طرح توجیهی

کار با سرمایه کم | شروع کار با چند راهکار ساده

زندگی کارمندی و کسب درآمد با حقوق‌های ناچیزی که از طرف کارفرمایان داده می‌شود نمی‌تواند انتظارات بسیاری از افراد را برآورده کند. اگر شما هم جز کسانی هستید که به دنبال افزایش کیفیت زندگی خود هستید و می‌خواهید با اندک سرمایه‌تان تغییراتی ایجاد کنید، باید راه‌های مختلف را جستجو کنید. با دست روی دست گذاشتن و اندوه خوردن هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. اما چگونه می‌توان راهی برای افزایش درآمد خود پیدا کنیم؟ شاید در سایت‌های مختلف ایده‌های مختلفی برای کسب سود و کار با سرمایه کم خوانده باشید، اما ما در ادامه این مقاله به شما یاد خواهیم داد که چگونه کسب و کار مختص خودتان را راه اندازی کنید، به طوری که اولین و بهترین باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح و دریافت جواز از مشاوره مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

تعیین هدف پیش از کار با سرمایه کم

لازم است پیش از آن که کاری را شروع کنید، ابتدا با خود صادق بوده و هدف‌تان را از انجام آن کار مشخص نمایید. پس کاغذ و قلم را برداشته و میزان درآمدی که در ماه و یا در سال مد نظرتان هست را بنویسید. مشخص کنید که برای به دست آوردن این هدف چقدر به خود زمان می‌دهید. خوب است انتظارات خود را بر اساس واقعیت و نیازی که دارید برآورد کنید. برای مثال اگر قرار است ماهی 5 میلیون درآمد داشته باشید، این را هم مشخص کنید که چقدر برای به دست آوردن آن حاضرید انرژی و زمان بگذارید. مشخص کردن تمام جوانب کار به کاری که می خواهید بکنید فرم می‌دهد.

 

به چه کار هایی علاقه دارید با سرمایه کم مشغول شوید؟

مسلما وقتی فعالیتی را از رو علاقه انجام می‌دهید، نتایج بهتری نیز به دست می‌آورید. پس بهتر است برای شروع از علایق‌تان شروع کنید. اما به یاد داشته باشید همیشه حرکت به سمت علایق پرسودترین کار نمی‌تواند باشد. شاید مهارتی دارید، اما از انجام آن به عنوان شغل شرم دارید. برای مثال پسری به آشپزی علاقه دارد و در خانه خلاقیت زیادی در این زمینه از خود نشان می‌دهد، اما تنها به دلیل شاُن اجتماعی خانواده به این کار مبادرت نمی‌ورزد (البته منظور این نیست که آشپزی شغلی مناسب نیست، بلکه تنها اشاره به دیدگاه افراد و خانواده‌ها به مشاغل مختلف داریم).

 

مهارت های شما کار با سرمایه کم را آسان تر می کند

حتما شما هم دارای مهارت‌هایی هستید که می‌توانید از آن‌ها در کسب و کارتان استفاده نمایید. لازم نیست حتما خیاطی، طراحی، آشپزی، مکانیکی و… بدانید (چه بسا داشتن چنین مهارت‌هایی به شما در شروع کار جدید، ایده‌های بهتری می‌دهد)؛ با مهارت‌های ذاتی نیز می‌توانید به کسب و کار خود رونق دهید. توانایی قانع کردن، داشتن مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های مدیریتی، صبوری و حوصله در انجام امور نیز مهارت‌هایی هستند که نقطه قوت محسوب شده و شما را از دیگران متمایز می‌نمایند.

 

4 نکته برای به دست آوردن سود با سرمایه کم

بعد از آن که مطالب گفته شده را بررسی و ارزیابی کردید، باید نکاتی را در مورد شروع کار بدانید. با به کار گرفتن این نکات می‌توانید خود را در مسیر درست ببینید. توصیه می‌کنیم مقاله راه اندازی کسب و کار را نیز مطالعه نمایید.

1- نیاز روز جامعه و برآورد میزان تقاضا

در کشورهایی چون آمریکا موسساتی با استفاده از ابزارهای مختلف نیاز روز جامعه را مورد ارزیابی قرار داده و اطلاعات با ارزشی در این زمینه به دست می‌آورند. مسلما کسانی که به این اطلاعات دسترسی پیدا بکنند، گویی نقشه گنجینه‌ای را به دست آورده‌اند که تنها باید با کشتی‌شان به سمت آن حرکت کنند.

یکی از این موسسات مشاغل پردرآمد و پرتقاضا را در حوزه‌های فناوری اطلاعات، پزشکی، بازاریابی و فروش اعلام کرد. این نیازها تا حد زیادی با نیازهای بازار کشور ما نیز مطابقت دارند. اما خبر خوش آن که در کشور ایران نیز شرکت‌هایی در حال به وجود آمدن هستند که می‌توانند این اطلاعات را به طور اختصاصی در رابطه با منطقه شما ارائه دهند. یکی از این شرکت‌ها مرکز مشاوره کاردوک هست که به سرمایه داران کمک می‌کند تا چند گام جلوتر از دیگران حرکت کنند.

2- چند کار پردرآمد با سود کم را هم زمان آغاز کنید

با شروع چند کار با سرمایه کم می‌توانید زودتر به نتیجه دلخواه برسید. لازم نیست برای شروع کار همه چیز به طور کامل انجام شود، بلکه می‌توانید چند کار را که مکمل یکدیگرند و یا می‌توانند همزمان انجام شوند را شروع کنید. برای مثال کار تولید کیک و شیرینی در خانه آغاز کرده‌اید و یک صفحه اینستاگرام هم در کنار آن راه اندازی کرده‌اید. همزمان می‌توانید به نوشتن دستور پخت‌های خود بپردازید و آن‌ها را به فروش رسانده و یا فالور جذب نمایید.

3- کارهای درمنزل هم می توانند پر سود باشند

دیگر معنای کار در منزل مفهومی متفاوت به خود گرفته است. با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از مشاغل بدون نیاز به مراجعه از طریق اینترنت انجام می‌شوند. می‌توانید در خانه خود کلاس‌های آموزشی برگزار کنید، پروژه‌های طراحی (در زمینه‌های مختلف) قبول کنید، مشاوره بدهید و کارهای بزرگ‌تری انجام دهید. لازمه همه این‌ها داشتن کامپیوتر و اینترنت هست. از دیگر مشاغل خانگی پرسود نیز می‌توان به پرورش گیاهان خاص، تولید و بسته بندی، تولید غذا، وبلاگ نویسی، بازاریابی تلفنی، ترجمه، تدریس خصوصی و…. اشاره کرد. خوب است بدانید تنها این کارها مختص خانم‌ها نبوده و مردان زیادی خانه خود را تبدیل به دفتر کارشان کرده‌اند.

4- شغل دوم یا شغل آزاد در کنار کارمندی

اگر در مرکزی مشغول به کار هستید و درآمد ثابتی کسب می‌کنید؛ لازم نیست برای کسب سود بیشتر از آن جا بیرون آمده و از صفر شروع کنید. می‌توانید در کنار شغل ثابت خود به دنبال شغل دومی باشید. شاید فکر کنید زمان کافی برای انجام کار دیگری را ندارید، اما تنها با یک برنامه ریزی ساده این کار محقق خواهد شد. پس با توجه به آن چه که از ابتدای مقاله گفته شد، می‌توانید فرصت‌های خود را شناسایی کرده و آن‌ها را تبدیل به واقعیت نمایید.

 

نتیجه گیری برای شروع کار با سرمایه کم

بنابه آن چه که گفته شد برای شروع به کار باید جوانب مختلفی را درنظر بگیرید. اما بدون داشتن مهارت‌های مدیریتی نمی‌توانید در این عرصه موفقیتی کسب نمایید. برای اطلاع از اصول مدیریت کلیک نمایید.

همچنین یاد آور می‌شویم که با دریافت یک مشاوره کسب و کار می‌توانید بهترین انتخاب را با کمترین هزینه‌ها داشته باشید. برای این منظور توصیه می‌کنیم با متخصصان این امر شرایط خود را در میان بگذارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه های نوشتن طرح و دریافت جواز از مشاوره مرکز کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مسئولین دم از مشاغل ازاد میزنن در حالی که خودشون و بچه هاشون برای کارمندی له له میزنن
    تو این اوضاعی که درست کردن هر شغلی ریسک اونم با این وام ها
    امنیت اقتصادی نداریم

    1. با توجه به تغییرات نرخ ارز و بی ثباتی هایی که در تجارت ایران هر روز شاهدش هستیم ، کسب و کارهای زیادی از بین رفته و یا با ضررهای فراوان رو به رو شدن. خوب با این حال باز میبینیم که خیلیا اصطلاحا از آب گل آلود ماهی میگیرن و نه تنها ضرر نمی کنن بلکه حتی سود هم می کنن
      پس شاید بشه گفت پیدا کردن راه درست در هر کسب و کاری می تونه امنیت اون کار رو تضمین کنه
      مشاوران کسب و کار و کارشناسان مرکز کاردوک با دانش چندین و چند ساله خود در زمینه تجارت به شما و کسانی که قصد ایجاد و یا بهین سازی کسب و کار خودشون رو دارن خدمات مشاوره ارائه میدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره