خدمات ما

مشاوره شغلی | مشاوره شغلی تلفنی ، حضوری و آنلاین

مشاوره شغلی یکی از نوین‌ترین خدماتی است که امروزه جهت پیشرفت شغلی ارائه می شود. اگر این فرصت را داشته باشید که با صاحب شرکت لبنیاتی میهن صحبت کنید، آیا این فرصت را از دست می دادید؟ درسته حتی اگر قصد تاسیس چنین موسسه‌ای را نداشتید باز هم این فرصت را از دست نمی‌دادید. مشاوره شغلی نیز توسط افراد کاردانی ارائه می شود که به خوبی می دانند برای موفقیت در هر زمینه کاری چه اقداماتی باید انجام داد. شما می توانید برای دریافت مشاوره شغلی با بهترین کارشناسان مرکز کاردوک مشاوره دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره شغلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

مشاوره شغلی

مهم نیست که در چه مرحله‌ای در حرفه خود قرار بگیرید، دوره‌هایی وجود خواهد داشت که نسبت به تصمیمات بعدی خود احساس سستی یا عدم اطمینان می‌کنید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، مشاوره شغلی می‌تواند برخی از استرس‌ها را از دوش شما بردارد. مشاوره شغلی به منظور توسعه حرفه‌ای مشاغل مختلف توسط کارشناسان با تجربه کاردوک نیز انجام می‌شود.

 

مشاور شغلی چه کاری انجام می‌دهد؟

طی مشاوره شغلی با استفاده از ابزارها، ارزیابی‌ها و سطح مهارت‌ها، مشاوران به شما كمک می‌كنند تا در مورد مسیرهای شغلی خود تصمیم گیری كنید، نحوه جستجوی شغلی را آموزش داده و روش‌های حل تعارض برای كاربرد در محیط كار را نیز توسعه دهید.

از همان آغاز، مشاوران شغلی به دانشجویان كمک می‌كنند كه علایق، نقاط قوت و مهارت‌های خود را در رابطه با رشته‌های دانشگاهی و مسیرهای تحصیلی بررسی كنند. برای آشنایی با نحوه آمادگی برای مصاحبه کاری کلیک کنید.

 

خدماتی که مشاوران شغلی ارائه می‌دهند

1- جلسات مشاوره فردی و گروهی

2- آموزش تصمیم گیری، حل تعارض و مهارت‌های جستجوی شغل

3- ارائه پشتیبانی از استرس شغلی، درگیری، از دست دادن و انتقال شغل

4-  مشارکت در مسائل مربوط به پیشرفت شغلی که بر سیاستها و قوانین اجتماعی تأثیر می‌گذارد

5- به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چه کسی هستید و از تحصیلات، شغل و زندگی خود چه می‌خواهید.

6- به شما در شناسایی عوامل مؤثر در پیشرفت شغلی، ارزیابی علایق، توانایی‌ها و ارزش‌های خود کمک می‌کند.

7- به شما در یافتن منابع و منابع اطلاعات شغلی کمک می‌کند.

 

مهارت‌های حرفه‌ای مشاوره شغلی

1- مهارت ارتباطی خوب

2- مهارت خوب در مصاحبه و پرسشگری

3-  شنونده خوبی بودن

4- صبر و حوصله

5- داشتن دانش و اطلاعات کامل از مشاغل، ویژگی‌ها و شرایط کنونی آنها در کشور

6- توانایی جستجوی اطلاعات

7- قدرت بیان مناسب جهت ایجاد انگیزه و ارائه مناسب توضیحات به مراجعان

8- توانایی هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف تعیین شده برای مراجعان

9- مهارت کار با کامپیوتر به خصوص استفاده از اینترنت برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز

 

چه کسی به مشاوره شغلی نیاز دارد؟

از آنجا که پیشرفت شغلی یک فرآیند مادام العمر است، مشاوره شغلی می‌تواند برای همه افراد، از جمله دانشجویان سال اولی، نوجوانان، جوانان، سالمندان و حتی فارغ التحصیلان مناسب باشد. هر چه زودتر تصمیم‌گیری‌ در مورد آینده خود را شروع کنید، قوی‌تر خواهید. توصیه می‌کنیم از سال اول دانشگاه با یک مشاور شغلی گپ و گفتی داشته باشید. مشاوره شغلی علاوه بر موارد ذکر شده، به شما کمک می‌کند تا ضررهای پیشرو نیز جلوگیری نمایید.

 

مشاوران شغلی با چه چیزی می‌توانند به ما کمک کنند؟

مشاوره شغلی شامل خدمات متنوعی است که از ارزیابی شغلی گرفته تا نوشتن یک رزومه متغیر است. مشاور شغلی در زمینه‌های ذیل کمک می‌کند:

1- آزمون‌ها و ارزیابی‌های مهارت

یک مشاور شغلی می‌تواند با انجام تست‌های مهارت و ارزیابی، به شما در شناسایی زمینه شغلی مناسب کمک کند. آنها می‌توانند به شما در شناسایی مجموعه مهارت‌های خود و کارهایی که با مهارت‌های خاص شما مطابقت دارند کمک کنند. برای آشنایی با مهارت شغلی کلیک کنید.

2- بررسی گزینه‌های شغلی

مشاوره شغلی می‌تواند به شما کمک کند نگاهی دقیق‌تر به گزینه‌های مختلف شغلی بیندازید. شاید مطمئن نیستید که مشاغل با کدام نقاط قوت و مهارت شما مطابقت دارد. یک مشاور شغلی می‌تواند در شناسایی شغل‌های مناسب به شما کمک کند. شاید شما در حال ایجاد تغییر شغلی هستید و می‌خواهید بدانید که چه چیزی در دسترس است. مشاوره شغلی می‌تواند به شما کمک کند تا تمام گزینه‌های ممکن برای شما روشن شود.

3- تدوین یک برنامه اقدام شخصی

گاه دقیق می‌دانیم به چه شغلی علاقه داریم، اما مطمئن نیستیم که برای رسیدن به آن چه مسیری را باید طی کنیم. یک مشاور شغلی می‌تواند به شما در ایجاد برنامه عملی برای رسیدن به آنچه که می‌خواهید، کمک کند.

4- مصاحبه حرفه‌ای

روند مصاحبه واقعی می‌تواند برای شما استرس‌زا باشد. از این رو مشاوران شغلی برنامه‌ی مصاحبه غیر واقعی را برای شما ایجاد می‌کنند تا در آن تمرین کنید که در شرایط واقعی چگونه عمل کنید. همچنین طریقه رزومه نویسی و ساختن رزومه را نیز آموزش می دهند. برای اطلاع از چگونگی رزومه نویسی کلیک کنید.

5- غلبه بر موانع

یک مشاور شغلی می‌تواند به شما در شناسایی و برخورد با مواردی که سد راه شما هستند، کمک کند. به عنوان مثال، اگر دچار اضطراب یا افسردگی هستید و این موارد باعث ایجاد مشکل در حرفه شما می‌شود، می‌توانند با مراجعه به روانپزشک یا درمانگر سلامت روان، به شما کمک کنند.

6- توسعه شبکه

شبکه شغلی برای بسیاری از افراد می‌تواند سخت باشد. این بخش مهمی از پیشرفت شغلی است. شبکه سازی می‌تواند در یافتن مشاغل جدید و پیشرفت در آن به شما کمک کند. بنابراین، شما باید یاد بگیرید که روابط خود را با همکارانتان بهبود ببخشید و از فرصت‌های جدید استفاده کنید. یک مشاور شغلی می‌تواند به شما در انجام چنین کاری کمک کند.

 

فرآیند یک مشاوره شغلی حرفه‌ای

1- ارزیابی کاملی از وضعیت سلامت روان فرد انجام شود

2- ارزیابی کاملی از سبک شخصیتی فرد انجام شود.

3- ارزیابی کاملی از علایق و رغبت‌های شغلی فرد انجام شود

4- اطلاعات کاملی در مورد ویژگی‌های مشاغل مختلفی که فرد به آنها علاقه نشان می‌دهد در اختیار مراجع قرار داده شود

5- به فرد کمک می‌شود تا بتواند ارزیابی واقع بینانه‌ای از میزان انطباق ویژگی‌های شخصیتی‌اش با شغل با مشاغلی که بیشترین تناسب را با آنها دارد را به دست آورد.

6- با توجه به جمیع متغیر‌های مؤثر بر انتخاب و سازگاری شغلی مثل درآمد، مسافت، آینده شغل از منظر تحولات اقتصادی اجتماعی و … به بهترین انتخاب ممکن دست بزند.

 

کوتاه سخن اینکه…

مشاوره شغلی می‌تواند بهترین گزینه برای راهنمایی انتخاب و تغییرات شغلی باشد. به دلیل اهمیت شغل با زندگی افراد باید همیشه در مورد مسائل حرفه‌ای خود با بهترین و حرفه‌ای‌ترین مشاوران گفتگو داشته باشیم تا روند تصمیم‌گیری را با کیفیت بهتری انجام دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره شغلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول در خصوص مشاوره شغلی

آیا می‌توانیم به صورت تلفنی نیز مشاوره شغلی دریافت کنیم؟

مشاوره‌های تلفنی امروزه بسیار به صرفه‌تر و با کیفیت‌تر هستند. از این رو شما می‌توانید با مراکز مختلفی که به صورت حرفه‌ای در مورد کسب و کار مشاوره ارائه می‌دهند تماس گرفته و مشاوره مورد نظر خود را دریافت کنید.

آیا مشاوره می‌تواند برای ما تصمیم بگیرد؟

هیچ مشاوری به جای شما تصمیم نمی‌گیرد. مشاوره شغلی با دانشی که دارد بهترین راه‌حل‌ها و مسیرها را به شما نشان می‌دهد و در نهایت این شما هستید که باید تصمیم مورد نظر را اتخاذ کنید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام بنده توی تبریز هستم 28 ساله هستم و الان تازه سربازیم تموم شده هر جایی می رم هیچ کاری برام نیست. با یکی از دوستام که یه مقداری سرمایه داره می خواییم یه کار شروع کنیم نمی دونم باید چه کاری راه بندازیم می شه راهنماییم کنید. مدرک ارشد صنایع هم دارم. به نظرتون اگه بوتیک لباس فروش بزنیم نتیجه بخشه یا نه .
    ممنون از سایته خوبتون

    1. سلام برای ارائه نظر در مورد شروع هر کسب و کاری لازمه که وضعیت شخصی و موقعیتی که دارید به طور کامل بررسی بشه . بنابراین در این فضا نمی توانیم پاسخ مناسبی به شما ارائه بدیم. با شماره های درج شده تماس بگیرید و با دریافت مشاوره کسب و کار می توانید از انتخاب هایی که دارید بهتر آگاه شوید

  2. سلام و خسته نباشد
    من کارشناسی ارشد معدن دارم و الان شاغل هستم ولی حقوقم با توجه به شرایط این دوران کفاف زندگی ام رو نمی ده می خواستم بدونم برای شغل دوم چه شغلی رو بهم پیشنهاد می کنید.

    1. سلام شغل دوم با توجه به زمان ، سن ، مهارت ها، سرمایه ، موقعیت ها….. باید تعیین شود اگر بتوانید شغل دوم خود را به درستی انتخاب کنید دیری نمی گذرد که می توانید به راحتی به خواسته هایتان برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره