امور ثبتی شرکت هاثبت برند ، طرح و اختراعراهنمای شرکت ها

ثبت شرکت دانش بنیان | مدارک لازم جهت ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان با توجه به امتیازاتی که طبق قانون به آن واحد اعطا می‌شود، مورد توجه بسیاری از افراد خلاق و نوآور بوده است. طبق قانون ضوابط و معیارهایی برای تعیین دانش بنیانی وضع شده که پس از درخواست، کارگروه ارزیابی وضعیت واحد را بررسی و برای پذیرش یا رد آن نظر خواهد داد. با توجه به تغییرات سال‌های اخیر و عدم آگاهی از ملاک‌ها، برخی دچار سردگمی شده و گاه با وجود داشتن شرایط لازم از مزایای شرکت‌های دانش‌بنیانی بهره‌مند نمی‌شوند. با خواندن این مقاله و بهره‌گیری از تجربیات کارشناسان کاردوک می‌توانید شانس خود را برای ثبت شرکت دانش بنیان امتحان کنید.

برای ثبت‌نام یا دریافت مشاوره در زمینه شرکت دانش بنیان و طریقه ثبت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

به چه شرکت هایی دانش بینان گفته می شود؟

هر شرکت خصوصی یا تعاونی که بتواند با به کارگیری دانش و سرمایه جهت توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده زیاد، کالا، محصول و خدماتی ارائه بدهد که بدیع و نوآورانه باشد ( که به تصویب کارگروه ارزیابی دانش بنیان رسیده باشد)، جزء شرکت‌های دانش بنیان بوده و برای مدت مشخصی می‌تواند از امتیازات مالی و قانونی بهره مند شود. باید گفت بعد از مدت مشخص شده، به منظور تمدید و استفاده از مزایا؛ مجددا آن واحد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با ماهیت شرکت دانش بنیان کلیک کنید.

مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

پیش از هر چیز باید بدانید که هیچ واحدی نمی‌تواند از ابتدای فعالیت دانش بنیان باشد، بنابراین اگر مجموعه ای دارید که در آن اختراعات و یا روش‌های خلاقانه‌ای به کار می‌رود؛ باید مانند سایرین مراحل قانونی ثبت شرکت‌ها را طی کرده باشید. لازم به ذکر است افراد حقیقی نیز نمی‌توانند برای شرکت دانش بنیانی اقدام کنند و حتما باید ابتدا موسسه یا شرکتی را ثبت نمایند. در ادامه برخی دیگر از شرایط لازم جهت بهره مندی از مزایا و حمایت‌های قانونی را ذکر کرده ایم:

1- محصول حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی تولید شده باشد، پیش طرح‌ها و ایده برای ارزیابی کافی نیستند

2- مستندات تولید و وجه تمایز محصول، کالا و خدمت با سایر محصولات مشابه ارائه شود

3- کالا یا خدمت باید نوآورانه و دارای پیچیدگی باشند به طوریکه به راحتی نتوان از آن کپی کرد

4- حداقل 51 درصد سهام متعلق به واحد خصوصی باشد

5- شخص رابط با کارگروه به اطلاعات شرکت و فناوری مورد نظر مسلط باشد

6- آئین نامه ارزیابی و سطوح 1 ، 2 و 3 دانش بنیان مطالعه شده باشد

اگر هنوز شرکتی ثبت نکرده اید، برای انجام امور ثبت شرکت کلیک کنید.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

اگر شرایط لازم برای ثبت شرکت دانش‌بنیان را دارید، می توانید با مراجعه به سایت daneshbonyan.isti.ir و با وارد شدن به قسمت ثبت نام، حساب کاربری ایجاد کرده و با ارسال مدارک و دلایل خود برای ارزیابی اولیه اقدام کنید.
پس از ارسال مدارک در مدتی کوتاه، کار گروه محصول شما را مورد بررسی قرار داده و در صورت داشتن شرایط اولیه برای ارزیابی حضوری و بازدید واحد تولیدی اقدام خواهند نمود.

آیین ارزیابی موسسات دانش بنیان
آیین ارزیابی موسسات دانش بنیان

هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان

از زمان ارسال مدارک برای کار گروه و انجام ارزیابی های غیر حضوری تا حضوری و ثبت شرکت دانش بنیان هیچ نوع هزینه ای نیاز به پرداخت نیست. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تامین هزینه‌های مربوطه از این واحدها حمایت می کند.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه برآورد کردن معیارهای شرکت دانش بنیان و ثبت شرکت، نوشتن طرح، دریافت وام و در زمینه های مختلف تجارت و صنعت می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  •  ثبت شرکت
  • دریافت دفاتر تجاری و بازرگانی
  • دریافت کارت بازرگانی
  • دریافت جواز های لازم برای خرید و فروش و صادرات
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای ثبت‌نام یا دریافت مشاوره در زمینه شرکت دانش بنیان و طریق ثبت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چگونه شرکت دانش بنیان ثبت کنیم؟

ابتدا موسسه خود را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسانده و با آماده کردن مستندات لازم به سایت daneshbonyan.isti.ir مراجعه کنید.

مشاوره برای ثبت شرکت دانش بنیان از کجا باید گرفت؟

مراکز مشاوره کسب و کار مانند کاردوک با تجربه چندین ساله در امور تجاری می توانند به شما جهت طی مراحل قانونی، راهنمایی و خدمات ارائه دهند.

آیا دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز امکان تاسیس و اداره شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند؟

بله. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پژوهشی نیز می‌توانند به ایجاد و اداره شرکت‌‌های دانش‌بنیان دست بزنند. اما تنها در صورتی که حداکثر 49درصد شرکت ثبتی را دارا باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره