ایده های سرمایه گذاریسرمایه گذاریطرح توجیهی

تولید بدون کارخانه

تولید بدون کارخانه فرصتی مناسب برای رونق بخش خصوصی و رشد بنگاه‌های کوچک اقتصادی است. در این روش بدون نیاز به سرمایه گذاری‌های عمده، با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود فعالیت‌های تولیدی شکل می‌گیرد. با تغییرات نگرشی که اخیرا در سیاست‌های اقتصادی اتفاق افتاده، اکنون فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان است تا بتوانند با ایجاد ارزش افزوده در صنعت و کنترل قیمت تمام شده برای مصرف کننده، از مزیت‌های رقابتی بهره‌مند شوند. شروع هر کسب و کاری نیاز به بررسی و امکان سنجی دارد، بنابراین حتی اگر قصد ایجاد تولیدی هر چند کوچکی دارید، باید تمامی اطلاعات مورد نیاز برای شروع، ادامه و به سودرسانی آن فعالیت را جمع آوری و  تحلیل کنید. مشاوران خبره مرکز کاردوک در این امر به شما خدمات می دهند. در ادامه جهت آشنایی با تعریف و مزایای تولید‌بدون کارخانه با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع تولیدات می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

تولید بدون کارخانه

به طور متوسط​​، از هر صد پروژه جدیدی که تعریف شده است، تنها یک مورد منجر به موفقیت در کسب و کار و دستاوردهای تجاری می‌شود. این نشان می‌دهد که مدیریت و هدایت ایده‌های خلاقانه از اولین مراحل شکل گیری تا آخرین آن یعنی پرداختن و پاسخگویی به نیاز بازار و دستیابی به دستاوردهای عملی، نیاز به قابلیت‌های خاصی دارد که از آن به عنوان مدیریت نوآورانه و در برخی موارد به فرصت‌های مدیریتی یاد می‌شود.

تولید بدون‌کارخانه این فرصت را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند تا با صرف وقت کمتر و تمرکز بر روی محصول تولیدی (قیمت گذاری، بازاریابی، برندسازی و…)، نگرانی از بابت تأسیس کارخانه نداشته باشند. با این حال شما برای کار خود نیاز به دریافت مجوزهای لازم هستید. برای دریافت جواز تاسیس واحد خود کلیک کنید.

تعریف تولید بدون کارخانه و بنگاه های تولید محور

بسیاری از محصولاتی که در خانه و یا تولیدی‌های کوچک در حال تولید هستند، در واقع با کمترین میزان سرمایه، تجهیزات و امکانات موجود کاری تولید محور انجام می‌دهند. بنابراین این بنگاه‌ها با محدودیت‌های سرمایه گذاری‌شان، تولیدی بدون کارخانه ایجاد کرده‌اند. برخی دیگر از تولید کنندگان نیز از ظرفیت سایر واحدهای تولیدی برای محصول خود استفاده می کنند. در این روش صاحبان برند و یا کسانی که مالکیت یک محصول را دارا هستند، سفارش ساخت آن کالا را به کارخانه‌ای دیگر می‌دهند. 

امروزه بسیاری از کشورها برای کاهش قیمت تمام شده، سفارش تولید محصول خود را به کشوری می دهند که در تولید تخصص بیشتری داشته و نیروی انسانی ارزان تری دارد. 

مزایای تولید بدون کارخانه چیست؟

1- استفاده از زیرساخت‌های موجود

یکی از مزیت‌های موجود در تولید بدون‌کارخانه استفاده از زیرساخت‌های موجود است. در این مورد تولیدکنند‌گان نیازی به تأسیس مجدد کارخانه‌ها و تأمین هزینه‌های زیادی ندارند، بلکه این کار را به کارخانه‌هایی می‌سپارند که فضای خالی برای تولید دارند. این باعث می‌شود که از زیرساخت‌های موجود در کشور نهایت استفاده را ببرند.

2- ثبت برند بدون نیاز به وجود کارخانه

وقتی تولیدکننده بخواهد شرکت و یا کارخانه‌‌ای را احداث کند نیازمند داشتن یک برند معتبر است. اما اگر بخواهد از شیوه تولید بدون کارخانه استفاده کند می‌تواند برند خود را انتخاب و ثبت کند و در عوض سیستم بازاریابی و برندینگ را برای خود ایجاد کند بدون اینکه نیاز به تاسیس کارخانه‌ای داشته باشد. برای انجام امور ثبت برند کلیک کنید.

3- برون سپاری تولید

یکی از بزرگترین مزیت‌های تولید بدون‌کارخانه برون سپاری تولید است. یعنی تولیدکننده‌ای که قصد تولید محصولی را دارد این کار را به کارخانه‌های دیگر واگذار می‌کند و آن‌ها فرآیند تولید را پیش خواهند برد. یعنی افرادی که کارخانه دارند با صاحبان برند به توافق می‌رسند تا تولید محصولات صاحب برند را انجام دهند.

4- افزایش اشتغال زایی

وقتی افراد از تولید بدون کارخانه استفاده کنند می‌توانند با به کارگیری بخش‌های غیرفعال و خاموش شده کارخانه‌ها، چرخ تولید آن‌ها را دوباره به کار بیندازند. این کار باعث رشد تولید و افزایش اشتغال‌زایی در کشور خواهد شد.

5- افزایش صادرات

این روش در بسیاری از کشورها انجام شده و سوددهی آن مورد اثبات قرار گرفته است. کشورهای مختلف از آن برای بالا بردن میزان صادرات استفاده می‌کنند. تولید بدون کارخانه در شرایط منعطف‌تری صورت می‌گیرد و می‌تواند تقاضاها و نیازهای بازار را مورد توجه خود قرار دهد.

6- افزایش تولیدات مشاغل خانگی

تولید بدون کارخانه فقط مختص به شاخه صنعت نیست، وقتی بتوانیم از مشاغل خانگی نیز حمایت کنیم، در واقع از تولید بدون کارخانه حمایت کرده‌ایم. در این نوع از تولیدات بدون هزینه برای ساخت مکان‌های ویژه برای کسب و کار می‌تواند به سوددهی خوبی رسید و این کمک می‌کند تا مشاغل خانگی رشد و گسترش پیدا کند.

7- کمک به کاهش آلودگی هوا

تولیدات بدون کارخانه به کاهش آلودگی هوا و کاهش تردد کمک می‌کند. وقتی کسی بخواهد یک کارخانه تأسیس کند باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرد، از جمله حمل و نقل، آسیب های زیست محیطی و … اما وقتی از ظرفیت موجود در یک کارخانه و یک تولیدی برای تولید محصول خود استفاده کند، از آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری می‌کند.

تولید بدون کارخانه هنوز در ایران به طور جدی آغاز به کار نکرده است، اما با توجه به برخی مشکلات اقتصادی که درگیر آن هستیم، تولید بدون کارخانه به کمک اقتصاد و تولید کنندگان خواهد آمد. همچنین این مورد بر روی قیمت کالاها نیز تأثیر مثبت می‌گذارد و باعث می‌شود قیمت بسیاری از محصولات به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

8- تبدیل به متخصص تولید

با ایجاد و رونق چنین فضای تولیدی در کشور، واحدهایی که تنها کارشان تولید است، به وجود خواهند آمد. در نتیجه این بنگاه ها روز به روز از تکنولوژی و تکنیک های نوین تری برای تولید استفاده می کنند. تحت چنین شرایطی سایر کشورها نیز به این بنگاه ها سفارش تولید خواهند داد. 

چگونه کالای تولید شده بدون کارخانه را وارد بازار کنم؟

برای آن که بتوانید سهمی در بازار داشته باشید، حتما باید یک نام و برند مشخصی برای محصولاتتان در نظر بگیرید. اما تنها ثبت برند برای این کار کافی نیست، شما باید یک علامت تجاری (لوگو) برای کالای خود ثبت بکنید. با این کار هم در بخش بازاریابی بهتر می توانید عمل کنیدو هم اجازه نمی‌دهید که کسی از برند شما سواستفاده کند. همچنین برخی از کالاها نیاز به دریافت مجوزهای دیگری مثل بهداشت و استاندارد دارد، دریافت این مجوزها به شما این امکان را می دهد که محصولتان را در هر فروشگاهی وارد نمایید. برای اخذ استاندارد کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • انجام تمام ثبت نام ها و امور مربوط به سامانه بهین یاب
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع تولیدات می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

سؤالات متداول در مورد تولید بدون کارخانه

آیا این نوع از تولیدات به نفع تولید کننده خواهد بود؟

این کار به نفع تولیدکنندگان خواهد بود و باعث می‌شود تا واحدهای تولیدی از همه ظرفیت‌های تولیدی خود استفاده کنند.

روش تولید بدون کارخانه‌ای چه تأثیری در هزینه‌ها دارد؟

تولیدات بدون کارخانه تا حد زیادی از هزینه‌های تولید اصلی می‌کاهد و این امر روی قیمت تمام شده محصولات نیز تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود محصولاتشان گران به فروش نرسد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با احترام
    آيا در خصوص تولید بدون کارخانه، طرحى مد نظر داريد؟ يا ميبايست در مورد آن طرحى ارائه شود؟
    سپاس فراوان

    1. سلام برای نگارش طرح و یا ارائه خدمات مورد نظرتان بر اساس امکانات تان با شماره های درج شده تماس گرفته راهنماییتان می کنند.

  2. با احترام
    آيا در خصوص تولید بدون کارخانه، طرحى مد نظر داريد؟ يا ميبايست در مورد آن، طرحى ارائه شود؟
    سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره