طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

کیف پول بیت کوین | ساخت کیف پول های بیت کوین و رمز ارزها

پس از خرید بیت کوین برای خرج کردن و مدیریت رمز ارزهای خود لازم به ساخت کیف پول بیت کوین هستید. کیف پول های رمز ارزها در انواع متفاوت با ویژگی های مختلف عرضه می‌شوند. با توجه به این ویژگی‌ها می‌توانید کیف پول مورد نظر خودتان را ساخته و از آن محافظت نمایید. دسترسی به کیف پول و امنیت آن برای اغلب کاربران اهمیت زیادی دارد، طراحان تلاش کرده‌اند تا کیف پول‌ها را طوری طراحی کنند که علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، امکانات دیگری (مثل ورود به کیف پول از سایر دستگاه‌ها در صورت سرقت) را نیز داشته باشند. در ادامه توضیحات بیشتری درباره کیف پول ها آورده‌ایم.

 

 برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست مجوز استخراج بیت کوین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.  

 

کیف پول رمز ارز بیت کوین چیست؟

کیف پول ارزهای رمز نگاری شده وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با شبکه ارزمجازی (بلاچین) بوده و دارنده آن می‌تواند از آن برای ارسال و دریافت امن ارز مجازی با انجام تراکنش و تعامل مالی با بلاکچین استفاده نماید. این کیف پول‌ها امکان دسترسی به اطلاعات لازم برای معاملات ایجاد کرده‌اند. جهت آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال کلیک کنید.

 

انواع کیف پول 

و به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ کیف پول‌های نرم‌افزاری، سخت افزاری و کاغذی که می‌توان آن‌ها را در حالت آفلاین و آنلاین متصل به شبکه اینترنت مورد استفاده قرار داد.

بیشترین تعداد کیف پول‌های عرضه شده به دلیل سهولت در کاربرد، نرم افزاری هستند، ولی کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز به تدریج به عنوان جایگزینی مطمئن عرضه می‌گردند و کیف پول‌های کاغذی کاربردی کمتری پیدا کرده است.

چگونه از کیف پول استفاده می کنند؟

کیف پول‌های رمز ارز دیجیتال به لحاظ فنی دارای یک آدرس هستند که مبتنی بر کلیدهای عمومی و خصوصی تولید می‌شود، هر کیفی شامل یک یا چند جفت کلید عمومی و خصوصی است که جایگاه آن را در بلاکچین مشخص می‌سازد و از طریق به اشتراک گذاری این آدرس با دیگران، دارنده کیف مجازی توان مبادلات پولی را پیدا می‌کند. 

حفظ امنیت کیف پول های بیت کوین

هرگز نباید کلید رمز خصوصی خود را برای کسی فاش کنید، لو رفتن کلید خصوصی امکان دسترسی به محتویات ارزهای رمزنگاری شده را ایجاد و امکان سرقت محتویات کیف پول را از طریق شبکه فراهم می‌نماید.

کیف پول‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی اگر کامپیوتر یا تلفن هوشمند همراه شما هک یا به سرقت برده شود، صدمه‌ای نمی‌بیند و همچنان می‌توانید به اندوخته خود از طریق یک دستگاه دیگر دسترسی داشته باشید. تا زمانی که کلید خصوصی خود را در اختیار داشته باشید امکان فعالیت در شبکه رمز ارز جهانی را دارید، رمز ارز مجازی و پول دیجیتال شما عملاً از بلاکچین حذف نمی‌شود فقط از یک آدرس به آدرس دیگر منتقل می‌شود.

 

ویژگی کیف پول ها

کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. بیشتر آن‌ها به صورت آنلاین در محیط اینترنت کار می‌کند، رایج‌ترین آن‌ها کیف پول‌های تحت وب، رومیزی و کیف پول‌های تلفن همراه هستند.

کیف پول‌های سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری بیت کوین و سایر ارز رمزهای پول مجازی نیز یک قطعه فیزیکی همانند توکن و فلش را دارند که کلید رمز اختصاصی برقراری ارتباط با شبکه را به صورت آفلاین در خود نگهداری می‌کند و به دارندگان خود امکان مدیریت امن‌تر فعالیت و مبادلات مالی در محیط شبکه را می‌دهد. این شیوه نگهداری رمز امکان حفظ دارایی‌ها را حتی زمانی که کامپبوترها مورد هک قرار گیرند را تامین می‌کند و برای افراد حرفه‌ای که سرمایه گذاری و تراکنش‌های زیادی در حوزه رمز ارزهای مجازی دارند مناسب‌تر است؛ چرا که رمز اختصاصی شما بصورت افلاین برای ورود به شبکه و انجام معاملات بر روی قفل سخت افزاری مورد استفاده قرار دارد و فقط در زمان نیاز به انجام تراکنش به اینترنت وصل می‌شود. بنابراین از هک شدن و به سرقت رفتن مصون است. 

جهت آشنایی با خودپرداز بیت کوین کلیک کنید.

در مقابل کیف پول‌های نرم افزاری تحت وب به شما امکان استفاده از کلیدهای تولیدی آن‌ها را به طور کامل یا از طریق کنترل مشترک فراهم می‌کند. در نتیجه قبل از انتخاب هر نوع کیف پول مجازی باید قابلیت‌های فنی و امنیتی آن متناسب با وضعیت کاربر مورد بررسی قرار گیرد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره