راهبرد های سرمایه گذاری

استراتژی کسب و کار بین المللی

توسعه یک کسب و کار  جهت  ورود به بازارهای بین المللی بسیار مهم است. بازارهای جهانی به سرعت در حال گسترش هستند و بازیگران جدیدی هر روز از بازارهای در حال توسعه وارد فضای  رقابتی جهانی می شوند.کسب وکارها شما جهت ورود  به بازار های بین المللی لازم است چگونه رقابت ، بازار یابی و و برند سازی یاد بگیرد در این راستا  به شرکتی نیاز دارید که به شما با تحقیقات بازار  کمک کند  درک کنید  کدام کشورها برای فروش محصول و خدمات شما  آماده تر هستند می توانند  محصول یا خدمت شما را قبول کنند تیم شما لازم است  بداند که چه روشهایی  برای  بین المللی سازی کسب و کار مورد  نیاز  است. تیم کاردوک  به شما  جهت ورود به بازار خارجی کمک می کند. تدوین استراتژی کسب ‌وکار بین‌المللی با همکاری شرکت های متخصص  برای کمک به شناسایی روش مناسب  ورود  و بررسی  بازار بین‌المللی انجام می شود تا براساس آن مشخص شود  به کدام بازارهای جدید می توانید وارد شوید، ارزش بازار جدید چقدر می تواند باشد و چه میزان  سرمایه گذاری برای ورود به  بازار جدید مورد نیاز است. ما به شرکت‌ ها کمک می‌کنیم تا استراتژی‌های تجاری بین‌المللی جدید خود را  ایجاد کنند و استراتژی‌های تجاری بین‌المللی موجود را که موثر نیست ، اصلاح کنند. تیم استراتژی کسب‌ وکار بین‌المللی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا براساس مطالعات طرح توجیهی  و  تجزیه و تحلیل دقیق و توصیه‌های فرآیند بین‌المللی‌سازی ،   نحوه فعالیت فرا ملی  را  درک کنند.

مراحل  بین المللی شدن محصولات/خدمات

مراحلی که برای ورود به بازار بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد به شرح ذیل است:

  • شناسنایی کشورهایی را که برای محصول/خدمت شما مناسب تر هستند
  • تجزیه و تحلیل اندازه بازار و مدل های درآمد
  • شناسایی و بررسی عناصر فرهنگی برای ورود به بازارهای بین المللی
  • تغییرات لازم برای ورود موثر به بازار
  • طراحی فرآیند ورود دقیق
  • شناسایی خطرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ارز خارجی
  • تجزیه و تحلیل رقابت بین المللی
  • یارانه های دولتی در ورود به بازارهای بین المللی و
  • جمع بندی نتایج وارایه توصیه هایی متناسب با وضعبت شرکت

فازبندی فرآیند تدوین استراتژی کسب و کار بین المللی

هرچه وضعبت موجود و نیازهای خاص خود را بهتر شناسایی کنید، تیم استراتژی کسب و کار بین‌المللی فرآیند های  موثر تری را مطابق مراحل زیر  برای  توسعه استراتژی بازاریابی بین المللی می‌تواند ارایه نماید .

فاز یک تدوین استراتژی کسب و کار بین المللی

مرحله اولبه با شناخت و جمع آوری داده ها شروع می شود . مشاوره در این مرحله لازم است پس از کفتگو و مصاحبه با کارشناسان شرکت  شناخت دقیقی از محصولات/ خدمات شرکت  و ویژگی های  خاص آنها را   داشته باشد  وبررسی نمایندکه رقبای شما در بازارهای بین المللی چه  فعالیتی می کنند. جمع‌آوری داده‌ها در فرآیند اعتبارسنجی اولیه  برای درک بهتر  از توانایی‌های شرکت، سرمایه انسانی، توانایی‌های مالی  در  ارائه محصول/خدمت اهمیت بسزایی دارد.

فاز دوم  تدوین استراتژی کسب و کار بین المللی

تیم بین المللی سازی کاردوک  متغیرهایی  را بررسی  می کند که کلید موفقیت شما در ورود به بازار بین المللی است. ما تجزیه و تحلیل عمیق بازارهای جهانی را انجام می دهیم و محرک های مختلف تقاضای محصول/خدمت شما را در آن بازارها مقایسه می نماییم. و با  نگاهی به رقبا و موفقیت ها و شکست های آنها در بازار بین المللی دارد. توصیه های کاربردی خود را براساس  مجموعه ای از  داده‌ها و تحقیقات برای هدایت  شرکت شما  ارایه نماییم .

فاز سوم   تدوین استراتژی کسب و کار بین المللی

تیم  استراتژی کسب و کار بین المللی کاردوک  در مرحله سوم  یک سند مکتوب را تنظیم و پاورپوینت آن را بصورت  حضوری نهایی می کند. نتایح تحلیل روشی برای آموزش و تبیین فرآیند ورود به به بازارهای هدف می باشد  و قرار است هم جنبه آموزشی داشته  باشد و هم فرآیندی  برای درک روش شناسی نحوه انتخاب کشور هدف  و دلیل انتخاب آن را بیان نماید .

پیش نیاز های لازم شرکت ، قبل از ورود به بازار بین المللی

پیش از ورود به بازار بین المللی کاردوک  با درک اهداف استراتژیک کلیدی سازمان شما در ورود به بازارهای جدید فعالیت مطالعاتی را آغاز می کند . تا مزیت(های) رقابتی جهت ورود به بازارهای توسعه یافته، نوظهور و مرزی و تاثیر آن بر کسب و کار شما را بررسی نماید این پیش نیاز در  چهار مرحله کلیدی برنامه ریزی می شود  تا به شرکت شما کمک کند تاثیرات بالقوه ورود به بازار بین المللی بر سازمان  درک کند.

پیش نیاز اول قبل از ورود به بازار بین المللی

فاز اول بررسی راهکارهای ورود به بازار بین‌المللی با برگزاری  جلسه‌ای انفرادی با بنیان‌گذاران، مدیران و اعضای هیئت‌مدیره برای درک دلایل اصلی تلاش آنها برای ورود به بازار بین‌المللی شروع می شود .. پس از برگزاری جلسات، مصاحبه ها، بحث ها و نتیجه گیری های اولیه ، وضعیت تعهدات مالی و منابع موجود شرکت برای  آمادگی  اجرای پروژه ورود به بازارهای بین المللی بررسی می شود . با در نظر گرفتن این یافته‌ها، کاردوک  یک مطالعه امکان‌سنجی بین‌المللی کشورهای مختلف را برنامه ریزی می نماید تا  کشور یا گروهی از کشورهایی را که سازمان قصد ورود به آن را دارد تجزیه و تحلیل نماید و یک تحلیل عمیق و مجموعه‌ای از توصیه‌ها را ارائه نماید. ارزیابی بازار جامعه هدف  شامل پیش‌بینی تقاضا، پروفایل رقبا ، زنجیره ارزش، ساختار کسب‌وکار، رفتار مشتری، موانع ورود، حاشیه ها ، کانال های توزیع، تجارت و تعرفه‌ها، ریسک‌ها، پتانسیل بازار، محیط نظارتی و تحلیل هزینه‌ها خواهد بود. این داده ها برای اطمینان از ورود موفقیت آمیز پیش از ورود به  بازار بین المللی در نظر گرفته می شوند. مطالعه امکان‌سنجی بین‌المللی به‌منظور ارائه یک درک کامل به سازمان شما در مورد اینکه چگونه شرکت شما می‌تواند در گروهی از کشورها موفق باشد و چگونه هر کشور از نظر اولویت به عنوان اولین کشور ورودی قرار می‌گیرد، طراحی شده است. مطالعه امکان‌سنجی بین‌المللی تصویری  به سرمایه‌گذاران و رهبران شرکت  را ارائه می‌کند  تا  درک کنند  که به صورت  بالقوه به چه مقدار پول برای موفقیت در ورود به بازار بین‌المللی نیاز دارند و بازگشت سرمایه  در این ورود  چقدر می‌تواند باشد و آیا حضور با توجه به مزیت های های رقبا موجه است یاخیر؟

پیش نیاز دوم قبل از ورود به بازار بین المللی

فاز دوم  پیش از ورود به بازار بین المللی، مشتری محوری است که محرک ها و قابلیت های داخلی شرکت را ارزیابی می کند. و  بر تجزیه و تحلیل های داخلی و خارجی مختلف مانند تجزیه و تحلیل سوات  ، ماتریس پروفایل رقابتی، ماتریس های مختلف ورود به بازار بین المللی، ماتریس فضایی و ماتریس داخلی/خارجی تمرکز خواهد داشت. کاردوک  در ادامه وضعیت  مالی سازمان و توانایی های مالی و تعهدات مالی  را در این سرمایه گذاری جدید بررسی می کند. مصاحبه های شخصی با تصمیم گیرندگان کلیدی برای درک اهداف کلیدی سازمان در قبل از ورود به بازار بین المللی طراحی شده است. توانایی سازمان ما برای پرسیدن سؤالات درست و در نظر گرفتن نظرات شرکت  این اطمینان را می دهد که ما مدلی را  تهیه  کنیم که برای سازمان کارآمد باشد

پیش نیاز سوم قبل از ورود به بازار بین المللی

بر اساس جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل فازهای قبلی، کاردوک  شروع به تعریف فرصت های بازار با توجه به قابلیت های شرکت می کند. همسویی این دو عنصر در مراحل اولیه برنامه ریزی برای موفقیت کلی ورود به بازار بسیار مهم است. این فرآیند به سازمان اجازه می‌دهد تا فرصت‌های بالقوه  بازار را اولویت‌بندی کند و مشخص کند که کدام بازار در قدم نخست  برای ورود به بازار جهانی مناسب است.

مرحله چهارم قبل از ورود به بازار بین المللی

مرحله نهایی بخش ارزیابی پیش از ورود به حوزه  صادرات  ، ارایه  گزینه های متعدد  ورود به بازار را ارائه می دهد. این  یک ارزیابی جامع از بازار و یک تجزیه و تحلیل هزینه-فایده از خرید ، سرمایه گذاری مشترک و گزینه های واسطه خواهد بود.  فاز چهارم ورود به بازار جهانی با مجموعه ای از توصیه ها  (به عنوان مثال، استراتژی ورود به بازار بین المللی قبل از ورود،  جدول زمانبندی و فاز توسعه ، مدل  رشد،  الزامات بودجه و نیاز  منابع انسانی) برای اجرای ورود به بازار بین المللی می باشد.  روند تجزیه و تحلیل   قبل از ورود به بازار بین المللی به سازمان شما کمک می کند تا  با  تجزیه و تحلیل عمیق بر اساس عوامل  روشنی که موفقیت شما را در بازار بین المللی تعیین می کند کار را  انجام دهد.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • تهیه مطالعات امکانسنجی ورود به بازارهای خارجی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه‌های مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره