دسته‌بندی نشده

شغل دوم | چند ایده برای کسب و کار بعد از ساعت کاری

با شغل دوم ضمن کسب درآمد، فرصتی است تا در مسیر علایق، اشتیاق و افزایش مهارت‌‌های خود قدم بردارید. برای داشتن شغل دوم لازم است در نظر داشته باشید که شروع شغل دوم نباید به درآمد ثابت تان آسیب بزند. فراموش نکنید که شما به درآمد شغل اول تان نیاز دارید، حتی اگر به آن کار علاقه ای نداشته باشید. برای شروع به منابع و استعدادهایتان بنگرید و اگر شما هم فکر می‌کنید داشتن شغل دوم می‌تواند به شما کمک کند تا کنترل خوبی روی هزینه‌های زندگی‌تان داشته باشید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با هم چند ایده را مرور کنیم. برای اطلاع از پردرآمدترین شغل ها کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ایده‌های کسب و کار می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

ایده‌هایی برای کسب و کار بعد از ساعات اداری

در بیشتر کشورهای دنیا به دلیل شرایط سخت اقتصادی مردم به دنبال این هستند تا بعد از ساعات کاری هم شغلی داشته باشند. با توجه به شرایط اقتصادی امروزی شغل دوم در کشور ما هم رایج شده است. برای شروع می توانید از خلاقیت خود نیز استفاده کنید، برای شناخت ویژگی های افراد خلاق کلیک کنید. در اینجا چند ایده خوب و کاربردی به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند برای شما منبع درآمد خوبی باشد. لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

1- فریلنسری از شغل های قرن 21

فریلنسری به کسانی گفته می‌شود که دارای یک مهارت هستند و می‌توانند خدماتی ارائه دهند. طراحان، برنامه نویسان، نویسندگان، مترجمان و…. همگی از جمله کسانی هستند که می‌توانند با عضویت در سایت‌های فریلنسری کسب درآمد کنند.

2- تولید محتوا و شغل دوم

یکی دیگر از مشاغلی که می‌توانید به کمک اینترنت انجام دهید، تولید محتواست. امروزه بسیاری از سایت‌ها و پیج های صفحات مجازی به نیروهایی دورکار برای تولید محتواهای نوشتاری، تصویری و ویدیوی احتیاج دارند. پس می‌توانید با مهارت نوشتن، مهارت عکاسی، مهارت فتوشاپ و تدوین از منزل کسب درآمد کنید.

3- تدریس و آموزش

شما می‌توانید از هنر و علم خود برای آموزش و ارائه به دیگران کسب درآمد کنید. بسیاری از آموزشگاه‌ها از معلمان و مدرسان نیمه وقت استقبال می‌کند. به علاوه اینترنت بستر مناسبی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین نیز فراهم کرده است.

4- راننده آژانس یک شغل دوم رایج

راننده آژانس به عنوان یکی از رایج‌ترین شغل‌های دوم در ایران شناخته می‌شود. اگر شما صاحب یک خودرو هستید به راحتی می‌توانید وارد این شغل شوید. معمولاً بیشتر کارمندان تمام عصر و شب را خانه هستند، بنابراین شما می‌توانید در شیفت عصر و شب در یک آژانس کار کنید و به درآمد خوبی برسید.

5- پیک موتوری

این روزها به دلیل بالا بودن بار ترافیک در شهرهای بزرگ، مردم ترجیح می‌دهند در خانه بنشینند و غذای خود را سفارش دهند. اگر شما یک موتور دارید می‌توانید به عنوان پیک موتوری برای رستوران‌ها و فست فودی‌ها کار کنید. از آنجایی که چندین پیک موتوری در یک رستوران کار می‌کنند، بعد از رساندن یک سفارش می‌توانید کمی هم استراحت کنید تا نوبت شما برسد. این شغل این روزها درآمد بسیار خوبی دارد.

6- صندوق دار

فروشگاه‌های بزرگ روز به روز در حال گسترش هستند. اگر شما علاقه‌مند به کار در فروشگاه‌ها هستید می‌توانید بعد از ساعت کاری خود به عنوان صندوق‌دار فعالیت کنید. این کار شیفتی است و در بعضی مواقع ممکن است فقط هفته‌ای چند بار مشغول به کار شوید. این شغل ضمن راحت بودن می‌تواند به عنوان شغل دوم برای شما مفید باشد.

7- معلم خصوصی شغل دوم یا شغل اصلی

این روزها معلم خصوصی جزء یکی از شغل‌های کم دردسر محسوب می‌شود. بعد از ساعات اداری می‌توانید به عنوان معلم خصوصی در منزل کار کنید. ضمن اینکه محیط کاری شما آرام و بی دردسر است، درآمد خوبی هم عایدتان خواهد کرد. علاوه بر این لازم نیست کل شب و یا کل عصر را مشغول انجام این کار باشید، تنها چند ساعت برای معلم خصوصی بودن کفایت می‌کند.

8- فعالیت در ساختمان سازی شغل دوم پردرآمد

یکی از مزیت‌های بزرگ زندگی در کشورهای در حال توسعه، روند رو به رشد ساخت و سازها در آن است. کارگران ساختمانی همیشه مورد نیاز هستند. شما بعد از ساعات اداری می‌توانید در ساختمان‌های در حال ساخت فعالیت کنید. این شغل ضمن سخت بودن دو مزیت دارد؛ یکی اینکه کارگران ساختمانی معمولاً شب‌ها کار نمی‌کنند و دوم اینکه در اکثر مواقع تسویه حساب شما روزانه صورت خواهد گرفت و خستگی را از تن‌تان بیرون می‌کند. در صورتی که سرمایه ای (هر چند کم) دارید، می توانید خودتان شروع به ساخت و ساز بکنید؛ اما در این شرایط باید برای رسیدن به سود، کمی صبور باشید. برای به دست آوردن سرمایه اولیه این کار می توانید شروع به پس انداز بکنید، توصیه می کنیم بهترین راه پس انداز با درآمد کم را بخوانید.

9- همکاری در فروش شغلی با ریسک پایین

این روزها فروش اینترنتی یکی از شعل های رایج است. شما با ساخت یک صفحه در فضای مجازی مانند اینستاگرام می‌توانید محصولات سایت‌ها و یا مغازه‌ها را به فروش برسانید و پورسانت خوبی دریافت کنید. در ایران هم سیستم همکاری در فروش برای بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد و شما از طریق همکاری با این سایت‌ها به منبع درآمد بزرگی می‌رسید.

10- ساخت اپلیکیشن

با توجه به زمینه‌ای که در آن علاقه دارید شروع به ساخت یک اپلیکیشن کنید. با یادگیری زبان برنامه‌نویسی می‌توانید از این دانش خود پول خوبی به دست آورید. شما یک بار اپلیکیشنی را می‌سازید، اما صدها بار آن را به فروش می‌رسانید. ساخت اپلیکیشن، یک شغل دوم پُر درآمدی است که شما ضمن کار بر روی علاقه‌ی خود، به پول هم می‌رسید.

11- آرایشگری به عنوان شغل دوم

آرایشگری در ردیف شغل‌هایی قرار می‌گیرد که افراد از انجام آن لذت می‌برند. این شغل بسیار لطیف بوده و با روحیه‌ی بسیاری سازگار است. شما می‌تواند دوره‌های این کار را در آموزشگاه‌های معتبر بگذرانید و مدرک آرایشگری خود را دریافت کنید. می‌توانید با اجاره و خرید یک مکان با متراژ کم کار خود را آغاز کنید. این کار ضمن ایجاد آرامش برای فرد می‌تواند به عنوان یک شغل مهم بعد از ساعات اداری در نظر گرفته شود. خوبی این کار این است که ساعت باز و بسته بودن آرایشگاه شما کاملاً در اختیار خودتان خواهد بود.

12- حسابداری آنلاین

اگر شغل شما حسابداری است می‌توانید خارج از ساعات اداری همین کار را انجام دهید. این روزها شرکت‌های زیادی وجود دارند که به دنبال حسابداران آنلاین هستند. شما می‌توانید به راحتی در منزل کار حسابداری شرکت‌ها را بدون حضور در مکانی مشخص انجام دهید. این شرکت‌ها از همه شهرها به دنبال حسابداران خِبره هستند. می‌توانید بعد از ساعت اداری با حسابداری آنلاین به منبع درآمد بسیار خوبی برسید.

13- ورود به بازار بورس و سرمایه گذاری

یکی از مشاغل پر رونق و پرطرفدار بازار بورس و سهام است. با سرمایه گذاری در این بازارها و خرید و فروش سهام می‌توانید به سودهای کلان دست پیدا کنید. یکی از بازارهای امن و قابل پیش بینی بازار رمز ارزهاست که این روزها بسیار داغ شده‌اند. با دریافت مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال با اطمینان کامل وارد این بازار شوید.

چند نکته کوتاه

برای اینکه بتوانید در شغل دوم خود موفق‌تر عمل کنید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

  • مطمئن شوید که می‌توانید آن را مدیریت کنید.
  • به دنبال علایق خود باشید.
  • به دنبال انعطاف‌پذیری باشید.
  • مهارت‌هایی را که باید توسعه دهید در نظر بگیرید.
  • مراقب هر گونه کلاه برداری احتمالی باشید.

کوتاه سخن اینکه…

شغل دوم بعد از ساعات کاری می‌تواند به موفقیت بیشتر شما کمک کند. در این مقاله سعی شده ایده‌های متنوع‌تری برای شروع شغل دوم توضیح داده شود تا شما بتوانید به درآمد بیشتری برسید. سعی کنید همیشه شغل دوم خود را متناسب با علایق خود انتخاب کنید تا هم برایتان پایدارتر باشد و هم از آن لذت ببرید. بسیاری از افراد دارای استعدادهایی هستند که خودشان هم از آن ها بی خبرند، تنها کافی است با یک مشاور کسب و کار صحبت کرده تا بتوانید استعدادهای بالقوه خود را بالفعل کنید. کارشناسان ما در مرکز کاردوک به شما در این زمینه خدمات ارائه می دهند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه ایده‌های کسب و کار می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا می‌شود با شغل دوم بیشتر از شغل اول به درآمد رسید؟

بله. اگر شما در شغل دوم خود خلاقیت به خرج دهید می‌توانید چند برابر شغل اولتان درآمد کسب کنید. به عنوان مثال «ساخت اپلیکیشن» که در بالا توضیح دادیم این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا درآمدتان چند برابر شغل اولتان باشد.

با خستگی شغل دوم چه کار کنیم؟

قبل از اقدام برای به دست آوردن شغل دوم، خودتان را ارزیابی کنید تا ببینید اصلاً توانایی انجام چنین کاری را دارید یا نه. اگر پاسختان مثبت بود شما می‌توانید با توان مدیریتی خود، زمان کافی برای استراحت کردن را کنار بگذارید. استراحت کردن بسیار مهم است اگر نتوانید این کار را انجام دهید، ممکن است به خودتان آسیب بزنید. بنابراین قبل از هر اقدامی به فکر زمان لازم برای آسودگی خود باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره