دسته‌بندی نشده

مشاغل پر درآمد برای زنان | 8 ایده سودآور که خانم ها باید بدانند

آیا با مشاغل پر درآمد برای زنان آشنایی دارید؟ امروزه کسب درآمد می‌تواند برای هر خانمی مفید باشد، چون احساس قوی بودن و موفقیت را به او منتقل می‌کند. یکی از دلایل مهم پرطرفدار بودن برخی از مشاغل، درآمد بالای آن است. با توجه به افزایش خانم‌های تحصیل کرده و تمایل آن‌ها به انجام فعالیت‌های اجتماعی و کسب درآمد، تعداد خانم‌های شاغل روز به روز در حال افزایش است. در این مقاله به سراغ راهکارهایی می‌رویم که شاید در نگاه اول سودآور به نظر نرسند اما می‌توانند شما را به استقلال مالی برسانند. برای دریافت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها

وقتی از شغل پردرآمد برای خانم‌ها صحبت می‌کنیم، ذهن اکثر افراد به دنبال مشاغل معروف و جامعه پسند مثل پزشکی، پرستاری و یا مهندسی کشیده می‌شود. در مورد آن‌ها همه ما مطالب زیادی خوانده‌ایم اما در این میان مشاغلی هستند که ضمن سرمایه کم می‌توانند به شما کمک کنند تا درآمد بسیار بالایی داشته باشید. در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مشاغل پردرآمد برای خانم‌ها اشاره کرده ایم، می‌توانید از خلاقیت خود استفاده کرده و شغل خودتان را پیدا کنید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید هر شغلی که بخواهید شروع کنید نیاز به مهارت‌هایی دارید، برای درک بهتر موضوع مقاله مهارت شغلی را بخوانید.

1- پرورش گیاه

استفاده از گل و گیاه در تزئینات خانگی رو به افزایش است. اگر شما هم از علاقه مندان به گل و گیاه هستید، پرورش گیاه کار مناسبی برای شما است. پرورش گیاه از جمله مشاغلی است که برای شروع به هزینه‌ی اولیه کمی نیاز دارد. حتی می‌توانید به طور تخصصی فقط روی یک گیاه کار کنید و درآمد به دست آورید؛ مثلاً کاکتوس.

بله درسته. پرورش کاکتوس می‌تواند یک شغل پردرآمد با سرمایه‌ی بسیار کم برای خانم‌ها باشد. می‌توانید این کار را به راحتی در اینترنت و شبکه‌های مختلف مجازی پیدا کنید. هزینه اولیه برای خرید مواد لازم جهت شروع کار بسیار پایین است و در مقابل سود خوبی نصیبتان می‌شود. این کار به مکان زیادی نیاز ندارد، می‌توانید از بالکن منزل و یا حیاط خانه خود برای شروع استفاده کنید. محصول به دست آمده را می‌توانید در گلفروشی‌ها و یا اینستاگرام به فروش برسانید.

در صورتی که به طور مستمر این کار را انجام دهید از سودی که به دست می‌آید می‌توانید یک مکان مناسب برای پرورش کاکتوس‌های خود پیدا کنید.

2- مشاغل پر درآمد زنان | فروش غذاهای فوری

شاید تعجب کنید که پختن غذا می‌تواند برای خانم‌ها پردرآمد باشد. اما چه بپذیرید یا نه، این یک واقعیت است. غذا هیچ وقت نمی‌تواند جزو مشاغل کم درآمد محسوب شود. با گرفتن مجوزهای لازم (مجوز بهداشت و…) می‌توانید این کار را شروع کنید.

به عنوان مثال می‌توانید روی فروش فلافل کار کنید. هزینه مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه بسیار کم است. نخود، روغن، نان فانتزی و یکسری از ادویه‌ها و چاشنی‌ها، پایه‌ی اصلی تشکیل دهنده این غذای معروف است. سودی که شما از این کار به دست می‌آورید حیرت آور است. بنابراین به سادگی از کنار فلافل فروشی‌ها رد نشوید، بدانید که کلی سود پشت این غذای خوشبو و خوشمزه پنهان شده است.

3- فروش گیاهان دارویی

علیرغم پیشرفت چشم‌گیر پزشکی، این روزها بیشتر مردم علاقه بسیار زیادی به گیاهان دارویی و طب سنتی پیدا کرده‌اند. داشتن یک عطاری و حتی افتتاح یک سایت فروش گیاهان دارویی می‌تواند برای خانم‌ها کسب و کاری بسیار سودآور را به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید هم خودتان آن را پرورش دهید و یا به صورت عمده خریداری کرده و خرده بفروشید. در هر صورت تولید و تکثیر و همچنین خرید عمده این گیاهان، سرمایه کمی می‌خواهد و به سادگی می‌توانید این کار را آغاز کنید.

البته اگر به صورت تخصصی روی یک یا چند گیاهِ به خصوص هم کار کنید، به نتیجه مطلوب می رسید. مثلاً تحقیق کنید در شهرتان چه گیاهان دارویی رشد بهتری دارند و تقاضا برای آن زیاد است. این کار ضمن کسب سود بیشتر باعث می‌شود در حوزه پرورش و یا فروش یک گیاه خاص متخصص شوید.

4- مشاغل پر درآمد زنان | برنامه‌نویسی حرفه‌ای

اینترنت، جزء جدانشدنی از زندگی بشر شده است. هر روز برنامه‌ها و سایت‌های مختلفی روی کار می‌آیند و محصولات و خدمات بسیار زیاد و ارزانی را در اختیار کاربران اینترنتی قرار می‌دهند. شما با داشتن یک لپ تاپ و یادگیری برنامه‌نویسی، می‌توانید بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را طراحی کرده و با سود بسیار نجومی به فروش برسانید. این کار نیازی به خروج از منزل و صرف وقت در ترافیک و مشکلات روزمره ندارد. پس به راحتی می‌توانید در رختخواب و یا پشت میز اتاقتان این کار را انجام دهید.

در صورتی که بتوانید یک برنامه نویس حرفه‌ای باشید و حتی ابداعاتی هم در این زمینه با کمک خلاقیت‌های خودتان انجام دهید، درآمد ماهیانه‌ شما از چند ده و حتی چند صد میلیون فراتر خواهد رفت.

5- آتلیه عکاسی

عکاسی نوعی تفریح برای اکثر افراد جامعه به خصوص خانم‌ها است. اما چرا از این کار تفریحی کسب درآمد نکنیم؟ اگر در رشته عکاسی درس خوانده‌اید و یا دوره‌های این کار را گذرانده‌اید، بهتر است همین حالا برای شروع کار اقدام کنید. می‌توانید کار خود را از گرفتن عکس‌های تبلیغاتی شروع کرده و با سودی که به دست می‌آورید یک آتلیه بزنید. آتلیه عکاسی یکی از شغل‌های مناسب و پردرآمد برای خانم‌هاست که هیچ وقت تعطیلی ندارد چون همیشه سوژه‌های زیادی برای عکس گرفتن وجود دارد.

می‌توانید فقط در یک حوزه عکسبرداری کنید. مثلاً به صورت تخصصی روی عکسبرداری از مراسم‌های عروسی کار کنید. سودی که شما از گرفتن چند عکس از یک عروس و داماد به دست می‌آورید، میلیونی است.

6- صنایع دستی

علاقه مردم به هنر و صنایع دستی امروزه شدت بیشتری به خود گرفته است. از این رو این صنعت در شهرهای مختلف رو به رشد است. اگر شما به هنر و صنایع دستی علاقه‌مند هستید، می‌توانید وارد این کار شده و سود خیلی خوبی به دست آورید.

به عنوان مثال شما می‌توانید به صورت تخصصی روی قالی‌بافی به عنوان یک هنر دیرینه کار کنید. هر شهری به شکلی متفاوت و با طرح‌های خاص خود قالی می‌بافد. می‌توانید طرح خاص و ویژه‌ی منطقه خود را شناسایی کرده و روی آن به صورت حرفه‌ای کار کنید.

7- ترجمه تخصصی

با گسترش علم و دانش نیاز به آموزش زبان الزامی است. از طرفی دیگر اگر شما در این حوزه تخصص دارید اما تا به حال از آن کسب درآمد نکرده‌اید، می‌توانید به ترجمه متون تخصصی زبان اصلی بپردازید.

به عنوان مثال سایت‌های مختلفی وجود دارند که به دنبال مترجم‌های دور کار هستند. به راحتی در منزل بنشینید و از دانش ویژه‌ی خود کسب درآمد کنید. حتی می‌توانید از طریق برگزاری کلاس‌های آنلاین به کسانی که به دنبال آموزش زبان تخصصی مورد نظر خود هستند، زبان یاد بدهید و کسب درآمد کنید.

8- معلم موسیقی

دانش موسیقی به فرد کمک می‌کند زیباترین آهنگ‌ها را بسازد و یا بنوازد. اگر شما می‌توانید با صدای ساز خود آهنگ‌هایی زیبایی را بنوازید از این توانایی خود در جهت کسب درآمد استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر مسلط به کار با گیتار هستید می‌توانید از طریق برگزاری کلاس‌های آنلاین، حضور به عنوان مربی در آموزشگاه‌های موسیقی و یا پذیرش هنرجو در منزل خود به این کار مشغول شوید و کسب درآمد کنید.

9- محتوا نویسی

امروزه بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای عرضه محصولات و معرفی خدمات نیاز به مقالات و پانویس دارند. پس با داشتن اینترنت و یک لپ تاپ (یا کامپیوتر شخصی) می‌توانید برای بسیاری از سایت‌ها در زمینه های اجتماعی، آشپزی، خانه داری، فیلم و هر موضوعی کار نویسندگی انجام دهید.

 

آیا مشاغل پر درآمد برای زنان اشباع شده؟

ممکن است برای شروع هر کدام از شغل‌های ذکر شده و یا کاری که در ذهن دارید، بعد از کمی جستجو متوجه شوید که رقبای زیادی دارید و شما نمی‌توانید وارد آن بازار شوید. اما در نظر داشته باشید که هیچ کاری بی عیب و نقص نیست و مسلما شما هم می‌توانید با کمی بررسی نقاط قوت کار خود را پیدا کرده و برای ورود به بازار بر روی آن‌ها مانور دهید. حتی با یک سرمایه کم هم می‌توانید شروع کنید. توصیه می‌کنیم مقاله کار با سرمایه کم را مطالعه نمایید و از یا از مشاوره کارشناسان مرکز کاردوک بهره مند شوید.

 

جان کلام ما…

تمام ایده‌ها گفته شده برای خانم‌ها، قابلیت اجرا دارند. اگر در هیچ کدام از ایده‌های بالا تخصص ندارید به راحتی می‌توانید با گذراندن دوره‌های آن در آموزشکده‌های مختلف، در آن‌ها متخصص شوید. بهترین تغییر در زندگی شما به عنوان یک خانم زمانی اتفاق می‌افتد که بخواهید تغییری ایجاد کنید. با توجه به سلیقه خودتان با اجرای هر یک از ایده‌های بالا می‌توانید به درآمدی نجومی برسید. یادتان باشد از فاصله رویا تا واقعیت، اقدام است.
مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک به شما برای تحقق اهداف تان خدمات ارائه می دهد، با استفاده از کمک های کارشناسان کاردوک می توانید مسیر موفقیت را راحت تر بشناسید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا وارد شدن به شغل فلافل فروشی از نظر شخصیت کاری مناسب یک خانم است؟

نگاه جامعه ما بیشتر روی مشاغل پزشکی و مهندسی است. اما همه نمی‌توانند پزشک یا مهندس شود و شاید اصلاً علاقه‌ای نداشته باشند. این ما هستیم که با کیفیت کار خود و علاقه‌ای که وارد کار می‌کنیم، به آن ارزش و اعتبار می‌بخشیم. این شغل برای هر خانمی که به آن علاقه داشته باشد دارای شخصیت کاری است.

آموزش برنامه نویسی را از کجا یاد بگیریم؟

دوره‌های برنامه‌نویسی هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری وجود دارد. با یک جست و جو در سایت‌های مختلف و معتبر می‌توانید این دوره‌ها را بگذرانید. همچنین در مراکز معتبری مثل آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و یا جهاد دانشگاهی این دوره‌ها وجود دارند و شما می‌توانید تحت آموزش حرفه‌ای قرار بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره