طرح توجیهیطرح توجیهی کشاورزی

تغییر آدرس پروانه کسب | نامه درخواست تغییر آدرس جواز کسب

اعلام تغییر آدرس پروانه کسب یکی از اقداماتی است که صاحبان کسب و کار لازم است به اتحادیه مربوطه اطلاع دهند. در واقع برای جابه جایی محل فعالیت باید برای ثبت تغییرات اقدامات لازم را انجام دهید. امکان تغییر آدرس، تغییر صاحب پروانه، تغییر رسته و… برای دارندگان جواز کسب وجود دارد. توجه داشته باشید که برای این تغییرات نیز تبصره‌هایی وجود دارد که با مراجعه به کارشناسان می‌توانید اقدام مناسب را انجام دهید. تغییر آدرس نیز به منزله ابطال پروانه کسب قبلی و صدور پروانه کسب جدید با همان مشخصات قبل منتهی با آدرس جدید می‌باشد، اما در مواردی نیاز به ابطال پروانه و دریافت پروانه جدید وجود دارد که در ادامه شرح داده‌ایم.

 

برای ثبت درخواست در سامانه ایرانیان‌اصناف می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره  02166418908 تماس بگیرید.

پروانه کسب چیست ؟

پروانه کسب مجوز و مقدمه‌ای برای شروع یک کسب و کار و حرفه در یک محل مشخص است. معمولاً متقاضیان پروانه جواز کسب می‌توانند پروانه کسب را به صورت موقت یا به صورت دائم تقاضا کنند.
دریافت پروانه کسب و شروع به فعالیت نیاز به تشریفاتی دارد که متقاضی باید تشریفات اداری مورد نظر را طی کرده تا قادر به شروع فعالیت مورد نظر خود باشد. برای آشنایی بیشتر با ضوابط و حقوق مربوط به دارندگان پروانه کسب کلیک کنید.

آیا امکان تغییر آدرس پروانه کسب وجود دارد؟

طبق قوانین صاحب پروانه می‌تواند تغییراتی در مشخصات جواز دهد تغییر آدرس فعلی و ثبت آدرس جدید در جواز کسب یکی از تغییراتی است که دارنده جواز کسب می‌تواند در فعالیت خود ایجاد کند.

طبق قوانین موجود دارنده پروانه جواز کسب می‌تواند هر زمان که اراده کند با طی مراحل قانونی مقرر شده مکان کسب و کار خود را تغییر داده و در یک محل جدید شروع به کسب و کار کند. منتها قبل از این عمل لازم هست به اتحادیه صنفی مراجعه کرده و مراحل قانونی را طی نماید.
همچنین متقاضی می‌تواند برای فعالیت خود پروانه ثابت یا سیار بگیرد و یک واحد اقتصادی را تشکیل دهد و هر زمان که بخواهد به راحتی با ارائه یک سری مدارک محل ثابت یا سیار کسب و کار خود را تغییر دهد. بخش زیادی از این مراحل اداری به صورت الکترونیکی از طریق سامانه ایرانیان اصناف صورت می‌گیرید.

برای تغییر آدرس پروانه کسب باید به کجا مراجعه کرد؟

برای تغییر آدرس محل کسب باید موضوع را به اتحادیه مربوطه برسانید. سپس با ارسال مدارک و مشخصات آدرس جدید موضوع را به اتحادیه اطلاع می‌دهید. قبلا این مراحل به صورت حضوری باید انجام می‌گرفت. اما در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی و الکترونیکی شدن مراحل ادراری، متقاضی تغییر آدرس پروانه کسب بسیار راحت‌تر از قبل می‌تواند برای این منظور اقدام نمایند. برای این منظور ابتدا باید درخواست تغییر آدرس پروانه کسب، را از طریق سامانه پیشخوان مجوزها به نشانی http://www.bemcenter.ir ثبت نموده و سپس از طریق گزینه “تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها” در سامانه ایرانیان اصناف تقاضای خود را تکمیل نمایید. کارشناسان کاردوک به شما کمک می‌کنند تا در کمترین زمان با کمترین هزینه و بدون دردسر مراحل درخواست در سامانه را طی کنید.

در صورتی که واحد صنفی به استان و یا محدوده‌ای دیگر انتقال می‌یابد، باید برای جواز جدید اقدام کنید. برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت تغییر نشانی پروانه کسب چیست ؟

۱- تصویر قرارداد اجاره یا (سند ملکی)

۲- تصویر شناسنامه

۳- تصویر کارت ملی

۴- تصویر کارت پایان خدمت ( برای آقایان )

۵- -تصویر عکس ( 4 * 3 )

۶- تصویر آخرین مدرک تحصیلی (افرادی که فاقد مدرک تحصیلی هستند نیاز به ارائه آن ندارند)

۷- درصورت داشتن شریک رضایت نامه محضری الزامی است

۸- گواهی تائید کد پستی مغازه از اداره پست

۹- اصل پروانه کسب واحد صنفی قبلی الزامی است

۱۰- واریز حق عضویت سالیانه اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان‌اصناف

 

برای ثبت درخواست در سامانه ایرانیان‌اصناف می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره