طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

خط تولید کفپوش pvc | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید انواع کفپوش PVC

خط تولید کفپوش های pvc با توجه به نوع دستگاه‌ها، ظرفیت تولید، مکان مورد نظر، فروشندگان و…. می‌تواند قیمت تمام شده متفاوتی داشته باشد. جهت راه اندازی تولید این کفپوش‌ها بهتر است افق دید کاملی داشته باشید، از اینرو لازم است پیش از هر چیز طرح توجیهی تولید کفپوش pvc را مطالعه کرده و در مورد روند کار اطلاعات خود را تکمیل کنید. خرید دستگاه ها نیز باید بر اساس برنامه و توسط کارشناسان انجام شود. در این مقاله 12 دستگاه اصلی مورد نیاز جهت راه اندازی یک تولیدی استاندارد شرح داده شده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره و خرید دستگاه های مورد نیاز کارخانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

تجهیزات اصلی خط تولید کفپوش pvc

تعداد و ظرفیت ماشین آلات و تجهیزات خط تولید کفپوش PVC بر اساس ظرفیت تولید اقتصادی سالیانه طرح در یک شیفت کاری به شرح زیر در نظر گرفته شده است.

بدیهی است تکنولوژی ساخت تجهیزات حساسی مانند اکسترودر ،کلندر و سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ خط تولید من الجمله PLC و تابلوهای الکتریکال به همراه جنس و متالوژی ساخت قطعات مصرفی خط تولید همانند غلتک‌ها و قالب‌های دستگاه‌هایی که در ادامه آورده‌ایم، بسیار اهمیت دارد. لذا برای انتخاب سازنده معتبر و ارزیابی دستگاه های مورد نظر نیاز به یک کارشناس خبره دارید.

1- سیلوها

در واحد چندین سیلو برای نگهداری یک دوره مواد اولیه در کارگاه تولید نصب می‌شود. تعدادی از این سیلوهای فولادی با ظرفیت بالانس شده برای نگهداری پودر پی وی سی و کربنات کلسیم و روغن دی او مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- خط تولید کفپوش pvc | مخلوط کن سريع

دستگاه مخلوط کن دارای شکل  بدنه استوانه‌ای است که درون آن پره فلزی به شکل مارپیچ با سرعت زیاد می‌چرخد و مواد را با هم مخلوط می‌کند. به علت متخلخل بودن پودر پی وی سی و همچنین جذب دی او پی توسط فیلر کربنات کلسیم، سایز افزودنی‌های مخلوط حاصل به یک پودر خیس تبدیل می‌شود. فرمولاسیون و اختلاط این مرحله تضمین کننده یکنواختی محصول نهایی است. لازم به ذکر است که بر روی این مخلوط کن یک هواکش نصب گردیده است.

 ٣- دستگاه بنبوری

کار این وسیله به سرانجام رساندن مرحله اصلی اختلاط است. بنبوری دارای یک محفظه اصلی است که پس از تغذیه از قسمت بالایی روتورها در داخلی آن چرخش و عمل اختلاط را انجام می‌دهد. بعد از پر شدن بنبوری یک پیستون داخل مسیر مواد شده و مواد را به داخل محفظه می‌فشارد و محفظه بنپوری توسط بخار گرم شده و بعد از سپری شدن زمان تنظیم شده اختلاط، آمیزه حاصل از دریچه‌ای در زیر آن تخلیه می‌شود.

 ۴- خط تولید کفپوش pvc | آسیاب غلتکی

کار این دستگاه مستمر سازی کار بنبوری و تکمیل عملیات اختلاط است. دستگاه در عرض به دو قسمت تقسیم شده و به صورت دو آسیاب غلتکی با عرض۲متر می‌باشد. آمیزه مواد اولیه از زیر بنبوری روی قسمت اول و سپس روی قسمت دوم می‌رود و در انتهای این قسمت تیغه‌ای نوار مانند از آميزه را جدا می‌کند که به طور پیوسته توسط یک نقاله وارد قیف اکسترودر خط تولید می‌گردد. بر روی این دستگاه یک هواکش نیز نصب شده است.

 ۵- اکسترودر

این دستگاه برای ایجاد مذاب پلیمری ،اختلاط مناسب‌تر آمیزه، تحت فشار گرما و چرخش به کار می‌رود. آمیزه پردازش شده قبل از خروج از قالب اکسترودر توسط یک توری فلزی ذرات خارجی و پلیمرهای ذوب نشده‌اش جدا می‌شود. در خروجی اکسترودر مواد اولیه به صورت مفتول درآمده و به تغذیه کلندر منتقل می‌شود. دمای نواحی مختلف سیلندر اکسترودر مطابق فرمولاسیون تولید قابل تنظیم می‌باشد.

6 – خط تولید کفپوش pvc | دستگاه کلندر

وظیفه کلندر شکل دادن به آمیزه خروجی از اکسترودر است. این دستگاه شامل غلتک‌هایی به عرض ۲متر و قطر ۲۵سانتی‌متر می‌باشد و در شکاف اول کلندر توده بزرگی از مواد قرار می‌گیرد؛ ولی در شکاف‌های بعدی به جریان مواد این توده کمتر شده و عرض آن زیادتر می‌شود. وظیفه اصلی کلندر شکل دادن و تنطیم ضخامت فیلم با دو غلتک انتهایی است. سطح دو غلتک نهایی باید کاملا صیقلی و صاف باشد. معمولا غلتک آخری هر فصل برای صیقل و آبکاری مجدد جدا می‌شوند و غلتک‌های کلندر با بخار گرم می‌شوند.

هر غلتک خمیر پی وی سی را از غلتک قبلی می‌گیرد و بعد از چرخش دور غلتک به غلتک بعدی انتقال می‌دهد. خمیر پی وی سی به غلتکی که زبرتر و داغ‌تر است و یا سریع‌تر می‌چرخد، می‌چسبد. پس برای اینکه خمیر حتما از یک غلتک به غلتک دیگر برود لازم است هر غلتک کمی داغ‌تر از غلتک قبلی باشد. این تفاوت دما نباید بیشتر از ۱۰درجه سانتی‌گراد باشد، ضخامت‌هایی که می‌توان با کلندر تولید کرد بین ۷ تا ۹۰ میکرون است.

 ۷- غلتک‌های جداکننده

این غلتک‌ها که معمولا به صورت زوج دوتایی قرار می‌گیرند فیلم را از کلندر می گیرند و با سرعت خطی بیشتر آن را می‌کشند و نازکتر می‌کنند. نازک کردن فیلم با کشش این امتیاز را دارد که هم امکان تولید فیلم‌های خیلی نازک را می‌دهد و هم برای تغییر ضخامت فیلم لازم نیست شکاف کلندر زیاد تغییر کند، بلکه صرفا سرعت غلتک‌ها تغییر می‌یابد. باید توجه داشت که در کشش نمونه در صورتی که ضخامت زیاد نازک شود، باعث کم شدن مقاومت ورق و پارگی آن در جهت کشش می‌شود.

8- خط تولید کفپوش pvc | غلتک‌های سردکننده

این غلتک‌ها دو جداره هستند و با آب خنک می‌شوند و تعداد آن‌ها از حدود ۸  الی ۱۲عدد می‌باشد. بهتر است دمای غلتک‌ها به تدریج از ۵۰درجه تا حدود ۱۰ درجه کم شود.

9-  واحد جمع کن

در این واحد یک موتور با گشتاور ثابت است که می‌تواند فیلم تولید شده را روی یک مغزی جمع کند. سرعت طوری تنظیم شده است که با سرعت كل خط تولید بالانس و تنظیم باشد.

10- خط تولید کفپوش pvc | دستگاه چاپ

ورق‌های PVC از نوع غلتک تشکیل شده‌اند که از رنگ‌های بر پایه خلال آب استفاده می‌کند. کیفیت دستگاه چاپ بسیار در تولید کفپوش با ظاهر مناسب و دوام طرح و نقش اهمیت دارد.

۱۱- دستگاه لایه گذاری

در این دستگاه فیلم‌های نازک‌تر پس از گرم شدن با عبور از روی یک غلتک داغ با فشار به هم می‌چسبند و تشکیل کفپوش می‌دهد.

12- خط تولید کفپوش pvc | سیستم  بسته بندی

براساس نوع و شکل محصول به صورت اتوماتیک توسط دستگاه دارای کنترل دیجیتال انجام می‌شود. محصول خروجی بر اساس نوع، شکل و اندازه با استفاده از دستگاه بسته بندی دیجیتال آماده ورود به انبار می‌شود.

pvc

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره