طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح تولید استارت مهتابی

در طرح تولید استارت مهتابی، ابتدا محصول معرفی می شود و سپس بررسی های مرتبط با بازار محصول در خصوص آن انجام می گردد. بررسی های انجام شده در نهایت مشخص کننده میزان سرمایه گذاری برای اجرای طرح و همینطور میزان بازدهی و سودآوری آن خواهد بود. نتایج به دست آمده سبب می شود که سرمایه گذاران راحت تر بتوانند برای سرمایه گذاری در زمینه تولید استارت مهتابی تصمیم گیری کنند. لامپ های کم مصرف دسته ای از لامپ های فلورسنت با فناوری پیشرفته تر هستند که تولید و مصرف آن ها به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. تولید این لامپ ها بر تولید مهتابی ها تاثیر منفی می گذارد؛ چراکه مهتابی ها به دلیل داشتن فرم لوله ای قابل نصب در تمامی فضاها نیستند و از نظر زیبایی ظاهری نیز همانند لامپ های رشته ای نمی باشند. همین موضوع منجر به کاهش تولیدات مرتبط با استارت مهتابی در کشور شده است. در صورتی که مایل هستید پیرامون طرح تولید استارت مهتابی اطلاعات بیشتری را کسب کنید، تا انتهای این مقاله از سایت کاردوک همراه ما باشید. جهت ارائه سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

معرفی محصول | طرح تولید استارت مهتابی

لامپ های رشته ای در برابر مصرف بالای انرژی که دارند، از عمر کوتاهی برخوردار هستند؛ همین موضوع زمینه ای را برای تولید لامپ های جدیدی فراهم کرده است که مشکل لامپ های رشته ای را ندارند. به طوری که با توان خروجی بالا و نور زیاد، درصد بیشتری از انرژی الکتریکی را به انرژی نورانی تبدیل می کنند که آن ها را با نام لامپ های مهتابی می شناسیم.

استارتر مهتابی، لامپ تخلیه کوچکی می باشد که از گاز نئون و یا دیگر گازها تشکیل شده است؛ لامپ استارتر مهتابی دارای دو الکترود که در رو به روی هم قرار دارند، می باشد. به دلیل وجود اختلاف ولتاژ در دو سر این الکترود ها، یک قوس الکتریکی میان آن ها ایجاد می شود که در واقع مسیر جریان است. این قوس الکتریکی در ابعاد بزرگ تر منجر به روشن شدن لامپ فلورسنت می گردد.

استارت مهتابی یا لامپ جرقه ای کوچک، به طور موازی با لامپ اصلی در مدار قرار دارد. در هنگامی که جریان برقرار می شود، ابتدا لامپ الکتریکی استارت روشن می شود تا فلزهایی که اتصال را برقرار می کنند، گرم شوند. با اتصال کوتاه شدن این لامپ الکتریکی، جریان از کاتدهای لامپ اصلی عبور می کند؛ عبور جریان از این کاتد ها سبب می شود که در اثر حرارت گداخته شوند و با توجه به سرد شدن نوار الکتریکی مدار قطع شود.

استارت های مهتابی متناسب با توان مصرفی لامپ دارای انواع مختلفی شامل 20 ، 40 و 80 ولت هستند. همینطور استارت های مهتابی بر اساس جنس بدنه نیز به دو دسته پلاستیکی و فلزی تقسیم می شوند که نوع پلاستیکی آن رایج تر است و کاربرد بیشتری دارد. استارت مهتابی پلاستیکی از خازن، پوشش پلاستیکی پایه های اتصال، پوشش کف لامپ کپسول القایی و … تشکیل شده است. از میان این قطعات خازن لامپ کپسول به صورت آماده خریداری می شود و بقیه قطعات توسط دستگاه های مربوطه در واحد تولیدی مونتاژ می شود.

کد آیسیک محصول | طرح تولید استارت مهتابی

بر اساس سیستم طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، کد آیسیک مرتبط با طرح تولید استارت مهتابی، کد 3120412457 می باشد.

شرايط واردات محصول | طرح تولید استارت مهتابی

بر اساس کتاب مقررات صادرات واردات وزارت بازرگانی، محدودیتی در زمینه واردات محصول مورد بررسی در طرح تولید استارت مهتابی وجود ندارد و افراد می توانند با پرداخت حقوق گمرکی اقدام به واردات آن نمایند.

معرفی موارد مصرف كاربرد محصول

استارت مهتابی در لامپ های فلورسنت و یا همان لامپ های مهتابی کارایی دارد. از لامپ های مهتابی برای روشنایی محیط کارگاه ها، کارخانجات، بیمارستان ها، مراکز درمانی، مدارس، دانشگاه ها، ادرات و منازل استفاده می شود.

قطعاتی شامل چوک، استارتر و فیلامان لامپ ها در ترکیب لامپ های مهتابی با یکدیگر سری هستند؛ استارتر کلیدی است که در اثر عبور جریان گرم شده و سپس باز می گردد. در لحظه ابتدایی که ولتاژ توسط استارتر قطع و وصل می شود و این موضوع منجر به افزایش لحظه ای ولتاژ در چوک می گردد. پس از بالا رفتن ولتاژ گاز داخل لامپ گرم می شود و اینبار مسیر جریان به جای عبور از استارتر لامپ، از مهتابی عبور می کند.

در واقع کاربرد استارتر در لامپ های مهتابی این است که ضمن اینکه به چوک اجازه ایجاد ولتاژ را می دهد، منجر به خاموش و روشن شدن فیلامان نیز می گردد.

بررسی کالاهای جايگزين تجزيه تحليل اثرات آن بر مصرف محصول

محصول مورد بررسی در طرح تولید استارت مهتابی، از اجزای اصلی به کار رفته در این نوع لامپ ها می باشد. لامپ های مهتابی دارای مصارف گسترده ای در روشنایی منازل، ادارات، مدارس و … هستند.

طی سال های اخیر محصولی با نام بالاست الکترونیکی به بازار عرضه شده است که ضمن داشتن عمر طولانی تر، بازدهی بالاتری نیز نسبت به بالاست های لامپ مهتابی نوع قدیمی دارد. در واقع در نوع جدید نیازی به استارت مهتابی نیست.

بر اساس میزان عرضه و تقاضای برای بالاست های الکترونیکی، می توان به این نتیجه رسید که به تدریج جایگزین مناسبی برای ترانس های مهتابی خواهند بود. اما با توجه به اینکه تولید این بالاست ها محدود است، هنوز مهتابی ها جایگاه خود را از دست نداده اند. اما موضوعی که وجود دارد این است که پیش بینی می شود مصرف لامپ های مهتابی طی سال های اخیر به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند که این موضوع استفاده از استارت مهتابی را نیز در یک سیر نزولی قرار خواهد داد.

بررسی اهميت استراتژيکی کالا در دنيای امروز

صنایع الکتریکی به عنوان یکی از صنایع پیشرو در دنیا شناخته شده است که توانسته تحول عظیمی را در اقتصاد کشورهای مختلف ایجاد کند.

لامپ های فلور سنت نیز به عنوان یک محصول الکتریکی می باشند که کاربرد آن ها ایجاد روشنایی در بسیاری از اماکن است. از مزیت لامپ های فلورسنت این است که نور یکنواختی را تولید می کنند و به دلیل مصرف کم انرژی، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

استفاده گسترده از انواع لامپ های مهتابی در روشنایی محیط های مختلف شامل کارگاه ها، کارخانجات؛ بیمارستان ها، مراکز درمانی و … اهمیت تولید لوازم جانبی این محصول را نشان می دهد. اقدام به تولیدات داخلی قطعات جانبی مهتابی ها، ضمن برآورده کردن نیاز داخلی از خروج ارز از کشور جهت واردات آن ها نیز جلوگیری می کند.

کشورهای عمده توليد کننده و مصرف کننده محصول

محصول مورد بررسی در طرح تولید استارت مهتابی، به صورت گسترده در روشنایی امکان کارایی دارد به همین دلیل تولید و مصرف آن در بسیاری از کشور ها عمومیت دارد.

اما از مهم ترین کشورهایی که محصول باکیفیت و با قیمتی اقتصادی را به بازار عرضه می کنند، کشورهای کره و چین هستند. با در نظر گرفتن عمومیت مصرف این محصول در دنیا، می توان گفت کشورهایی که دارای جمعیت زیادی هستند، بیشتر از این محصول نیز استفاده می کنند.

مواد اولیه مورد نیاز

مواد اولیه مورد نیاز در طرح تولید استارت مهتابی از طریق منابع داخلی قابل تامین است که در ادامه به فهرست آن اشاره کرده ایم :

  • مواد پلاستیک شامل پلی اتیلن سبک
  • فیبر استخوانی
  • مفتول آلومینیومی
  • خازن
  • لامپ کنسول القایی
  • جعبه مقوایی
  • کارتن
  • و …

دانش فنی و فرآیند تولید | طرح تولید استارت مهتابی

فرآیند تولید استارت مهتابی به شرح موارد زیر است :

  • مرحله اول  : دریافت مواد اولیه شامل مفتول آلومینیومی و آماده سازی آن در دو مرحله برش + مرحله فرم دهی
  • مرحله دوم : دریافت ماده اولیه پلی اتیلن و آماده سازی آن در دو مرحله تزریق + چاپ
  • مرحله سوم : دریافت مواد اولیه فیبر استخوانی و آماده سازی آن در مرحله پرس فیبر
  • مرحله چهارم : مونتاژ قطعات تولید شده در سه مرحله قبل و اضافه کردن قطعات دیگری شامل خازن و لامپ به آن
  • مرحله پنجم : بسته بندی محصول نهایی (استارت مهتابی)

ابتدا پلی اتیلن سبک با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک قالبگیری می شود تا بدنه پلاستیکی استارت مهتابی تولید شود. به واسطه دستگاه چاپ، بر روی بدنه دستگاه مقادیر ولتاژ مصرفی، توان مصرفی و دیگر مشخصات چاپ می شود.

مفتول های آلومینومی به صورت کلاف وارد گیره دستگاه می شوند و پس از محکم شدن در درون گیره، تیغه ای به صورت محوری حرکت کرده و عمل برش را انجام دهد. چکش و سنبه به طور همزمان بر روی قطعه اعمال ضربه می کنند. ورق فیبر استخوانی توسط پرس دستی یک تن، برش می خورد و سه سوراخ و دو شیار بر روی آن ایجاد می گردد.

پایه های اتصال روی پوشش کف نصب می شوند و سپس خازن با ظرفیت 225 پیکو فاراد و لامپ کپسول القایی بر روی آن نصب می گردند. در نهایت نیز پوشش پلاستیکی بر روی مجموعه مونتاژ شده قرار داده می شود.

پس از اتمام مراحل مونتاژ استارت مهتابی، 20 عدد از این محصول را در جعبه های مقوایی قرار می دهد و سپس 50 عدد از این جعبه ها را نیز در یک کارتن بسته بندی می کنند.

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز | طرح تولید استارت مهتابی

در خط تولید استارت مهتابی به برخی ماشین آلات و تجهیزات به شرح موارد زیر نیاز است :

  • ماشین تزریق پلاستیک
  • پرس یک تن دستی
  • ماشین چاپ
  • و …

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره