دانشنامه

بیت کوین چیست

تغییر نرخ روزانه ارز موجب بالا رفتن معاملات ارزی شده است. در واقع این کار تبدیل به یک منبع درآمدی برای قشر خاصی از افراد جامعه شده است. خرید و فروش بیت کوین نیز از این غافله مستثنا نبوده و به سیل معاملات ارزها وارد شده است. ویژگی‌های منحصر به فرد این ارز، در برخی موارد آن را از دیگر ارزها نیز برتر کرده است. بسیاری از دول و سرمایه داران بر اساس همین ویژگی‌ها استفاده از بیت کوین را در معاملات خود ترجیح می‌دهند. با رواج روز افزون این معاملات تغییرات اساسی در قیمت جهانی این رمز ارز مشاهده شده است. در ادامه بیشتر با این رمز دیجیتال محبوب آشنا می‌شویم.

 

 برای دریافت مشاوره در زمینه بیت‌کوین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.  

 

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که با محاسبات و رمزهای پیچیده ریاضی تولید می‌شود و ارزش ارزی دارد. برای تولید بیت‌کوین از دستگاه‌های ویژه ای استفاده می‌شود که مصرف برق بسیار زیادی دارند؛ به همین دلیل برخی کشورها از تولید بیت‌کوینصرف نظر کنند. اما بیت‌کوین یک ارز کاملا معتبر است و قابل نقل و انتقال و خرید و فروش می‌باشد.

برای آشنایی با روش های تولید و راه اندازی بیت‌کوین در ایران، خلاصه طرح توجیهی بیت کوین را مطالعه نمایید.

ویژگی های بیت‌کوین

بیت کویین دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن ‌را از دیگر انواع ارزهای دیجیتال متمایز می‌نماید. در زیر تمام ویژگی‌های بیت کوین شرح داده شده است:

  • بیت‌کوین یک ارز غیرمتمرکز است؛ یعنی هیچ سازمان یا کشوری بر آن نظارت نمی‌کند و برای انجام خرید و فروش آن نیاز به شخص سومی نیست که معامله را تایید نماید.
  • معامله بیت‌کوین بسیار ساده است؛ چرا که بیت‌کوین نظارت کننده‌ای ندارد و برای معامله آن نیاز به انجام قوانین خاص و پیچیده‌ای نیست.
  • بیت کوین یک ارز دیجیتالی کاملا امن است؛ این ارز با کدهای ریاضی بسیار پیچیده تولید می‌شود و استخراج آن بسیار سخت است که همین امر باعث شده تا بسیار امن باشد و امکان تقلب وجود نداشته باشد.
  • در معامله بیت‌کوین می‌توان به صورت ناشناس عمل کرد و نیاز نیست که‌ حتما طرف مقابل‌تان را ببینید و یا بشناسید.
  • حمل و جابه‌جایی آسان نیز از ویژگی‌های بیت‌کوین به شمار می‌رود؛ بیت‌کوین بسیار ساده جا به جا می شود، چرا که وجود فیزیکی ندارد.
  • بیت کوین شامل هیچ گونه مالیاتی نیست و اگر بخواهید بیت‌کوین را بخرید و یا بفروشید نیاز نیست که به دولت یا نهادی مالیات بدهید؛ زیرا این نوع ارز هنوز توسط کشورهای جهان به رسمیت شناخته نشده است.
  • برگشت ناپذیری معامله نیز از ویژگی‌های بیت کوین می‌باشد؛ چنانچه فردی ببیت‌کوین خود را به کیف پول اینترنتی فرد دیگر واریز کند، دیگر نمی‌تواند آن را پس بگیرد، پس بهتر است در حین انجام این کار بسیار دقت کند.

نحوه معامله بیت کوین

معامله بیت‌کوین بسیار ساده انجام می‌گیرد، در ابتدا می‌بایست فروشنده در قبال دریافت پول، رمز بیت کوین‌های خود را واردکیف پول فرد خریدار کند و سپس او را از این موضوع مطلع نماید. پس از اینکه بیت‌کوین وارد کیف پول یا همان پایگاه داده فرد خریدار در شبکه بلاکچین شد، دیگر امکان بازگشت آن وجود ندارد. 

برای آشنایی با نحوه ساخت کیف پول بیت کوین و رمز ارزها کلیک کنید.

قیمت گذاری بیت کوین برچه اساسی است؟

هیچ دولت و نهادی بر قیمت‌گذاری بیت‌کوین نظارت نمی‌کند و این ارز در واقع توسط هیچ کشوری قیمت گذاری نمی‌شود. بیت‌کوین تنها بر اساس میزان تقاضا، قیمت‌گذاری می‌شود و هرچقدر که میزان تقاضا برای این نوع ارز بیشتر باشد؛ قیمت آن افزایش خواهد یافت.

سوالات متدوال

بیت کوین در چه شبکه ای خرید وفروش می شود؟

بیت‌کوین در شبکه بلاکچین خرید و فروش می‌شود. برای آشنایی با نحوه استفاده از خودپرداز بیت کوین کلیک کنید.

امنیت بیت کوین چقدر است؟

امنیت بیت‌کوین بسیار بالا است؛ زیرا تولید و استخراج آن بسیار پیچیده است و می‌توان گفت کمتر کسی قادر به تقلب در این زمینه است.

بیت‌کوین بر اساس چه چیزی قیمت‌گذاری می شود؟

بیت‌کوین بر اساس میزان تقاضای افراد قیمت‌گذاری خواهد شد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره