طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی تولید برق | طرح مولدهای ترکیبی تولید برق و حرارت کوچک مقیاس (CHP)

طرح توجیهی تولید برق و مولدهای ترکیبی تولید برق و حرارت کوچک مقیاس برای واحد خصوصی با توجه به افزایش مصرف و اتلاف انرژی در واحدهای بزرگ، فرصت مناسبی جهت سرمایه گذاری را نشان می‌دهد. در دنیای امروز مصرف سرانه انرژی به ویژه انرژی الکتریکی یکی از مهمترین عوامل و شاخص‌های پیشرفت صنعتی و توسعه اقتصادی یک کشور محسوب شده است. با توجه به نقش ویژه این انرژی در صنایع پیشرفته می‌توان نتیجه گرفت که خون رگ‌های جهان صنعتی انرژی الکتریکی است و نقش سازنده و توسعه‌ای تولید، انتقال، توزیع و کنترل نیروی برق به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه مورد توجه تمامی کشورهاست. برای سفارش  و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

اهمیت صنعت برق و مولد

برق مهم‌ترین موتور محرک صنعت و پیشران اقتصاد است و در تمامی زمینه‌های توسعه‌ای نقش کلیدی دارد. بر اساس داده های موجود در طرح توجیهی تولید برق، در حال حاضر مصرف برق کشور 59هزار مگاوات است و توان تولید برق کشور نیز 59 هزار مگاوات است. احداث نیروگاه‌های برق بزرگ مقیاس بسیار پر هزینه و سرمایه‌بر است.

در شبکه‌های گسترده تولید انتقال و توزیع به دلیل گستردگی و اتلاف انرژی در بخش‌های مختلف، برای یک مگا وات نیازمند احداث 1/4 مگاوات ظرفیت نیروگاهی است این درحالی است که سالیانه با رشد متوسط  مصرف انرژی 4/3 درصد و در صنایع با رشد 11درصد مواجه هستیم.

احداث نیروگاه‌های ترکیبی برق و حرارت کوچک مقیاس به دلیل بازدهی بالا و اتلاف انرژی کمتر با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی راه حل موجهی است که در طی یک ده اخیر مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی و سیاست گذار قرار گرفته است. این مولدها با تامین همزمان برق و حرارت بخش‌های مختلف اقتصادی همانند مجتمع‌های ساختمانی، سیستم بانکی، بیمارستان، واحد‌های تولیدی بخش بزرگی از کسری انرژی برق را که حدود ۸ تا ۹هزار مگاوات است را می‌توانند جبران نماید. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنایع برق و الکترونیک کلیک کنید.

اهمیت صنعت برق و مولد chp

طرح توجیهی تولید برق | معرفی محصولات

در طرح توجیهی تولید برق سیستم متراکم تولید کوچک مقیاس CHP همزمان برق و حرارت را از طریق ترکیب موتورهای سیلندر پیستونی و ژنراتور با بهره‌گیری از بردهای کنترلی هوشمند و پیشرفته دارای کارایی مناسب است که رگولاتور و مبدل برای تبدیل برق از DC به AC در خروجی سیستم نصب می‌شود. این سیستم باعث یکنواخت شدن و بدون نوسان بودن ولتاژ و فرکانس برق به منظور جلوگیری از آسیب به دستگاه‌ها و تجهیزات برقی می‌شود. همچنین می‌توانند نیازهای حرارتی و الکتریکی یک مجتمع را تامین کنند و برق مازاد تولیدی خود را به شبکه تحویل دهند.

قدرت و توان سیستم

توان تولید طرح توجیهی تولید برق 20مگاوات با دو شیفت کارکرد هر دستگاه در طول سال؛ برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و مسکونی را تامین می‌نماید.

در ساختار ماژولار این سیستم خوراک مورد نیاز چیلر سرمایشی را نیز تامین می‌نماید؛ یعنی همزمان برق و حرارت(CHP) و نیزبرق، سرما و حرارت(CCHP) را نیز تامین نماید. این همزمانی و تولید متمرکز در مولد که بخشی از خروجی آن با استفاده از مبدل بازیافت اتلاف حرارت تامین می‌شود، کارایی سیستم را نسبت به سیستم‌های معمول بسیار افزایش می‌دهد. به همین دلیل روز به روز بر دامنه محبوبیت و كاربرد آن در کشورهای جهان افزوده شده است.

میزان بازدهی | طرح توجیهی تولید برق

بر اساس طرح توجیهی تولید برق در اكثر نیروگاه‌ها به دلیل اتلاف بسیاربالا میزان بازدهی 38 تا 52% بوده و بخش عمده‌ای از برق تولید شده نیز صرف تلفات شبکه انتقال، توزیع و مصرف در خود نیروگاه می‌شود، در مقابل در سیستم‌های CHP با حذف این تلفات، حدود ۸۰درصد از انرژی ورودی به انرژی مفید تبدیل می‌شود. اگر از باتری‌های ذخیره انرژی نیز استفاده شود، بازده به ۹۰درصد هم می‌رسد.

در ساختار اجرایی این سیستم از یک محرک موتور گازسوز، یک ژنراتور برای تولید برق بهره می‌برند و چون گرمای خروجی از موتور دارای دمای بالایی است؛ از آن جهت تولید آب داغ برای مصارف گرمایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

بنابراین با بهره گیری از این سیستم جدید ضمن بالا بردن بازدهی تا بیش از دو برابر سیستم‌های سنتی و به دلیل تولید انرژی در محل مصرف، اتلافات مربوط به شبکه انتقال و توزیع نیز حذف  می‌گردد و علاوه بر تامین برق پروژه و کاهش خاموشی‌های احتمالی ناشی از برق شبکه می‌تواند مازاد تولید خود را نیز از طریق شبکه برق سراسری به فروش برساند. برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنایع برق و الکترونیک کلیک کنید.

اهمیت صنعت برق و مولد chp

طرح توجیهی تولید برق | ویژگی‌های  محصول

مولدهای موجود در طرح توجیهی تولید برق بر اساس سوخت مصرفی در سه نوع مختلف قابل طراحی هستند: گازسوز، دیزلی و یا ترکیبی از هر دو می‌باشند. مشخصه‌های عملكردی سیستم تولید همزمان برق و حرارت با موتورهای احتراق داخلی كه از سوخت گاز طبیعی استفاده می‌نمایند را می‌توانید برای موتورهای مختلف از ما دریافت نمایید.

نرخ حرارتی و بازدهی بر اساس داده‌های تولیدكنندگان ماشین آلات و كاربردهـای صـنعتی تنظـیم شده اند. نسل جدید موتورها با سوخت گاز طبیعی دارای هزینه اولیه كم و راه اندازی سریع بوده و درصورت نگهداری مناسـب قابلیـت اطمینان بالایی دارند.

در این سیستم 50 تا 60 درصد بازیافت حرارت اتلافی موتـور  در آب مـورد نیـاز بـرای خنـک كـاری بدنـه و سیستم‌های خنک كاری روغن روانكاری جهت کارکرد در دماهایی پائین‌تر از دمای مورد نیاز برای تولید بخار به دست می‌آید. بـا افـزایش بازده الكتریكی مقدار انرژی حرارتی نـسبت توان به حرارت در سیستم CHP افزایش می‌یابد. برای اطلاع از اصول کلی طرح توجیهی کلیک کنید.

باید اذعان کرد که فناوری موتورهای پیـستونی پیـشرفت زیادی نموده و منجر به افزایش بازده سوخت و كاهش آلودگی شده است. در موتورهای گازسوز پیشرفته با بهبود طراحـی كنترل احتراق سطح تولید NOx به 50 ppmv رسیده است. بهره گیری از فن‌آوری‌های مولدهای مقیاس کوچک در قیاس با الگوهای سنتی تولید برق مبتنی بر بهره برداری از تعداد محدودی نیروگاه بزرگ مقیاس مرکزی و انتقال و توزیع انرژی به منابع مصرف که ممکن است تا هزاران کیلومتر دورتر از محل تولید باشند، دارای مزیت‌های فراوانی است.

مشکلات مربوط به الگوهای معمول

در الگوهای معمول تولید مرکزی ضمن بازده پایین در بخش تولید با اتلاف بخش قابل توجهی از انرژی در گذر از شبکه‌های انتقال و توزیع مواجه هستیم. طبق طرح توجیهی تولید برق در نیروگاه‌های بزرگ علاوه بر اتلاف حرارتی با افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای مخرب محیط زیست مواجه هستیم و به علت نیاز به شبکه‌ای وسیع و پیچیده جهت انتقال و توزیع، همواره در معرض آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی و حوادث نیز هستیم.

اهمیت صنعت برق و مولد chp

طرح توجیهی تولید برق | كد آیسیک واحدهای CHP

بر اساس سیستم طبقه‌بندی آیسیک کد‌‌‌‌ محصولات مرتبط با طرح توجیهی تولید برق و مولدهای تولید ترکیبی برق و حرارت به شرح زیر می‌باشد.

جدول 3- کد آیسیک محصولات

نام کالا کد ISIC
مولد برق مقیاس كوچک برای تأمین برق و حرارت موتور تراكمی 3110612370
مولد برق مقیاس كوچك برای تأمین برق و حرارت با موتور جرقه ای 3110612369
تولید ترکیبی برق وگرما ( (chp) 40101111
مولدهای مقیاس كوچک CHP تولید همزمان برق و گرما 31101341

طرح توجیهی تولید برق | کالای جایگزین و مکمل محصول

مولدهای تولید برق متمرکز می‌توانند جایگزین این مولدها باشند، ولی با توجه به اینکه کاربرد این محصولات از نظر تولید برق در صنایع مختلف متفاوت است؛ لذا در بسیاری از مواقع با توجه به ترکیبی بودن کاربردها نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای این محصول باشند.

همان گونه که از شکل زیر برداشت می‌شود، برای دست‌یابی به 30 واحد برق و 45 واحد حرارت در سیستم‌های رایج، باید سوختی معادل 147واحد به سیستم وارد کرد، در صورتی که در شرایط مشابه برای سیستم CHP سوخت مصرفی معادل با 100 واحد است. در واقع برای تولید برق و حرارت یکسان در دو سیستم مورد مقایسه، به ازای هر 2مترمکعب گاز در سیستم CHP معادل 2/3متر مكعب در سیستم‌های رایج گاز مصرف می‌شود. این سیستم‌ها می‌توانند میزان خروجی حرارتی را از 50 تا 100% تغییر دهند تا به خوبی با نیازهای حرارتی مجتمع نیز منطبق شوند.

طرح توجیهی تولید برق chp

CHP تولید همزمان برق و انرژی حرارتی مفید از یک منبع انرژی توسط یک سیستم یکپارچه است. به عبارت دیگر در بعضی صنایع انرژی سوخت مصرفی به شکل حرارت تلف می‌شود. سیستم‌های CHP این حرارت تلف شده را مورد استفاده مجدد قرار داده و آن را به انرژی مفید تبدیل می‌کنند. بر اساس طرح توجیهی تولید برق در سیستم CHP برای تولید برق و حرارت در مقایسه با آنچه که سیستم‌های مجزا تولید می‌کنند، حداقل 35درصد سوخت کمتری مصرف می‌شود. بدین ترتیب سیستم‌های CHP علاوه بر صرفه جویی در منابع محدود سوخت‌های فسیلی، به کاهش آلودگی محیط زیست نیز کمک شایانی می‌کنند.

طرح توجیهی تولید برق | موارد کاربرد

مولدهای کوچک مقیاس را می‌توان در مجتمع‌هایی به شرح زیر بکار گرفت:

  • استفاده‌های برودتی و تامین برق آپارتمان‌ها، هتل‌ها، مراکز کنفرانس، رستوران‌ها، آسایشگاه‌ها و مراکز نگهداری
  • ادارات و ساختمان‌های شهری، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های ورزشی، مدارس با امکانات ورزشی، استخرهای داخلی و خارجی
  • ساختمان‌های تجاری، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و…/ کارگاه‌ها، تولیدی، گلخانه‌ها و بلوک‌ها یا مجتمع‌های مسکونی، پارک‌های مراکز تجاری و تفریحی.

کاربرد صنعتی مولدهای CHP در کارخانه‌های نیازمند برق و حرارت مرکزی است که پایداری و حساس به قطعی برای آن‌ها ضرورت دارد. از جمله این کارخانه‌ها عبارتند از:

  • صنایع چوب و کاغذسازی، فرایندهای تولید موادغذایی، صنایع نساجی، صنایع داروسازی، صنایع سرامیک سازی، صنایع سیمان و آجر و سرامیک سازی، پالایشگاه‌های نفت و پتروشیمی، صنایع نساجی، كارخانجات تولید مواد فاسد شدنی و غذایی (لبنیات و …)، صنایع لاستیک سازی، صنایع خودروسازی، صنایع ذوب فلزات و كوره‌های ریخته گری، صنایع نساجی

طرح توجیهی تولید برق | مزایای استفاده از سیستم های CHP

بازدهی بالا با تولید هم‌زمان گرما و برق در سیستم‌های CHP ساخته شده توسط کمپانی‌های معتبر، مصرف انرژی را کاهش داده و می‌توان به بازده 92درصد رساند که در مقایسه با بازده 38 تا 52درصدی تولید برق در سیستم‌های سنتی که در آن‌ها باید انرژی گرمایشی به طور جداگانه توسط دیگ‌های بخار فراهم شود بازدهی بسیار مطلوبی را دارا می‌باشد.

در این سیستم‌ها ضمن کاهش تلفات بدلیل عدم نیاز به انتقال طولانی انرژی از محل تولید تا محل مصرف و امکان استفاده از مانیتورینگ تمامی فرایندها و وضعیت تولید و شاخص‌های کارکردی و نظارت و همچنین تولید الکتریسیته در محل، میزان ایمنی و قابلیت اطمینان در تامین پایدار برق و حرارت مورد نیاز بسیار بالا می رود.

تاثیر سیستم بر محیط زیست

حفاظت از محیط زیست و منابع آن، کاهش مصرف سوخت، کاهش سطح انتشار گازهای دی اکسید‌كربن CO2 ، NOX و منواکسید کربن CO و سهم بالا در جلوگیری از تغییرات آب و هوایی از مزایای CHP طرح توجیهی تولید برق در مقایسه با سیستم‌های تولید برق و حرارت سنتی است. سیستم CHP با بهره گیری از طراحی و عایق بندی مناسب، آلودگی صوتی بسیار پایینی داشته و با استفاده کاتالیست‌های تصفیه موجب كاهش انتشار آلودگی‌ها و افزایش بازدهی می‌شود.

به همین دلیل است که سیستم از سیاست‌های تشویقی دولت شامل: سوخت ارزان قیمت، نرخ خرید تضمینی، کمک به تامین تسهیلات ریالی و ارزی مورد نیاز و بخشودگی تعرفه گمرگی ماشین آلات خارجی بهره مند است.

قابلیت تامین بار گرمایی برای یک چیلر جذبی باعث افزایش بیشتر بازدهی و زمان بهره وری از CCHP در طول سال چه در گرمایش و چه سرمایش می‌شود.

طرح توجیهی تولید برق | دانش فنی محصول

سیستم CHP طرح توجیهی تولید برق دارای موتور گازسوز، ژنراتور و یک سیستم مبدل حرارت است. در این سیستم موتور گازسوز، ژنراتور را برای تولید برق سه فاز به حرکت در می‌آورد. برق تولیدی به شبکه توزیع ولتاژ پایین داده شده و می‌تواند به صورت محلی مصرف شود یا به شبکه برق سراسری وارد گردد. حرارت تولید شده به عنوان یک انرژی جانبی در سیستم CHP در نیروگاه‌های فعلی به هدر رفته و قابل مصرف نمی‌باشد، حرارت تولیدی در سیستم CHP برای تولید آب داغ برای مصارف گرمایشی و یا تولید آب گرم استفاده می‌شود.

در صورت عدم نیاز فوری به آب داغ تولیدی می‌توان آن را برای مواقع مورد نیاز در یک مخزن ذخیره کرد. برای اطمینان از بازدهی حداکثری، ضروری است ظرفیت سیستم‌های CHP بر اساس مجموعه نیازهای حرارتی پروژه انتخاب شود. در ضمن برای برآورده شرایط بارهای حرارتی حداکثر، می‌توان سیستم CHP را با دیگ‌های پربازده ترکیب کرد تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها از حداکثر بازده سیستم هم بهره برد. این سیستم ها دارای نرم افزار کنترل با قابلیت ارتباط از راه دور و مانیتورینگ مرکزی می‌باشد كه تحلیل عملکرد و تشخیص خطا و عیب یابی را تسهیل کرده و دارای توانایی اعلان، یادآوری، برنامه سرویس و نگهداری است.

شاخص‌های مهم کارکردی دستگاه‌ها

مدل موتور ژنراتور، نوع موتور، میزان برق تولیدی، میزان حرارت تولیدی، حرارت اگزوز، دمای پایین، انرژی ورودی، راندمان الکتریکی، راندمان کل، عدد متان، وزن موتور و ژنراتور، تعداد سیلندر، دور موتور، میزان برق تولیدی، فرکانس الکتریکی، توان مکانیکی تولیدی، میانگین فشار موثر، میزان مصرف گاز و روغن، راندمان الکتریکی، ابعاد دستگاه، نسبت حرارت به قدرت، میزان کل حرارت بازیافتی و میزان مصرف سوخت گاز به ازای هر کیلوات برق تولید می‌باشد. جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف کلیک کنید.

اجزای تشکیل دهنده سیستم CHP

سیستم‌های تولید همزمان در طرح توجیهی تولید برق شامل چندین دستگاه عمده و بسیاری از اجزاء کوچک‌تر و تجهیزات جانبی می‌باشند، بخش‌های اصلی این سیستم‌ها عبارتند از:

1- محرک‌های اولیه

2-  تجهیزات الکتریکی

3-  دستگاه‌های بازیابی حرارت و چیلرهای جذبی

المان‌های اصلی در دو بخش اول این ساختار عبارتند از:

1-کنترلر حرارتی

2- موتور گاز سوز صنعتی با قدرت و بازدهی انرژی بالا و با قابلیت کنترل  خروجی ماژولار

3- ژنراتور سینک شده جهت تولید برق

4- محفظه کنترل و کاهنده صدا

5- جعبه فرمان و بخش کنترل‌های سیستم CHP شامل صفحه کنترل لمسی، مانیتورینگ لحظه‌ای تمامی شاخص‌های عملکردی، کلید روشنایی، دکمه ریست، کلید سرویس، کلیدهای کنترل خروجی و تهویه هوای تابلوی کنترل، ترمینال عملکرد سیستم، کلید فعال سازی و آماده به کار کردن سیستم، دکمه توقف اورژانسی، قفل مخصوص تابلوی کنترل

6- عایق کاری و درزبندی مناسب بخش‌های روغن و روان کارها و سینی زیرین

7- انباره و مخزن کاهنده صدا جهت کاهش موثر و بهتر صدا

8- تجهیزات راه انداز و استارت اولیه متصل به باطری‌های راه انداز، جهت روشن نمودن سیستم بدون نیاز به برق خارجی

طرح توجیهی تولید برق chp

سیستم CHP ماژولار

این سیستم كلیه مزایای یک سیستم CHP استاندارد را ارائه می‌دهد، اما به دلیل طراحی سفارشی انعطاف بیشتری داشته و به مشخصات و قابلیت‌هایی را دارا می‌باشد که با سیستم‌های CHP استاندارد قابل دستیابی نیست. CHP ماژولار معمولاً از 7 بخش اصلی زیر تشکیل می‌شوند.

  1. ترکیب موتور دیزل یا گازی و ژنراتور الکتریکی با محفظه آکوستیک و فن تهویه
  2. مجموعه اجزای به کارگیرنده گازهای خروجی شامل مبدل‌های گاز خروجی، کاهنده‌های صدا و کاتالیست
  3. مجموعه موتور و مبدل حرارتی آب
  4. مجموعه دفع گرما با فن و رادیاتورها
  5. کاهنده‌های صدای تهویه
  6. مخازن روغن
  7. پنل کنترل

تمام مجموعه‌ها قابلیت سازگاری با نیازهای عملی پروژه‌ها را دارند. به طور مثال برای كاهش صدای خروجی گازها می‌توان از مجموعه اجزای کاهنده صدا استفاده کرد. البته ممکن است با توجه به مبدل‌ها برای دفع گرما به رادیاتورها نیاز نباشد كه در این حالت نسبت به حذف آن اقدام خواهد شد. از مزایای سیستم CHP ماژولار این است که به علت سازگاری مجموعه اجزای بکار رفته، با شكل و اندازه‌های مختلف محدودیتی در اندازه و یا طرح سازه نصب شده به وجود نمی‌آید.

در ضمن نقشه و ویژگی‌های مجموعه اجزای طرح توجیهی تولید برق از ابتدای پروژه مشخص بوده و می‌توان در مرحله طراحی بدون هر گونه کار اضافی در محل، ملزومات مورد نیاز پروژه را از قبل در نظر گرفت. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

سیستم CHP   ماژولار

بررسی بازار و رقبا

وزارت نیرو از احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک با بازدهی مناسب توسط بخش خصوصی حمایت کرده و این واحدها بصورت تضمینی می‌توانند برق خود را با وارد کردن به شبکه به فروش برسانند. در صورت نیاز با ثبت نام در سامانه بهین یاب و استفاده از معافیت‌های گمرگی ماشین آلات مورد نیاز خود را نیز وارد نمایند. در شزایط تضمین فروش محصول طرح توجیهی تولید برق برای ده دستگاه 2مگا وات در فاز نخست امکانسنجی شده است. برای ثبت نام وام در بهین یاب کلیک کنید.

تعداد مجوزها تولید انواع مولدهای برق
56
پروانه های  بهره براری  تولید انواع پارچه بدون بافت  کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
20 382746 345 30000 دستگاه
جوازهای تاسیس تولید انواع مولدهای برق تراکمی و مقیاس کوچک
34
طرح‌های در حال احداث تولید انواع مولدهای برق کوچک مقیاس
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
5 573325 91 20400 دستگاه

طرح توجیهی تولید برق |  سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس طرح توجیهی تولید برق و مطالعات انجام شده احداث واحد تولید برق با ظرفیت اسمی 20مگا وات در دو شیفت به صورت CHP یا CCHP نیاز به 861336 میلیون ریال  سرمایه گذاری دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 21درصد بوده و دوره برگشت سرمایه حدود 3/7 سال برآورد شده است. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت اسمی تولید به شرح ذیل در سال ارائه شده است:

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین 2500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی مسقف 800 متر مربع
ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 813519
2 نرخ بازده سرمایه بكار گرفته شده (ROCE) (درصد) 35
3 دوره بازگشت سرمایه گداری     (سال( 3/7
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 49

طرح توجیهی تولید برق | مزایای اجرای طرح

  • دارای بخشودگی و معافیت گمرگی در صورت طی ضوابط قانونی
  • امکان فروش تضمینی محصول
  • امکان تامین سوخت مصرفی با بخشودگی قیمت
  • امکان تامین برق و حرارت مرکزی بنگاه‌های صنعتی، مجتمع‌های مسکونی و تجاری با قیمت رقابتی
  • امکان تامین انرژی مراکز تولید رمز ارز با قیمت مناسب
  • امکان بازیافت انژی حرارتی تولید شده در موتورها
  • مزیت کشور در تامین گاز مورد نیاز در اغلب مناطق کشور

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارایه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌شده و همچنین سود سالیانه طرح محاسبه گردیده است. بررسی مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای احداث مولدهای غیر متمرکز ترکیبی کوچک مقیاس نشان می‌دهد. مهم‌ترین مزیت این واحدها بازیافت انرژی حرارتی است که اگر امکان استفاده آن بصورت بخار، آب گرمکن و در تاسیسات بنگاه‌های صنعتی با مجتمع‌های تجاری و مسکونی همجوار فراهم گردد؛ به لحاظ اقتصادی وضعیت بسیار مساعدی‌تری را نشان می‌دهد.

جهت اخذ مجوزهای راه اندازی مولدهای کوچک مقیاس برق و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره