امور ثبتی شرکت هاثبت تغییرات شرکتراهنمای شرکت ها

سامانه ثبت شرکت ها | ورود به سایت ثبت شرکت irsherkat.ssaa.i

ثبت شرکت چیست و سامانه یا سایت ثبت شرکت کدام است ؟ زمانی که دو یا چند نفر شروع به فعالیت اقتصادی می‌کنند بعد از مدتی احساس به بستن قراردادی بین خود کرده و به دنبال تاسیس شرکت می‌روند. ولی در این مسیر با سوالات اساسی بسیاری مواجه می‌شوند؛ که الان برای ثبت شرکت چه باید کرد ؟ در گذشته برای اداره ثبت شرکت حوزه آن شرکت مراجعه می شود. به دلیل وقت گیر بودن این سیکل تغییر کرده است. 

 

برای دریافت مشاوره و ثبت شرکت‌ها با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

ثبت شرکت

امروزه کسانی که قصد ثبت شرکت دارند برای ثبت شرکت باید از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir درخواست خود را ارسال نمایید. در این سایت امکانات مختلفی علاوه بر ثبت شرکت و شخصیت حقوقی وجود دارد که از جمله آنها می توان به پذیرش اضهارنامه پلمپ دفتار قانونی تجاری و درخواست کد فراگیر و … اشاره کرد. 

از آنجایی که استفاده از این امکانات سایت نیاز نیازمند آموزش می باشد در این مقاله سعی به معرفی کامل سامانه ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa. ir پرداخته شده است . 

کاربران برای ورود به سامانه جامع ثبت شرکتها باید به سایت irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنند.

 

سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa. ir

همانطوری که قبلا گفتیم در گذشته افرادی که در خواست ثبت شرکت داشتند باید به صورت حضوری به اداره ثب شرکت حوزه شرکت خود مراجعه می نمودند. و کلی مراحل را با درخواست کتبی ثبت و پیگیری می نموند. 

امور دیگر شرکت از جمله ثبت تغییرات، نام ، پلمپ دفاتر و …. نیز در گذشته به صورت حضوری انجام می شود. 

اما امروزه سامانه جامع ثبت شرکت ها به آدرس  irsherkat.ssaa.ir به عنوان بخشی از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکانات متعددی را در رابطه با شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری در حال فعالیت است. که متقاضیان می توانند امور مختلف ثبت اینترنتی شخصیت حقوقی ، ثبت تغییرات شرکت، پلمپ دفتار قانونی ، درخواست کد فراگیر، ثبت درخواست انحلال شرکت را در سایت ثبت شرکت ها انجام دهند. 

امکانات سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir

در سامانه جامع ثبت شرکت ها  irsherkat.ssaa.ir خدمات مختلفی داده می شود که در ادامه به بررسی اموری که متقاضیانی می توانند از طریق این سامانه انجام دهند می پردازیم : 

تاسیس شخصیت حقوقی

شرکت ها در قانون به هفت نوع تقسیم شده اند که عبارتند از :  شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی. علاوه بر این شرکت ها، شخص حقوقی می تواند شامل موسسه های غیر تجاری و به علاوه ثبت شرکت های دولتی هم به دلیل قانون ارزامی است و همچنین در سال های اخیز نیز امکان ثبت شرکت های خارجی هم در ایران فراهم شده است. 

تمامی کسانی که قصد ثبت شرکت در تهران و یا در هر شهر دیگری را دارند می تواند با مراجعه به سایت جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir در بخش تاسیس شخصیت حقوقی برای ثبت شرکت مسئولیت محدود و سایر شرکت ها و موسسات اقدام نمایند همچین در صورت مواجه با هر گونه مشکل در ثبت شرکت می توانند با مشاورین ما تماس بگیرند. 

 

صورت جلسه تغییرات شرکت

شرکت ها به منظور تغییر اسم شرکت، اعضای شرکت و یا سرمایه شرکت و … باید به سامانع جامع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مراجعه نموده و درخواست خود را مبنی برای تغییرات ثبت نمایند تا بعد از آن در روزنامه رسمی آگهی شود. علت این امر تغیرات در حقوق اشخاص ثالث موثر می باشد و این حق قانونی اشخاص ثالث است که تا با نشر آگهی از تغییرات مطلع شوند. 

برای ثبت تغییرات شرکت متقاضیان باید بعد از ورود به سایت ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir وارد بخش ثبت صورت جلسه تغییرات شوند. تا بتوانند درخواست خود را نسبت به تغییرات شرکت وارد نمایند. 

 

پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی

مطابق قانون کلیه شرکت ها و موسسات باید چهار دفتر را تهیه نموده و مراودات تجاری و مالی خود را در آن ثبت کنند. این چهار شامل دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر داراییی و دفتر کپیه است. در میان این چهار دفتر تنها دفتر روزنامه و دفتر کل نیازمند پلمپ دفاتر قانونی می باشد. به همین دلیل باید قبل از اینکه چیزی در این دفاتر ثبت شود باید توسط مامور اداره ثبت شرکت ها برگ شماری و پلمپ شود. 

برای درخواست پلمپ دفاتر تجاری کافی است وارد سایت irsherkat.ssaa.ir شوید. سپس نسبت به ثبت نام پلمپ دفاتر قانونی اقدام نمایید. 

 

اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی

در صورتی که قصد دارید اطلاعات عمومی یک شخصیت حقوقی را بررسی نمایید می توانید با مراجعه به سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir بخش اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی به بررسی آن بپردازید. این امکان با وارد کردن شناسه ملی شخص حقوقی مورد نظر فراهم شده است.

 

اظهار نامه دفتر ثبت تجاری

مطابق قانون تجارت تمامی تجار باید اسم خود را در دفتر مخصوص به نام دفتر ثبت تجاری وارد نمایند. در واقع دفتر ثبت تجاری، دفتری است که از طریق آن می توان به شناسایی تجار مقیم یک محدوده خخاص جغرافیایی استفاده نمود. 

در گذشته ثبت اسم تاجر در دفتر تجاری تنها به صورت حضوری امکان پذیر بود. اما امروز می توان با مراجعه به سایت جامع ثبت شرکت ها و ورود به بخش اظهارنامه دفتر ثبت تجاری برای ثبت در دفتر تجاری اقدام نمود. 

 

درخواست کد فراگیر

مطابق قانون کشور ایرانف تمام اشخاص خارجی که در ایران سکونت و یا هر گونه فعالیت تحصیلی یا شغلی و … دارند باید برای دریافت کد فراگیر اقدام نمایید تا مجاز به سکونت و قعالیت در مرز های ایران باشند. 

این افراد با مراجعه به سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir  می توانند برای دریافت کد فراگیر اقدام نمایند. 

 

پیگیری و انصراف از درخواست

دو بخش پیگیری و انصراف از درخواست همانطوری که از نامشان پیداست این امکان را به کاربران سایت ثبت شرکت ها می دهند تا بتوانند درخواست های خود را در این سامانه پیگیری نمایند و در صورت تمایل از آن انصراف دند. 

 

نحوه ثبت شرکت در سایت جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir 

در این بخش به توضیح کامل نحوه ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir پرداخته می شود. به طور کلی برای هر گونه شرکتی باید طبق راهنمای زیر پیش رفت : 

1- ابتدا باید آدرس سامانه ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir  را در گوگل سرچ کنید. یا با کلیک بر روی لینک irsherkat.ssaa.ir وارد سایت شوید.  بعد از ورود به سایت ثبت شرکت ها در منو بالا بر روی ثبت شخصیت حقوقی کلیک نمایند.

2- در صفحه باز شده نوع شخصیت حقوقی یا شرکتی که قصد ثبت آن را دارید وارد نمایید و سپس دکمه ادامه را بزنید. 

3- در این مرحله باید اطلاعات مربوط به شرکت و از جمله آدرس محل شرکت، مدت فعالیت، شماره تلفن ، ایمیل ، کد پستی را وارد نمایید. سپس بر روی دکمه گام بعدی کلیک نمایید. 

4- در این مرحله باید مشخصات نماینده قانونی شرکت که متقاضی ثب شرکت است را وارد کنید. و مجددا بر روی گام بعدی کلیک نمایید. 

5- در این مرجله باید 5 نام برای شرکت خود انتخاب نمایید تا مورد بررسی کارشناس ثبت شرکت ها قرار گیرد. توجه داشته باشید نام ها باید بر اساس اولویت انتخاب شوند. 

6- در مرحله باید نوع و میزان سرمایه نقدی و غیر نقدی شرکت را مشخص کنید. 

7- در این مرحله اطلاعات کامل هیات مدیره و سهام داران شرکت و وظایف هر کدام از آنها باید به طور دقیق وارد شود. 

8- تدر مراحل آخر باید به ترتیب شعبه ها ، روزنامه کثیر الانتشار شرکت و اساسنامه شرکت را وارد نمایید. تا در سامانه جامع ثبت شرکت ها ثبت نهایی گردد. 

9- در نهایت یک کد پیگیری دریافت خواهید کرد که برای اقدامات بعدی به آن نیاز دارید. 

10- بعد از 48 ساعت می توانید نتیجه را مشاهده و از سایر اقدامات لازم برای پیگیری درخواست باخبر شوید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت های یا مواجه شدن با هر گونه مشکل در فرایند ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکت irsherkat.ssaa.ir می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

 

 

 

اشتباهات رایج در ثبت شرکت

قبل از اینکه به توضیح چگونگی راه اندازی شرکت بپردازیم باید مهم‌ترین اشتباهاتی که اکثر کسانی که حین ثبت‌شرکت مرتکب می‌شوند را بدانید.

1- عدم توجه به نام تجاری 

2- عدم توجه به امور مالیاتی و سرمایه اولیه

3- عدم آگاهی از تفاوت ثبت برند با ثبت شرکت

4- عدم توجه به اهداف شرکت و اقدام عجولانه

5- عدم توجه به آدرس اعلامی و ایجاد مشکل در دارایی

6- عدم توجه به سرمایه اعلامی اولیه

7- عدم توجه به انتخاب مدیر عامل

8- عدم تفکیک وظایف بر اساس اختیارات

9- عدم شناخت کافی شرکاء و مشکلات حقوقی آتی

با توجه به 9 موردی که در اغلب پرونده‌های ثبت شرکت مواجه شده‌ایم، توصیه می‌شود حتما قبل از اقدام به احداث شرکت آگاهی لازم را دریافت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مقالات اهمیت برند و نحوه ثبت برند کلیک کنید.

 

تعریف شرکت

شرکت به مجموعه‌ای از اشخاص گفته می‎‌شود که واحدی را به منظور انجام فعالیت اقتصادی با هم تشکیل داده‌اند تا با آن نفعی ببرند و پس از کسر هزینه‌ها، سود باقیمانده بین اعضای شرکت تقسیم گردد.

شاید اشخاصی را ببنید که به صورت شراکتی با هم کاری را راه انداختند و تمام این قوانین را رعایت می‌کنند؛ ولی شرکتی ثبت نکرده‌اند. تفاوت فعالیت این دست افراد تنها در رسمی نبودن آن است، البته که این نحوه همکاری علاوه بر منافع دارای ریسک بالایی نیز هست.

 

انواع شرکت

شرکت‌ها به طور کلی به دو دسته شرکت‌های تجاری و شرکت‌های مدنی تقسیم می‌شوند. از جمله انواع شرکت‌های می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • شرکت سهامی
  • شرکت با مسئولیت محدود (جهت دریافت راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود کلیک کنید)
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف
  • شرکت دانش بنیان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع شرکت‌ها توصیه می‌کنیم مقاله انواع شرکت‌ها را مطالعه نمایید تا مفاهیم آن به طور کامل آشنا شوید. برای مطالعه مقاله انواع شرکت ها کلیک کنید.

 

مزایا و معایب ثبت شرکت | چرا باید شرکت ثبت کنیم ؟

ثبت شرکت بین شرکا دارای مزایای زیادی است که از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  1. زمانی که شرکت ثبت‌شده باشد، اگر بین شرکا اختلاف نظر یا مشکل پیش بیایید. چون تمامی مسائل و اوراق اداری در اساسنامه ذکر شده است، هنگام تقسیم سود شرکا به مشکل برنخواهند خورد و در صورت بروز مشکل به راحتی می‌توانند از حق خود دفاع کنند.
  2. جلوه حقوقی که شرکت به کسب و کار شما می‌بخشد یکی از مهم‌ترین مزایای ثبت‌شرکت است. این روزها بسیاری از مراجع دولتی و حتی خصوصی تنها با اشخاص حقوقی وارد مذاکره و قرارداد می‌شوند. شما اگر شرکت نداشته باشید فرصت قرارداد بستن با بسیاری از مراجع، ارگان‌ها و سازمان‌ها را از دست خواهید داد.

ثبت شرکت برای شما عیب‌هایی را به همراه خواهد داشت. این عیب‌ها در واقع جنبه‌های قانونی هستند که باید قبل از تاسیس در مورد آن‌ها اطلاعات کافی را داشته باشید تا مشکل ساز نشوند.

بعد از ثبت‌شرکت باید شرکت خود را به امور مالیاتی و دارایی معرفی کنید و سالانه شرح کاملی از عملکرد فعالیت شرکت خود به سازمانی دارایی ارائه دهید. باید دفاتر حسابداری را پر نمایید و باید نسبت به سود خالصی که در سال برای شما می‌ماند، درصدی را به عنوان مالیات به سازمان مالیاتی و دارایی بپردازید.

ثبت شرکت بسیاری از مزیت‌ها و مسائل قانونی مشکل ساز (در صورت عدم توجه به آنها) را به همراه خواهد داشت که بحث در مورد آن خارج از حوصله این مطلب است. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان کاردوک اطلاعات کافی در این زمینه بدست آورید.

 

انتخاب نام شرکت

باید نامی را برای شرکت خود به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهید. این اداره بعد از بررسی نام درخواستی شما و اینکه نام شما مشابه با شرکت‌های دیگر نباشد، به شما اجازه استفاده از آن را خواهد داد. برای استعلام نام مد نظرتان می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک تماس بگیرید. 

هزینه های ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت نسبت به شرکتی که قصد تاسیس آن (مسئولیت محدود، سهامی عام، سهامی خاص و … ) را دارید، متفاوت است. می‌توانید با تماس با کارشناسان مرکز کاردوک از هزینه تاسیس شرکت مد نظر خود مطلع گردید. 

 

روند و مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت‌ها دارای پیچیدگی‌هایی است که ممکن است بسیاری از افراد در زمان تاسیس شرکت دچار مشکل شود.

با توجه به ایجاد سیستم ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌شرکت به جای مراجعه حضوری به این اداره از طریق سامانه http://sherkat.ssaa.ir اقدام به ثبت شرکت و حتی ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت خود نیز به صورت اینترنتی بکنند. همچنین می‌توانند آخرین صورت جلسه ابرازی، مدارک لازم بخشنامه‌ها و شیوه نامه‌های اجرایی ثبت شرکت‌ها و اطلاع رسانی‌های آنی و پیگیری درخواست انواع تاسیسی و تغییر و … شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری نیز در همین سامانه صورت می گیرد. برای اطلاع دقیق از روند و مراحل ثبت شرکت کلیک کنید. جهت آشنایی با مراحل ثبت شرکت ها کلیک کنید. 

نکات مهم در زمان ثبت شرکت

در زمان تاسیس شرکت نکاتی وجود دارد که قبل از تاسیس باید از آن‌ها آگاه باشید از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- اظهارنامه ثبت‌شرکت از اوراق بهادار بوده که باید از طریق اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهیه گردد. برای دریافت اظهارنامه نام برده شده باید تقاضانامه‌ای به منظور تاسیس تنظیم گردد.

2- به موجب ماده 5 قانون اصلاحی آیین نامه ثبت شرکت‌ها، اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری قائم مقام دفترخانه‌های اسناد رسمی هستند. از همین رو برای تظیم شرکت نامه رسمی، نیازی به مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی نیست.

3- در صورت جلسه شرکت باید نکات ذیل درج گردد :

زمان تشکیل جلسه شرکت، تصریح به تصویب و امضا رسیدن اساسنامه، اضهارنامه و شرکت نامه توسط کلیه اعضای شرکت. تعیین و تصریح امضای اعضای هیئت مدیره و میزان مدیریت آنها، تعیین دارندگان حق امضای اسناد تعهدآور شرکت، تعیین مبلغ سرمایه شرکت و تحویل آن توسط مدیر عامل و اقرار مدیر عامل به وصول سرمایه شرکت، تعیین شخصی. 

برای ثبت چه شرکت هایی نیاز به دریافت مجوز است ؟

از آنجایی که لیست شرکت‌هایی که برای تاسیس نیاز به جواز دارند بسیار زیاد است برای اطلاع از لیست این شرکت‌ها می توانید مقاله لیست شرکت هایی که نیاز به جواز دارند را مطالعه نمایید یا با متخصصان مرکز کاردوک تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک آماده است تا با بهرمندی از تیمی مجرب و با تجربه در زمینه ثبت شرکت شما را یاری کند تا بتوانید تاسیس شرکت و مسائل مربوط به آن را به راحتی انجام دهید. شما در هرجایی که باشید می توانید با تماس با شماره 09351520300 از خدمات این مرکز بهرمند شوید. 

برای دریافت مشاوره در این زمینه با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره