دریافت سود توسط کشور مقصد تعیین می‌شود. اما در مقابل سرمایه‌ای که وارد کشور مورد نظر خود کرده‌اید به شما و اعضای خانواده‌تان اجازه اقامت می‌دهند.

2- مقدار سرمایه‌گذاری

این مقدار از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و شما می‌توانید با بررسی و گرفتن مشاوره در این زمینه از حداقل و حداکثر مبلغ برای سرمایه‌گذاری در کشور مقصد خود باخبر شوید. اما به طور کلی نرخ مشخص برخی از کشورها به شرح زیر است:

آمریکا 200 هزار دلار

کانادا 210 هزار دلار

استرالیا 2.5 میلیون دلار

3- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و عدم نیاز به مدرک زبان

در بیشتر روش‌های دریافت اقامت داشتن مدرک زبان الزامی است. اما وقتی شما از طریق سرمایه‌گذاری وارد کشور مقصد می‌شوید به دلیل اعتباری که سرمایه‌ شما به همراه دارد، نیازی به مدرک زبان ندارید. خودتان می‌توانید با آسودگی در کشور مقصد مورد نظر، زبان آنجا را یاد بگیرید.

4- مدارک لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

قبل از هر اقدامی از کامل بودن مدارک خود اطمینان کسب کنید. برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری نیاز به پاسپورت معتبر، عدم سوء پیشینه، سند ملکی معتبر و قانونی، تمکن و استقلال مالی و مجوز کسب و کار هستید. تمام این مدارک باید ترجمه شده و مورد تأیید سفارت کشور مقصد برسد. در صورتی که مدارک شما معتبر بود اجازه کسب و کار به شما داده می‌شود. سعی کنید مراحل تکمیل مدارک را از طریق یک وکیل حرفه‌ای پیگیری کنید تا هم سریع‌تر پیش برود و هم در صورت بروز هر گونه مشکلی وکیل آن را برطرف می‌کند.

5- اقدام برای اقامت اعضای خانواده

بعد از اینکه فرد تمامی مراحل ثبت اقامت و سرمایه‌گذاری خود را انجام داد، می‌تواند کارهای مربوط به اقامت اعضای خانواده را انجام دهد. از مزیت سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر، اجازه اقامت سایر اعضای خانواده است. این گزینه مثبت به دلیل اعتباری است که فرد متقاضی وارد کشور مورد نظر می‌کند. هر سرمایه‌ای که وارد کشورهای هدف می‌شود رونق و تولید اقتصادی را به همراه دارد و کشورهای مقصد به اعتبار سرمایه‌ای که فرد وارد می‌کند اجازه اقامت به اعضای خانواده را می‌دهند.

6- تمدید اقامت با سرمایه‌گذاری

فرد مورد نظر باید تعهداتی را در قبال این سکونت موقت و سرمایه‌گذاری‌اش رعایت کند تا کشور مقصد اقامت او را تمدید کند. اگر فرد بتوانید مالیات خود را به موقع پرداخت کند، به کشور مورد نظر این اطمینان را بدهد که توان پرداخت هزینه بیمه را تا یک سال آینده را دارد و کسب و کاری که راه انداخته سودآور خواهد بود، کشور مقصد اقامت او و خانواده‌اش را تمدید خواهد کرد.

کشورهایی که با سرمایه گذاری اقامت می دهند

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به بسیاری از کشورها امکان پذیر است. اما 8 کشوری که به طور رایج مقصد ایرانیان است، عبارتند از کانادا، استرالیا، پرتغال، انگلیس، ترکیه، نیوزلند، آمریکا و قبرس. اما هر کدام از این کشورها شرایط منحصر به فرد خودشان را دارند، بنابراین باید برای سرمایه‌گذاری در هر کدام از آن‌ها شرایط و مدارک لازم را بررسی و گزینه مناسب انتخاب نمایید.

مشکلات مهاجرت و اقامت از طریق سرمایه گذاری

چند مشکل اساسی در ارتباط با اقامت از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد. شما باید با مبالغ بالایی اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. به همین جهت راه برای خیلی از افراد بسته می‌شود. البته برخی از کشورها مانند ترکیه با آسان‌تر کردن شرایط سرمایه‌گذاری این مشکل را حل کرده‌اند. اما بسیاری از کشورهای پیشرفته حداقل سرمایه‌ای که می‌خواهند نجومی است. از طرف دیگر شما باید به کشور مقصد این اطمینان را بدهید که فعال اقتصادی بودید که این کار نیازمند داشتن مدارک معتبر است. مشکل مهم دیگر هزینه اقامت است. کشورهایی که از طریق سرمایه‌گذاری اجازه اقامت می‌دهند، هنگام تمدید اقامت مبالغ بسیار بالایی را دریافت می‌کنند.

 

بهترین کار برای اقامتی آسان با سرمایه‌گذاری

بهترین کار گرفتن وکیل و دریافت مشاوره حرفه‌ای است. چون کوچک‌ترین اشتباهی منجر به نابودی سرمایه‌ی چندین و چند ساله‌تان خواهد شد. با کمک وکلای حرفه‌ای، شما با باید و نبایدهای این نوع از مهاجرت آشنا خواهید شد. مهم‌تر از همه اینکه یک کارشناس به شما کمک می‌کند تا مراحل قانونی را آسان‌تر و سریع‌تر طی کنید و درگیر بسیاری از کاغذ‌ بازی‌ها نشوید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری از کارشناسان کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

آیا برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری محدودیت سنی وجود دارد؟

بله. اگر شما می‌خواهید به عنوان یک سرمایه‌گذار وارد کشوری شوید و اقامت دریافت کنید سن‌تان باید بالای 18 سال باشد. در غیر این صورت نمی‌توانید برای اقامت اقدام کنید.

آیا کشوری برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری را دارد؟

بله کشورهایی هستند که برنامه ثابت و مشخصی برای اقامت دارند. از جمله بلغارستان، پرتغال، یونان و مالتا.

چرا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کشورهای دیگر مزیت محسوب می‌شود؟

هیچ وقت شرایط یک کشور یکسان نیست. اگر کشور مبدأ شما دچار بحران‌های بزرگی مانند جنگ و عدم امنیت شد، نگرانی برای شما وجود ندارد، چون سرمایه و اعتبار شما در کشور دیگری است و می‌توانید زندگی آرامی را در کشور مقصد مورد نظر خود داشته باشید. بنابراین سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر می‌تواند یک مزیت بزرگ و امن برای شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره