اخبار کسب و کار

اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی ، معدنی و مجریان طرح های نیمه تمام

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از طریق سامانه بهین یاب جهت ثبت درخواست تسهیلات طبق برنامه تولید و اشتغال سال ۱۴۰۰ (بند الف تبصره ۱۸) اقدام کنند. جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب کلیک کنید.

محورهای پرداخت تسهیلات

الف) تكميل طرح های نيمه تمام صنعتی و معدنی

ب) توسعه واحدهای موجود (بازسازی و نوسازی)

ج) تامين سرمايه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی


شرايط عمومی متقاضی

1) دارا بودن جواز تاسيس معتبر از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای متقاضيان مناطق برخوردار با پيشرفت فيزيکی بالای 70 درصد و مناطق کمتر برخوردار با پيشرفت فيزيکي بالای 30 درصد.

2) برنامه توسعه واحدهای موجود (بازسازی و نوسازی):
دارابودن يکی از مجوزهای پروانه بهره برداری، گواهی فعاليت صنعتی و يا کارت شناسایی معتبر برای متقاضيان استفاده از تسهيلات بازسازی و نوسازی.

3) برنامه تامين سرمايه در گردش:
دارابودن يکی از مجوزهای پروانه بهره برداری، گواهی فعاليت صنعتی و يا کارت شناسایی معتبر برای متقاضيان استفاده از تسهيلات سرمايه در گردش

 

شرايط تسهيلات

1) اولويت اصلی پرداخت تسهيلات با آن دسته از متقاضيان است که عمدتاً دارای مشکلات نقدينگی بوده و از لحاظ ظرفيت توليد ، دانش فنی، توان مديريت و بازار ، مشکلی که مانع راه اندازی يا افزايش توليد باشد، نداشته و با دريافت اين تسهيلات قادر به راه اندازی سريع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبيت و يا افزايش توليد و اشتغال باشند.
همچنين ميزان تسهيلات قابل پرداخت به هر بنگاه‏ اقتصادی، براساس نياز واقعی بنگاه و تأييد کارگروه استاني خواهد بود.

2) مدت زمان برای سرمايه در گردش يک سال و برای سرمايه ثابت (دوره مشارکت و تنفس حداکثر 2 سال و برای دوره بازپرداخت حداکثر 5 سال) مجموعا حداکثر 7 سال است.

منبع: درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه خدمات بهین یاب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

مقالات مرتبط:

شرایط گرفتن وام

پروانه بهره برداری

جواز تاسیس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره